Délmagyar logó

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 2°C | 13°C Még több cikk.

Lezárták a rakpartot Szegeden

Szeged - A Tisza magas vízállása miatt hétfőn lezárták Szegeden a Huszár Mátyás rakpartot – ez megnehezítheti a közlekedést az év első munka- és tanítási napján.

Elsőfokú készültséget várhatóan nem kell elrendelni a megyeszékhelyen, Mindszentnél azonban igen. A Hármas-Körösön vasárnap lépett életbe az elsőfokú készültség. A Maros vízszintje nem éri el a riasztási szintet.

A sok csapadék miatt komolyabb árhullám indult meg a folyók Csongrád megyei szakaszán. A Felső-Tiszán kialakult árhullám miatt az elmúlt napokban 500 centiméter körülire emelkedett a folyó vízszintje a megyében. A napok óta tartó csapadékos és viszonylag enyhébb idő, valamint a mellékfolyók megemelkedett vízszintje miatt a Tiszán Szegednél 580–600 centiméteres vízállást várnak a szakemberek. A vízszint várhatóan nem éri el a 650 centit, vagyis nem lesz szükség az elsőfokú készültség bevezetésére. A víz azonban elönti a Huszár Mátyás rakpartot, ezért vasárnap este kitáblázzák, hétfő hajnalban pedig lezárták – tudtuk meg Dobi Lászlótól, az Alsó-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság vezetőjétől.

A Tisza magas vízállása miatt hétfőre lezárják Szegeden a Huszár Mátyás rakpartot. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

A többségnek a hétfői az év első munkanapja, illetve hétfőn kezdődik az iskolákban a tanítás, a rakpart lezárása minden bizonnyal megnehezíti, lelassítja a reggeli közlekedést Szegeden. Azt nem lehet tudni, meddig tartják lezárva a rakpartot. A meteorológusok szerint még napokon keresztül tart a csapadékos, enyhe idő. A folyamatos csapadék-utánpótlás miatt nem lehet pontosan megjósolni, mikorra várható a tetőzés. A szegedi szakember szerint legalább egy hétig másik útvonalat kell választaniuk az autósoknak.

A Tisza vízállása a hét közepén Mindszentnél minden bizonnyal meghaladja a 650 centimétert, így ott elsőfokú készültséget kell majd elrendelni. A Hármas-Körösön vasárnap elsőfokú árvízvédelmi készültséget rendeltek el, ami azt jelenti, hogy napközben fokozottan figyelik a folyót. Várhatóan kedd estére másodfokú készültség is életbe léphet – ekkor már éjjel-nappali figyelőszolgálat dolgozik. A Maroson vélhetően nem alakul ki a készültségi szintet elérő árhullám, a folyó azonban kilép a hullámtérre – ez a környékbeli földtulajdonosoknak okozhat bosszúságot. A Maros hétfőn és kedden tetőzik.

Belvízhelyzet

Az Alsó-Tisza-vidékre jellemző, hogy a folyókon érkező árhullámmal egy időben a belvíz is megjelenik. A külterületi belvízelvezető csatornák megteltek, éppen ezért napok óta dolgoznak a szivattyúk. A napokban a belvízvédelmi készültséget is elrendelhetik.

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. zetor 2010. január 04. 17:07
    „A fénykép nagyon jó!”
  • 35. ifj. Nagy Gábor 2010. január 04. 11:25
    „32. adamantium 2010.01.03. 22:38
    "N.P. és mond már meg (...) most mi volt a fontosabb?"

    Na és egy még fontosabb kérdés: az adott pénzösszegből mit lehetett megvalósítani?”
  • 34. ifj. Nagy Gábor 2010. január 04. 10:32
    „Elnézést, pontosítanék: árvízvédelmet csak állandó, rögzített, az árvízmentes időszakban is a mértékadó vízszint +1 méteres létesítménnyel lehet ellátni?”
  • 33. antikos 2010. január 03. 22:47
    „Kedves Gábor!
    Nem árvizet papírzacskóval is fel lehet fogni...
    Ezért bontsuk el minél gyorsabban még a tavasz előtt!!!
    De azonnal...
    Gondolom ezt is támogatod...”
  • 32. adamantium 2010. január 03. 22:38
    „N.P. és mond már meg nekem hány autó használja szegedtől délre azt a szakaszt mert szerintem sokkal kevesebb mint a szeged makó útvonalat. most mi volt a fontosabb? csatlakozni a szerbek autópályájához vagy megmenteni szegedet a romániába tartó román, bolgár, török kamionáradattól?”
  • 31. lidocain 2010. január 03. 22:14
    „hát persze hogy nem. olyan mint a vélemény: szabad folyást neki.
    a töltés is felesleges,sőt ronda is. nyáron meg csupa gaz meg szemét. az sem kell.
    de ha mégis áradna az a huncut folyó mert nem törődik a szépitészeti vársorendezési tervekkel akkor majd a kiskatonák,meg a többi önkéntes pakolja a homokzsákokat.”
  • 30. ifj. Nagy Gábor 2010. január 03. 21:21
    „25+28

    árvizet csak támfallal lehet megfogni?”
  • 29. N.P. 2010. január 03. 21:00
    „adamantium 2010.01.03. 18:44
    Tudod Szerbia valamivel közelebb van mint Románia és itt lehetett sztrádacsatlakozást kiépíteni.”
  • 28. micsibucsi 2010. január 03. 19:50
    „22. hozzászólás Mignon
    Igazad van hülye vagyok, hát hova is lehetne menekülni ebből a testi-lelki, szellemi és közlekedési káoszból?! Nos én azokra gondoltam volt akik nap mint nap használták a rakpartot.”
  • 27. lidocain 2010. január 03. 19:16
    „tartok tőle,hogy azt a támfalat még csak egyenlőre nem bontották le...”
  • 26. adamantium 2010. január 03. 18:44
    „antikos, most mit csináljunk ha pártunknak és kormányunknak fontosabb volt szerbia irányába kiépíteni a pályát amikor 1) nyilvánvaló volt, hogy a románok hamarabb lépnek be az únióba, 2) asszem több román jár szegeden mint szerb. ha lenne pálya a román határig akkor jelentősen csökkenne a forgalom a városban,. azért mondjuk döbbenetes, hogy 5 centi hó milyen meglepetést okoz január elején”
  • 25. Mignon 2010. január 03. 18:33
    „25.

    Kerdesedre valaszolva,
    szerintem öt. (5).
    Ez a tetem.

    A többiek szerint vajon mennyi?

    :)

    Lehet, nyerni fogok?”
  • 24. antikos 2010. január 03. 18:29
    „Deszknél baleset, a szirénák hangjából ítélve komoly lehet.Most értünk át az újhídon. Szerintetek hány barom román előzött a csúszós híd közepén kb. 80-90-nel??? Aztán meg a kanyarban fék... Izgalmas. Majd a balra fordulásnál, kicsit kivárva, a lámpa zöld jelzésnél indulnék,szemben egyenesen W rendszámos utánfutós kb. 90-nel fel a hídra (tizenhét emeletes előtt). Csak a rutin és a plusz figyelem, hogy most írok... Szerintem kampec lett volna... Egyszerűen felelőtlenek a város vezetői, hogy a város fejlődéséért (saját pénztárcájuk növelése is benne van) kockára teszik a lakosság életét, ezzel a káosszal. A külföldiek pedig egyszerűen lesz.rják, hogy egy városba érkeznek, nyomják, mert a pálya pár kilométer. Sajnos ezért van ez a sok baleset. És most a hó. Ami megdöbbentette az illetékeseket. Nem kötelező ott dolgozni...
    Rakpart. Erre céloztam pár hete, ha lezárják Szeged bezár... Még jó, hogy nem bontották el a rakparti támfalat...”
  • 23. Mignon 2010. január 03. 18:26
    „23.

    A bracsat en is hidegben a labam köze fogom.....

    :)”
  • 22. leeannlarue 2010. január 03. 18:20
    „megint túl hideg lesz a segélyen élő, állítólagos közmunkásoknak hólapátot ragadni... marad a bicaj és a gyalogszer, avagy a tömegközlekedés - hidegben majd jobban összebújunk :-P”
  • 21. Mignon 2010. január 03. 18:13
    „"...menekülö ut..."
    Az meg mi a csoda?
    Ugy latszik, a magyar nyelvvel egyre több problemam lesz.
    der Fluchtweg, az OK.
    De, "menekülö ut"?
    Hova menekülhetek?
    ???”
  • 20. micsibucsi 2010. január 03. 18:01
    „Tehát helyesen! Egy menekülő úttal kevesebb, vagy is aki az érintett útvonalon közlekedne az induljon el a megszokottnál legalább 2 órával korábban, hogy bizton odaérjen anyázás és baleset mentesen!”
  • 19. micsibucsi 2010. január 03. 18:00
    „Egy menekülő úttal kevesebb vagy is aki az érintett útvonalon közlekedne az induljon el a megszokottnál legalább 2 órával, hogy bizton odaérjen anyázás és baleset mentesen!”
  • 18. Mignon 2010. január 03. 17:36
    „Az Uj-Hungival szemben, a financia epületeben A Tisza felöli alagsorban volt 35-eve a vizirendörseg
    a hatarörseggel együtt.
    A hataröröknek volt egy irto jo Volvo csonakjuk.
    Hatarör voltam, leküldött oda engem a parancsnokom a csonakos melle egy nap jarörözni.
    Egy sandorfalvi haver volt a csonakparancsnokom.
    Pedig, nem is tudok uszni...
    Mindegy.
    Lehajoztunk a hatarig, mire visszaertünk en mar tengeribeteg voltam....!

    :)))))”
  • 17. flexsnake 2010. január 03. 17:02
    „Váratlanul érte őket, most mi van. Téged még nem ért semmi váratlanul?”
36 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyugdíjas a vasút ékesszóló sajtósa, Szentes-Bíró Ferenc

Nem mindennapi beszédkészségéről híres a sajtómunkások körében a MÁV területi kommunikációs vezetője. Szentes-Bíró Ferenc mégis azt szereti a vasutasokban, hogy egy nyelvet beszélnek. Tovább olvasom