Délmagyar logó

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 3°C | 13°C Még több cikk.

Lezárult a 30 milliárdos tömegközlekedési nagyprojekt Szegeden - galéria

Szeged - Hat éve kezdődött és szombaton ért véget hivatalosan a Szeged 30 milliárd forintos tömegközlekedési nagyprojektje. A polgármester hangsúlyozta, a következő uniós költségvetési ciklusban többek között déli hidat, fedett uszodát, buszpályaudvart, ipari parkot épít a város.
Volt fiatal lány, aki a körme színéhez hasonlította az új szegedi piros Ikarus-Skoda trolit, amely az egyik résztvevője volt a szomati Somogyi utcai trolibemutatónak. Legnépszerűbb az SZKT veterán szovjet ZIU9-es kocsija volt, amellyel 1979-ben elkezdődött a szegedi trolitörténet. Mögé a piros és egy csuklós Skoda parkolt. Vendégjárművek is érkeztek: a BKV és a Debreceni Közlekedési Vállalat egy-egy Ganz-Skoda kocsija.

Miután Princz Ferenc, a gyártó konzorcium képviseletében átadta a polgármesternek a teljes járműflottát, Botka László köszöntőt mondott. A nagyjából kétezres hallgatóság többször tapssal szakította meg a beszédet.

Lezárult a 30 milliárdos tömegközlekedési nagyprojekt Szegeden. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

A szónok emlékeztetett: teljes egészében korszerűsítették Szeged tömegközlekedési rendszerét. A 30 milliárd forintos beruházás 86 százalékát biztosította az Európai Unió. 2008-ban kezdődött a fejlesztés az Anna-kúti csomópont átépítésével, azóta megújult az 1-es, a 3-as, a 4-es villamosvonal, a 8-as trolivonal, kiépült a 2-es villamosvonal és a 10-es trolivonal. Megújult a troli- és a villamosbázis, és a városkép részévé váltak az új villamosok, mint ahogy az új trolik is.

- A tavaly zárult hét éves uniós költségvetési ciklusban 300 milliárd forint uniós támogatás érkezett Szegedre. Magasan a legtöbb a magyarországi nagyvárosok közül. Ez tény, nem pedig ígéret - szólította meg a polgármester jobboldali támadóit, akik számháborút kezdtek ellene. Ebben benne vannak a város pályázta támogatások és az egyetem, illetve a helyi cégek által elnyert források. Az új ciklusban legalább ekkora összeget szeretne a város elhozni. Déli hidat, fedett uszodát, buszpályaudvart, belvárosi és lakótelep-rehabilitációt, valamint ipari parképítést emelt ki a készen álló tervek közül.

Lezárult a 30 milliárdos tömegközlekedési nagyprojekt Szegeden. Fotó: Karnok Csaba (galéria)

Hangsúlyozata, Szeged fejlődéséhez semmi más nem kell, mint a szegediek összefogása. Semmilyen külső hatalom nem tud adni semmit, de elvenni sem. A megvalósult beruházásokért is meg kell küzdeni, hiszen a jobboldal feljelentései, hazugságáradata miatt a trolik például másfél évet csúsztak. Jobboldali kihívójára utalva hozzátette, ott fényképezkedik az ELI-építkezésen, amiről korábban azt hajtogatták, hogy átverés. Vagy a klinikai központtal is büszkélkednek, holott a kezdéskor tizenhat tüntetést szerveztek ellene.

Aranyérmesek

Szeged aranyérmével tüntette ki a polgármester a tömegközlekedési nagyprojektben résztvevő szakembereket és kivitelezőket.

Elismerést vett át Csanádi Zoltán, a koordináló Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója, Tapasztó Sándor korábbi projektigazgató, Németh Zoltán Ádám projektigazgató-helyettes, Füle Antal a felsővezetékekért felelős tervező, Szurma Imre, a pénzügyi lebonyolítás felelőse, Tóth Attila, a trolivonalak, Lakatos István, az 1-es villamosvonal és Kóródi László, a 4-es villamosvonal építésvezetője.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Darvasi László: Ez egy ilyen csúcs

Énregény. Ravasz tárcagyűjtemény. Füzetek. Szív Ernő-kalandok. Magány, gyász, kincsek, szerencse és… Tovább olvasom