Délmagyar logó

2017. 06. 29. csütörtök - Péter, Pál 24°C | 33°C Még több cikk.

Lezuhant a hídról egy kamion

Szeged - Egy török kamion hétfő hajnalban átszakította a szegedi Bertalan híd korlátját, és egy kerékpárost magával sodorva a mélybe zuhant. A biciklis 15 métert repült, de ő is és a kamionos is túlélte a balesetet. Szegeden és környékén tegnap egész nap köd nehezítette a közlekedést, de szerencsére több ilyen súlyos baleset nem történt.
Ketten súlyosan megsérültek, amikor tegnap reggel hat óra előtt néhány perccel a Bertalan híd szegedi oldalán egy török kamion előbb kidöntött egy kandelábert, majd átszakította a korlátot, és a rakparton „landolt".

A teherautó a 43-as úton, Újszeged felől haladt Szeged felé és valószínűleg megcsúszott. Előbb nekiütközött a magas útpadkának, ettől a kamion megbicsaklott, megpördült, és a menetiránnyal szemben, mintegy öt-hat méter mélybe zuhanva az oldalára dőlve állt meg. A kamion elsodort egy kerékpárost, akinek óriási szerencséje volt, mert legalább 15 métert repülve „elhagyta" a kerékpárját, amit később a tűzoltók darabokban szedtek ki a hatalmas teherautó alól.
Lezuhant a hídról egy kamion

A kamion átszakította a korlátot és magával sodort egy biciklist.
Fotó: Karnok Csaba

A két sérültet a mentők a Szegedi Tudományegyetem Traumatológiai Klinikára szállították. A kerékpárost az intenzív osztályon ápolják. A 31 éves szegedi férfinak több bordája eltört, megsérült a feje, és légmelle keletkezett. A kamion 37 éves török sofőrje is súlyosan megsérült, de mielőtt altatásban „visszarakták" volna a csípőcsontját, őt tolmács közreműködésével kihallgatta a rendőrség. Úgy tudjuk, a férfi azt állította, nem lépte túl a lakott területen megengedett sebességet, szerinte a baleset azért következett be, mert a jeges úton megcsúszott a járműve.

A baleset okát a rendőrség szakértők bevonásával vizsgálja, a tachográf egyébként arra is választ ad, hogy a kamion a baleset idején gyorsan haladt-e.

Karambol Deszken

Tegnap reggel egy másik közlekedési baleset is történt a 43-a úton. Deszken egy Szeged felé tartó román kamion román személygépkocsival ütközött. A személyautó vezetője, egy 58 éves román állampolgárságú nő megpróbálta megelőzni a teherautót, későn vette észre, hogy az útjában áll egy terelősziget, jobbra rántotta a kormányt és nekiütközött a kamion bal elejének, majd az út menti árokba csúszott. Az asszony könnyebben megsérült, a mentők kórházba szállították.

Abrankó Sándor, a Magyar Közút Kht. Dél-alföldi Regionális Főmérnökség főmérnöke cáfolta a kamion vezetőjének állítását, sőt azokat a feltételezéseket is visszautasította, amelyek szerint a Bertalan hidat vasárnapról hétfőre virradóra nem sózták, és emiatt az útburkolat jeges volt, csúszott.

– Hétfő hajnalban a baleset előtt, fél ötkor ellenőriztük az útburkolatot, ami akkor is és két órával később, fél hétkor is sónedves volt – mondta a főmérnök.

Abrankó Sándor ugyanakkor azt is elmondta, hogy a korlátot a Magyar Közút Kht. pótolja, addig az érintett szakaszt ideiglenesen lezárták.

A helyszínt a rendőrség azonnal körbezárta. A mentésben 17 tűzoltó két hagyományos tűzoltóautóval, egy daruval és egy vegyvédelmi járművel vett részt. A kiömlő üzemanyagtól szennyezett földet a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. munkatársai elszállították.

Szegeden és környékén egész nap tejfehér köd nehezítette a közlekedést, de szerencsére a reggelihez hasonló súlyos baleset lapzártánkig nem történt. A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletesének tájékoztatása szerint kisebb, koccanásos, anyagi kárral járó közlekedési balesetek voltak ugyan a megyében, de az időjárási viszonyokhoz képest ezek száma is meglepően kevés.

Olvasóink írták

  • 14. klj_54 2008. január 10. 08:28
    „PGeri 2008.01.09 21:20

    Akkor én kicsit többet látok mint te:)
    Bizony soxor előfordul, hogy a francia kocsiból repül ki a szemét az autópályán! Tudok fényképet mutatni szintén franciából (A7) a parkoló állapotáról. És sok más országból. Én kint dolgozom, tehát nem csak illúzióim vannak bizonyos országokról.
    Akkor lesz rend a közutainkon ( is ) ha az emberek nem látják a kétszínűséget. Tehát a parlamenti képviselőnek sem szabad gyorshajtani, alkoholt fogyasztva vezetni és folytathatnám a sort... Az sem javítja a képet, hogy nagyvezérünk külföldön pocskondiázza saját hazáját. Ezek után hogy meri elvárni a jogalkotó a jogkövető magatartást, ha ők akikre fel kellene néznünk rossz példát mutat?
    És az új birságolási rendszer agyrém:(
    Felnőtt embereket úgy kezel a jogalkotó (önmagából kiindulva?), mint egy elsős diákot. Ráadásul poroszos szemlélettel, csak a büntetéssel akar mindent megoldani.
    NEM fog menni!”
  • 13. skorpio21 2008. január 10. 05:49
    „PGeri!
    Mind ennek ellenére azt mondom,hogy a török, bolgár stb. kamionos se rosszabb EMBER,mint bárki más nemzetségű!És nem egyedül rájuk kell hárítani a felelőséget a mi közlekedési morálunk miatt!Előzőekben már vhol le írtam:nézzen mindenki magába...
    Ez a közlekedésnek nevezett káosz,ami nálunk folyik a mi bűnünk,elsősorban nekünk kell változtatni rajta,utána tudunk másoktól is követelni.”
  • 12. PGeri 2008. január 09. 21:20
    „Az hogy sokakban méreg, düh van bizonyos török, román, bolgár, stb. nemzetségü kamion és buszsofőrök iránt, az nem véletlen. Bár megértem a magyar kollégákat, hogy kiállnak mellettük, de ezt tudjuk be egyszerű szolidaritásnak. Egyébként meg ne erőltessék.
    Van szerencsém gyakran járni Ausztriában, Németországban, Olaszországban, Belgiumban, stb, ilyenkör legtöbbször személygépkocsival megyek. Érdekes módon ezek a nálunk gonosz, és erőszakos kamionosok, és buszosok valahogyan kinnt nem mernek véteni a kinti KRESZ ellen. Öröm nézni, ahogyan egy autópályáról letérve egy faluban 30-cal gurulnak át, a legközelebbi spedícióig, vagy panzióig. öröm nézni, hogy ahol tiltva van, ott inkább konvojba állva, 85-tel haladva a külső sávban NEM ELŐZNEK KI ELÉM. Meghatódok mindig, ha az autópálya pihenőjében nem szemetelnek, kultúráltan parkolnak. Érdekes módon mozgó kaminból külföldön még csikket sem láttam hogy kihajítottak volna.
    Tették volna meg bármelyik fenti példát egy német, vagy osztrák rendőr szeme láttára! Azt hiszem, hogy az országot nem tudnák elhagyni addig, amíg a minimum 150 eurós büntetést be nem fizetik! És ezzel tisztában is vannak!
    Átérek Magyarországra, valahogyan ez a mesés kirándulás mindjárt megváltozik. Mondjuk itthon előkerülnek a mentősávban 200-zal előző BMW-k, és Audik is, de ez egy másik történet...

    Addig, amig a magyar rendőrség tehetetlenül nézni fogja, hogy ezek az emberek fittyet hánynak a törvényekre, és öhögnek magukban ha nagy ritkán csekket kapnak egyenruhásainktól, addig az ilyen hídbalesetekhez hasonlóak akár hetente is megtörténhetnek! Amíg nincs visszaszorító erő, addig a balkáni morál fog uralkodni az utakon!
    És ne várjunk megváltást az M43-tól. Ha nem lesz rajta fokozott rendőri jelenlét, és kontroll, addig ott se lesz rend.”
  • 11. csr 2008. január 09. 20:37
    „Lehet, hogy csak az én figyelmem kerülte el baleset időpontja, de nem
    láttam sehol. Ettől függetlenül tudomásom szerint reggel 5 óra körül
    még jócskán csúszós volt az úttest az újhídon (vagy nem hatott még a
    só vagy nem is volt lesózva?) Amit mindenki vitat a sebesség - a tahográf majd elárulja, ha adnak ki róla hivatalos jelentést”
  • 10. Kata 2008. január 09. 10:44
    „klj.54 írtad a gumikat nem téligumi volt azért vétett? a kamion nem olyan mint a buszok 4 évszakossak ? Nagy gyakorlatod van többet "hallgatnálak" merre jársz.”
  • 9. skorpio21 2008. január 09. 06:01
    „Végre valaki,aki nem csak köpködi a (török)kamionost!Azt mindenki szereti el felejteni,hogy ők a munkájukat végzik,és nem puszta szórakozásból "száguldoznak" az utakon az útszéli házak lakói és autós társaik bosszantására!
    NÉZZEN MÁR MINDENKI EGY KICSIT MAGÁBA!Soha nem lépte át a negengedett sebességet?soha nem kellett autós társának korigálni az ő hibáját,hogy ne történjen baleset?
    Miért ítélkeznek sokan egy ember felett?,azért mert kamionos,vagy azért mert török???
    Aki nem ismeri az arkadast az nam tudhatja azt hogy ha segítséget kérsz tőle nem utasít vissza,sőt segít meg etet,magitat és mély tisztelettel enged tovább utadra!
    Nem rosszabb ember mint bárki más csak más vallású!”
  • 8. klj_54 2008. január 08. 23:51
    „Én nem értek a focihoz, tehát nem szólok bele!
    Nem sorolom fel amihez konyítok.
    De én a kamion vezetéséből élek, tehát "egyenlőbb vagyok az egyenlőek között":) Mármint vélemény terén.

    Én előző rövidke észrevételemmel csak gondolkodásra szerettem volna kedves olvasótársaim késztetni.
    Az anyázás és másik náció fikázása nem kimondottan tárgyszerű!

    Barbapapa mély igazságot írt. Volt szerencsém több hétvégét porosban (nem benzinkúti parkoló) török arkadassal (kollega, munkatárs) tölteni. Több különböző kollégával. Bizony mi magyarok tanulhatnánk az előzékenységet és a vendégszeretet tőlük.

    De visszatérve magához a balesethez:
    Voltam a helyszínen, megtekintettem a gépet és láttam a nyomokat. Tehát mivel magát a balesetet nem láttam csak véleményem van. De mint szakmabeli (végzettségek), talán nem járok messze a valóságtól amikor
    én nem CSAK az útra hanem műszaki hibára is gyanakszom. Ugyanis a kis konvoj utolsó gépe volt a balesetet elszenvedő! Túl sok már a számítástechnika a mai gépekben (vagy én szoktam hozzá a csepelhez meg az ikarus66-hoz?:) Ezekre kell támaszkodnunk vezetés közben azaz abban a hitben, hogy az rendeltetésszerűen működik.
    A mi cégünknél divat a félpótkocsi cseréje.Az irányítóm mindíg közli ha nem müxik az ABS vagy valamelyik más segédeszköz. Ja, és az érkezést is ehhez igazítja!
    Balesetmentes gurulást!”
  • 7. Gabcsi 2008. január 08. 21:23
    „Abrankó Sándor nem mond igazat, vagy neki nem mondtak igazat a munkatársai...
    A hidat a baleset után kb.:30-40 perc múlva, vagy még később -ahogy én hallottam 7-8 óra között- sózták fel!!!
    Kérdezzék meg az ott elhaladt soföröket vagy a helyszínelő rendőröket, tűzoltókat akár...
    Valaki biztos bevállalja az őszinte vélemény nyilvánítást!
    Remélem előveszik azt, aki elmulasztotta ezt a végzetes hibát!”
  • 6. Cc 2008. január 08. 20:29
    „Igazad van Barbapapa a rossz szélvédőn néztük ki többször én is meg a cég sofőrei is mikor az útpadkán menekültünk a segítőkészek elől, cseppet sem rinyálva, tudván a külömbséget 1-3 és 40 tonna között. Valőszínűleg a 43 mellett lakók is folyamatosan részegek. a házakat meg rossz helyre építik, mert kapálni még kamionnal ezeken az előzékenyeken kívül senkit sem láttam. Azt viszont, hogy más helyzetekben nem segít én nem állítottam!!! Mint "öreg rutin" ugye nem állítod, hogy te is úgy nyomod a gyanús úton mint nyáron???? Korlátaiman nagy vonalakban ismerem, inkább lassabban megyek amikor nem vagyok bizonyos valamiben, természetesen lehúzódva és nem az út közepén, mert nincs akkora gyakorlatom mint aki ezerszámra teszi a km-ket.”
  • 5. Barbapapa 2008. január 08. 17:06
    „Cc te biztosan nem ütközöl a saját korlátaidba mivel nem tudod mik azok szerintem törököt is akkor láttál mikor a meséskönyvedben a Mamád megmutatta Mehemedet,igazából sajnállak mert ha ismernéd a török sofőröket, tudnád hamarabb segít mint a saját honfitársad 20év tapasztalatbol mondom. Európa,Ázsia,Afrika, stb.”
  • 4. Cc 2008. január 08. 16:42
    „A fizika törvényei messziről lesz..ják, hogy ABS vagy EBS, ha insallah jelige alatt nyomja mint az állat 40 tonnával a háta mögött. Sajnos minden technikának megvannak a korlátai de ezt "mehemedék" nem veszik figyelembe, szerintük úgy lesz, ahogy allah akarja, utána hazudoznak kedvükre. Ha valaki azt állítja, hogy ők a kedves előzékeny vezetők akkor sajnos röhögnöm kell és nem vagyok egyedül. Ha sózva volt a híd ha nem, ha mobil volt a tábla ha nem. Ja olyan országot még nem láttam, ahol garantálták volna az utakon a sebességet az időjárás ellenében.”
  • 3. klj_54 2008. január 08. 14:36
    „Miután sokan sokfélét írtak már erről a balesetről még én is teszek ide kis kiegészítést:
    Sajnos kolléga vétett a gumiszabály ellen (kresz 25.§-látási, forgalmi, útviszony)

    Emellett NEM tudom kizárni az útkezelő felelősségét! Ugyanis joga sőt a polgári törvények szerint (ha jól értelmezem!) kötelessége mindent megtenni a kár megelőzése érdekében!
    A francia, német, olasz és folytathatnám a sort, ilyenkor leállítja a kamion forgalmat, vagy ha nem is állítja meg korlátozza a sebességet. Nem úgy mint az új hídon (száraz úton is 30) hanem világító (mobil) táblán és csak addíg amíg szükég van rá.

    Még pár adalék:
    A kamiont ellátták kipörgésgátlóval (nem vagyok szakszerű -mert nem szakmai a fórum) valamint ABS fékkel.
    A pótkocsi ABS és EBS rendszerű fékkel van felszerelve, roppant komoly segítség.
    Ha ezek ellenére mégiscsak bekövetkezik az esemény akkor ott el kell gondolkozni, hogy műszaki avagy úthiba (esetleg a kettő együtt) okozta e az eseményt?

    Amellett a gépkocsin gyárilag szereltek egy eszközt a tachográfot. Kollégám gépén digitális van azaz a helyszínelő rendőr eszköz híján képtelen kiértékelni!
    A vezetőre pedig az "Európai Parlament és Tanács 561/2006/EK Rendelete (2006 május 15) -lánykori nevén AETR vonatkozik. Ez röviden a vezetési, munkaidő és pihenőidőről szól.
    Ezt minden kamion sofőr Bibliája. Nála jobban csak a BAG ismeri:)

    Lehetne erről és ehhez sokat írni, értelmetlen. Aki csinálja, mint én is, az tudja, bármikor történhet vele valami.
    Pont olyan ez is mint a foci, mindeni jobban tudja:)”
  • 2. Kata 2008. január 08. 11:14
    „Mért azokat kell bántani állandóan akik dolgoznak!!!!
    Egy kamionos nem 8 órát dolgozik vezet , rakodnakráadásul sokszor egyedül kik szállítanának árut nekük??? és nincsennek mrgfizetve!!!! A másik külföldön a milyeinknek is volt balesete!
    Minden tiszteletem az övék!!!!”
  • 1. -jenc- 2008. január 08. 09:54
    „Én meg cáfolom Abrankó Sándor állításást, mert a híd fel volt fagyva.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mindegy, hány kávét adnak nyugta nélkül

Szeged - Két kávé után nem adtak nyugtát a Dugonics téri Z. Nagynál, ezért bezáratta az APEH, és még… Tovább olvasom