Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

Lobbiznak az M43-as korábbi megépítéséért

Szeged polgármestere azt szeretné elérni, hogy az M43-as gyorsforgalmi út építése már jövőre elkezdődjön. A 2003-as sztrádatörvény szerint már 2007-ben át kellene adni a Szeged és Makó közötti szakaszt.
Kétszer annyi kamion megy Nagylak, mint Röszke felé. A tavalyi mérések azt mutatták, hogy naponta átlagosan 802 kamion lépi át a határt a 43-as út átkelőjénél, miközben az 5-ös út országhatárra vezető szakaszán csak 456 közlekedett. Az Alföld második legnagyobb teherforgalmú közútja a 43-as, ezért lenne szükség minél hamarabb a Marostól északra tervezett M43-as megépítésére.

Az M43-as, Szeged és Nagylak közötti gyorsforgalmi utat a 2003-as sztrádatörvény szerint 2007-ben át kellene adni. Most azonban úgy tűnik, az építkezés csak 2007-ben kezdődhet el. Azt sikerült eddig elérni, hogy uniós támogatással épüljön az út. A csatlakozástól 2007-ig tartó költségvetési időszakban azonban erre már nem jutott pénz.

Az M43-as Szegedtől északra ágazik ki az M5-ösből, néhány kilométer után eléri a 47-es utat, majd Tápé és Algyő között egy kétszer egysávos hídon megy keresztül. A legújabb változat szerint a Tisza–Maros-szögben újra kétszer kétsávos autópályaként folytatódik Marosleléig, ahonnan autóútként épül meg a Makót északról elkerülő útig. A folytatása a határig egyelőre bizonytalan.

Az út első, rövid szakasza már épül, az 5-ös főútig ezen lehet majd a hamarosan elkészülő autópályáról eljutni, ez vezeti majd a forgalmat Szeged felé. A szegedi polgármester, Botka László azt szeretné elérni, hogy az M43-as továbbépítése már jövőre elkezdődjön. Botka ezt úgy képzeli el, hogy a kormány megelőlegezi az M43-as építésére 2007-től rendelkezésre álló uniós forrást. Szerinte ez a legbiztosabb megoldás arra, hogy az M43-as minél előbb kész legyen.

A gyorsforgalmi út építése két évig tart, a Nemzeti Autópálya Rt. jelenlegi elképzelései szerint a 2007-es uniós költségvetési időszakban elsőként fognak hozzá. Az átadásra 2009-ben kerülhet sor – hacsak ki nem lobbizzák a hamarabbi kezdést.

Felújítanak egy 1100 méteres szakaszt a 43-as úton. Rigó Mihály a megyei közútkezelő műszaki igazgatója elmondta: egy svéd mérőkocsi rendszeresen végigmegy a közutakon. Azokon a helyeken tudnak beavatkozni, ahonnan a legrosszabb adatokat kapják. Idén összesen 3,3 kilométerre jutott pénz a megyében. A 451-es úton tudják a burkolatot teljesen fölújítani egy rövid szakaszon, illetve a 43-ason Ferencszállásnál. Meleg újrahasznosításos technológiával dolgozik a kivitelező, azaz a lemart anyag jó részét visszaforgatják, így kevesebb nyersanyag kell, és kevesebb hulladék keletkezik.


Buzás támogatja

Makó polgármestere nagyon fontosnak tartja az M43-as mielőbbi elkészültét. Buzás Péter szerint tarthatatlan, hogy aszerint válasszanak iskolát a településen élők, hogy az a 43-as út melyik oldalán van. – Mint a láva, úgy ömlenek a kamionok Makón keresztül, kettészelve a várost. Virágos, élhető várost alakítunk, ehhez az elkerülő út nélkülözhetetlen – magyarázta. Hozzátette: Maroslele és a többi környező település fejlődésének is nagy lökést adhat a közeli Tisza-híd megépítése. 
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tálosi a legnagyobb esélyes

A Délmagyarország értesülése szerint a négy jelöltből Tálosi László pályázik a legnagyobb eséllyel a… Tovább olvasom