Délmagyar logó

2018. 06. 21. csütörtök - Alajos, Leila 20°C | 29°C Még több cikk.

Lócitromtól a megvadult kutyákig

Szeged - Kocsma elé pottyantott lócitrommal, a szomszéd kéményéből gomolygó füsttel és megvadult kóbor kutyákkal kapcsolatban is érkezett már bejelentés a városháza ügyfélszolgálatához. Az iroda úgy működik, mint lapunk Utánajártunk rovata: Tóth Endréné megkeresi az illetékeseket a panaszosok kérdéseivel.
– Nagyon zavar, hogy a házammal szemközti kocsmába az egyik vendég lóval jár, és az állatokat kiköti a házam elé. A lovak többször is kidöntötték az oszlopot, kaparják az árkot, és odapiszkítanak. Nem győzök takarítani – szól az egyik panasz azok közül, amelyek a Szegedi Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatára érkeznek. Az észrevételeket Tóth Endréné ügyintéző számítógépes rendszerben rögzíti, majd havonta statisztikát készít arról, hány panasz érkezett, hányat válaszoltak meg az illetékes irodák.

– Az ügyfelek telefonon, e-mailben és személyesen is bejelentést tehetnek. 2000 óta él a zöldszámunk, üzenetrögzítő veszi fel az észrevételeket. Mióta 2007-ben bevezettük az elektronikus levelezési lehetőséget is, csökkentek a zöldszámos panaszok. Míg 2001-ben még 905-öt rögzítettünk, tavaly már csak 372-t – mondta el lapunknak Tóth Endréné. Tavaly 1610 bejelentést kaptak e-mailben.

Tóth Endréné panaszügyi ügyintéző és az évek alatt összegyűlt bejelentések közül néhány. Fotó: Frank Yvette
Tóth Endréné panaszügyi ügyintéző és az évek alatt összegyűlt bejelentések közül néhány.
Fotó: Frank Yvette

A szegediek gyakran szomszédjukra panaszkodnak. Egyeseket a szomszéd kéményéből sűrűn gomolygó füst zavart, mást az, hogy a szemközti házban cirkulafűrésszel egész nap darabolták a fát. Zajos vendéglátóhelyekkel, elveszett tárgyakkal, az úttestek és a járdák takarításával, hajléktalanokkal, kóbor kutyákkal, parkolási problémákkal, parlagfűvel kapcsolatban is szerepelnek feljegyzések.

Egy nő pedig arra a kérdésére szeretett volna választ kapni: pontosan hány óra hány perckor született gyermeke.

Ingyen hívható zöldszám

A közérdekű bejelentéseket, észrevételeket, javaslatokat és kérdéseket az éjjel-nappal ingyen hívható zöldszámon (06-80/820-032), e-mailben (ugyfel@szegedvaros.hu), a polgármesteri hivatal internetes fórumán, munkaidőben telefonon vagy az ügyfélszolgálaton ügyfélfogadási időben tehetnek a lakosok.

Türelmetlen ügyfél

Első hívás: a kocsmából ventilátorral hajtják ki a dohányfüstöt az utcára. Emiatt a bejelentő lakásában tűrhetetlen a cigarettaszag. Kéri, hogy ezt szüntessék meg. Fél óra múlva a második hívás: újból szól, hogy eszméletlen a bűz. A lakásban román cigaretta szaga terjeng. Menjenek ki végre, és csináljanak valamit. De nem pénzért, mert az irodán ezért kapják a fizetésüket. Néhány perc múlva a harmadik hívás: a bejelentő elpanaszolja, hogy még mindig nem intézkedtek. Menjenek ki a lakásába, feküdjenek le az ágyába, és érezni fogják, hogy büdös van, mint a dög. Negyedik hívás: bejelentő „megköszöni a segítséget". Szerinte azért nem történt intézkedés, mert megzavarta a hivatal dolgozóit a dohányzásban.

Olvasóink írták

  • 1. Zsolo 2009. február 20. 07:55
    „Emberkéknek kellene magukkal és nem mással foglalkozni!Miért nem sepregetnek az ilyen notorikus bejelentgrtők a saját portájukon?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Inkubátorház is épül Szegeden a Móravárosi körúton

Szeged - Majdnem elveszett az az 1 milliárd forint, amelyet egy inkubátorház megépítésére nyert Szeged a pólusváros pályázaton, mivel hiányzott a másik 1 milliárd forint, az önerő. Tovább olvasom