Délmagyar logó

2017. 11. 25. szombat - Katalin 3°C | 12°C Még több cikk.

M43: haladék áprilisig

Csongrád megye - Tegnapelőtt át kellett volna adni az M43-as autópálya első szakaszát, amely az E75-ös körforgalomtól a 47-es útig tart. A kivitelező konzorcium műszaki problémák miatt határidő-módosítást kért – 2010. július végéig. Tegnap eldőlt: nem kapták meg, március 31-éig át kell adni a pályát.
Az épülő M43-as autópálya első 6,7 kilométeres szakaszán a kivitelező nem tudta tartani a 2009. november 30-i véghatáridőt. Erről szeptember 14-én kelt levélben tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t az M43 Szeged–Makó konzorciumot vezető Swietelsky Kft. – áll Fazakas Orsolya, a NIF Zrt. kommunikációs vezetőjének tegnap kiadott közleményében. A módosítási kérelemben azt írták, hogy egy víznyomó vezetéket úgynevezett résfallal kell megvédeni, nehogy a töltés nyomása miatt eltörjön. Az előre nem látott műszaki probléma miatt 2010. július végi átadást kértek.

A tárgyalások menetét lapunk nyomon követte. Többször megírtuk, hogy tapasztalataink szerint az építők nemcsak a kritikus pár száz méteren álltak rosszul, ahol ez a vezeték található, hanem az egész 6,7 kilométeres szakaszon.

Itt ma elvileg felüljáró áll... Fotó: Segesvári Csaba
Itt ma elvileg felüljáró áll...
Fotó: Segesvári Csaba

A NIF Zrt. tegnap döntött. Arra az álláspontra jutottak, hogy kizárólag a résfal megépítéséhez és megtervezéséhez szükséges időt tudják elfogadni a határidő módosítása során. Az új határidő 2010. március 31. Amennyiben a kivitelező ezt nem vállalja, akkor a NIF Zrt. haladéktalanul felbontja a szerződést.

Botka László, Szeged polgármestere azt kérte a beruházótól, a magyar államtól, hogy határozottan érvényesítse kötbérigényét a kivitelezővel szemben, és a pénzt a szegedi állami utak felújítására lehessen fordítani. A parlamentben is kifejtette: az új határidő megállapításakor a város ragaszkodik ahhoz, hogy márciusig legalább a Sándorfalvi útig elérjen a sztráda és megépüljön a lehajtó.

A polgármester a módosított határidővel kapcsolatban tegnap elmondta: örül, hogy 2010. március végére nemcsak a Sándorfalvi útig, hanem a 47-esig is eljutnak az építők, és meglesz a kívánt lehajtó. Ez utóbbi azért fontos, mert tavasszal kezdődik el a Rókusi körúti 2-es villamospálya építése, ami sávszűküléssel jár.

Olvasóink írták

  • 17. LukSzusz 2009. december 02. 17:19
    „Vajon kinek a bankszámlája dagadt nehány millával?”
  • 16. seleron 2009. december 02. 16:44
    „Ez nekünk teljesen mindegy

    A megrendelő bekeményitett hogy nem enged. Az eredmény egy gatya minőségű autópálya idő előtt átadva. Az első javításokat kb egy évre rá már lehet is rajta végezni”
  • 15. ValakiaSOKKözül 2009. december 02. 12:04
    „korrupcióóóóóóó

    ha én nem végzem el az általam vállalt feladatot időben, felakaszt a megrendelő, vagy kifizetteti velem az így keletkezett kárt... (kit érdekel a felmerülő akadály....) aki hibázott, azt vonják felelősségre.....
    Feldühít, mikor egy politikus a pofánkba röhög és azt mondja, hogy lehet jól és lehet rosszul dönteni...és ő most rosszul döntött és kész, akkor mi van???.....

    1 ötlet. (inkább álom) .....rendben van a csúszás, ám legyen, de cserébe minden olyan utat ahol Szegeden belől áthaladt a tranzit forgalom, aszfaltozzanak újra minden sávot! (nem foltozni, nem gányolni, hanem teljesen új aszfaltréteg) ....és persze az elvégzett munkára minimum 5 év garancia, mert az sem állapot, hogy a tavasszal elvégzett új útburkolat mára szinte járhatatlan....

    valaki”
  • 14. Miracala 2009. december 02. 11:54
    „Ha nem lesz kész, és felbontják a szerződést, akkor mi lesz? Ott marad az egész út elkészületlenül, gazdátlanul? Mire új közbeszerzést írnak ki stb, az megint egy pár hónap. Jönnek a téli fagyok, a hó, dagonya, hogy fognak így jó minőségű munkát végezni?
    Az építkezés miatt szétcseszett Sándorfalvi utat mikor újjítják fel? Mi lesz vele még, ha arra rá is terelik a forgalmat? Murvaút?”
  • 13. tótkomlósi 2009. december 02. 11:40
    „NINCS HALADÉK!!!!

    Van egy szerződésben vállalt határidő, és ha fene fenét is eszik, akkorra kész kell, hogy legyen!

    Ebben az országban minden kivitelező a pót határidőkre játszik, meg a pótköltségekre!

    NINCS! Határidő van, ami letelt és a munka sehogy se áll!

    Szerződésbontás, kártérítés, stb!

    Majd a következők gondolkodnának utána (esetleg)....”
  • 12. antikos 2009. december 02. 11:08
    „Hú mennyi kérdésem lenne:)
    De a legfontosabb. Mikor is lesz a választás???
    Kiadta a főúr az ukázt! Lögyön kész az út!!! :)))”
  • 11. dean23 2009. december 02. 11:04
    „Választásokra minden kész lesz! Minden! :D”
  • 10. Maci1 2009. december 02. 11:03
    „Ebből meg az fog következni, hogy a szűkülő határidő miatt a kivitelezés minősége fog jelentősen romlani. Egy forró nyár aztán a nagy beruházás után olyan lesz az úttest felülete, mint a mostani 43-as úté tiszta nyomvályú!”
  • 9. strangerr 2009. december 02. 10:20
    „Egy alapvető hiba van: a politikusok nem értenek a műszaki reálistásokhoz, de ők döntik el a határidőt. A kivitelező sok mindenben ludas (főleg abban hogy ezt bevállalta, dehát kellett a munka), de a tény attól még tény marad: az előkészítettséghez és a műszaki tartalomhoz képest ez egy teljesíthetetlen határidő volt.
    A szakaszon három felüljáró van (5-ös út, sándorfalvi út, békéscsabai vasút) ezek töltéseinek csak a konszolidációs ideje hosszabb mint az a másfél év amit kapott a kivitelező a feladatra.”
  • 8. San14 2009. december 02. 09:31
    „favágó!

    Azért mert ott van mellette a vasút is. És vonatot nem fogják felüljáróra tenni.”
  • 7. strangerr 2009. december 02. 09:23
    „5.favágó A sándorfalvi út megy majd felül, és az autópálya alul.”
  • 6. valakiiii 2009. december 02. 08:29
    „pont választások előtt.... hm Botka ott fog kapmányólgatni.....”
  • 5. favágó 2009. december 02. 08:17
    „De miért is a négy sávos útnak építenek felüljárót? Az biztosan ócsóbb, mint a sándorfalvi útnak csinálni egyet a sztráda fölé!:-)) Pénz van dögivel!:-)”
  • 4. jq 2009. december 02. 08:16
    „Nem adunk haladékot, kötbérezünk, stb....aztán mégis”
  • 3. GAgyi 2009. december 02. 08:07
    „Na akkor bevésem a naptáramba.......2010.márc.31.”
  • 2. 1702 2009. december 02. 07:49
    „töltés nélkül hogyan keresztezzék az autópályát (pl) a sándorfalvi úttal nagyokos???”
  • 1. madártej 2009. december 02. 07:25
    „Az is egy pénzpocsékoló marha volt, aki egy sík vidéken ekkora töltést épít egy útnak...Mondjuk,ha az ő zsebét nézzük, ezen lehet keresni.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

16 kamera figyel majd Csanádpalotán

Csanádpalota - Ezekben a napokban szerelnek föl 16 térfigyelő kamerát Csanádpalotán, hogy védjék a… Tovább olvasom