Délmagyar logó

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 14°C Még több cikk.

M43: már látszik a fél lóhere a Sándorfalvi útnál

Szeged - Március végén átadják azt a 4,2 kilométer hosszú autópálya-darabot az M43-asból, amely a Sándorfalvi úti csomópontig ér el. A sztráda aszfaltcsíkjai egy ideiglenes körforgalomban végződnek majd, amelynek az lesz a feladata, hogy kivezesse a Szegedet Csongráddal összekötő útra az autósokat.
Kíváncsiságból is érdemes autóval kimenni a Sándorfalvi útra, és átmenni az épülő M43-as felett. Itt majd magát a Sándorfalvi, más néven csongrádi utat a sztráda felett viszik át egy híddal, akárcsak az 55-ös, Bajai utat az M5-ös felett. A híd azonban még nem készült el.

A Szegedről indulót ugyanaz a látvány fogadja, ha elhagyja az Északi városrészt, mint amikor Mórahalmot akarja megközelíteni a Bajai úton: a nagy rónaság kellős közepén ugyanis „hegyre", vagyis töltésre kell felkapaszkodnia.

Márrciustól már használhatják az autópálya egy rövid szakaszát az autósok. Fotó: Schmidt Andrea
Márrciustól már használhatják az autópálya egy rövid szakaszát az autósok.
Fotó: Schmidt Andrea

Mivel nincs meg a híd, a „hegyről" nem mehet tovább egyenesen az út, hanem az M43-as felé egy félköríven visz lefelé a „mélybe". Szinte észre sem vesszük, amikor elérjük magát az M43-ast, a sztráda ugyanis ezen a ponton még csak egy nyomvonal. Áthajtva rajta egy másik félkörívet formáló aszfaltcsíkra kerülünk, amely egy újabb emelkedővel rávezet a megtépázott, mintegy száz méter hosszan tönkrement, csaknem járhatatlan Sándorfalvi útra, Csongrád irányában.

Mi most visszafordulunk az első kereszteződésben, és Szeged felé vesszük az irányt: újra fel a magaslatra – a panoráma páratlan, szemben a lakótelepek, jobbra a Matáv-torony, balra a tarjáni víztorony –, majd megint le a félköríven és fel a másikon. Észrevesszük, hogy az általunk bejárt félköríveken belül még két kisebbet is kialakítottak. Ezeket még nem használhatják az autósok.

Már látszik a fél lóhere a Sándorfalvi útnál. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

Saját szemünkkel látjuk a fél lóhere alakú leendő csomópontot. Mindkét irányból megvan már a négy, sztrádára való fel- és lehajtó sáv. A belső két, kisebb ív sztrádával való találkozásának közelében, magán az M43-ason épül majd meg az ideiglenes körforgalom. Ez az a bizonyos forgalomtechnikai megoldás, amely lehetővé teszi az elkészülő sztrádaszakasz használatát, a le- és felhajtást.

Többször megírtuk: egy hónap múlva, március végére a Sándorfalvi útig ér el az M43-as első szakaszának egy része, 4,2 kilométernyi sztráda. A darabot külön adják át, hogy a villamosprojekt Rókusi körúti munkálatai miatt tehermentesítsék a várost a forgalomtól. A Sándorfalvi úttól a csaknem a 47-es főútig vezető, az első szakaszból még hiányzó kis darabot, valamint a többi 3 autópálya-szakaszt a Tisza-híddal együtt egyszerre, egy időben avatják augusztus végén.

Ideiglenesen körforgalmat építenek az M43-asra. Fotó: Schmidt Andrea
Ideiglenesen körforgalmat építenek az M43-asra.
Fotó: Schmidt Andrea

Március 31-ére azonban a sándorfalvi csomópont hídja még nem lesz kész – állítólag hosszabb ideig süllyedt a töltés a sok csapadék miatt, mint várták. Az aluljárót majd nyáron fejezik be, 2 hónappal korábban, mint ahogy az egész M43-ast átadnák augusztus végén. A sándorfalvi híd, ahonnan majd rápillanthatunk az M43-asra, azért aluljáró, mert a sztráda megy el alatta.
Mi lesz a körforgalommal? A válasz: elbontják, amikor teljesen elkészül az M43-as, a híd, valamint az összes le- és felhajtó.

Megállapodtak az első szakaszról

Február 18-án írta alá a megállapodást az M43-as beruházója, a NIF Zrt. az első szakasz kivitelezőjével, a Swietelsky Kft. vezette konzorciummal arról, hogy az első szakasz átadásának határideje 2009. november 30-a helyett 2010. augusztus 31. A 9 hónapos csúszás miatt az építőnek a Sándorfalvi útig tartó 4,2 kilométerre kötbért kell fizetnie, a fennmaradó 2,5 kilométer esetében viszont indokolt a késlekedés: itt muszáj volt egy vízvezetéket megvédeni. A NIF Zrt. a szegediekre való tekintettel adja át a Sándorfalvi útig tartó 4,2 kilométeres szakaszt az ideiglenes forgalomtechnikai megoldással, vagyis a körforgalommal március végén – áll a közleményükben.

Olvasóink írták

38 hozzászólás
12
  • 38. varadipal 2010. február 24. 10:23
    „Ámbörök!! Iparkodjatok mán!! Kezd a szakállam fehéredni. Mán lesben állnak a lapszabászok, meg a Győzike is. Oszt még sehun nem vagyunk.”
  • 37. szunyi 2010. február 24. 09:51
    „kell egy 1 tél a tömörítéshez!
    Lehet ráküldeni gépeket, amik a drága dizelt fogyasztva probálja valahogy tömöriteni, de a hideg utána felolvad a hó, esik megint, majd elolvad :a legjobb,
    by autopálya építő mérnök ismerősőmtől.”
  • 36. bkozma 2010. február 24. 09:09
    „@CID

    Akadályt közölni időben kell.. februrban megegyezni arról, hogy (előző év) november helyett augusztus végén lesz kész, több mint dilettantizmus. El tudod azt képzelni, hogy 9(!) hónapos késés piaci körülmények között mit jelent(ene). Persze ebben a nagyon sok minden által torzított helyzetben örülni kellene, hogy megegyeztek?”
  • 35. bkozma 2010. február 24. 09:00
    „@35. Nagy Gábor

    Igen, ilyenkor már tényleg nem lehet váltani, de ez annak az eredménye, hogy bevállalják a teljesíthetetlen árért, teljesíthetetlen feltételekkel, ezzel nagyjából mindenki tisztában is van. Innentől egyirányú utca. Aztán az obligát késés, pótmunka, pereskedés, kötbér, és a végén megszívja az alvállalkozó, meg az akin átmegy a román kamion....”
  • 34. ifj. Nagy Gábor 2010. február 24. 08:35
    „20. Sajtoskifli 2010.02.23. 18:43
    "A csomópont neve: sándorfalvi lóhere?"

    Nem, a lóhere, meg a féllóhere az egy autópályacsomópont-típus, mert felülről nézve ahhoz hasonlít.

    32. bkozma 2010.02.23. 20:55
    "Azér´ az több mint vicces, hogy közel egy éves csúszás után megsimogatjuk a fővállakózó buksiját és fel sem merül, hogy másra bízzuk a dolgot"

    Valószínűleg más sem tudná annyival gyorsabban csinálni, hogy a leállás, szerződésbontás, új szerződés megkötés stb. időkiesést kikompenzálja.”
  • 33. Nakivagyok 2010. február 24. 06:46
    „Az első képen a középső autó a Zsoltié. Szeretne híres lenni és a médiában vállalna munkát....”
  • 32. CID 2010. február 23. 23:28
    „32 : ez a közel egy éves csúszás, enyhe csúsztatás. De te gondolom, te befejezted volna 2009. november utolsó napja előtt két hónappal :) Ilyen emberek kellenek ide........”
  • 31. bkozma 2010. február 23. 20:55
    „Azér´ az több mint vicces, hogy közel egy éves csúszás után megsimogatjuk a fővállakózó buksiját és fel sem merül, hogy másra bízzuk a dolgot”
  • 30. leeannlarue 2010. február 23. 20:32
    „én meg küldenék az építtetőknek és a fővállalkozónak egy nagy ..... a fél here mellé, mert baromira nem halad, csak a duma megy.”
  • 29. bkozma 2010. február 23. 20:23
    „@Frenky, ugyan má´... pótmunka, kötbér, visszaosztjuk, azt´ mindenki jól járt.. ahogy ez lenni szokott, ez sem különbözik a többi hasonló beruházástól..”
  • 28. bkozma 2010. február 23. 19:58
    „Az egész 43-as projekt:

    - későn
    - kapkodva
    - még később
    - választások
    - rosszul kommunikálva”
  • 27. Frenky 2010. február 23. 19:56
    „24.: Azért ez alatt a hű de nagyon nagy tél alatt ok, hogy betonozni ne betonozzanak, de pl. környezetrendezési munkákat lehetett volna csinálgatni: már nem használatos terelőutak bontása, földmunkák, stb...”
  • 26. Frenky 2010. február 23. 19:52
    „Érdekesen fog kinézni ez az autópálya dolog.

    Pl.: már most elég siralmasan néz ki a frissen aszfaltozott rész a sándorfalvi úti felüljárónál.

    Van egy tippem, hogy hogy fog kinézni márciustól.”
  • 25. bkozma 2010. február 23. 19:47
    „"..itt muszáj volt egy vízvezetéket megvédeni..." Ez meg má´ mi, nyilván a tervezőnek tudnia kellett, hogy van ilyen, vagy ha nem , időben akadályt kel közölni...időben és nem most...”
  • 24. strangerr 2010. február 23. 19:40
    „Ha tél van és építkeznek az a baj.
    Ha télen nem építkeznek az a baj.
    19. Az uniótól majd 100 milliárdot nyertek az M43-ra. belekerül 61-be. A többit nem akarták ellopni?:)
    De ha Te ezt ennyire tudod -és nyilván tele vagy bizonyítékokkal- irány a feljelentés:)”
  • 23. E! 2010. február 23. 19:35
    „21. 9349779 2010.02.23. 18:46
    "Földeáki, Marosleleli építkezés sem haladt semmit 2009 nov.1-től"

    Talán mert tél volt??? (legalább nekünk tűnjön már fel, ha az építkezést ütemezőknek nem...)”
  • 22. E! 2010. február 23. 19:30
    „Fottók: http://www.nif.hu/multimedia/gallery/863”
  • 21. TrombiFrédi 2010. február 23. 18:47
    „Lóhere, és szerencsét hoz legalább???”
  • 20. Sajtoskifli 2010. február 23. 18:43
    „A csomópont neve: sándorfalvi lóhere? Nevetséges :D”
  • 19. Atipapa 2010. február 23. 18:41
    „Én inkább azt mondom fejezzük be ezt a körforgalom-villamos projectet és mindenkit az autópályához zavarni! Az fontosasbb mint a 4-5 sávos körforgalom "csak" szegednek... Annyira felesleges pénzek mennek/mentek ki az ablakon... Még ha uniós pénzről is van szó annak is felét ellopták!”
38 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Teljes a Bárka Kártya sorozat

Szeged - Február 22., az Áldozatok Napja. Ebből az alkalmából elkészült a Csongrád Megyei… Tovább olvasom