Délmagyar logó

2018. 10. 20. szombat - Vendel 10°C | 20°C Még több cikk.

Ma újabb elkerülő szakaszt adnak át

Ma megnyílik a nyugati elkerülő út újabb szakasza, ezzel a Dorozsmai úttól az 5-ös út Szabadka felé vezető ágáig lakott terület érintése nélkül lehet eljutni. Az autópályával párhuzamos főútnak nem az elkerülő, hanem feltáró szerepét hangsúlyozzák.
A dorozsmai új körforgalomtól indul az elkerülő út második szakasza. Fotó: Karnok Csaba
A Szegedet nyugatról elkerülő út újabb szakaszát adják át ma. A városból kivezető főutaknál sokkal jobb minőségű, széles főút a Maty-ér mentén húzódik. Az első szakasz az 5-ös út Szabadka felé vezető ágától indul, és az 55-ös útig tart. A ma átadandó rész ennek folytatásaként Dorozsmára vezet. Az elkerülő ezzel még nincs kész: az észak felé tervezett szakasz egy felüljárón keresztezné a vasutat, úgy torkollna bele az 5-ös út Kistelekre vezető szakaszába. Ennek megépítése bizonytalan, mert a felüljáró több milliárdba kerül. Dél felé is terveznek folytatást, amely Szentmihály és Gyálarét belső oldalán elhaladva éri el a Tisza-partot, a kikötőt.

Az elkerülő egy rövid szakasza most épül, ez a kiskundorozsmai vasútállomásra vezet, ahonnan a kamionszállító vonatok indulnak. Így a vontatók ezen az útvonalon közelítenék meg az állomás hatalmas parkolóját.

A nyugati elkerülő út építéséről még akkor született döntés, amikor az M5-ös autópálya meghosszabbításáról még semmi biztosat nem lehetett tudni. Közben az autópálya elkészült, Szegedet a pályán is el tudja kerülni a Szabadka felé haladó forgalom. A most épülő elkerülőt ezért inkább feltáró útként emlegetik, amely összeköti a Szegedtől délre eső területeket Dorozsmával, így beruházási célú területek jöhetnek létre.

Milliárdos útépítés

Az 5-ös főút szegedi átkelési szakasza közel kilenc kilométer hosszú. A főút a városon V-alakban megy keresztül, így az elkerülő lerövidítheti az utat. A most átadott szakasz 2300 méter hosszú, 1 milliárd 100 millió forintba került. A Debmut-Hódút Közös Vállalkozás építette, teljes egészében hazai forrásból, az Útpénztár előirányzatból készült.

Solymos László alpolgármester elmondta: az új szakasz mentén a városnak nincsenek területei, a földek ott magántulajdonban vannak. A közeli reptérre érkező, vagy onnan felszálló gépek miatt eleve csak az út menti sávban lehet építkezni. Az elkerülő út korábban megépült szakasza mellett viszont 40-50 hektárnyi területet birtokol az önkormányzat. Az erre vonatkozó szabályozási tervet most dolgozzák ki, ide települhetnek beruházók.

Az elkerülő út összekötő kapocs lehet a leendő logisztikai központ, az épülő repülőtér és a most alig használt kikötő között – főleg ha megépülnek a hiányzó szakaszok. Segíti az eljutást a virágpiacra, a nagybani zöldség és gyümölcspiacra, az evezőspályára. A tervezők azt feltételezik, hogy a város a jövőben az autópálya felé terjeszkedik, így később nagyobb szerepet kaphat az elkerülő út.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Széplaki Ferenc az új polgármester

Széplaki Ferenc veszi át októberig a polgármesteri feladatokat Ópusztaszeren – döntött tegnap… Tovább olvasom