Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 5°C

Macskák - élő zenekarral a szegedi szabadtérin

Esténként a Dóm téren sokan figyelik a nézőtér mellől a Macskák próbáit. A világsikerű Webber-musicalt már 24 éve játsszák Magyarországon, de csak a Szegedi Szabadtéri Játékok pénteki évadnyitó előadásán csendül fel először élő zenekarral.
Esténként a Dóm téren sokan figyelik a nézőtér mellől a Macskák próbáit. A világsikerű Webber-musicalt már 24 éve játsszák Magyarországon, de csak a Szegedi Szabadtéri Játékok pénteki évadnyitó előadásán csendül fel először élő zenekarral. A főbb szerepekben közismert előadókat láthatunk, Gálvölgyi Jánost, Malek Andreát és a megasztáros Torres Dánielt.

Andrew Lloyd Webber leggyakrabban játszott musicaljét, a Macskákat, s benne Grizabella, Old Csendbelenn, Mefisztulész, Bombalurina világslágerré vált dalait nálunk is kívülről fújja minden musicalrajongó. Így semmi meglepő nincs abban, hogy esténként egyre többen ácsorognak a Dóm téren, hogy a nézőtér mellől kukkolják a próbát. – Kétszer is láttam a Madách Színházban a Macskákat, de most szeretném újra megnézni, elsősorban Torres Dani és Malek Andrea miatt. Ők Szegeden játszanak benne először – mondja a rokonainál vakációzó Papp Erika. A budapesti gimnazista szegedi barátnőjével majdnem egész este a nézőtér mellett szobrozott. A két lány azon kesergett, milyen kár, hogy az ő pénztárcájukhoz drágák a szabadtéri jegyei.

Azt is mondhatnánk, Szirtes Tamás, a Madách Színház igazgatója társulatával kipróbált produkciót hozott, hiszen több mint ezerháromszázszor játszották a darabot a fővárosi teátrumban. Csakhogy a szabadtéri pénteki évadnyitó bemutatójára teljesen megújult szereplőgárda készül, ráadásul a műfaj specialistája, Makláry László vezényletével először hallhatja a magyar közönség élő zenekarral a Macskákat. A szegedi muzsikusokból verbuválódott együttes már az első próbán dinamikus hangzást produkált, mondogatták is a bennfentesek: teljesen más így, mint konzerv zenével.

Telt ház várható

A Macskák mind a hat előadásán telt ház várható, hiszen a belépők több mint 93 százaléka már gazdára talált, csak bizonyos napokra és csak a felsőbb szektorokba lehet már jegyet kapni. A Marica grófnő is jól áll: 78 százalékon. Az augusztus elején látható török táncshow-ra is nagy az érdeklődés, a jegyek 70 százaléka már elfogyott, a Rudolf esetében 65 százaléknál tartanak. A Bánk bán egyelőre 43 százalékos. A szabadtéri idei jegybevétele már meghaladja a 293 millió forintot.

– Már három díszletet terveztem a Macskákhoz: az elsőt az 1983-as Madách színházi bemutatóhoz, a másodikat, amely a római Forum Romanumot idézte, 1991-ben a Dóm téri előadásokhoz, és a mostanit. Ebben azt a furcsa játékot találtam ki: mintha egy barokk kőszínház belső terében lennénk, ami összedőlt már, csak a színpad egyes részei maradtak meg, illetve olyan díszletelemek, amelyek egykori előadásokból valók: zongora, eldőlt oszlop, pompeji falfestmények. Az alapötlet nem változott: az arányok az ember és a macska méretkülönbségét tükrözik, tehát sokkal nagyobb minden elem, mint a valóságban – magyarázza Götz Béla, a produkció díszlettervezője, aki meglepetésként ezúttal is betervezett egy gépezetet Grizabella mennybemeneteléhez.

A színpadra benyúló darut vasárnap késő este próbálták ki, Malek Andrea láthatóan izgult, amikor a 8-10 méternyi magasságban rángatózni kezdett vele a kosár. A népszerű énekes-színésznő főiskolás korában, 1988-ban fellépett már a Dóm téren A bestia című rockoperában. Szép emléknek tartja, mert együtt játszhatott Kaszás Attilával, és akkor barátkozott össze Imre Zoltán koreográfussal is. Ma már egyikük sincs közöttünk. Most úgy véli, jókor találta meg Grizabella, elég érett már ahhoz, hogy elénekelje a különös macskaasszony szerepét.

Az öreg színházi macskát alakító Gálvölgyi Jánost felesége és unokája is elkíséri a próbákra. A Kossuth-díjas színész először lép fel a szabadtérin, és itt mutatkozik be abban a szerepben, amit másfél évtizede Haumann Péter játszott. Élő színházi legendaként tisztelik a fiatalok a produkció társrendező-koreográfusát, Seregi Lászlót, aki minden elkésett mozdulatot, pontatlan lépést szerető atyai szigorral azonnal szóvá tesz. A tapsrendet ugyanolyan precizitással dolgozza ki, mint az egész koreográfiát. – Jegyezzétek meg: ez a legfontosabb része az előadásnak! Ebben sem lehet lazsálni! – hangzik dörgedelme.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

35 éves Szeged első koedukált kollégiuma, a Herman

Régi kollégisták tértek vissza az elmúlt hét végén az újszegedi Herman Ottó Kollégiumba, amely… Tovább olvasom