Délmagyar logó

2016. 09. 27. kedd - Adalbert 10°C | 20°C

Maga hozza létre a piacot

Negyven új kötettel jelentkezik az idei karácsonyi vásárra a szegedi Könyvmolyképző Kiadó. Könyveire a piacot saját maga teremtette meg magának – egy játékkal. A módszer felnőtteknél is működik.
A Könyvmolyképző negyven kötettel vesz részt a karácsonyi vásáron. Fotó: Frank Yvette
Katona Ildikó még az olvasás évében kitalálta, hogy levelező játékot szervez gyerekeknek, Jonatán Könyvmolyképző címmel. – A játék lényege: szemelvényt küldünk ismert, népszerű gyermekkönyvekből az ország minden részébe iskoláknak levélben, tesztkérdéseket mellékelve hozzájuk. A kérdésekre csak az tud válaszolni, aki elolvasta a szemelvényt.

Képtelenség nem elolvasni

– Ha a diák visszaküldi a válaszokat, ajándékot kap, könyvjelzőtől olvasólámpáig. A Könyvmolyképzőbe jelentkező egy másik tesztsorozatot is kap, melyhez már az egész könyvet el kell olvasnia. Tapasztaljuk: aki a szemelvény alapján belekóstolt a könyvbe, a legritkább esetben bírja ki az egész kötet elolvasása nélkül. Persze, ehhez már meg kell venni a könyvet, illetve kikölcsönözni bibliotékából, iskolai könyvtárból – avat be a zseniális módszerbe a könyvekhez és a gyermekekhez egyaránt értő szakember.

Kezdetben a legkülönbözőbb kiadók köteteit juttatta el a gyerekeknek Katona Ildikó vállalkozása, de a mértani haladvány arányában növekvő olvasói érdeklődés ráébresztette: erre már érdemes kiadót alapítani. Így jött létre a Könyvmolyképző Kiadó, mely saját maga gondozza ismert hazai és külföldi gyermekkönyvszerzők műveit.

Karácsonyra negyven könyv

Az idei karácsonyi vásárra már negyven művet jelentetett meg a kiadó – összes, eddigi kötetük száma a száznegyvenhez közelít. A könyvmolyképzés résztvevői stabil piacot jelentenek a művek számára – melyek egyszersmind boltokban is kaphatók.

– Csukás István, akinek történetein nemzedékek nevelkedtek és nevelkednek, ifjúsági köteteit éppúgy mi adjuk ki ma már, mint Böszörményi Gyula ismert gyermekkönyvíró életművét – mondja Katona Ildikó, a saját teremtésű piac igényeinek kielégítésére létrejött kiadó igazgatója. De megszerezték, sok más között, a Váratlan utazás; Karl May legjobb fordítású indiános könyvei; s a legújabb világsiker, a Mágia című bestseller kiadási jogát is, már e kötetek is a boltokban vannak.
Éppúgy, mint az Intőkönyvem története – „Melinda akármit csinál, valahogy mindig intő a vége" –; az évtizedekkel ezelőtti gyerekek számára a tévéből is ismert Az öreg bánya titka című kötet; Thury Zsuzsa kortárs írónőtől A tűzpiros üveggömb. A korosztályt, amelynek utóbbit szánták, a borítón föllelhető, „Tinikről tiniknek" szókapcsolat jelzi.

Három éve már felnőtteknek is meghirdetett vetélkedőt – a Jonatán mintájára – a kiadó.

A felnőtteknél is működik

Kiderült, a felnőttek is szeretnek játszani, ők is elolvassák a szemelvényeket, és az ő kíváncsiságukat is föl lehet kelteni a kötet egésze iránt – tehát számukra is elkezdhettek köteteket kiadni Könyvmolyképzőék, többek között Hemingway- és Steinbeck-művekek.
– Nemcsak magunknak dolgozunk. Hiszen akit sikerül olvasóvá nevelnünk, nemcsak a mi könyveinkre válik vevővé – így a kiadóigazgató. Hozzáteszi: az olvasóvá neveltek nemcsak könyvet olvasnak, hanem újságot is.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Káosz és titkolózás kórházfronton

Zűrzavar és titkolózás – ez jellemzi leginkább a kórházreformot négy héttel a kormánydöntés… Tovább olvasom