Délmagyar logó

2017. 02. 25. szombat - Géza 1°C | 8°C Még több cikk.

Magyar Közút: Hétvégén nincs melegaszfalt keverés!

Kedden dugóról és káoszról számoltunk be: a Mars térnél a Magyar Közút aszfaltozott. Nem értettük, miért nappal, csúcsforgalomban kell alig 6 négyzetméternyi területet leburkolni. Megkaptuk a hivatalos választ.

– Szegeden, a Mars téren a Magyar Közút Nonprofit Zrt. nem tervezett sem útfelbontást, sem sávlezárást, ugyanakkor 2010. április 21-én vízcsőtörés történt a helyszínen, így annak elhárítása halaszthatatlan volt – tájékozatatta a delmagyar.hu-t Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője. "Sajnálatos, hogy a csőtörés pont a nagykörúti szélső egyenes forgalmi sávban történt, mely jelenleg a nemzetközi tranzit teherforgalmat bonyolítja le. A helyszínt a Szegedi Vízmű közlése után még aznap megvizsgáltuk és az esti órákban le is zártuk. Ugyanakkor a torlódások csökkentése érdekében az útkereszteződésben a jelzőlámpát sárga villogó üzemre kapcsoltuk." - mondta a szóvivő.

Káosz a Mars térnél. Mára helyreállt a rend. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

Meleg aszfalt

Útépítéshez, útburkoláshoz használt aszfalt. Speciális keverőben készítik, melegen, fix időn belül kell bedolgozni. Az aszfaltot 150-180 fokra melegítik, 140 fokig lehet felhasználni. Az elkészült aszfaltot kihülés után már nem lehet használni. A keverőtelepek legtöbbször csak napközben állítanak elő ilyen anyagot. Ha elkészült az aszfalt nincs lehetőség éjjelig tárolni.

"A vízcső hibáját a Szegedi Vízmű 2010. április 22-én, a délutáni órákra kijavította, az útburkolatot ideiglenesen, úgynevezett fóliás betonnal helyreállította. A beton kötése miatt a forgalmat csak április 24-én, a délutáni órákban lehetett az ideiglenesen helyreállított sávra visszaengedni. 2010. április 22-24. között a rendőrségtől a munkálatok idejére karos forgalomirányítást kaptunk segítségül" - írta a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében Pécsi. "Társaságunk Szegedi Üzemmérnöksége az útburkolat aszfalt kopórétegének helyreállítását 2010. április 27-én napközben végezte el, mivel hétvégén, vagy éjszaka az aszfaltkeverő telepek nem működnek, így a helyreállításhoz szükséges tartós meleg aszfaltkeverék ezekben az időszakokban nem szerezhető be" – magyarázta a kialakult helyzetnek az okát Pécsi Norbert, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztályának szóvivője.

Olvasóink írták

34 hozzászólás
12
  • 34. őrgróf 2010. május 07. 12:13
    „Kedves seggempartja! ( nomen est omen, egy barátom szavajárása: tartsunk össze mint a seggempartja...)
    Szóval néhány lakó fölháborodása, vagy több-ezer ember közlekedése: reklamáló mindig van... és mi van az országutakkal, ahol nem reklamálnának a lakók a zaj miatt!? Szóval hagyjuk a szerecsen-mosdatást...
    Kerekes, csak magadat minősítsd, ne másokat hülyézz, inkább néz ki a tanyád ablakából, hogy megy ez a Lajtán túl?”
  • 33. Ganxta 2010. április 30. 09:46
    „Kisgyerekkoromban (még nem volt ekkora forgalom mint mostanság) az útfestést mindig nappal dologidőben végezték. Volt is fennakadás de rendesen. Aztán egyszer valaki felvetette, hogy mi lenne ha éjszaka meg hétvégén festenék az útburkolati jeleket?
    Hááááááá, meg hóóóó, szó sem lehet róla, meg a pénz, meg a műszakpótlék. Nem, nem, nem.

    Aztán egyszer mégiscsak lehetett. Azóta az útfestés nagyját éjszaka meg hétvégén végzik.

    Szerintem egyszer majd gy lesz az útjavtással is. Csak érjük meg.

    A zajosságról meg annyit csak, hogy aki a Nagykörúton lakik az ne szóljon már a zajért. Vagy költözzön csöndesebb helyre.

    A kétnapos kecskési átjáró gányolás az meg vicc volt. Meg a nagykátyú ott is maradt. Talán majd ma...”
  • 32. kilo 2010. április 29. 10:34
    „En akkor is azt mondom, hogy erdekes, Hollandiaban (sajat tapasztalat) hetvegen, 1 nap alatt is kepesek egy teljes utat uj aszfalttal beboritani. Es nem, a hollandusok, akik amugy ritka egy karot nyelt nepseg, nem panaszkodnak, hogy zaj van, meg nem lehet behajtani. Ugyanis hetfo reggel minden klappol, kesz a csinos uj ut, mindenki orul.
    Ugyanezt hallottam rokontol Nemetorszagbol.
    Persze nem akarasnak nyoges a vege. Csak az a baj, hogy a Kozut nem akar, mi meg nyogunk.”
  • 31. csakhogy 2010. április 29. 10:24
    „Kedves Pécsi Úr! Ha kell segytek abban, hogy legyen meleg aszfaltja, minden korrupció nélkül is a hétvégéken. Csak ne legyen ilyen silány kifogás!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 30. Kerekes 2010. április 29. 09:39
    „Remélem senkit nem zavartak meg a tények.

    Tök jó! Nem lehetne minden munkát este végezni, hogy senki ne zavarjon senkit. Most már magam sem értem. Este kit nem zavar az útépítés és egyéb zajjal járó munka?

    Ja, hogy a forgalmat. Nem tudtam, hogy egy városban csak a forgalom érdeke számít. Az itt lakók, a józan ész, a gazdaságosság, a költség stb. az nem.

    Remélem, hogy az ötletelő kollégák a saját szakmájukban nem olyan hülyék, mint máséban!

    (Lásd: Görbe a sín a Kossuth Lajos sugárúton = műszaki hiba, nyilatkozta a szakértő??!!)”
  • 29. kissjohn 2010. április 29. 09:32
    „A cikket olvasva - sírva fakadok! NEM AKARÁSNAK NYÖGÉS A VÉGE!!!!!!!
    A mai világban valaki azt meri nyilatkozni, hogy valamit nem lehet kapni???? Hol él ez a hiánygazdaságban?
    Mindent lehet csak akarni kell (akár pirosban is :)!
    Tegnap a Szabadkai úton a legnagyobb forgalomban a vasúti átjárót lezárta vagy 20 ember - kátyút javítani - egész napra - eredmény semmi! Nem sikerült egy nap alatt megcsinálni!
    Ott kit zavarna az éjszakai munka?????????
    Az a baj, hogy a Közút kezelő még mindig akkora úr, hogy ezt megteheti!
    Emlékszik mindenki a Széchenyi téri buszmegálló 3,5 hónapos építésére...
    Nem akarnak haladni - olyanok mint a lassított felvétel és semmi logika - felhasználó (autósok) szeretet nincs bennük...”
  • 28. h65535 2010. április 29. 09:12
    „Én továbbra is leszarom, hogy milyen okokat hoznak fel a nagy szakértők arra, hogy ne dolgozzanak és húzzák a munka elvégzését!
    Ez megy az autópálya építéskor (zöldek) is többek között.
    Vannak olyan helyzetek, ahol le kell szarni azt, hogy éppen zavarja a lakókat vagy sem! A köz érdeke sokkal fontosabb ezekben a helyzetekben.

    Pl. a panelszigeteléskor általában csendbe vannak az ottlakók, pedig aztán van hangzavar.

    Ehhez fel kell nőni.

    Az aszfalt mennyiség...
    Jaj istenem! Szegeden van elég javítanivaló... ez egy újabb kifogás! Sőt, kevés is lenne az a seggempartja által emlegetett mennyiség.”
  • 27. Zs 2010. április 29. 08:49
    „No, ez most jól jött a sok túlképzett "hozzáértőnek" :DD”
  • 26. seggempartja 2010. április 29. 07:27
    „Tisztelt Hozzáértők!

    Engedtessék meg nekem, hogy két köpködés közé leírjak néhány tényt az aszfaltozással kapcsolatban.
    Egyrészt volt már szerencsém részt venni éjszakai aszfaltozásban. Talán mondanom sem kell, hogy a felháborodott lakók majdnem a vérünket vették azért, mert nem tudtak aludni a zajtól és higyjétek el nekem, egyiküket sem érdekelte, hogy az éjszakai munka nem tartja fel a nappali forgalmat. Szóval az éjszakai munka a saját testi épségünk miatt bukta.

    Másrészt: egy ilyen csőtörés helyreállításának az aszfaltigénye minimális. Még egy 100 tonna/óra teljesítményű keverő is negyed óra alatt lekeveri a szükséges mennyiséget. CSAKHOGY! Az aszfaltkeverés nem egyenlő a betonkeveréssel, ugyanis aszfalt esetén a kőanyagot fel kell melegíteni, amit egy bazinagy égőfej végez, előtte azonban magát a szárítódobot is a megfelelő hőmérsékletre kell hozni (azaz fűteni), ami a múlt heti hőmérsékleteket figyelembe véve talán még tovább is tart, mint magát az aszfaltot lekeverni. A dobot a keverés végén vissza kell hűteni, a melegbunkerekben maradt és szétosztályozott anyagot a kijáratott kövek közé visszatenni. Ezt még terheli a keverősök bére, az elhasznált áram, a gépjármű állási ideje, amortizáció, stb.
    Magyarul példának okáért egy 160 tonna/órás keverőnek 75-100 tonna - egyszerre lekevert - aszfalt mennyiség alatt nem éri meg elindulni.
    Így lehet az, hogy a keverők egyike sem kapkod a 15-20 tonnás egyszeri elindulásokért, hanem akkor vállalja ezt a munkát, ha máshová is kever. Abban pedig biztos vagyok, hogy ha a KHT. megvenné az ilyen módon legyártott és közel kétszer annyiba kerülő aszfaltot, akkor Ti lennétek a legjobban felháborodva.
    Remélem elég értelmesen leírtam a folyamatot és legközelebb mindenki végig gondolja, hogy beleugat-e olyan dologba, aminek a technológiai részéről fogalma sincs.”
  • 25. őrgróf 2010. április 29. 06:56
    „Hétvégén ne legyen nyitva benzinkút. Az orvosok se dolgozzanak hétvégén. A tüzet is csak hét- közben oltsák el. Soroljam még? Igen, aszfaltozzanak éjjel és a hétvégén is, a felfestéseket is lehet akkor végezni, amikor kicsi a forgalom, stb...”
  • 24. h65535 2010. április 28. 22:23
    „Vegyék meg pénteken és tartsák melegen!
    Éjszaka miért nem aszfaltoznak?

    <moderálva>”
  • 23. CID 2010. április 28. 21:52
    „Nem is értem, miért tart itt ez az ország ha kicsiny hazánkban ennyi lángész él ? :)”
  • 22. bethelguse78 2010. április 28. 20:27
    „Nem, nem tudnak sem Németországban, sem Ausztriában éjszaka aszfaltozni. Igazából nincs is rá okuk. Rendszeresen járok autóval ezen az útszakaszon, hozzáteszem többnyire munkaidőn kívül. Nekem csupán az a feltűnő, hogy otthon a sok "nagyokos hozzászóló" napközben, munkaidőben írogat a fórumokon országszerte... természetesen mindenki munkájához jobban értenek, mint az abban illetékesek. Most már nyilvánvaló, hogy miért tart itt kis országunk és nem halad előre.”
  • 21. macs 2010. április 28. 19:51
    „9349779,

    "A világon mindenütt úgy csinálják a karbantartást, javítást, hogy a lakókat"""vállasztókat""" legkevesebbet zavarják. "
    Tudsz konkrét példát? Nem régen voltunk Bécsben, elég rendesen fel van túrva a város és a légkalapács ott se hangtompítóval működik.”
  • 20. efje 2010. április 28. 19:27
    „A pékek is éjszaka dolgoznak hogy reggelre friss kenyeret egyen Pécsi úr. Az aszfaltkeverő üzem gyakorlatban gondolom kb. 3 főt igényel. Oldják meg hogy éjszaka dolgozzanak, ne a frappáns kifogásokon járjon az agya!”
  • 19. Lakos 2010. április 28. 18:40
    „Akkor kell dolgozni, amikor van megrendelés. Vagy ennyire jól megy a cégnek, hogy válogathat? Keresni kell másikat. Ja, hogy csak azzal dolgoztatnak ahol sógor, koma, jóbarát a tulaj!?”
  • 18. napfenyfurdo_mutyi 2010. április 28. 18:36
    „mindig a melegek a tma ? :P”
  • 17. segesvarics 2010. április 28. 17:56
    „Hihihihi. Attól függ melyik telepen keresed.”
  • 16. Zsoltee0716 2010. április 28. 17:28
    „Hánytól-hányig kapható meleg aszfalt?:)”
  • 15. Logaritmus 2010. április 28. 17:22
    „"Két óra alatt lehet meleg aszfaltot csinálni, csak hozzáállás kérdése az egész.."

    A te szakértelmeddel aligha. :D”
34 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyerjen jegyet az Armidára!

Játsszon velünk és nyerjen jegyet a Belvárosi Mozi MET-opreájára, az Armidára. Csupán egy kérdésre kell helyesen válaszolnia. Tovább olvasom