Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Magyarkanizsán is járt a Danuvia sétahajó

Szeged - Idő kell ahhoz, hogy megszokják az emberek, hogy van Szegeden sétah ajó – mondja a Hajókirándulás.hu Kft. ügyvezetője. Tarnai Gábort a Danuvia első négy hónapjáról faggattuk.
Amint arról beszámoltunk, rendszeres sétahajójáratot indított áprilisban Szegednél a Hajókirándulás.hu Kft. A 130 férőhelyes, 30 méter hosszú Danuvia sétahajó azóta is rendíthetetlenül szeli a Tisza vizét: a hétköznaponként garantált, 15 órakor induló járatot csak egyetlen napon nem tudták elindítani – tudtuk meg Tarnai Gábor ügyvezetőtől, akit az elmúlt négy hónap tapasztalatainak összegzésére kértünk.

– Gazdaságilag elfogadható évünk volt, de még nincs vége, hiszen november végéig tart a szezon. A Körös-toroki Napok alkalmával Csongrádra ment a Danuvia húsz-harminc utassal a fedélzetén. Valószínűleg az óriási hőség miatt volt visszafogottabb az érdeklődés. A szerbiai Magyarkanizsára eddig két kirándulást szerveztünk, az elsőre három utas jött, a tegnapi, második hajókázásra közel százan érkeztek. Hiányolják az emberek a hosszabb járatokat, de amikor volna rá lehetőség, nem igazán használják ki – mondja Tarnai Gábor.

hazai vízen a Danuvia. Fotó: Karnok Csaba
hazai vízen a Danuvia.
Fotó: Karnok Csaba

A cég Szegeden kívül Szolnoknál és Tokajnál szervez utakat. Folyamatosan bővítik a programokat, a Tisza-parti megyeszékhelyen együttműködést építettek ki többek között a Mesebárka nevű kulturális rendezvénysorozatot meghirdető IH Rendezvényközponttal, a Tourinform-irodával és a Kiskőrössy Halászcsárdával. Utóbbihoz szombatonként csárdajáratokat indítanak; a vendégek pontyhalászlével és túrós csuszával jóllakva indulhatnak vissza a Szegedi Nemzetközi Hajóállomásra.

Az ügyvezető elmondása szerint sokfelé mennének még, de a kikötők száma igen csekély. Jövőre például Mindszent lenne az egyik úti cél az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark látogatásával egybekötve, valamint Zentára, Makóra és Csongrádra is elhajóznának. Terveik szerint hétvégenként pedig esti hajójáratot indítanának.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. Foma 2012. augusztus 28. 20:25
    „"A jegyárat nem érzem tulzásnak"

    Teljesen korrekt ár egy ilyen útért.”
  • 20. TarnaiTokaj 2012. augusztus 28. 17:17
    „Köszönöm Mindenkinek az észrevételeket. A hajó valóban lassú, nem való 20-25 km nél hosszabb útra, sétajáratokra ideális, erre is használjuk. Nem is lehetne nagyon sehová menni vele, mert kikötő sincs.
    A jegyárat nem érzem tulzásnak egy családi sétahajó jegy 3 ezer és akár öt fő is jöhet vele. Magyarkanizsára 3.900 Ft volt a teljesárú retourjegy, benne egy városnézés, igaz vissza busszal jöttek az utasok éppen a lassúság miatt.Ha gazdaságos lesz Szegedi jelenlétünk, elképzelhető hogy beállítunk egy gyorsabb hajót is, csak legyen kinek.”
  • 19. gubanc 2012. augusztus 27. 22:01
    „Szerintem Fománál az igazság. A sikló 500 üzemórát se ment. Fáy megvette és senki se volt hajlandó azokat a változtatásokat megtenni, ami a fűzfaágakkal teli tiszai hajózóűtra kellett volna. Gázolajfogyasztása botrányosan magos, 120 liter volt. Leszerelték és azóta 50 órát ment még. A felügyelet mindenféle ökörségekkel öszvérré tette. Egyébként ez a hajó egy ruszki partaraszálló tengeri naszád utasszállító átalakítása. Kikötő se kellett neki. Orral nekiment a homokos partnak, s partra ugrott a Natasa és kikötötte a fához- az utasok az orrban levő alulépcsőn tudtak beszállni. Pont a Tiszára való lett volna, ha kidobják a gázolajzabáló motorját, a felügyelet elfogadja a farhorgony magányosságát, a vizsugárhajtómű szívótorkát megnégyszerezik, hogy ne zabálja be az összes fúzfaágat.Na meg a motor nem szerette a parafinos szintelenítettet.
    Mentem vele úgy Zentára, hogy 5-8 cm-es békalencse takaró volt a Tiszán. röhögött rajta és 40-45-öt hozta. Zenta egy óra volt.
    Mi magyarok vagyunk. mindent agyonökörködünk. Daruztuk télire, mert egy rohad lapos sólyapálya nincs a Tiszán, csak Törökbecsén.”
  • 18. Foma 2012. augusztus 27. 20:52
    „"A szárnyas ha épp nem volt rossz"

    Khm, a Sikló nem szárnyas. A többi stimmel.”
  • 17. Foma 2012. augusztus 27. 20:49
    „"Az Óbuda akkor csak biztos sétahajókázott veletek mert a sebessége az új motorokkal harminc volt az átépítés után!"

    Ez menetrendi járat volt, minden szombat-vasárnap. Felfelé 4,5 óra, visszafelé 4 óra volt az út a kiírás szerint, és a valóságban is. Akkoriban kartográfus olvtárs volt a tiszai MAHART Passnave kirendeltség vezetője, ha erre jár, biztosan meg tudja erősíteni.”
  • 16. ametiszt51 2012. augusztus 27. 19:25
    „zotya100, a balatoni hajóárak is brutálisak. Mi is lemondtunk róla, mert Boglárról Révfülöpre és vissza fejenként 2100 Ft lett volna. Ez összesen 2x5 km.”
  • 15. csonakos 2012. augusztus 27. 17:29
    „8. Foma 2012.08.27. 15:04

    Egyébként a Sellő holtvizi sebessége 17 Km/ó. Egy 160 LE RÁBA motor hajtja!

    11. gubanc 2012.08.27. 15:36
    Igazad van ez lenne az igazi megoldás mert akkor a sebesség ár nem is számítana és aki akarna nézelődhetne mert a Tisza mindig gyönyörű!”
  • 14. csonakos 2012. augusztus 27. 17:23
    „10. Foma 2012.08.27. 15:08

    A Sikló egybe egy 500 LE motor volt! A 90-es években került ismeretlen tulajdomónoshoz.”
  • 13. csonakos 2012. augusztus 27. 17:18
    „8. Foma 2012.08.27. 15:04
    Stimmel a távolság! Csongrád hetven kilométer egy párszor én is jártam arra vízen! Az Óbuda akkor csak biztos sétahajókázott veletek mert a sebessége az új motorokkal harminc volt az átépítés után!
    1990-ben építették át Tápén és kapott két új motort 2 x Andoria SW400 ami teljesítménye 2x92 kilovatt volt! Nem véletlen vitték föl Pestre ezt a jó hajót! Ez, tudja a harmincat ha a kapitány akarja. Mi is ezzel voltunk egy párszor a Kőröstorki napokon és akkor nyomta a kapitány, főleg hazafelé este! No, de nem egy vagyonba került akkor a családnak, baráti társaságnak az egész napos út! Csongrádon még sétahajókázott is egy két fodulót ami még plusz bevételt is eredményezett a hajó gazdájának a MAHART-nak.
    A szárnyas ha épp nem volt rossz másfél óra alatt volt fönt legjobb emlékezetem szerint mert tudta a ötvenet is ha akarta.”
  • 12. kowalsky 2012. augusztus 27. 16:06
    „A sztenderd menet: Kikötő-Sárga-Árvízi Emlékmű egy óra alatt, egy vagyonért állva, mert a pár kempingszék nem sok embernek elég. A sebesség gyökkettő, a hajón nincs látható személyzet, azaz aq fedélzeten azt csinálnak egyesek, amit akarnak... Többen azt hitték ez csak egy demo volt, és amúgy elmegy vagy a kikötőig, vagy a másik irányban Algyőig, vagy a Móra hídig. De ez a belvárosi tötymörgés nem túl közönségcsalogató. Ennek ellenére jó, hogy van, csak sajnos tipikusan magyar...”
  • 11. gubanc 2012. augusztus 27. 15:36
    „Minek eröltetni a Marost! Ladikkal is nehezen hajózható.
    Ezh a hajó kiváló étterem és bár lehetne, de abból Szögedében dömping van. Zárt társaságokkal lehet kiruccanni vele, de tegyél rá kaját, zenekart, műsort és ne csak a nudin lássanak meztelen nőt. A Tokaj-Sárospatak úton van mit nézni. Itt legfeljebb az őserdő monotonsága altat el egy két pohár pálinka után.”
  • 10. Foma 2012. augusztus 27. 15:08
    „27. gubanc 2012.08.27. 14:57

    Szerintem is a Sikló I.-gyel keverte, az járt ki Zentára is.”
  • 9. Foma 2012. augusztus 27. 15:06
    „"6. Vanek 2012.08.27. 14:24
    Lehetne szervezni hajóutat Makóra, a Maros parti kalandparkba és a Hagymatikumba, vagy akár Aradra is."

    Terveztek ilyet, de az alacsony vízállás miatt sajnos nem jön össze a makói út, pedig a Tisza, a Bodrog és a Hármas-Kőrös után szívesen hajóztam volna végre a Maroson is.

    http://www.hajokirandulas.hu/hu/szeged/programok/”
  • 8. Foma 2012. augusztus 27. 15:04
    „"3. csonakos 2012.08.27. 11:22
    A régi flotta hajói (pl Sárrét, Óbuda) tudták ezt a sebességet (2,5 óra Csongrád)"

    Utaztam az Óbuda m/s-sal Csongrád - Szeged között 1996. júniusában, volt az 4 óra is. Ami teljesen érthető, mert a csongrádi hajóállomás kb. a 244 fkm-nél volt, a szeged meg kb. a 174 fkm-nél. Amúgy a Sellő m/s nemrég 15 óra alatt tette meg a Tokaj - Szolnok utat, ami elsőre ijesztően hangzik, de egyáltalán nem unatkoztunk, a Tiszát egyszerűen nem lehet megunni.

    Remélem bejön Tarnai Gábor számítása, és végre tartósan lesz hajózási lehetőség Szegeden.”
  • 7. gubanc 2012. augusztus 27. 14:57
    „Csónakos! A 2,5 órát Csongrádra a Sikló tudta, ami ha ment, akkor 40-el ment. (Ment is meg nem is.)
    Vanek! A Maroson a 4,5 folyamkilométernél megnézné a hajó feneke a gázlót és ott jajveszékelnél, hogy miként jutsz partra. A Maros hajózhatatlan. Kalandra föl!”
  • 6. Vanek 2012. augusztus 27. 14:24
    „Lehetne szervezni hajóutat Makóra, a Maros parti kalandparkba és a Hagymatikumba, vagy akár Aradra is. Persze ez utóbbhoz nagyobb sebesség kellene, hogy 1 nap alatt meg lehessen járni. Ópusztaszeren a Csillagosvény Labirintusba is érdemes lenne elvinni a csoportokat. Nagyon jó szórakozás a családoknak, fiatalokban, viszont sokkal olcsóbb, mint az Emlékpark.”
  • 5. vári 2012. augusztus 27. 13:33
    „szavat -> szót”
  • 4. Dongó 2012. augusztus 27. 11:31
    „Üdv!
    A DM figyelmébe: a "sétahajó" szavat elég érdekes módon választották el. Nyelvtanból 1-es.
    Gubancnak! kétségtelen, hogy lassú a masina, de van ennek is hangulata ha a hajó legénysége gondoskodik a szórakozásról. A Tisza, Jókai szerint a legmagyarabb folyó, igazán szép és mondhatni vadregényes. Megérdemli a bemutatást, de azt tudni kell, hogy rá kell hangolódni. Bízok benne, hogy sikerül fellendíteni ezt a programot.
    További szép napot
    Tisztelettel: Dongó”
  • 3. csonakos 2012. augusztus 27. 11:22
    „Szeged, Csongrád két és fél óra egy rendesen haldni tudó hajóval ez elfogadható! Ha tényleg csak tízet tud óránként ez a batár az csak a szegedi kiskörre elegendő sebesség. Messzebbre biztos kevés utas megy csak. A régi flotta hajói (pl Sárrét, Óbuda) tudták ezt a sebességet (2,5 óra Csongrád) és nézelődni is lehetett közben.”
  • 2. Zotya100 2012. augusztus 27. 11:19
    „Arról sem szól a fáma, hogy a jegyárak elképesztően drágák! Barátom családostul szeretett volna menni, de egy vagyon lett volna a 4 db jegy, így inkább itthon maradt.”
21 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szeptember végére ígérik, kész lesz az út

A Hídépítő Zrt. ígéri annak a két kilométernyi útnak a felújítását, amelyet még 2009-ben tettek tönkre az M43-as építésekor. Tovább olvasom