Délmagyar logó

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 10°C | 21°C Még több cikk.

Májusra kész lesz a nyugati elkerülő út második szakasza

A tavaszra várnak az összesen tíz kilométer hosszú nyugati elkerülő út újabb szakaszának építői, hogy végre aszfaltozhassák az 55-ös menti Útkaparó csárda és az épülő dorozsmai körforgalom közötti pályát. Ha májusra befejeződik az útépítés, már csak a végpontok felé vezető szakaszoknak kell elkészülniük.
A közművek kiváltásával elkezdődött a dorozsmai körforgalom építése. Fotó: Schmidt Andrea
Májusra több mint a fele elkészül annak a nyugati elkerülő útnak is, amely szinte párhuzamos az átadásra váró M5-ös sztrádával. Azok a szegediek, akik már jó ideje nem mozdultak ki a városból, ugyancsak meglepődnének, ha most repülővel szállnának a térség fölé. Az M5-ös sztráda le- és felhajtói, az egymást érő körforgalmak, s az azokból kivezető utak miatt a szó szoros értelmében „autóatlasszá" vált felülről a táj.

Az úgynevezett nyugati elkerülő utat nem a kezdőpontnál, a medencés kikötőnél kezdték el építeni 2004-ben, hanem a röszkei, E75-ös úti és a bajai, 55-ös úti körforgalom között indultak el a munkagépek. Még abban az évben, karácsony előtt el is készült az első két és fél kilométeres szakasz.

Mint ismeretes, ezt a forgalmat levezető és a különböző városrészek közötti jobb összeköttetést biztosító utat azért lobbizta ki Géczi József országgyűlési képviselő, mert hosszú ideig úgy tűnt: az M5-ös nem épül tovább a határig. A nyugati elkerülő út éppen a sztráda helyettesítőjeként vezette volna el a város mellett azt a forgalmat, amely Budapest felől az országhatárig, illetve visszafelé áramlik. Később, az autópálya-építés felgyorsulása után sokan feleslegesnek is tartották ezt a beruházást.

Azóta újabb fordulat következett be a nyugati elkerülő megítélésében: szerepét az értékeli fel megint, hogy a tervezett déli Tisza-hídra majd erről az útról lehet ráhajtani. Ráadásul összeköti a medencés kikötőt a város északi felén fekvő logisztikai központtal, s a kertvárosokban élők feljutását is megkönnyíti az M5-ösre.

Jelenleg a nyugati elkerülő második két és fél kilométere épül a bajai úti Útkaparó csárdától a dorozsmai körforgalomig, ahol ezekben a hetekben a közműveket cserélik. Az út voltaképpen szerkezetkész, már a dorozsmai vasúti sínek felett átvezető felüljáró íve, emelkedője is kivehető a Ro-La terminál mögött. Az aszfaltozást eddig a rossz idő hátráltatta. A teljes útszakaszt a tervezett szeptembernél korábban, már májusban átadják.

A tervek szerint északi irányban az 5-ös főútig húzódna az elkerülő. Itt a felüljáró miatt ígérkezik keményebb diónak a befejező egy kilométeres szakasz építése. Szeged nem titkoltan kormányzati forrásokra is számít, mivel a gazdasági tárca szorgalmazza a logisztikaiközpont-beruházást. Délen ugyan még egy hosszú, legalább négy kilométeres pálya megépítése hátravan, de ott a terepviszonyok nem okoznak majd problémát.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Alapkőletétel és avatási dömping a kampányban

Jelenleg több olyan beruházás tart a finisnél Szegeden, amelyet a választási kampányban adnak át.… Tovább olvasom