Délmagyar logó

2016. 09. 29. csütörtök - Mihály 12°C | 24°C

Már indulás előtt sokba kerül az új gépkocsi

Szeged - Az autók és a motorok forgalomba helyezése nem olcsó, főleg, ha külföldről behozott járművet szeretnénk a hazai elvárásoknak megfelelően közlekedésre alkalmassá tenni. Ez utóbbi ráadásul időigényes is.
KRESZ-tartozékcsomag, az autó teljes körű átvizsgálása, szőnyeggarnitúra, külső-belső takarítás, rendszámozás – a felsoroltak már az utolsó simítások, mielőtt forgalomba helyeznek egy autót. Az említett szervizelés ára szalononként változik: Szegeden 30-70 ezer forintra tehető az összeg. Azonban mielőtt egy négykerekű kigurul a szalonból, az első forgalomba helyezésnél több költséggel is számolni kell, melynek nagysága a köbcentitől függ.

– Az 1890 köbcenti alatti autók köbcentiméterenkénti tulajdonszerzési illetéke jelenleg 18, az 1890 köbcenti feletti kocsiké pedig 24 forint. Ezenkívül egységesen 6500 forint a rendszám, hatezer forint a forgalmi engedélyre, illetve a törzskártyára az illeték. Zöldkártyamatricát és ahhoz tartozó igazolószelvényt is kell készíttetni. A szalonból vásárolt, készpénzzel fizetett autók forgalomba helyezése mindössze egy-két hét, ha az autó magyarországi raktárkészleten van. Ez idő alatt az okmányiroda kiadja a szükséges nyomtatványokat, a kereskedésben pedig kötelező biztosítást kötnek a kocsinkra – mondta Biczók Attila, a szegedi Ford Hovány értékesítési vezetője, akitől azt is megtudtuk, hogy az új gépjárművek esetében a regisztrációs adó – amely szintén a köbcentitől és attól függ, hogy benzines, vagy dízelautót vásárlunk –, illetve a műszaki vizsga költsége benne van az autó eladási árában.

Az új rendszám 6 ezer 500 forintba kerül.
Fotó: Segesvári Csaba

A külföldről behozott autók magyarországi forgalomba helyezése ennél sokkal bonyolultabb. Ha például egy németországi cég honlapján kiválasztottuk az autót, még indulás előtt egy úgynevezett VPID-számot kell kérnünk a vámhivataltól, mert majd csak ennek a segítségével fizethetünk regisztrációs adót – magyarázta Bakaity Attila, a Shrek-Car autókereskedés vezetője. Azt is elmondta: Németországban 80-100 euróért négy napos sárga, vagy 170-200 euróért harmincnapos piros ideiglenes rendszámot is kell vásárolnunk. Amikor hazahoztuk az autót a német törzskönyvvel és számlával, műszaki vizsgára kell engedélyt kérni a lakhely szerinti közlekedési hatóságtól, melynek időpontjára akár egy hónapot is várnunk kell.

Közben az okmányirodában megcsináltathatjuk a származási ellenőrzést, ami nyolcezer forintba kerül, és kell hozzá a az Országos Fordító Iroda által magyar nyelvre fordított számla, amely A4-es oldalanként 6-10 ezer forint. Segítségével igazolhatjuk, hogy nem körözik az autót. Ahhoz, hogy megvalósuljon az adásvétel, eredetvizsgára is szükség lesz, melynek összege attól függ, hány köbcentis a kocsi. Miután megvan a származási ellenőrzés, az eredetvizsga, a műszaki vizsga, regisztrációs díjat is fizettünk, és felelősségbiztosítást is kötöttünk, a területileg illetékes okmányirodában megtörténik az autó első magyarországi forgalomba helyezése. Ha mindezen adminisztrációt elvégeztük, nevünkre írathatjuk az autót, melyhez törzskönyvet, forgalmi engedélyt és rendszámot kell intéznünk, és a forgalomba helyezéstől számított tizenöt napon belül ki kell váltanunk a zöldkártyát.


Ha mindezt nem magánszemélyként, hanem egy cégen keresztül intézzük, olcsóbban hozzájuthatunk az autónkhoz, és a kellemetlenségektől is megkímélhetjük magunkat.

Motorok

A motorok forgalomba helyezésénél is kell regisztrációs adót fizetni. 50-125 köbcentis motorok regisztrációs adója 95 ezer, a 125 felettieké 135 ezer forint. Egy új motor esetében ezek az árak fixek, használt motoroknál ez a költség a korral csökken. Az forgalomba helyezéshez elengedhetetlen műszaki vizsga ára attól függ, hogy van-e a motornak típusbizonyítványa. Ha van öt-hat, ha nincs akkor akár harmincezerbe is kerülhet a vizsgáztatás. Használt motornál eredetvizsgára is szükség lesz, melynek ára 15500-17 ezer forint. A köbcentiméterenkénti illeték 18-24 forint költséget jelent, egy rendszámtábla pedig 4200 forintba kerül – tudtuk meg Tamási Pétertől, a MotoRoller 2000 Kft. ügyvezetőjétől.

Olvasóink írták

  • 3. Lalalalala 2008. március 01. 08:17
    „Jo bacsi: rossz informácókat ne irj inkább, mert hülyeségeket beszélsz.”
  • 2. Jo Bacsi 2008. február 29. 21:01
    „Na most hagy modjam el az Angliait koltsegeket.
    Kezdjuk a kocsi araval =0-az egig.
    Atirasi koltseg ?0
    Regisztracio=?0
    Eredetiseg vizsga =nincs
    Egy eves ado 1600 kobcenti alatt ?96 font
    1600 kobcenti folott ?185 font
    Angliaba semmibe se kerul egy kocsi atirasa. Nulla.
    Ha egy kocsit veszek akkor kifizetem az eladot ide adja a kocsi papirjat es azt alairjuk en kapom az egyik reszet o meg a masikat bekuldi az auto irodaba es egy jo het mulva megjon a papir hogy az en nevemen van. De kozben az elso pillanattol kezdve vezetem a kocsit mintha mindig is az enyem lett volna.
    Semmi kiadas eredetiseg meg a tobbi ado szar nincsen. Teljesen ingyenes az atiratas es a regisztracio is. Minden evben van ra az a kis ado meg az eves vizsgaztatasi koltseg 50 font korul mozog. Kesz semmi mas. Ha eladom akkor teljesen ingyenes az atiratas nekem is a vevonek is.
    Most hagy mondjam el milyen Amerikaban.
    Megveszed a kocsit es kesz. kn 30 dollar az atiratas es kesz. Vizsagaztatas ingyenes eves ado allamonkent valtozik. Nehol van nehol nincs. Ennyi az egesz. Na most olvasd el megint magyarorszaget. Semmi mas mint adozas. Semmi ertelme az egesznek. Semmi Csak AUTOS ADO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 1. waterbear. 2008. február 29. 13:26
    „Lássuk csak... a gépjármű is egy kereskedelmi cikk, de a megvásárolt gépjárművet több millió forintos vételár mellett nekem kell felkészítenem felszerelnem a Kresz előírásainak megfelelően, hogy részt vehessen a forgalomban.
    Valamikor a Merkur-nál csak fizettél, beültél és mehettél haza az autóval RENDSZÁMMAL, ELSŐSEGÉLY CSOMAGGAL, ELAKADÁSJELZŐVEL, tiszta autóban.
    Kresz tartozékcsomag????
    Ha nincs az autóban, nem felel meg a forgalomban való részvétel előírásainak, így ezt nem is lehetne forgalmazni....
    Teljes körű átvizsgálás????
    Minek is ez, nem biztosak abban, hogy a gyárból üzemképesen jön ki a nem magyar minőségellenőrzés után az autó? Na meg ez az eladás alapvető feltétele lenne nem? Miért a vevő fizeti ezt? És akkor mire is van garancia?
    Külső belső takarítás?????
    Ez is érdekes, ki koszolta össze? És miért a vevőt terheli a takarítás összege? A zöldséges sem földdel összekoszolva teszi ki a zöldséget vagy a répát nem?
    Szőnyeg garnitúra????
    Ez ha gyári, akkor azt adták az autóhoz, ha nem az akkor meg nagy valószínűséggel bármelyik autósboltban sokkal olcsóbb, mint a márkaszervízben...

    Ötletes Magyar Autó Kereskedők... de ez röviden nem más mint a vevő becsapása.... nem csak az állam húzza le az autósokat, emellé társak a kereskedők is.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Továbbra is a MÁV használja a szegedi igazgatóság épületét

Szeged - A szegedi MÁV-igazgatóság épülete – további tizenegy más ingatlannal együtt – a vasúttársaság újonnan létrehozott ingatlanbefektetési alapjába került. Tovább olvasom