Délmagyar logó

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Már várja az énekesek jelentkezését az Armel Operaverseny és Fesztivál: 10 ezer eurót kap a két fődíjas

Szeged - Negyedszer is várja a zenés színészi játékhoz tehetséget érző énekesek jelentkezését az Armel Operaverseny és Fesztivál. Az idei háromfordulós viadal elődöntőit március 31-e és április 19-e között tartják Budapesten, Párizsban és az USA-ban.
Az Armel Operaverseny és Fesztivál közzétette honlapján idei versenyfelhívását – negyedik alkalommal is Szeged ad otthont a nemzetközi viadalnak október 6-a és 15-e között.

– A szegedi közgyűlés jóváhagyó döntése után már alá is írtuk a fesztivál megrendezéséről szóló szerződést az Armel Produkcióval. Azt remélem, az idei operafesztivál minden eddiginél sikeresebb lehet. Mivel az öt versenyprodukcióból már nem kettő, csak egy előadást tartunk, kompaktabbá válik a rendezvénysorozat. Kétnaponta új operát láthat a közönség, a fesztivál így jobban kitölthető egyéb programokkal. Hangulatosabbnak, tartalmasabbnak, sűrűbbnek, ezért a közönség és a sajtó számára is vonzóbbnak ígérkezik a döntő, amit a korábban szokásos november helyett kedvezőbb időpontban, októberben rendezünk meg. Ezek a változások a város számára is hasznosak – hangsúlyozza Gyüdi Sándor. A Szegedi Nemzeti Színház főigazgatója örül, hogy az Armellel megkötött három évre szóló szerződésben azt is rögzítették: a fesztivál minden évben a szegedi versenyprodukcióval indul. Idén Zandonai operáját, a Francesca da Riminit mutatja be a társulat Juronics Tamás rendezésében.

A tavalyi operaversenyen is 10 ezer eurót kaptak a fődíjasok. A legjobb női előadó az olasz Cristina Baggio (balról) lett. Fotó: Schmidt Andrea
A tavalyi operaversenyen is 10 ezer eurót kaptak a fődíjasok. A legjobb női előadó az olasz Cristina Baggio (balról) lett.
Fotó: Schmidt Andrea

– A fesztivál szervezőjével konzultálva választottuk ezt az Olaszországban népszerű, de nálunk kevéssé ismert operát, amit a verseny után a jövő évi repertoárunk részeként tovább játszhatunk. A versenyprodukciók között mindig többségben vannak a kortárs operák; a Traviata az egyik együttműködő partner kiesése miatt csak kényszerűségből került beugróként a tavalyi programba – mondja Gyüdi Sándor, aki az énekeseket arra biztatja: vegyenek részt a versenyben.

A viadal koncepciója változatlan: a 21. század operajátszása a komplexitásra épül, ezért azok jelentkezését várják, akik úgy gondolják, nemcsak kiváló énekesek, hanem a színpadi játékhoz elengedhetetlen színészi képességekkel is rendelkeznek. A döntősök idén is öt operaház öt versenyprodukciójának főszerepeire kapnak felkérést. A háromfordulós viadal elődöntőit március 31-e és április 19-e között tartják Budapesten – a hazai meghallgatásra március 28-áig lehet jelentkezni –, valamint Párizsban, New Yorkban és Los Angelesben. A négy helyszínről összesen 30 versenyző jut tovább a második fordulóba, amelyet Szegeden rendeznek meg május 29-én. A döntő legjobb férfi és női előadója, azaz a két fődíjas 10-10 ezer eurót kap. A verseny feltételeiről az www.operaverseny.hu honlapon találhatók részletes információk.

A döntő öt verseny-produkciója

A szegedi Francesca da Rimini-produkció mellett a bieli társulattól Joseph Myslivecek Antigona, a krakkóiaktól Viktor Ullmann Atlantisz császára című darabját láthatják a nézők a döntőben. Az idei slágerdarab Verdi Rigolettója lesz Pilsenből, a fesztivál új New York-i partnere, a Center for Contemporary Opera csapata Michael Dellaira A tikos ügynök című darabját hozza Szegedre.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mosolygós ügyfelek a kormányablaknál

A kistelepülési polgármestereket tájékoztatták pályázati lehetőségekről és a kormányablak működéséről. Deutsch Tamás volt a nap fénypontja. Tovább olvasom