Délmagyar logó

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Március végén kezdik el az 55-ös felújítását

Szeged - Március végén elindulhat a mára teljesen leromlott 55-ös út Szeged és Baja közötti csaknem 100 kilométeres szakaszának felújítása. Erről a bacsmegye.hu adott hírt szerdán. Azt írták, „adminisztratív munkaterület-átadást" rendeztek Mélykúton. A kivitelező Duna Aszfalt Kft. 20 hónapig tartó munkát ígért, 2015 végén adhatják át az új 55-öst a Mórahalmot elkerülő szakasszal együtt.
– Az első, a Tataháza és Kelebia közötti szakasznál, Mélykúton rendeztük a tanácskozást a polgármesteri hivatalban, de az új kiszélesített út a bajai elkerülő csomóponttól a szegedi elkerülőig fog elkészülni – mondta Bányai Gábor, a Bács-Kiskun megyei közgyűlés elnöke sajtótájékoztatón, a bacsmegye.hu portál szerint. Lakatos Péter, a Duna Aszfalt Kft. közép-magyarországi területi igazgató szerint a tényleges munkálatok március végén kezdődhetnek. A lakosságtól az elkövetkező 20 hónapban megértést és türelmet kértek, hiszen a felújítás idején az 55-ös főutat szakaszosan lezárják.

Nagyhegyes István projektvezető szavaiból kiderült: szerdán a munkaterület „adminisztratív átadása" történt meg, a kivitelezőnek azonban még számos feltételnek meg kell felelnie ahhoz, hogy a munkálatok elkezdődjenek. Lapunk úgy tudja, a Kelebia és Tataháza közötti mintegy 30 kilométeres szakaszon a burkolatot erősítik meg, és az úttal párhuzamosan megépítik a kerékpárutat.

Az autósok életveszélyesnek tartják a bajai utat. Fotó: Schmidt Andrea
Az autósok életveszélyesnek tartják a bajai utat. Fotó: Schmidt Andrea

30 milliárd forintba kerül

A beruházást irányító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-től a következő tájékoztatást kaptuk: a 94 km hosszú felújítás 5 részből áll: Szeged, nyugati elkerülő–Mórahalom; Mórahalom elkerülő, Mórahalom elkerülő–megyehatár/Kelebia; Kelebia–Tataháza; Tataháza–Baja. A burkolat megerősítése mellett a kültéri területeken párhuzamos kerékpárút épül, valamint új nyomvonalon elészül a Mórahalmot elkerülő szakasz. A Mórahalom elkerülő–megyehatár/Kelebia közötti szakaszon a kivitelezési közbeszerzési eljárás még tart. Kelebia és Tataháza között a munkaterület átadást követően elkezdődnek az előkészítő munkálatok, a fakivágás és a közműkiváltás. Az időjárás függvényében a látványos kivitelezési munkálatok kora tavasszal indulnak el. Hamarosan elkezdődik a Szeged–Mórahalom és a Tataháza–Baja közötti, valamint a mórahalmi elkerülő építése is. Várhatóan már februártól szakaszos forgalomkorlátozásra lehet számítani. Az 55-ös felújításának költségvetése közel 30 milliárd forint. 2010-ben a NIF még 2013 végére, egy év múlva 2014 elejére, 2012-ben pedig 2014 végére ígérte az átadást.

– Rémálom a bajai út, szétrázza a futóművet, tönkreteszi a gumikat, és életveszélyes – mondta egy autós lapunk kérdéseire válaszolva tavaly szeptemberben, amikor arról írtunk, a kamionok konvojban haladnak az 55-ösön. – Esős időben életveszélyes: áll rajta a víz, nem tudni, hol a nyomvályú pereme, a szembejövők vízesést zúdítanak a kocsira, másodpercekig nem látni semmit, hiába jár fullon az ablaktörlő. Az e-útdíj bevezetése óta pedig egymást érik rajta a kamionok.

Kopasz Gábor, a Tisza Express Kft. ügyvezető igazgatója szerint azok a kamionosok, akik Horvátországba, Szlovéniába, Olaszországba fuvaroznak Romániából, és korábban az M5-ösön fölhajtottak Budapestre, majd az M7-esen dél felé fordultak, irányt változtattak. Egyenesen Bátaszékig mennek, majd „bujkálnak" egy kicsit Kaposvárig, és csak ott hajtanak fel az M7-esre. – Az út ugyan „munkás", de pénzben nagy a tét, a sztrádadíj a másfélszerese a két számjegyű utakénak – fogalmazott a szállítmányozó szakember.

Költöttek-e az elmúlt 10 évben a bajai útra? – Az 55-ös számú főúton az elmúlt években társaságunk folyamatosan elvégezte a szükséges üzemeltetési és fenntartási feladatokat – válaszolta Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője –, többek között a kátyúzást, a felhízott padkák nyesését, a nyomvályúk marását. A munkálatok évente több millió forintos kiadást jelentettek cégünk számára. 2008-ban a 2,5 és 4,5 kilométer között 2 kilométeren burkolatfelújítást is végeztünk mintegy bruttó 151 millió forint értékben. A végleges megoldást azonban a burkolat felújítása jelentené. A szóvivő hozzátette: az 55-ös főúton nincs súlykorlátozás, így a KRESZ-ben megengedett, maximum 40 tonnás össztömeg-korlátozással közlekedhetnek a gépjárművek, ennél nagyobbak útvonalengedéllyel használhatják az utat.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Esküvői kiállítás: minden, mi szem-szájnak ingere

Gyönyörű esküvői ruhákat, terített asztalokat csodálhatnak meg Szegeden a IX. Menyegző Esküvői Kiállítás látogatói. Tovább olvasom