Délmagyar logó

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 0°C Még több cikk.

Márciusig így marad az új híd

Szeged - Március végéig maradhat az útszűkület és a forgalomkorlátozás a szegedi Bertalan hídon. Az útkezelő most a dilatációs alkatrészekre vár, és arra, hogy jó idő legyen a javításhoz.
Már több mint két hete, hogy elkerítették Szeged legforgalmasabb pontján, a Bertalan hídon az egyik dilatációs elemet. Balesetveszélyes, ezért javítani kell az átkelő tetején a hőtágulást segítő szerkezetet. Ezt írtuk két hete és egy hete is. Azóta állnak kint a szegedi oldalra vivő külső sávon a táblák – de nem történik semmi. A reggeli csúcsban az Újszeged és Szőreg felől érkezők botlanak bele, és tolódnak fel hosszú percekre. A délutáni forgalomban pedig a 43-as átmenő kamionáradatát akadályozza a hiba. Ha továbbhajtunk, a híd szegedi oldalán újabb 30 kilométer/órás forgalomkorlátozásba akadunk. Ott is rossz a dilatációs elem, lassítani kell. Egy hete az állami útfelelős Magyar Közút Zrt.-től kérdésünkre azt a semmitmondó választ kaptuk, hogy pénz van, de idő kell még a Bertalan híd javításához.

Négy sávon is elég nehéz közlekedni, hármon sokszor szinte lehetetlen. Fotó: Segesvári Csaba
Négy sávon is elég nehéz közlekedni, hármon sokszor szinte lehetetlen.
Fotó: Segesvári Csaba

A Bertalan hídon naponta átlagosan 28 ezer jármű tódul át. A dilatációs hiba helyreállítása azonban nemcsak emiatt sürgető, hanem mert kemény, téli fagyban eleve nem lehet akármikor utat javítani. És azért sem húzható a munka bármeddig, mert ha a hét, hídon keresztbefutó acélcsík egyike ennyire rossz, akkor a többi is hasonló állapotban lehet. Vagyis ha leszűkül a négysávos úttest háromra, akkor még jobban terheli a kamioncsorda a dilatációs csíkok többi részét, ezáltal azok még gyorsabban mennek tönkre. És ez csak a műszaki probléma a híddal. A szegediek azt is tudják, hogy napokon belül megindul Nyugat-Európából a román határ felé a karácsonyi szabadságra igyekvők rohama. Január elején újabb hullámban utaznak haza a vendégmunkások a pravoszláv karácsonyra. Ugyanez a két nagy áradat tódul át a Bertalan hídon visszafelé. Tehát fokozottan súlyosbítja a híd állapotát, párhozamosan pedig további torlódásokkal és dugókkal teszi próbára a szegediek idegeit.

Alkatrészre és a tavaszra várnak

Másodszor is feltettük a kérdést a Magyar Közút Zrt. pesti szóvivőjének: mit tesznek? Légrádi Veronikától a konkrét javításról megtudtuk: jelenleg a dilatációs szőnyeg cseréjéhez szükséges alkatrészekre várnak. A csere gyártással, szállítással és beépítéssel együtt nagyjából 3 hónapig tart, vagyis jó esetben március közepén vagy végén állhat helyre a forgalom a Bertalan hídon. Azért jó esetben, mert plusz 10 fokban tudnak dolgozni az útjavítók. Tehát ha kitart a tél, még ennél is tovább csúszik a javítás.

Olvasóink írták

42 hozzászólás
  • 42. szunyi 2009. december 15. 12:15
    „40. hozzászólás pmagori

    Igazat bevalva jobb helyeken ez úgy müködik, hogy bedugult a híd.
    Erre te szervezel egy céget és felhajtod a money-t (bank), meggyözöd öket, hogy visszatudod fizetnia bevételből.
    Megtervezteteted, felépítetted és utána vagy bejött a biznisz vagy nem.

    Így kéne elképzelni a 3.-ik szegedi híd építését. X pénzbe kerül, ki az aki fizetne érte és mennyit.”
  • 41. SP 2009. december 14. 22:00
    „DM """""mert plusz 10 fokban tudnak dolgozni az útjavítók"""
    Napfelkelte és nyugta között
    folyamatosan változik a hőmérséklet a nap során. Emelkedő, majd csökkenő görbével ábrázolható.
    Gyakorlatilag kora délelőtt és késő délután lehet, van, viszonylag rövid ideig +10 C. Az Ősz és tavasz során. Nyár, tél kiesik.
    A cikk szerint tehát legközelebb tavasszal,
    napi pár percet fognak dolgozni a hídon a munkások. Nem meglepő, láttunk már ilyent gyakran.”
  • 40. pmagori 2009. december 14. 20:40
    „Ez a hídpénz nem is rossz ötlet. Létrehozok egy céget, ami majd 6.000.000.000.000.000.000 Ft-ért megtervezi a rendszert, aztán kiadom 723 alvállalkozónak, kések a kivitelezéssel 2,5 évet, majd lelépek a pénzzel.”
  • 39. antikos 2009. december 14. 19:30
    „Egy ismerősöm mondta, hogy sok az ufó a földön, emberbőrbe bújva. Hadovált az emberbőrbe bújt robotokról is, de hogy itt a fórumon lenne belőlük, azt nem gondoltam volna:)))

    Az illetékes monnyon le:)”
  • 38. varadipal 2009. december 14. 18:06
    „Hé nagyeszű szakemberek! Egy 3X2 méteres, aszfalthoz rögzített acéllemezzel esetleg nem lehet áthidalni a hibás dilatációs elemet, míg a javítást el lehet kezdeni? Ehhez már az egyetem is kevés? Több kár keletkezik, mint az acéllemez ára!! Az a baj, hogy gondolkodni és cselekedni kell, nem magyarázkodni, meg kibúvót találni.Jellemző hozzáállás: mit hogyan nem lehet megoldani. Elzavarni a francba a sok közpénzből ingyenélőt, mindjárt lenne használható alternatíva.”
  • 37. Mike3 2009. december 14. 14:55
    „szunyi

    jó ötlet, a pólus projektiroda fel is kaphatna egy rakás sikerdíjat.”
  • 36. szunyi 2009. december 14. 14:50
    „Mi lenne ha kérnénk hídpénzt (após még inkább gyalogolt a befagyott Tiszán a suliba, csak hogy a Régi hídon ne kelljen fizetnie).
    100 Ft/autó, 1000 Ft/kamion.
    Sacc per kb 10 év alatt lenne egy új rendesen karbantartott hídunk.”
  • 35. ráérő 2009. december 14. 14:26
    „A hid állapota azért nem romlik tovább mert a szakemberek nagyon nagy szakérzékkel eltalálták a sebességkorlátozás mértékét. Ha az anapi 20-30 tanulokocsi is menne mint többi autos, lehet hogy már le is szakadt volna.. A szakma itt kezdődik. Szép uj szó: kaminoscsorda vs. DM csürhe.”
  • 34. TUTI 2009. december 14. 14:06
    „Közben Botka dicséretet és 5. poziciót kap az MSZP listán!

    Sajnos fejétől büzlik...

    HAJRA PICK SZEGED!

    Szunyi!
    CSinálok egy ellenpróbat robot-e vagy nem robot!! :D:D:D
    Ez itt 4. hozzaszólásom, amit nem töröltek eddig??? :D:D:D
    Erre Logar es tarsai puffogtak, hogy mi koze ehhez Botkanak??
    Persze neki csak a potivumokhoz van köze!!! :D:D:D
    A rossz dolgokat fidesz csinálja városban :):):)D

    No robot????:D:D:D”
  • 33. szunyi 2009. december 14. 13:57
    „32. hozzászólás TUTI

    Én azt tapasztaltam, hogy van egy automata robot, ami ha bizonyos szavakat használsz akkor törli az egész hozzászolást (kutyák halálozásánál kérdeztem meg hogy f a ly t i sz t a volt e a kutyus és az egész hozzászolásom dobva lett)”
  • 32. TUTI 2009. december 14. 13:21
    „Mit irhattam Botkarol hoygy moderaltak?
    Semmit! Mar kedezni sem szabad? :D:D:D
    Elszabdultak az indulatok vagy mi a szekeztosegben????
    Gyerekek! Muszaj ezt!”
  • 31. sevenof9 2009. december 14. 12:52
    „en meg emlekszem,hogy newszegeden a trolimegallokat telen,sator alatt betonoztak.
    de amugyt geza bacsi is megmondta,
    Svedorszag es Norvegia ilyen mediterran videk,ott olvadva esik,ha tudni akarod,nalunk meg egyszeruen minden sz@rra fagy.
    de mondott mast is.
    ...telen akkor jo volt,mert fagyott. tudod mi a jelszo nyarra? ne mozogj,mert hullamzik.
    sot:
    a jardat nem harcolni kell,betonozni. de en tudom,miert nincs a gyarakban termeles egy-ket kivetellel: mert ott is a munka frontjan harcolunk. es sok a sebesult...”
  • 30. gyukolac 2009. december 14. 12:39
    „én láttam, az Orbán Viktor a hibás, ő reszelővel éjjelente ott nyomult, hogy alátegyen Botka Meleg Lászlónak...”
  • 29. E! 2009. december 14. 11:47
    „Működött rendesen valaha az az elem? Én az utóbbi időben mindig egy szép rést láttam azon a helyen - már jóval a lezárás előtt.”
  • 28. zeuszka 2009. december 14. 11:39
    „Más országban éjszaka dolgoznak melegített idegiglenesen felépített sátor alatt.
    Veronika szerintem huzzatok el a francba valahová Rhodésiába.”
  • 27. karaly 2009. december 14. 11:17
    „Sok finom baleset lesz majd a jeges úton. Megy a román mint a boci, észre veszi befékez/bevág, megcsúszik 2-3 autót visz magával. Szép kilátások!”
  • 26. Mike3 2009. december 14. 10:58
    „23: Azért mert ez nem az a híd :D Nyáron egyébként ilyet nem lehet csinálni, mert meleg van. Télen meg azért nem, mert hideg van :)”
  • 25. bkozma 2009. december 14. 10:54
    „Legalább rendesen elkerítenék, vagy kivilágítanák, vagy valami a szösz.”
  • 24. TUTI 2009. december 14. 10:46
    „moderálva off”
  • 23. Gazficko 2009. december 14. 10:44
    „Mért nem nyáron csinálták meg, mikor le volt zárva a híd?????????????????”
42 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lobog az adventi koszorú harmadik gyertyája

Ezüstvasárnap lobbant fel a harmadik gyertya lángja a Dóm téri adventi óriáskoszorún. Tovább olvasom