Délmagyar logó

2016. 08. 26. péntek - Izsó 16°C | 28°C

Máris nyílnak a kátyúk az utakon

Máris nyílnak a kátyúk az utakon
Szeged - Mutassa meg nekünk, hol nyílik a legnagyobb kráter a város járdáin, útjain, megállóiban! Rögtönzött véleménykutatásunkban a Belváros győzött. A foltozásra heteket kell várni.
Mi a teendő kár esetén?

Három dologra feltétlenül ügyeljen, ha autója megsérül valamilyen úthiba miatt. 1. Vigyázzon, nehogy a megrongálódott autó további balesetet okozzon! 2. Dokumentálja a történteket minél alaposabban a helyszínen! Készítsen fényképet a kátyúról, a sérülésről és a helyszínről, ha lehet, mérőszalaggal jelölve az arányokat! 3. Hívjon rendőrt akkor is, ha személyi sérülés nem történt; a hatósági jegyzőkönyv bizonyíték lehet! Vagy szerezzen tanúkat, akik alátámasztják állítását. Buktató lehet a kártérítési eljárásnál: 1. ha a nem tudja egyértelműen igazolni a kárt, 2. ha a kátyús útra figyelmeztető táblát helyeztek ki, 3. ha nem tartotta be az aktuális sebességkorlátozást, 4. ha a kárról utólag szerez tudomást.
Még igazi tél sem volt, máris nyílnak a kátyúk utakon és járdákon, mint a tavaszi virágok. Az esőlé csak súlyosbítja a helyzetet. Rövid véleménykutatásunk során rengeteg javítanivalót találtunk.

– A Deák Ferenc utcát nézzék meg, végig tele van gödrökkel! A legalattomosabb része a Victor Hugo utcai sarok, ahol a Belvárosi hídról lezúdulnak az autók a belvárosba. Kikerülni nem lehet az ottani krátert, és gyilkolja a gumiabroncsot az éles pereme – ajánlotta figyelmünkbe Bene János. Horváth Géza a Szentháromság utcát javasolta a toplistánk elejére, mondván, nincs nyolc éve, hogy faltól falig újraburkolták. Szőke Gabriella a Belvedere-hez irányított bennünket. Ott márványosra repedt az úttest, és mélyen behorpadt a trolik és más járművek súlya alatt. A Felső Tisza-parton a keréknyomokban lyukadnak a sávok.

A tavaszt várja a városi útkezelő a kátyúzással, hiszen akkor nyílnak meg az aszfaltkeverő üzemek, amik a tartós melegburkolatot előállítják. Addig – megírtuk – csak „tüzet oltanak" a jóval drágább és rövidebb életű hidegaszfalttal (2016. február 10.: Kibírta a telet István filléres kátyúzása). Mivel a város útjai elöregedtek, nagyjából 20 ezer négyzetméter út kiált jelenleg új aszfaltért – több milliárd forintba kerülne. Ehhez képest egész évre 120 millió forint áll rendelkezésre a Szegedi Környezetgazdálkodási Nkft.-nél kátyúzásra – annyi, mint tavaly.
 
Virágot már lehetne bele ültetni. Fotók: Kuklis István
Virágot már lehetne bele ültetni. Fotók: Kuklis István

Az önkormányzat a 2015-ös keretének a másfélszeresét költi útfelújításra – mindössze 300 millió forintot. Járdakeret idén nem lesz, csak azokat a gyalogjárókat javítják, amikre tavaly már nem jutott idő. Érdeklődtünk az állami útkezelőnél is, mikor és mennyi pénzt szánnak útjavításra. Lapzártánkig nem kaptunk választ. Uniós támogatást ilyen célra nem lehet pályázni.

Mondja el vagy mutassa meg, Ön hol látja Szeged legnagyobb kátyúját! Véleményét és fotóját megoszthatja Dombai Tünde újságíróval a dombai@delmagyar.hu e-mail-címen, illetve a 06-30/830-6459-es telefonszámon.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Négyszeresére növekedett a krumpli ára egy év alatt

Négyszeresére növekedett  a krumpli ára egy év alatt
Tavaly 50 forintba került egy kiló krumpli, most 180-200 forint az ára. Tovább olvasom