Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Még mindig a 47-es a legveszélyesebb

Szeged - Csongrád megyében a Magyar Közút 1357 kilométernyi út üzemeltetője: tavaly az úthálózat közel felét találták rossznak a szakértők.
A megye legjobb állapotban lévő útjai a 43-as és az 55-ös főút egyes szakaszai, valamint a Szentes–Mindszent–Hódmezővásárhely összekötő út néhány kilométere. Az Algyő és Maroslele, a Derekegyház és Mindszent közötti útszakaszt, valamint több bekötőút minőségét igen rossznak találták.

A rendőrség honlapján két és fél éve érhető el az a balesetigócpont-térkép, amely felhívja a közlekedők figyelmét azokra az útszakaszokra, kereszteződésekre és utcákra, ahol a leggyakrabban fordulnak elő balesetek. A jelenlegi állapot szerint Pest és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében található a legtöbb gócpont; Csongrádban a legtöbb veszélyt – szám szerint 3-at – a 47-es út Algyő és Hódmezővásárhely közötti szakasza rejti. Figyelmeztetés látható még az 55-ös út M5-ös autópálya felhajtó előtti szakaszán, a régi 5-ös úton Kistelek szívében, a Sándorfalvi úton néhány száz méterre a kisvárostól és a Bordányt Zákányszékkel összekötő úton.

Hárman haltak meg abban a balesteben, ami tavaly decemberben történt a 47-esen. Archív fotó: Segesvári Csaba
Hárman haltak meg abban a balesteben, ami tavaly decemberben történt a 47-esen.
Archív fotó: Segesvári Csaba

A közelmúltban a legsúlyosabb balesetek a 47-es úton történtek: április végén egy 19 éves vásárhelyi fiatalember haladt Szegedről Vásárhely felé, amikor Öreg-Kishomoknál elvesztette uralmát az autója felett, majd egy használaton kívüli bolt falának csapódott. A helyszínen meghalt. Tavaly decemberben egy Opel ütközött a Tisza Volán Hódmezővásárhelyre tartó buszával a maroslelei elágazásnál: hárman haltak meg. Draskóczy István, a Tisza Volán Zrt. divízióigazgatója elmondta: járműveikkel szerencsére kevés baleset résztvevői. Egy úgynevezett észrevételkönyvben rögzítik a sofőrök meglátásait az utak állapotáról – a dokumentumot a kezelőknek adják át, hogy segítsék a kátyúzási munkákat.

Olvasóink írták

  • 6. fili-busz 2011. július 15. 07:37
    „3. ValakiaSOKKözül 2011.07.14. 13:47

    "a balesetek jelentős részéért a kiszámíthatatlan útminőség a felelős...."

    Végeztél ilyen jellegű kutatásokat?
    Mérvadó kutatások szerint a járművezető több mint 90%ban felelős.
    NEm kell másra hárítani a felelőséget.
    Tény hogy volna mit javítani az utak minőségén, de attól még lehet biztonságosan közlekedni és betartani a szabályokat.”
  • 5. makovaros 2011. július 14. 15:23
    „nem csak felmérni kéne a kátyúkat hanem kijavítani is.”
  • 4. csafe 2011. július 14. 13:52
    „2. dmonlájn
    Nem hinném, hogy a baleseteket a kátyúk száma növelné. A jó út még veszélyesebb, mert azon az őrűltek száguldoznak.
    Ez alapján azt is kellene vizsgálni miért ilyen síma jó az út, mert egyeseket arra ösztökélt, hogy száguldjanak rajta és ezért szenvedett balesetet.”
  • 3. ValakiaSOKKözül 2011. július 14. 13:47
    „a balesetek jelentős részéért a kiszámíthatatlan útminőség a felelős....
    Lassan járhatatlanok az utak, vagy csak úgy, ha rendszeresen viszed futómű és egyéb beállításokra...”
  • 2. dmonlájn 2011. július 14. 11:03
    „érdekes: egy közlekedési balesetnél sohasem vizsgálják az út minőségét, hibáit! Pedig lehet, hogy egy kátyú miatt "eltérített" autó(s) okoz balesetet, és akkor azt mondják, hogy ismeretlen ok miatt tért át a szembejövő sávba! Mennyivel kevesebb baleset lehetne, ha normális minőségű utakat csinálnának!”
  • 1. Minibusz 2011. július 14. 07:37
    „Egy ilyen "jegyzőkönyvet" lehetne készíteni az algyői híd - (mi autónk) üzletig terjedő szakasz külső sávjáról mindkét irányba.
    pl.
    Nem véletlen, hogy mindenki a belső sávban akar közlekedni, mert csak az használható.
    XD”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mennyi pénzből élnek a szegediek?

Minden ötödik szegedi háztartás anyagi gondokkal küzd. Az egy főre jutó jövedelem évek óta stagnál. Tovább olvasom