Délmagyar logó

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 2°C | 12°C Még több cikk.

Megérinti az utazókat Afrika

Szeged - Ma rajtol a Budapest–Bamako rali. A nagy afrikai futamon szegedi csapatok is indulnak. Karácsonyi Sándorék a kalandtúrán vesznek részt, és jótékonykodnak is, Gulyás Gyuláék pedig a profikkal mérik össze tudásukat.
Napközben a forrósággal, homokviharokkal, éjszakánként a fogvacogtató hideggel kell megküzdeniük a Budapest–Bamako afrikai futam résztvevőinek, akik között több szegedi is indul. Karácsonyi Sándor, Hajós Ferenc és orosházi csapattársaik: Kvasznovszky Anett és Lehotzky Tamás kalandtúrán vesznek részt, Gulyás Gyula és navigátora, Matuska Pál pedig a profi mezőnyben rajtol.

A felkészülést mindkét csapat már hónapokkal ezelőtt megkezdte. Gulyás Gyuláék gyakorlott versenyzőnek számítanak – a szatymazi férfi most indul negyedszer a megmérettetésen, 2008-ban harmadik helyezést ért el –, az amatőr csapat tagjai viszont idén esnek át a tűzkeresztségen.

A profik már csütörtökön megérkeztek Budapestre, a start helyszínére, a kalandtúra résztvevőivel viszont aznap még Szegeden beszélgettünk – a felkészülés utolsó pillanatait kaptuk lencsevégre: az autómosóba kísértük el Hajós Ferencet és Karácsonyi Sándort. Az off-road versenyre átalakított Toyota Hiace-t tisztíttatták meg a nagy út előtt. A kisbusz több változtatáson is átesett az elmúlt évben: többek között sivatagi levegőszűrőt építettek bele, az alját bepáncélozták, hiszen sziklás, murvás terepen döngetnek majd vele, és a felfüggesztéseket is megerősítették.

Hajós Ferenc és Karácsonyi Sándor csapata egy Toyotával vág neki Afrikának. Fotó: Karnok Csaba
Hajós Ferenc és Karácsonyi Sándor csapata egy Toyotával vág neki Afrikának.
Fotó: Karnok Csaba

A belsejét is átalakították – egy egyszerű megoldással ezt használják majd hálófülkének. Valamivel talán kényelmesebben fekhetnek itt, mint Gulyás Gyuláék, akik a 15 napos verseny afrikai szakaszán sátorban hajtják majd álomra fejüket. Míg a profi csapat több mint 9000 kilométeren keresztül száguld végig a Toyota Hiluxszal, addig a kalandtúrások 8000 kilométert tesznek meg. A két kategória között egyébként az a legszembetűnőbb különbség, hogy a versenyen résztvevők időre teszik meg a távot, s Afrika szépségeit csak a gépjárműből látják, a kalandtúrások viszont kirándulásként fogják fel a futamot. Úgy fogalmaztak, hagyják, hogy megérintse őket az Afrika-fíling, amit ha valaki egyszer átérez, mindig visszavágyik. Gulyás Gyula már megtapasztalta ezt, sokadszorra tér vissza a fekete kontinensre – korábban vadászaton vett részt ott.

A túrára mindkét csapat minimális csomaggal indul, ám a profik mindössze 25 kilógrammnyi pakkot visznek magukkal, a másik csapat tagjai viszont fejenként 60 kilónyit. Ők ugyanis jótékonykodnak is.
A Budapest–Bamako rali résztvevői – köztük a két szegedi csapat – ma délelőtt startolnak Budapestről, a Városligeti Műjégpályáról, ám mint este kiderült, a terrorveszély miatt csak Agadirig megy a mezőny.

A verseny története

Az első Budapest–Bamako Rali 2005 karácsonyának második napján startolt a Hősök teréről. A verseny, az Ágyúgolyófutam című film és a Párizs–Dakar keresztezésével jött létre, megálmodója Szabó Gál András rádiós műsorvezető. A Dakarral ellentétben azonban szerény költségvetéssel is finanszírozható: amatőr versenyzők és kalandorok bármilyen járművel nekivághatnak a magyar–afrikai útvonalnak.

Olvasóink írták

  • 3. lochner 2010. január 18. 17:32
    „Egy szegedi cég jóvoltából Hajós Ferenc és Karácsonyi Sándor járműve (és még további 4 autó, köztük Villám Gézáé is) nyomon követhető az interneten keresztül itt: http://jarmukovetes.hu/versenykovetes-39”
  • 2. csakhogy 2010. január 17. 21:43
    „megsúgom pár évvel ezelőtt 20.000 Euro volt a nevezési díj.))”
  • 1. trombitás 2010. január 17. 12:45
    „Szerény költségvetés? Kb 5 milla?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A lyukas pulóver nem segítség

Szeged - Élelmiszerüzletek mellett, 11 helyen gyűjti az adományokat Szegeden az ÉTA. A konténereken… Tovább olvasom