Délmagyar logó

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 21°C | 35°C Még több cikk.

Megérkezett Szegedre az első PESA-villamos! - galériával

Szeged - Csütörtökről péntekre virradóra megérkezett Szegedre Lengyelországból az első PESA-villamos.
Mialatt ön, kedves olvasó - nagyon helyesen - az igazak álmát aludta, meghozták Szegedre az első PESA-villamost. Mi viszont nem szunyáltunk, hanem ott örömködtünk a Kossuth Lajos sugárúton az SZKT szakembereivel, a PESA-gyár munkásaival, de találkoztunk Nagy Sándor önkormányzati képviselővel is, aki megnyugtatott minket: már megvan neki a közgyűlési napirend előtti felszólalása, így itt tudott lenni az "ünnepélyes" pillanatban. Tekerjen írásunk végére, s olvassa lentről felfelé mini percről percrénket! 

01:31 Miután az SZKT munkatársai is meggyőződtek arról, hogy valamennyi forgóváz biztonságosan rajta van a síneken, a Tatra rátolatott új társára, majd miután tartottak egy rövid "fékpróbát", méltóságteljesen behúzta a SWING-et a remízbe.

A 905-ös Tatra behúzza az első szegedi PESA-villamost a Pulz utcai remízbe

01:20 Az első PESA SWING villamos mindhárom forgóvázával szegedi sínen áll! A lengyel kísérők szétszedik a vezetősínt, a 905-ös Tatra hamarosan rátolat az új villamosra, és behúzza a remízbe.

Szeged első PESA-villamosának

00:55 A villamos már a vezetősínen van, centiről centire közelít a sugárúti vágányhoz. A SWING végül mégsem "önerőből", hanem a 905-ös pályaszámú Tatra segítségével vonul majd be társai közé a remízbe.

00:31 Az SZKT szakemberei és a PESA-gyár munkatársai elkezdték "ácsolni" azt a vezetősínt, amelyen a villamos legurul a Kossuth Lajos sugárúti vágányra.

Megérkezett Szegedre az első PESA-villamos

Korábban írtuk

Tréleren érkezett meg az éj leple alatt a PESA-gyár SWING típusú villamosa Szegedre. Az új villamost a Kossuth Lajos sugárúton a Damjanich utcai megállónál teszik sínre az SZKT szakemberei. Onnan már saját „lábán" megy be a Pulz utcai remízbe.

Olvasóink írták

58 hozzászólás
  • 58. feri37szeged 2011. október 04. 20:52
    „57. szandokán 2011.10.01. 22:44

    Hát annak drága cimbi, ha bejösz vaskerekűvel, vagy busszal ( amit talán ismersz :) ) Szegedre a tanyáról, akkor a városban el tudj jutni bárhová.
    Bocs
    Kb 15ezer ember lakik makkosházán rókuson, ezek az emberek eddig a 83, 2,90, es buszt használták szerinted milyen tumultus volt?
    én itt élek!”
  • 57. szandokán 2011. október 01. 22:44
    „Nagyon szép de minek?”
  • 56. feri37szeged 2011. október 01. 21:44
    „50. frakk 2011.09.30. 21:18

    Annak idején szegeden is volt teherszállítás villamossal, sajnos utoljára a konzervgyári teherszállítás azt hiszem a 70-es években leállt. Továbbá volt Dorozsmáról egy zebrának becézett csíkos villamos ami a mars téri piacozókat szállította a mars térre...”
  • 55. macs 2011. október 01. 17:04
    „A spanyol és olasz villamosok esetében a Ft/euró változás kockazatot jelent. Ebből a szempontból előnyösbb a Pesa.”
  • 54. joy 2011. október 01. 11:49
    „43. kalkutta!
    Ezen írásoddal tökéletesen 1-et értek!
    Dehát magyar összefogás???
    :o(”
  • 53. Bendegúz007 2011. október 01. 10:26
    „49. feri37szeged
    Köszi hogy felnyitottad a szemeket,köztük az enyémet is mert ezekről ,még én se hallottam.”
  • 52. tirpák 2011. október 01. 10:14
    „ez mán olyan mintha mágnesvasúton űnék király!”
  • 51. ascendum 2011. szeptember 30. 21:56
    „Remélem, beválnak.
    Ennyit akartam hozzáfűzni.”
  • 50. frakk 2011. szeptember 30. 21:18
    „Különös figyelmetekbe ajánlanám ezt a filmet megnézni.
    Drezda belvárosában felhúztak egy ultra modern autógyárat. A gyárba a logisztikai beszállítás a filmben látható villamosokon történik. Az erre átalakított villamosok produktív termelő gyár számára biztosítják az alapanyagot.
    http://www.youtube.com/watch?v=nd5WGLWNllA”
  • 49. feri37szeged 2011. szeptember 30. 20:13
    „Csak egy pár link a szegedi gyártású villamosról amit az új cégvezetés leállítatott, ugyanúgy mint a troligyártást...
    Utálom az elődöm alapon....

    http://ingatlan.net/magazin/2010/09/a-piaci-ar-harmadaba-kerul-csak-a-szegedi-fejlesztesu-villamos-kepekkel/

    http://www.szkt.hu/dokumentumok/dir4/569_55_2010oktober.pdf

    http://www.hirextra.hu/2010/09/16/szenzaciosan-olcso-szegedi-epitesu-villamosok/

    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/sajat_fejlesztesu_villamost_keszit_a_szkt/2177761/
    Csak hogy a saját lapunknál maradjunk :))

    ez igaz nem erröl szól:
    http://www.szkt.hu/dokumentumok/dir4/459_55_2010julius.pdf

    és nem csak szegeden építenek villamost ( bocs építettek... köszi figyusz!)
    http://cities.blog.hu/2011/01/08/torok_villamos

    Ja és aki azt mondja, hogy még villamos sem ment a 2-esen ezt nézze meg:

    http://www.youtube.com/watch?v=W4ECrMH04Y8&feature=player_embedded#!”
  • 48. strangerrr 2011. szeptember 30. 19:42
    „"A nagyközönség azonban egy kicsit később találkozhat a járművel, mivel az SZKT-nak először a típusengedély beszerzéséhez szükséges vizsgálatokat kell elvégeznie. Ennek részeként 10 ezer kilométert kell futnia a járműnek. Ezt részben üresen teszi majd, részben pedig homokzsákokkal megterhelve. Ekkor már a szegediek is találkozhatnak a villamossal, mivel folyamatosan járni fog a különféle vonalakon. A 10 ezer kilométert előreláthatóan februárra teljesíti az új villamos. Ezt követően, a típusengedély megérkezése után azonnal forgalomba is állítják a járművet. A további 8 villamos februárban, márciusban, áprilisban és májusban érkezik, havonta 2-2 darab. Azokkal azonban már nem kell ilyen procedúrát végigjárni, mivel a típusengedélyek birtokában csak kisebb vizsgálatokat kell rajtuk elvégezni és azt követően azonnal használhatják a szegediek."”
  • 47. Zsoltee0716 2011. szeptember 30. 18:59
    „23. bélás 2011.09.30. 10:15

    Kitől hallotad ezt? Meg lesz neki km-re akkor már mehet utasokkal is. Ez talán 10e km!”
  • 46. kalkutta 2011. szeptember 30. 18:52
    „44. Szemif 2011.09.30. 18:26
    Bocs, nem tudtam ezeket. Én csak utasként ismerem a villamosokat. Fanyalgók meg mindig vannak. Ha drága azért, ha olcsó azért...
    Az összefogás erejét azonban könnyű lenne belátni.”
  • 45. Szemif 2011. szeptember 30. 18:31
    „43. kalkutta

    Felmerült ez is, de mindhárom város különböző villamosokat akart, és más villamosgyártóval volt jóban. A mi PESA villamosaink (függetlenül attól, hogy sokan mit állítanak) nagyon dömpingáron jönnek, ironikus módon míg itt a "megalománrohadtannyátabotkának" kezdetű hozzászólók mind arról írtak, hogy drága a villamos, mert kell a "zelvtársaknak" a pénz, a valóság az, hogy kifejezetten olcsók a PESA-k a többi város villamosaihoz képest, a témához jobban értők épp azt hozzák fel, hogy nehogy az "olcsó húsnak híg a leve" jöjjön elő idővel...”
  • 44. Szemif 2011. szeptember 30. 18:26
    „42. kalkutta

    "régebben a csehektől vettük a villamosokat. Nem kellett volna most is? "

    Ez egy elég mókás helyzet ugyanis a szegedi 34db forgalomban lévő Tatra villamos közül igazából csak 13 érkezett a csehektől, az összes többi Németországból vett, használt. (ettől még cseh gyártmány, ez igaz).

    "Nem csak a jó kapcsolatok fenntartása "
    A CKD gyár már nem gyárt Tatra villamosokat, a Szegednek 97-98 során leszállított 13db T6-os az utolsó szériák egyike volt, az a gyár most a Siemensé.

    Ettől függetlenül volt cseh induló, az Inekon, csak ők jóval drágább árajánlatot adtak be, (ha jól emlékszem villamosonként kb. 30%-al kértek volna többet), mellesleg a PESA villamosokban is Cegelec hajtáslánc van tudtommal, az pedig cseh gyártmány.”
  • 43. kalkutta 2011. szeptember 30. 18:12
    „Sőt, még azt is el tudnám képzelni, hogy a villamosos magyar városok összefogva szerződnének egy gyártóval. Nagyobb súllyal lehetne tárgyalni is. Így meg tucatnyi gyártó, tucatra szétforgácsolt érdekérvényesítés.”
  • 42. kalkutta 2011. szeptember 30. 18:09
    „Én örülök minden újnak szépnek de régebben a csehektől vettük a villamosokat. Nem kellett volna most is? Nem csak a jó kapcsolatok fenntartása végett hanem esetleg olcsóbb és egyszerűbb lenne egy gyártóval tartani a kapcsolatot, szervizt, alkatrészt bonyolítani, stb.”
  • 41. Lenry 2011. szeptember 30. 16:36
    „40. Bendegúz007

    és hol van itt az ellenben?
    Szegeden 30Mrd forintból (~102M Euro) 9 lengyel villamost veszünk, felújítunk 3 villamosvonalat, építünk egy negyediket, meghosszabbítunk egy trolivonalat, építünk egy ötödiket, és veszünk 10 trolit is”
  • 40. Bendegúz007 2011. szeptember 30. 16:27
    „Hát igen,az IKV vezetője szerint Szegeden nem kell fejleszteni a tömegközlekedést.
    Elleneben Miskolcon 75 millió euroból vesznek 31db olasz villamost,a maradék pénzen villamos pályákat újítanak fel,és 1 új pályát építenek ki.
    Debrecenben 18db spanyol villamost vesznek,ill,ott is villamos pályákat újítanak fel,és új pálya kiépítést csinálnak.”
  • 39. Szecskamester 2011. szeptember 30. 15:20
    „Lenry!
    Megköszönném, ha vennéd a fáradtságot és belinkelnél egyet-kettőt ezek közül! Én két cikkről tudok. Az egyik arról szól, hogy fejlesztünk és 2011-ben beindul a próbajárat, a másik pedig egy interjú az új vezetővel, hogy felesleges pénzkidobás a fejlesztés...(ergo: le lesz állítva)...
    Köszi!”
58 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nagy Sándor: működik a Fidesz-Jobbik pénzszivattyú

A Fidesz és a Jobbik 410 millió forintot akar "kiszivattyúzni" Szeged költségvetéséből a Szabad Város Egyesület önkormányzati képviselője szerint. Tovább olvasom