Délmagyar logó

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 10°C | 24°C Még több cikk.

Megerősítették: nem lesz ingyenes az M43-as Szegednél

Szeged - Tervezi-e a kormány az M43-as autópálya szegedi elkerülő szakaszának ingyenessé tételét? – kérdezte kedden országházi interpellációjában Botka László a nemzeti fejlesztési minisztert.
Szeged polgármestere, az MSZP országgyűlési képviselője emlékeztetett: egyhangú döntéssel, hivatalos felterjesztésben kezdeményezte a díjmentességet a városi és a megyei közgyűlés. Kiemelte: az M5-ös sztráda kecskeméti, az M7-es székesfehérvári elkerülője sem tartozik a matricás szakaszok közé. Minden nagyváros esetében így van – hangsúlyozta. A polgármester idézte a minisztériumtól korábban kapott válaszlevelet, amely szerint az elektronikus útdíj 2013-ra tervezett bevezetéséig már nem lesz ingyenes ez a szakasz – de Botka László szerint ez túl késői lenne.

Április végén az M43-as fizetős elkerülő szakasza miatt demonstrált a Jobbik. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

Fónagy János államtitkár válaszában megismételte: nem tervezik az ingyenes szakaszok bővítését. Úgy érvelt: a kormány nem bírálhatja felül a korábbi uniós támogatási szerződést, amelyben fizetős szakaszként jelölték meg az M43-ast. A 2013-tól tervezett egységes, elektronikus rendszer az államtitkár szerint megszünteti a jelenlegi aránytalanságokat. A Ház 155 igen, 74 nem, 3 tartózkodás mellett elfogadta a választ. A parlament internetes oldalának adatai szerint a Csongrád megyei képviselők közül igennel szavazott Bodó Imre, Farkas Sándor, Mágori Józsefné, Vincze László (Fidesz-KDNP), nemmel voksolt Botka László és Zagyva György Gyula (Jobbik), tartózkodott B. Nagy László, Bohács Zsolt és Nógrádi Zoltán (Fidesz-KDNP).

Korábban írtuk

Kedd délután Botka László a nemzeti fejlesztési minisztert interpellálta a parlamentben arról, hogy tervezik-e az M43-as autópálya szegedi elkerülő szakaszának ingyenessé tételét.

A szegedi polgármester azt szeretné, ha városára ugyanazok a szabályok vonatkoznának, mint minden más településre az autópályákkal kapcsolatban.

Április végén az M43-as fizetős elkerülő szakasza miatt demonstrált a Jobbik. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)

Fónagy János államtitkár válaszolt a kormány nevében: elmondta, nem tervezik a díjmentesen használható szakaszok körének bővítését, de az egész országra kiterjedő egységes rendszer megszünteti Szeged problémáját.

Botka László megismételte, nem kérnek mást, csak ami az eddigi gyakorlat volt. A Fidesz-kormánynak hét kilométeren kellene bevezetni a díjmentességet, így nem fogadta el a választ. Szerinte a szegediek meg fogják jegyezni, ha nekik nem jár az, ami más városoknak igen.

Olvasóink írták

160 hozzászólás
  • 160. omfg 2011. június 18. 23:21
    „Hatalmas OFF: Hányingerem van a DÉLMAGYAR.HU-tól. a reklámokkal használhatatlanra tömött igénytelen honlaptól.
    Azért járjak fel, hogy a kézügyességemet fejlesszem, azzal h nagy nehezen sikerül bezárnom az előugró, mozgó reklámokat?
    Elhiszem, h fontos bevételi hányadot tesz ki az ebből befolyó összeg, de azért gondolkozzanak már el, h mit is "okádnak" elénk!!!!!”
  • 159. CID 2011. június 18. 20:07
    „Atya úr isten. Még mindig megy a pörgés az ingyenesség miatt ? :))))))))))))))
    Engem nem érdekel. Az kicsit meglepő, hogy a fidesznyikes országgyűlési képviselők leszarják a választóik kívánalmait ( megérdemlik az agyalágyultak ) . Na, de ki a fenét érdekli, hogy tótkomlói polgártárs 45 perc alatt ér be a Metróba és nem 15 perc alatt ( szerintem erős túlzás ) ? <moderálva> nem termeli meg magának( ha már úgyis paraszt ) , vagy vásárolja meg helyi kereskedőktől ?”
  • 158. DMagóg 2011. június 18. 13:22
    „Tisztelt Kormánypárti Viktoriánus Képviselőink!

    Ugye, nem azt mondjátok, hogy, még ha akarnátok, akkor sem tudnátok közmegelégedésre megoldani ezt a kérdést. Fel sem merem tételezni, hogy nem is akarjátok! A kormányhivatalunk sem?

    Az alapos, kérdőíves népmegkérdezős, odafigyelős munkátokhoz esetleg rendelhetnétek egy hatástanulmányt, bár a nélkül is tudja mindenki. Esetleg a vizitdíjas mintájára, egy útdíjas -helyi- népszavazást is kiírhatnátok. No, jó! Értjük, nem akarjátok! Nem akarásnak nyögés a vége!”
  • 157. Morpheus_RexXx 2011. június 15. 21:36
    „XD ááááá magyar zászló, jobbik mosoly és USA póló... :D
    a mozgalom pedig elavult, hiszen párt... de lehet félrevezető akar lenni, csak már megszoktuk? :)
    Az EU nélkül és a nagy magyarországgal pedig már rég nem lenne gazdaság sem igazán. Kérdezzükcsak meg a sok magyar terméket termelő gazdát, akik onnét kaptak támogatást... ;)
    utolsó kép: Há mi csak itt gyüttünk a piacrú, oszt mögált a sor... közben talátuk ezt az izé... zászlót. :P”
  • 156. Morpheus_RexXx 2011. június 15. 21:31
    „Ejjj. hát nem csoda. a képen is jól látszik, hogy a jobbik oldalon tüntetnek, és a táblán is ez áll: Fizetős a szegedet elkerülő út.
    Úgy gondolták odafenn, hogy hát ha már ezt akarják, legyen... talán ha értelemből fakadóan azt írták volna a táblára, hogy NE LEGYEN Fizetős a szegedet elkerülő út, akkor értették is volna. :)”
  • 155. lukrecia 2011. június 15. 19:22
    „Larsson: Nem kell szidnod frakk-t , mert ket jo ember van itt, az egyik epp o:)) a masik Jozko.
    Frakk nem er most ratok , kulfoldon elfoglalt nagyon :))”
  • 154. balraat 2011. június 15. 16:50
    „A tüntetgető Jobbikosoknak azt javasolnám, hogy ne azokat az autósokat <moderálva>, akik akarják használni az autópályát, hanem azokat a nem tisztelt fideszes képviselőket, akik az ingyenesség ellen vannak! Lehet menni a házuk elé tüntetni!
    Itt a névsor: Bodó Imre, Farkas Sándor, Mágori Józsefné, Vincze László, B. Nagy László, Bohács Zsolt és Nógrádi Zoltán.
    Hajrá!!!”
  • 153. tótkomlósi 2011. június 15. 16:34
    „Akkor arra adj választ, hogy ha bevezetik az új rendszert, akkor a most ingyenes szakaszokra is számolni fogják a kilómétereket?

    Nem nagyon tartom valószínűnek!”
  • 152. jozko 2011. június 15. 16:03
    „Larsson, Tótkomlósi:

    Alakul...

    Szóval az Unió jelentős támogatással megfinanszírozta a Magyarországon átvezető gyorsforgalmi, nagy áteresztő /és terhelhető/ tranzitutakat.
    Gondolom, gazdaságossági megfontolásból a rajzasztalon megszerkeszthető, legrövidebb,
    "nyílegyenes" pályákat választották volna...

    Mivelhogy mégiscsak magyar földön -és magyar önrész befizetésével is - épültek a pályák, nyomós magyar érdek
    fűződött ahhoz, hogy lehetőleg minél több magyar várost is bekapcsoljanak ebbe a "vérkeringésbe".
    Ez idáig -mivel az áruk szabad mozgását, mint uniós célt elősegíti és a nem titkolt céljukat, mármint hogy országunkat minél nagyobb felvevő piaccá tegyék-feltehetően egybecsengett az Unió érdekeivel.
    Természetesen egységesített pályahasználati díj mellett...

    Ha lúd, legyen kövér alapon -és a nemzetközileg kialakult gyakorlatot követve- feltehetően a várost megkerülő funkciót is belekalkulálták az útvonalvezetésbe a tervezők.
    Nem hiszem, hogy ez ellen tiltakozott volna az Unió-viszont azt sem hiszem, hogy ezzel belementek volna abba,
    hogy a farka csóválja a kutyát!

    Egyszóval: legyen a pálya megnyújtott hosszúságú, várost megközelítő, várost kerülő - de fizetős, egységesen,
    az új trendnek megfelelően.
    Úgy hiszem, ez lehetett a támogatáshoz jutás lehetősége - és úgy vélem, ezt foglalták szerződésbe...
    Ha rosszul gondolom, a szerződés szövegével ki lehet engem javítani.
    Egy percig sem hiszem, hogy az Unió legkisebb gondja is az lett volna, vagy az lenne, hogy Szegednek -nem a tranzitnak!!! - ingyenes kerülőútja legyen!

    Kis túlzással akár azt is gondolhatják: akinek kényelem kell, gondoskodjon róla maga!
    Tudom, hogy hülyén és gonoszul hangzik: de attól sajnos még lehet igaz...”
  • 151. csmano 2011. június 15. 15:36
    „Majd 2015 körül ismét el lehet gondolkozni ezen a kérdésen, hiszen a jelenlegi Fideszes helyi képviselők szerint ez így rendben van, fizessenek a Szegedi elkerülőért (kár hogy ezt Budapesten nem merik meglépni). Nyílván a következő választásnál ez is ott lesz az emberek fejében amikor X elnek. A 2013 bevezetésre kerülő új rendszert jelenleg még csak álmodják, ebből egy darabig nem lesz semmi (kivéve, ha valamelyik nagykutya saját zsebre nem szedheti a pénzt).
    Lásd hasonló ígéreteiket: ha hatalomra kerülünk 2 hét alatt rendet teszünk ! és a többi.”
  • 150. tótkomlósi 2011. június 15. 14:38
    „148. jozko 2011.06.15. 13:24

    Vakegér!
    Ha egy vidéki bunkó paraszt, mint én el szeretne menni a nagyrabecsült metrótokba, vagy a corátokba akkor az is szeretne hamarabb odajutni az elkerülőt használva! Nem mindegy, hogy az algyői hídtól számolva 10-12perc alatt érek oda, vagy keresztül szerencsétlenkedek a városon 45perc alatt!

    Csak pont ennyiről szól a dolog nagyokos!”
  • 149. Larsson 2011. június 15. 13:37
    „Akkor minek a szokásos szájtépésed??? Rosszabb vagy, mint frakk! :D”
  • 148. jozko 2011. június 15. 13:24
    „117. Larsson:

    Nem néztem utána, nem az én dolgom.
    Viszont nem is én interpelláltam és nem is játszom itt Szeged megmentőjét!
    Szánalmas.

    Ennyi ráérő tüntető a nagy nekibuzdulásban építhetne egy várfalat Szeged köré: ide be aztán senkit nem engedünk....
    Komolyan mindenki azt hiszi itt, hogy minden piacozó, turista, átutazó , netán éppen célfuvarral vagy látogatási
    szándékkal érkező el akarja kerülni Szegedet?

    A rendszeres áruszállítók , akik a nagybani piacokra, vásárokra járnak, rendszerint rendelkeznek autópálya
    matricával /befizetéssel/ is, és választhatják az így többe sem kerülő megkerülő utat, vagy ha dolguk is van a városban, átszelik azt!
    Sokféle , sokszínű a világ, persze a csőlátóknak mindegy...
    Pár hónappal ezelőtt a "nagy beruházásszerzők" még azon aggódhattak, elkészül-e az M 43, vagy visszabontják....
    Most megnőtt a hangjuk .. küztük Botka Lászlóé is:
    Teszi a dolgát, semmi több!

    Esetleg a Viktória keresztet nem kellene neki felajánlani?
    A magabiztossága semmivel nem több, mint az esélytelenek nyugalma.
    Pontosan tudja, hogy ebben a szituációban - aminek személy szerint is az előidézője - nincs esély az ingyenességre.
    De megpróbálja megfejni a száraz tőkét is...
    és van aki ezt a lelkesedést be is veszi!
    Hajrá!”
  • 147. anyahajókabinajtóhajtogató 2011. június 15. 12:47
    „Nagyon nem csípem ezt a botkát, mivel ő is asszisztált gyúrcsányék magyarellenes politikájához, de most egyetértek vele.”
  • 146. Bikisunáj 2011. június 15. 12:38
    „Háhogymérlennemá ingyenes? ÁÁÁÁHH!! ITT??? Hihetetlen...”
  • 145. tótkomlósi 2011. június 15. 12:02
    „143. Martynko 2011.06.15. 10:35

    Most van biztos munkahelyed?
    Most van biztos nyugdíjad?
    Most lesz rendes táppénzed, ha netán rászorulsz? (alapból gazember leszel, ha el mersz menni orvoshoz)
    Ha ez jó, akkor hajrá!”
  • 144. tótkomlósi 2011. június 15. 11:39
    „142. theseus 2011.06.15. 09:49

    Lehet, hogy megváltozik a díjfizetési mód, de akkor meg arról fognak szólni a viták, hogy a miénk a legdrágább autópálya ismét európában!

    Lehet, hogy a 7km-re eső összeg bagatel lesz, de ha el kell menni Győrbe, meg vissza akkor zsebbenyúlós lesz!

    Erre is figyelni kéne ám!”
  • 143. Martynko 2011. június 15. 10:35
    „harsona2011- te elotte mit kaptal a kormanytol? biztos munkahelyet egeszsegugyet oktatast? nagyon szep volt a latszat.. huh mi is vezetett ide??? jah hogy rendbe kell tenni a nyugdijat tappenzet?? jah gondolom rokkant is vagy!! jah es mibol is?? tudod kiknel vannak ez eu-s penze(in)k????? nezzel utana!!!”
  • 142. theseus 2011. június 15. 09:49
    „"Fónagy János államtitkár válaszában megismételte: nem tervezik az ingyenes szakaszok bővítését. Úgy érvelt: a kormány nem bírálhatja felül a korábbi uniós támogatási szerződést, amelyben fizetős szakaszként jelölték meg az M43-ast. A 2013-tól tervezett egységes, elektronikus rendszer az államtitkár szerint megszünteti a jelenlegi aránytalanságokat."

    1. Ki és mikor kötötte az uniós szerződést? Nem MSZP-s kormány volt akkor?
    2. Aki a 2014-es választásoktól vár változást, az figyelmen kívül hagyja, hogy 2013-tól már teljesen más lesz az autópálya használati díj rendszere.”
  • 141. harsona2011 2011. június 15. 09:18
    „Ilyenkor hol vannak a kimondottan nagy tudású seggnyalók, hogy elmagyarázzák a környező települések lakoóinak azt, hogy ami nem jó az miért jó politikai döntés. Nem tudom ki hogy van vele, de mióta ez a kormány van hatalmon, úgy minden trágyává válik.”
160 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fogyjon velünk és a Holddal! Várjuk képeiket a holdfogyatkozásról!

Szerda este teljes holdfogyatkozást figyelhetünk meg. Lessük együtt! Várjuk képeiket! Tovább olvasom