Délmagyar logó

2017. 11. 21. kedd - Olivér 1°C | 8°C Még több cikk.

Megfeneklett a gyálaréti kátyúvita

Szeged - Fél éve huzakodik Kocsis István a Magyar Közút Kht.-val egy szegedi kátyú miatt. Autója megsérült egy onnan felpattanó kő miatt, erről a lehető legtöbb bizonyítékot összeszedte, kárigényét az útkezelő mégis elutasította.
A Szeged-Gyálaréten lakó Kocsis István februárban hazafelé tartott Szeged felől a fiával és annak barátnőjével. Már elhagyták a gyálaréti vasúti átjárót, amikor nagy csattanást hallottak, és nagyot zöttyent a Renault Safrane. Kátyúba hajtottak. A fedélzeti számítógép néhány méter után vészhelyzetet jelzett. Kocsis István kiszállt, látta, hogy folyik az olaj a kocsiból. Azonnal intézkedett: felhívta az útért felelős Magyar Közút Kht.-t, azután kölcsönkért egy autót. A fia mobiljával lefényképezte a kátyút és a belőle kiszakadt aszfaltdarabot. A szerelőnél kiderült, az autó alvázán a felcsapódó kődarab öklömnyi lyukat ütött. Bejelentést tett, hogy fizessék ki a kárát.

– Nyolcvanezer forintba került, hogy használható állapotba hozassam az autót. Azóta tart a kálváriám az útfenntartóval. Hiába állnak rendelkezésre szemtanúk és fotók, azokat a közút nem kérte, nem vette figyelembe – panaszolta. A Magyar Közút Kht. az autós sürgetésére június 30-án válaszolt a kárigénylésre. Elutasította. Azt írta: mivel nincs kártérítési szakértőjük, a felelősségbiztosítójuk szakértőjétől kértek véleményt. A kht. szerint „a rendelkezésre álló adatok alapján elképzelhetetlen az ilyen mértékű sérülés". Így a közútkezelő felelősségbiztosítója nem téríti meg az autóban keletkezett kárt.

Kocsis István autójával a már befoltozott tetthelyen. Fotó: Segesvári Csaba
Kocsis István autójával a már befoltozott tetthelyen. Fotó: Segesvári Csaba

A Magyar Közút Kht. ügyeletes szóvivője, Pécsi Norbert Sándor megkeresésünkre úgy reagált: a bejelentést követően a helyi üzemmérnökségük is megnézte a vasúti átjárót, de ők ott sem károkozásra alkalmas kátyút, sem olajfoltot nem találtak. Azért csak most, nyáron válaszoltak, mert a biztosítóra vártak.
Kocsis Istvánnak nem maradt választása, azt mondta, bíróságon keresi az igazát.

Bizonyítson az ügyfél! Megkérdeztük a Magyar Közút Kht.-t, általában mi a teendő kárbejelentéskor. Azt válaszolták: a közút a bejelentés alapján megvizsgálja az ügyet. Kitöltenek egy nyomtatványt, amivel az ügyfél a biztosítónál felméreti az autó kárát. A közút véleménye alapján az ügyintéző bírálja el a kárigényt, és dönt a jogosságáról. Bizonyítási kötelezettsége a károsultnak van. Be kell adnia a forgalmit, és pontosan le kell írnia: hol, mikor, mi történt – a helyszín azonosítása miatt. Ha van nála fényképezőgép, érdemes lefotóznia a kátyút és a sérült autót. Csatolhat tanúnyilatkozatot is, vagy ha készült, rendőrségi iratot, kárigényt, javítási számlát.

Olvasóink írták

  • 15. web 2008. július 25. 23:27
    „Ejnye bejnye már megint a sorompó tekeri a baktert!”
  • 14. mani 2008. július 25. 23:25
    „Na nehogy már végig fotózgassam az összes utat mikor az összes illetékes tudja,hogy milyen állapotuak az utak.Ja persze, már az autó tartozéka a fotokészülék is lesz nemcsak az eü láda.Javitás helyett inkább forgalomkorlátozó táblát helyeznek ki ha kihelyezik egyáltalán.Nemhogy rolerrel szabadna közlekedni,már az is többel megy mint 30km/h(Büntessük meg őt is gyorshajtásért)”
  • 13. SP 2008. július 25. 09:40
    „Nincs vita, ha jó az út.
    De rosszak az utak. A KHT-re az önkormányzatnak, városi, megyei szinten erős nyomást kellene gyakorolnia a Közútkezelőre, még akkor is, ha az út nem önkormányzati tulajdonú, azon az alapon, hogy városunkban, megyénkben van. Rendelkezik jogi, műszaki szakemberekkel. Tudna "fogást" találni a kezelőn. De nem teszi. Az északi híd hőtágulási modul hibajavításával kapcsolatosan is gyenge a város ráható ereje. " A farok csóválja a kutyát" ? Egyedi panaszok esetében is fel kellene karolnia az ügyet igazolásul, hogy a KHT igenis gyengén látja el a feladatát.”
  • 12. kilo 2008. július 25. 09:09
    „Az MK Kht az a cég, amelyik szerint időben kitették a terelőtáblákat a kecskési felújításkor, pedig nem is. Tehát ők látnak olyat, ami nincs. Ergo nem látnak olyat, ami van. Ecccerű logika.

    Másrészt, Agyarországon MINDEN esetben minden apró-cseprő kis ügy miatt érdemes kihívni a rendőrt, mert így hivatalossá válik a dolog. Másképp be fogják bizonyítani a bíróságon, hogy a fénykép hamis, a szerelő le lett fizetve, az autós nem is járt arra, sőt az autója lopott. Virág elvtárs...”
  • 11. T 2008. július 25. 09:01
    „Érdekes, nekem mindenféle kekeckedés nélkül fizettek. Mondjuk én rendőrt is hívtam az esethez akkor...”
  • 10. allabda 2008. július 25. 09:01
    „Én mindig akkor rettenek meg a szegedi utak állapotán, amikor hazamegyek egy hosszabb külföldi tartózkodás után. Néhány hét után aztán megszokja az ember, de csak kényszerűségből. Lassan a katasztrofális román utak legendája is a ködbe vész, ha ez így megy tovább...”
  • 9. Joynak 2008. július 25. 08:55
    „Szerintem meg a közpénzekből eltartott fidesz a legnagyobb herdáló, főleg hogy havonta 200 millió adósságot "termel" csak.”
  • 8. joy 2008. július 25. 08:45
    „Az MK kht az ország legaljasabb közpénzherdáló rablóbandája!”
  • 7. jo bacsi 2008. július 25. 08:13
    „meg kell rongalni az utepito egyik kkocsijat. Szemet szemert ha maskepp nem megy!!!!!!!!!!”
  • 6. Farkas István 2008. július 25. 07:50
    „Rettenetes Szegeden az utak állapota. Ez nem csak a tertmészetes elhasználódás miatt ilyen hanem a javítások minősége miatt is. A szekszerütlenség miatt már a javítást követő egy héten belül ismét javítani lehetne a korábbi javítást is. Számomra érthetetlen (vagy érthető?) hogyan vehet át az "illetékes" Kht. ilyen munkát. Milliárdokat költenek a javításra és rövid időn belül még rosszabb az utak állapota. Nem sokkal jobb az új útakkal kapcsolatos véleményem sem. Rövid időn belül eléri a korábbi útak állapotát.
    Valami nincs rendben a Magyar Közút Kht.-nél.”
  • 5. Erre valók az ügyvédek. Na de hol a fotó? 2008. július 25. 07:13
    „Szép dolog amikor az állampolgár egyedül vág neki a jogérvényesítés rögös és nem éppen akadálymentes útjának de sokkal eredményesebb volna ha ügyvéd segítségét venné igénybe. Nem kell drága "sztár ügyvédet" fogadni, de ügyvéd kell, nyomatékot is az igénynek.

    Egyébként ha a kátyúról készült fotó: miért nincs benne a cikkben?”
  • 4. micsibucsi 2008. július 25. 07:09
    „Naná, hogy ők semmiről sem akarnak tudni! Ha most fizetnek akkor az emberek falkába verődve, hosszú tömött sorokba igyekeznének a kárigényüket bahajtani! :)
    Egyébként a múltkori MÁV részről történt közel egy hétig tartó átjáró rekonstrukció, csak és szigorúan a sinek melletti szakaszra terjedt ki. A sínektől egy méterre kezdődő óriási kátyúk az átjáró előtt azóta is egyre híznak és gyarapodnak. Mindaddig amíg buszméretű tárgyak is eltűnhetnek majd benne.
    Csupán egy ötlet! Ha már a térségben lakó, az ominózus átjáró által érintett pár ezer ember, akik naponta fél órákat is képesek eltölteni az átjáró előtt várakozással! Mi lenne ha az évtizedek óta tartó várakozás okán érzett dühüket úgy próbálnák levezetni, hogy a tisztelt Közútkezelő KHT által előkészített anyagokkal szerszámokkal az idejüket múlatva kátyúzgatnának közben? Mindenki nyerne azt hiszem!
    Én mára múltkor kiszámoltam, a sorompónál tétlenül eltöltött napi 10 perc az egyenlő évi két nappal szorozva az érintettek számával. Iszonyatos számok!! Ja és van, hogy az átjáró előtt-után több száz ember várakozik, amíg a vonaton ülnek a vezetővel együtt négyen!
    Hajrá Pityu
    Üdv mindenkinek!”
  • 3. g79 2008. július 25. 07:09
    „Csak ha 30-al megy át az átjárón, akkor hogy tud úgy felpattanni egy kő (és nem kavics), hogy akkora kárt okozzon?”
  • 2. 30m 2008. július 25. 06:27
    „Vasúti átjáróban és attól számított 30 méteren belül megállni tilos.
    Nem fog ezért a képért büntetést kapni? :)”
  • 1. laca 2008. július 25. 01:24
    „"Gyálaréti vasúti átjáró" Az hol van? Nem hattyasi vasúti átjáró?
    "pontosan le kell írnia: hol, mikor, mi történt - a helyszín azonosítása miatt"
    Ha ezt ő mondta a délmagyarnak akkor már rosszul jelentette a közútnak?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kockázatok a szegedi fertőzőosztályon

Szeged - Információink szerint szűkös és rossz elosztású helyiségekben, az engedélyezettnél is… Tovább olvasom