Délmagyar logó

2016. 05. 30. hétfő - Janka, Zsanett 19°C | 27°C

Megint ritkulnak a szegedi buszjáratok

Szeged - 127 milliót spórol a város azzal, hogy a Tisza Volán március 30-ától 13 buszjáratát ritkítja, illetve kurtítja. A villamos- és trolivonalakról egy hét múlva lesz döntés.
Ritkítják március 30-ától a szegedi busz-, villamos- és trolijáratokat, mert idén erre a szolgáltatásra nem kap állami támogatást a város. Ez azt jelenti, hogy 500 millió forint hiányzik a tömegközlekedési kasszából. A közgyűlés városüzemeltetési és fejlesztési bizottsága csütörtökön csak a Tisza Volán verzióját tárgyalta meg. Az SZKT javaslata jövő héten kerül sorra, mert eltérés mutatkozott a Szegedi Közlekedési Kft. számításai és az önkormányzati koordinátor kalkulációja között. A különbség abból adódik, hogy más-más menetrendi naptárt vettek alapul.

13 buszjáratot ritkít a szolgáltató, a változások elsősorban a hétvégéket és az iskolaszüneteket érintik. A tarjáni 10-es a tanév munkanapjain délután 7-8 perc helyett 10 perces követési idővel jár, iskolaszüneti munkanapokon pedig 10 helyett 15 percenként. A 13-as szombaton csak délelőtt, vagyis 5 és 12 óra között jár Alsóváros és a Mars tér között, délután nem. A 20-as, ami Alsóvárost és Petőfitelepet köti össze, munkanapokon este 8 után 20 percenként közlekedik, szombaton és vasárnap is félóránként. Az új menetrendnél figyelnek rá, hogy a Mars térre legyen csatlakozás. A 20A-s busz csak a tanév munkanapjain viszi az utasokat Petőfitelep és a Honvéd tér között.

Az újszegedi 71-es járat a tanév munkanapjain 9 és 13 óra között sűrűbben megy, 20 helyett 15 percenként, 13 és 18 óra között viszont ritkábban jár, 10 helyett 15 percenként. Iskolaszüneti munkanapokon is ritkul a járat, 14 és 17 óra között 15-ről 20 percre nő a követési idő, szombaton és vasárnap is csak félóránként jár a 71-es a Katalin utcától a Mars térig. Az ugyancsak újszegedi 72-es iskolai munkanapokon sűrűbben jár 9 és 13 óra között, 20 helyett 15 percenként, ritkábban indul viszont 13 és 18 óra között, 10 helyett 15 percenként. Iskolaszüneti munkanapokon délután is ritkul ez a járat, 20 percenként megy az eddigi 15 helyett. Szombaton és vasárnap is csak félóránként közlekedik. A rásegítő járat pedig megszűnik.

157 milliós tavalyi csomag

Tavaly márciusban az új, 2-es villamosvonal beindítása írta át a menetrendet, áprilisban pedig a 157 milliós takarékossági csomag, amit a képviselők a 6,2 milliárdos tömegközlekedési kasszából megspóroltak. Utána lakossági kérésre több vonalon visszaállították a korábbihoz hasonló rendet, kurtítás helyett ritkítással éltek, illetve vonalakat vontak össze.  

Ugyancsak ritkítják a gyálaréti 74-est: szombaton és vasárnap egyaránt félóránként közlekedik, az utolsó járat 22.10-kor megy a Mars térről. A dorozsmai 75-ös busz a reggeli zsúfoltság miatt indul 6.30-kor is. Az esti menetrendje is módosul: az utolsó busz a Mars térről 22.30 helyett 23.00-kor megy, Dorozsmáról pedig 22.30-kor. A szentmihályi 76-os busz a munkába indulók miatt munkanapokon reggelente korábban kezd, 4.35-kor. Szombaton és vasárnap ritkul, félóránként viszi az utasokat. A baktói 77-es járat szintén kevesebbet ingázik: iskolaszüneti munkanapokon délután 20 helyett 30 percenként. Iskolai napokon az Új-Petőfitelep–Baktó–Mars tér helyett rövidebb útvonalon, Baktó és a Mars tér között jár. A Szegedi Ipari Logisztikai Központig közlekedő 79-es csak a műszak elején és végén fordul be az eddigi végállomásához, különben az 5-ös főúton marad. A Makkosházról Újszegedre menő 84-es egész hétvégén 30 percenként indul.

Öt busz menetrendje módosul március 30-ától. A 7F-es dorozsma-sziksósfürdői busz a munkakezdés miatt munkanapokon reggel a Mars térről 4.25-kor, Dorozsmáról 4.50-kor indul. Az utolsó busz a Mars térről 21.20-kor, Dorozsmáról 21.45-kor megy. A 11-es és 21-es menetrendjét a 20-aséhoz igazítják. A 13-as csak egy percet tölt a móravárosi bevásárlóközpontnál, és az eddig megszokottnál 2 perccel korábban visszaindul Tarjánba, vagyis minden óra 8, 18 és 38 perckor. A dorozsmai 36-os is korábban kezd, Dorozsmáról az első járat 4.20-kor indul, az utolsó pedig 22.58-kor a Honvéd térről.

Utasszámlálási tapasztalatok később
A csütörtöki bizottsági ülésen az is elhangzott: ezek a változások csak részben függenek össze a Tisza Volán és az SZKT által tavaly októberben végeztetett 8 millió forintos utasszámlálással, hiszen nem munkanapokra, hanem főleg hétvégékre és iskolaszünetekre vonatkoznak. A forgalomszámlálás eredményét később építik be a menetrendbe. A felmérést készítő cégnek egyébként csak az volt a feladata, hogy leszállítsa az egyes járatokkal kapcsolatos adathalmazokat. Ha menetrendi javaslatokat is kértek volna a cégek, akkor duplájába került volna a projekt.

Olvasóink írták

119 hozzászólás
  • 119. pandababa 2013. március 26. 17:30
    „Mellesleg itt jegyezném meg,hogy mostanában a reggeli első járatok,sosem indulnak el időben. Most hó van,oké.De 1-2 hete amikor nem volt,akkor sem jött semmi menetidő szerint.Gondolok itt a 4:20as 84-esre,meg a reggel 4:30as 4es villamosra.A többiről nincsen tapasztalatom.Az a baj,hogy vannak olyan dolgozók,akiknek reggel pont ki van számolva,hogy beérjenek.Én is 4:45re járok dolgozni,és ha kések,oda a napom.Attól tartok,valaki emiatt egyszer elveszti a munkahelyét,mert rossz a tömegközlekedés,de ne legyen így.Ja,jó lenne,ha nem ritkítanák a vilit,meg a trolit.Ígyis vicces,hogy 20 percenként járnak hajnalban,és csúcsidőn kívül.
    Apropó!!Ha nincs pénze a volánnak,és az szkt,nak akkor mért vágtak bele a trolis nagy projektbe???
    Vicces,hogy szatymazra 305Ftért már el lehet jutni dolgozni,itt szegeden 310 a jegy,és 1megállóért,meg 10 megállóért is ugyanannyit fizetsz.A horribilis bérletárakról inkább ne is beszéljünk!”
  • 118. Agáta 2013. március 05. 09:10
    „Tényleg röhej, hogy tanítási napokon 9-13 között sűrítenek járatokat. Hahó, akkor a nebulók az iskolapadban ülnek - kivéve a lógósokat :). 13 óra után viszont a Csonka, Eü. főiskola miatt a 71-es rettentő zsúfolt, a Tóth Vendéglőnél már szinte lehetetlen felférni. 8 milláért végeztek utasszámlálást, és nem adtak menetrendi javaslatokat? Hol is ülnek a közlekedési szakemberek? Nem a Volánnál és az SZKT-nél? Fél év alatt nem sikerült feldolgozni az adathalmazt? Gondolom, azokon a papírokon kapták meg, amit a diákmunkások beadtak. Az utasszámlálás eredményéhez 10%-ot legalább hozzá lehet adni. Magam láttam, hogy egy utasszámláló kislány a középső ajtónál ült, háttal a hátsónak. Nincs a hátán szeme, így azt nem számolta. Más diáknak másik buszon volt annyi esze, hogy a szemközti sorban foglalt helyet, ezért a csak kb. 10% plusz. Gépre vinni az adatokat nem egy túl nagy durranás, "csak" kulimunka. Drága SW sem kell hozzá, Excel-ben is lehet összesíteni. Már réges-régen készen kellene lenni az egésszel, javaslatostul, mindenestül. Ja persze, dolgozni kellene!”
  • 117. szegedi_buszos 2013. március 04. 21:08
    „115.anya5353

    Szerinted rajtad kívül hány ember van még aki minden nap az utolsó vonattal jön és aztán szeretne hazamenni Gyálarétre? Vagy igazodjon hozzád busz és amikor te vonatozol akkor járjon plusz egy busz csak temiattad? Nem hiszem el, hogy olyan nehéz megérteni, hogy a tömegközlekedés ahogy a nevében is benne van a ,,tömeghez" vagyis a többséghez igazodik. Nekem pl. van ismerősöm aki hajnal 1-2ig dolgozik és akkor őmiatta járjon plusz egy busz? Ugyan már. Nem lehet mindenkinek megfelelni. Van egy adott szolgáltatás, és ha ez neked valami miatt nem tetszik akkor nem veszed igénybe. Ennyi!”
  • 116. agi50 2013. március 04. 19:52
    „115.anya5353- különben szerintem is drága a tömegközlekedés a fizetésekhez viszonyitva, ebben teljesen egyet érthetünk. Meg jó lenne ha minden olcsobb lenne!? csak én azt olvastam ki a cikkből, hogy kevesebb pénz jut a közl. üzemeltetésére és úgy sporolnak, hogy ritkitanak járatokat, ebből én arra következtettem, hogy igy probálják fenntartani a rendszert. Gondolom ez nem egy nyereséges üzletág, aminek az árából tudnak engedni, de lehet attól függetlenül én mit gondolok, bármi lehet..Én buszbérlettel járok és ha viszonyitom pl. a taxihoz, vagy kocsi fenntartásához nekem tényleg nem tünik soknak, ha meg a cigi árához hasonlitom akkor meg olcsonak is tünhet. Sok szegény alig birja megvenni a bérletet, de mondjuk napi 2 doboz cigit simán meg tud venni..”
  • 115. anya5353 2013. március 04. 19:05
    „agi50
    Hm-hm,,,,Az én itthoni költségvetésem meg már nem fedezi a bérletárat, hát kevesebbet fogok érte fizetni!!!!!Ehhez mit szólna a kedves "szolgáltató"?????!??!?!?!?!
    Meg ahhoz, hogy nemhogy az utolsó vonatról, hanem még az azelőttiről sem fogok tudni hazajönni Gyálarétre?
    A taxit ki a fene fogja megfizetni?
    Fogadjunk, téged abszolút nem érint az egész, mert vagy jól el vagy látva tömegközlekedéssel, vagy kocsival jársz......vagy a városban laksz!
    És nem kell hétvégén pl este 10ig dolgoznod, hamarabb nem jöhetsz el, és így nem gond, hogy nem éred el az utolsó buszt haza.....”
  • 114. USB 2013. március 04. 13:50
    „uborka--vele más baj is van:
    http://www.youtube.com/watch?v=3u_Ujht6U4I”
  • 113. agi50 2013. március 04. 13:31
    „anya5353- hogy lenne olcsobb, igy is az a baj, hogy önmagában a bérlet és jegybevétel nem fedezi a közl.müködtetését és pénzt vontak el a rendszerből.. komolyan nem értem az embereket...most tényleg ennyire érthetetlenek.. és azért ritkitanak járatokat hogy sporoljanak. Megértem hogy a fizetések alacsonyak és ahhoz képest magasak a bérlet árak, de azt is felfogom, hogy a kis bérlet áracska nem fedezi az üzemeltetés költségét, még ennek a "jogosan" agyon szidott közlekedés költségét se...”
  • 112. anya5353 2013. március 04. 12:35
    „Akkor mostmár végre a bérlet is olcsóbb lesz, ugye?
    MErt ez már a második ritkítás!!!!”
  • 111. virág25 2013. március 04. 08:48
    „127 milliót spórol, 500 hiányzik! ???? Tanítási napokon 9-13 óra között sűrűbben járnak a buszok! "a tanév munkanapjain 9 és 13 óra között sűrűbben megy, 20 helyett 15 percenként, 13 és 18 óra között viszont ritkábban jár" nem efordítva kellene. Amikor sűrítik, akkor iskolaidő van?”
  • 110. ikszy 2013. március 03. 23:36
    „Kell a pénz a sűrűbbé váló temetői járatra. Népnemzet kormányunk döntése szerint csak a tehetősek utazzanak, aki autót tud tartani az menjen dolgozni. Aki meg nem bír dolgozni menni, mert nincs hová vagy nincs már ereje sem az maradjon otthon, vagy menjen el a temetői járattal. Ha a népnemzeti kormány kedvében akar járni fizesse ki oda-vissza, de spórolhat, ha ott is marad. Ezt kívánja a magyar nemzet?”
  • 109. szegedi_buszos 2013. március 03. 11:43
    „106.uborka

    Vicces egy figura vagy te, mert azt nem merem elhinni, hogy amit te írsz komolyan is gondolod. Vagy te még most is lóval mész el bevásárolni a városba? :D Régen rengeteg minden nem volt vagy más volt, de az emberiség fejlődik, de ha neked ez nem tetszik élj nomád életet messze a várostól és civilizációtól, de ne fárassz minket a hülyeségeiddel.”
  • 108. rt0831 2013. március 03. 08:37
    „Javaslom,hogy május 1-augusztus 31.ig ne legyen a városban tömegközlekedés!
    Járjon mindenki gyalog vagy biciklivel ! Ez lenne az igazi spórolás!!!!!!!!!”
  • 107. joy 2013. március 03. 06:49
    „Ubi!
    Nagyanyáink, dédszüleink anno a városhatárt akár életükön át nem hagyták el, nehogy azt akard már visszahozni nagyeszeddel!
    Szamaragoláshoz meg ...”
  • 106. uborka 2013. március 02. 22:22
    „97-ES. Akkor én sajnállak a nagy agyaddal, de őseinket, talán a busz hozta ide???? Akkor is voltak öreg szegény, beteg nénik,mint írod.Volt ló, vagy szamár, mint t.. megoldották a problémát. Nem csaltak ,loptak nem fizettek osztalékot az én befizetett adómból. Ugye ????????????????? Ha Te buszos vagy ISTEN ŐRIZZEN ENGEM AZON A BUSZON ENNYI AGGYAL,MINT NEKED VAN...”
  • 105. szegedi_buszos 2013. március 02. 16:06
    „102._csutak

    Szerintem ha valaki valótlant ír és a másik kijavítja a butaságot az nem kifogáskeresés. :)

    Egyéb iránt meg érdekel szerinted valakit az ha valaki itt előrukkol itt valami hasznossal?”
  • 104. queenmargareth1 2013. március 02. 15:38
    „bocs, nem tudom, hogy olvashattam el, totál úgy elékeztem, hogy azt is ritkítják...”
  • 103. macs 2013. március 02. 15:37
    „98. Szofja,
    kifejtenéd mit értesz minőség alatt? Azon kívül, hogy csúcsban ne legyenek szardíniás dobozok a járművek? :-D”
  • 102. _csutak_ 2013. március 02. 15:17
    „A kifogások helyett én a megoldáson töröm a fejemet.
    Bárkinek bármelyik mondanivalójába én is beletudnék kötni!
    Én itt csak a panaszkodást látom, de senkitől nem olvastam még tévedésből sem megoldási javaslatot.
    Részemről ez a téma lezárva.”
  • 101. szegedi_buszos 2013. március 02. 14:25
    „100.Szemif

    Ott a pont. Egész napra nem jók, azt meg nem lehet csinálni, hogy azokat használod hétvégén meg este, egyébként meg a mostainakat, mert akkor már régen többet költesz rájuk és nem gazdaságos”
  • 100. Szemif 2013. március 02. 14:15
    „99. _csutak_

    Egy 18 méteres tolócsuklós alacsonypadlós óriáshoz képest egy 8 méteres midi sokkal olcsóbb. Csak a valóságban a midiket a volán/városi közlekedési cégek a kivénülő Ikarus 260-asok helyett veszik, ha veszik egyáltalán, és így már közel sem olyan rózsás a kép, pl. a buszok üzemeltetési költségében az üzemanyag csak 25-30%, és valóban csak ebből tudsz igazán spórolni midikkel, amit egyszer olvastam elemzést a témában az kimutatta, hogy mindössze 7%-al olcsóbb a midibusz adott évi költsége mint a korábban azt a fordát csináló kocsié volt.
    Apropó forda, midit csak akkor érdemes venni, ha tudsz neki egész évben minden napra egy normális fordát írni. Tehát üzemeltetsz legalább 3-4 olyan viszonylatot ahol elég a midi egész nap pl. Csongrád megyében Makó környékén vannak "tanyajáró" vonalak (Makó-Bogárzó, Makó-Igás, Makó-Királyhegyes-Csikóspuszta-Rákos) ezekre a vonalakra elég a midi még csúcsidőben is a 15-20 utas elszállítására.

    De ez szeged helyiben nem működne mivel a reggeli csúcsban minden vonal tömött, ugye ezért is nem nyúlnak a reggeli menetrendhez, hiába lenne elég a midi mondjuk nyáron meg hétvégén a 70-esre, 77-es, 78-asra, ha évközben meg kell a 12 méteres busz.
    Tehát minden szempontot figyelembe véve a midi csak nagyon speciális körülmények együttállása esetén tud neked pénzt spórolni.”
119 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pálinkaünnep és disznóságok a Széchenyi téren

Kegyes volt az ég a IV. Szegedi Toros Pálinkafesztivához: két nap esőzés után a csütörtöki ünnepélyes nyitányon nem szakadt. Tovább olvasom