Délmagyar logó

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 1°C | 8°C Még több cikk.

Megjelent az első fecske a repülőtéren

Tegnap bemutatkozott az első légitársaság, amely járatot indítana a szegedi repülőtérről. A legfeljebb ötvenszemélyes gépek fogadására alkalmas futópálya tavaszra elkészül. Az utasforgalmi épületnek azonban egyelőre csak a terveit rendelik meg. Dózsa Gábor, a repteret üzemeltető SZKT igazgatója abban bízik, sikerül a terveknek megfelelően továbbfejleszteni a légikikötőt.
Az L410-es - ilyet telepítenének Szegedre. Fotó: DM/DV
Utazási irodák képviselőit hívták meg tegnap a szegedi városházára, hogy ismertessék a repülőtér fejlesztésével kapcsolatos terveket. A hivatalosan 1/A ütemnek nevezett építkezés tavasszal fejeződik be: 1185 méter hosszú, 30 méter széles betoncsík épül, hozzá kapcsolódó gurulóúttal és „parkolóval" a gépek számára. Elvégzik az összes szükséges kiegészítő beruházást is: hat kilométeres kerítés és figyelőrendszer, üzemanyagtöltő állomás, tűzoltóság, karbantartó járművek, beléptető rendszer létesül.

Mindezek költsége másfél milliárd forint – mondta Dózsa Gábor, a repteret üzemeltető SZKT igazgatója. Ezzel legfeljebb ötvenszemélyes gépek használhatják a repülőteret. Dózsa abban bízik, sikerül a terveknek megfelelően továbbfejleszteni a légikikötőt. Az 5-ös főút és az 55-ös főút közé hosszabb futópálya nem fér el. Ahhoz azonban, hogy nagy utasszállítók is igénybe vehessék a repteret, 2500 méteres betonpálya kell. A tervek szerint ez néhány éven belül megépülhet, ehhez át kell rajzolni a térképeket és a tájat.

Szegedi irányítótorony – a reptéri fejlesztésekkel megnő a jelentősége. Fotó: Schmidt Andrea
Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester elmondta: eddig 540 millió forintot kapott Szeged reptérfejlesztésre a régiótól, 100 milliót a megyétől, és 250 milliót állami forrásból. Idén újabb 130 millió forinthoz jut a város, ebből a repülőtér műszeres leszállító rendszerét építik ki. Az alpolgármester megjegyezte: nyilván nem azért költenek ennyit a reptérre, hogy jó körülményeket teremtsenek a szúnyogirtáshoz, ezért elengedhetetlen, hogy meginduljon a kereskedelmi légi forgalom, miközben a reptér továbbra is szolgálja a sportolókat.

Utazási irodák érdeklődnek

A helyszínen több utazási iroda képviselője érdeklődött, konkrétan mikortól üzemelhet a szegedi repülőtér. Az elmúlt évek bebizonyították: a Debrecenből induló különgépeket keresik a tengerparti nyaralásra induló turisták. A szállodások pedig csoportokat fogadnának. Szegednek tavaly óta két gyógyvize, két gyógyfürdője, és egy gyógyszállója is van már, ahol Németországból érkező csoportokra számítanának.

Egy kis légitársaság nagy fantáziát lát a szegedi repülőtérben. Már régebb óta figyelték a légi közlekedés hazai fejlődését, és a szegedi reptér kiépítése után itt bázist hoznának létre. A Friz-air beszerez egy cseh gyártmányú L410-es gépet, amelyet Szegedre telepítenének. Ez a 19 személyes, légcsavaros gép rövidebb távú ráhordó járatok üzemeltetésére tökéletesen alkalmas. Strohoffer Zsolt ügyvezető igazgató elmondta: a kínálati oldal megvan, most keresik azokat a partnereket, akikkel közösen üzemeltetnék a repülőgépet. A repülésben ugyanis elsősorban a reptér-üzemeltetés jó üzlet, a légitársaságoknak már nehezebb, még a nagy cégek működése is kockázatos.

A most formálódó kép tehát alapvetően eltér a pécsi vagy a debreceni reptér fejlődésétől. Ezekre a helyekre egy-egy nagyobb légitársaság indít néhány járatot, a Friz-air viszont egy kisvállalkozás, amely ide telepítene egy gépet, hogy a helyi igényeket kiszolgálja. Már csak utasforgalmi épületet kell kialakítani: egyelőre az ehhez szükséges terveket készítteti az SZKT.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lába kelt a Dóm téri macskaköveknek

Foltokban szedték fel a rongálók a Dóm tér díszburkolatát. A terület kezelője gyerekes poénkodókat… Tovább olvasom