Délmagyar logó

2017. 12. 14. csütörtök - Szilárda -1°C | 8°C Még több cikk.

Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli gyártása

Megkezdődött Székesfehérváron a szegedi Ikarus-Skoda troli prototípusának gyártása. A 13-tagú flotta legelső darabja várhatóan augusztusban érkezik Szegedre.
A Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli prototípusának gyártása megkezdődött a székesfehérvári ipari parkban. A jármű rozsdamentes acélszerkezetét már összeállították, és rövidesen megkezdődhet a járműtest burkolása. Ezzel a művelettel nyeri el a troli a végleges külső formáját.



Szeged Megyei Jogú Város 2011 januárjában rendelte meg az új, 13-tagú troliflottát a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretein belül. Ezzel a megrendeléssel a város támogatja a hazai buszgyártó ipart, hiszen az elmúlt 3 évben érvényes buszbeszerzési moratórium miatt ez a magyarországi buszgyártók első hazai megrendelése. Szeged új trolibusza kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; utastere és vezetőfülkéje légkondicionált lesz, 100 százalékban alacsony padlós jármű készül, amely szükség esetén 7 kilométert képes megtenni felső vezeték nélkül. A szegediek szavazása alapján az új járművek színe piros lesz. A Szegedi Közlekedési Kft. szakemberei megtekintették a helyszínen a járműgyártást.

Az új szegedi troliflotta prototípusa a tervek szerint 2013 augusztusában érkezik meg Szegedre, ahol a kötelező vizsgák után várhatóan az új 10-es trolibuszvonalon áll majd forgalomba. 2013 augusztusát követően a flotta többi 12 járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium.



Szeged 13 trolibuszt rendelt a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós áron. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A prototípus augusztusra várható, a flotta utolsó tagja a tervek szerint 2014 szeptemberében érkezik. A járművek 100 százalékban alacsony padlósak lesznek, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók lesznek, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek lesznek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével.

Olvasóink írták

45 hozzászólás
  • 45. alak 2013. március 23. 17:00
    „Az új Ikaruszok ára itt:http://www.vezess.hu/magazin/ujra_van_ikarus_busz/23803/

    ja és tegyük hozzá a trolik alapanyaga csak a karosszéria, (Diesel meghajtás és az eletronika kb azonos árban van) lehet, hogy tényleg adnak hozzá egy egy luxus mercit?”
  • 44. alak 2013. március 23. 16:53
    „A trolik 240 millió forintos ára nagyon aránatalan ha az új Ikarust árához viszonyítjuk. Ennek hozzávetőleges ára 170-190 ezer euró körüli (44-50 millió forint), míg a csuklós, 180 fős kivitel ára 270-300 ezer euróra (70-79 millió forintra) rúg.
    Az Önjáró képesség ezt az árat nem indokolja, itt vakaik ismét új helyre költözik, gyanítom nem a magyar munkavállalók lesznek azok.
    Az SZKT nál már volt több kisérlet az önjárásra, az első egy Ikarusz volt sose ját ön, csak a végén belöle a bezinmotor.
    A másodikat egy anyagismeret tanár alkotta, peugeot diesel a troli hátuljába. Szépégésvolt gratula! Most a skodával vergödnek gyaníthatóan hasonló sikerrel, hogy ez mibe kerül Hűűű..! Most megy a vakítás az új troli áról Önjáró képesség. A csuklos troliba oszt hova jár ön. Ciprusra. Az EU fizeti a nagyát oszt azok mindent bevesznek.
    Ha egy Ikarusz csuklosbusz 80. millió akkor mi kerül 240.millió forintba?
    Na erre nehéz hihető választ adni.”
  • 43. macs 2013. március 23. 16:04
    „40. Együgyű,
    majd azt a fanyalgást hallgasd meg, ami akkor lesz, amikor a trolik forgalomba állnak! :D”
  • 42. alak 2013. március 23. 16:02
    „A karosszériák rozsdamentesítésére megjelent egy teljesen új technológia , amit miden gyártó szigorúan őriz, de tudtommal nem rozsdamentes acélötvözetet használnak erre a célra, ha mégis fogalmam sincs ezek a járművek milyen acélból készülnek.
    Egy anyagismeret tanár biztos vágja mi miből / ferrites, ausztenites, martenzites vagy ausztenites-ferrites (duplex)/ ezt kívülállóként nem tudom én csupán a hegesztés utáni lágyító hőkezelés (ennek is több fajtája van) fontosságát próbáltam jelezni, ami ilyen kis szériás gyártás esetén komoly gond lehet. Még olyan jármű nem került forgalomba amelyik első szériájában nem voltak kisebb nagyobb konstrukciós hibák természetesen ezt a gyártás során javítják itt viszont olyan kicsi a széria, hogy ez az üzemeltetőre az SZKT új igazgatójára marad aki lehet hogy a régi.”
  • 41. egy_ember1 2013. március 23. 14:04
    „Nagyon jó hír hogy végre készítik őket! Az meg csak hab a tortán hogy magyar munkaerőt is felhasználnak a gyártás során :)
    Én már el sem olvasom a kommenteket, tudom hogy rengeteg a fanyalgó. A troli ára pedig nagyon drága, bár ez a megszokott piaci ár, ha jól emlékszem. Ez alapján az elöregedett szegedi troli flottát milliárdokba kerülne lecserélni :/ Van egy olyan gyanúm, hogy ez a közel jövőben nem történik meg...”
  • 40. Együgyű 2013. március 23. 10:15
    „,,Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli gyártása"
    Miért is ez a sok elégedetlenség előre a Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli gyártása miatt? Talán azért mert Magyar munka, munkahelyek is vannak benne? Nem a szegedi Fidesz-KDNP szent pártszövetsége és az erkölcsös Jobbikos ötletbörzéjéből pattant ki? Talán most az SZKT haverigazgató a beszerzéseket nem tudta megakadályozni? Mindenki nyugodjon meg, mert az SZKT igazgató úr a szegedi várostól mindig tud pénzt kérni! Előre tudható, egyeseknek, hogy az Ikarus-Skoda troliknak mik lesznek a hibái? A hőzöngők talán a tervezésben és a gyártásban is részt vettek, vesznek? A bírálóik hány éve vezetik és már konkrét tapasztalataik is vannak a trolikkal? ,,és nem is lesz utasuk, mert méregdrága a bérlet, és a jegyek ára." lesz tartalék a mostani trolik mellett! Majd Kalmár Ferenc úr/városatya a forgalomszervezésével Dr. Tóth István Tibor ügyvezető igazgató, kéregető urat kisegíti! Ha van kalapja az a baj, ha nincs kalapja az? De azért ünnepélyesen a megérkezett trolikat átadja a szeretett utazóközönségének Dr. Tóth István Tibor ügyvezető igazgató úr? Tudom, Tudom! Mindenért Botka a hibás meg az elmúlt nyolc év és az MSZP valamint az MSZMP!”
  • 39. Egyolvasó 2013. március 23. 06:38
    „Hogy jön le ez a busz szegedre? :)
    Félre a tréfát, annak kellene örülni, hogy ez a busz itt készül Magyarországon, magyar szerelők keze munkája is benne lesz, de úgy veszem észre itt már az is baj, ha valami itt készül Magyarországon.”
  • 38. drdozsag 2013. március 22. 22:22
    „Feltételezem, hogy a rozsdamentes karosszériához hozzászólók tisztában vannak vele, hogy a Szegedre gyártandó trolibuszok milyen rozsdamentes anyagból készülnek, milyen a szabvány szerinti jelölésük, mennyi a króm és nikkel stb. tartalmuk, hogy ferrites vagy ausztenites kristályszerkezetű-e, hogy mekkora a szakító szilárdsága, mennyi a megengedett hajlító feszültsége, milyen a kifáradási görbéje. Ahogyan azt is, hogy ma már alig van néhány olcsó buszt gyártó cég Európában, amely nem kataforézisos technológiával védi be vázszerkezetét vagy nem rozsdamentes acélt használ. Természetesen azt is gondolom tudják, hogy Magyarországon az elmúlt 10 évben hány darab rozsdamentes acélból készült autóbuszt, trolibuszt és villamost helyeztek forgalomba és ezekkel milyen vázproblémák voltak.
    Esetleg tévedek?
    DG”
  • 37. kormoska 2013. március 22. 21:44
    „Hát nem irigylem Dózsa urat...,ennyi félrebeszélő(29-33),szakmaiatlan(1,6),számokat-átváltást nem ismerő(19,25)a tömegközlekedéshez"értő"hozzászólást régen olvastam!
    Nem olvassák végig a cikket(cikkeket)csak vagdalkóznak össze-vissza.
    Az új trolik ára nem 80.000(ennyiért egy tisztességes használtat sem kapni),hanem 800.000 ezer euro,azaz cirka 240.000.000 forint.A 85%-át az EU kifizeti a város helyett.
    A nemzetközi járműpiacon ennyi az átlagos árszint,tudomásul kell venni!Inkább örülni kellene,hogy a város az új villamosok után új(magyar)trolikhoz juthat,de a szegedi"utazóközönség"egy része szerintem meg sem érdemli.
    Nagy tisztelet a kivételeknek.....”
  • 36. szegedi07 2013. március 22. 21:32
    „Nem értem, miért kell az egész vázszerkezetet méregdrága rozsdamentes acélból készíteni, hiszen annak a szilárdsági jellemzői sokkal rosszabbak az ötvözetlen szerkezeti acélnál. Ma már korszerű felületvédelmi rendszerek vannak a korrózió ellen.
    Vagy már tervezéskor bekalkulálták a beázást, a felázást, s a sufniban a drágább megoldást választották, hiszen azt is kifizetik.”
  • 35. drdozsag 2013. március 22. 21:17
    „A trolibuszok árának csak 13,6%-át kell a városnak kifizetni, a többit az EU fizeti. Autóbuszra nincs EU-s támogatás.
    DG”
  • 34. pandababa 2013. március 22. 17:19
    „ezzel csak az a baj,hogy nincsen ,és nem is lesz utasuk,mert méregdrága a bérlet,és a jegyek ára..
    Fejlesztenek,csak éppen nincs,és nem is lesz kihasználva.”
  • 33. ugbkbnikl 2013. március 22. 16:23
    „30. drdozsag 2013.03.22. 16:01

    Matek:
    a te számaiddal

    30/2=15
    2x13=26

    Vagyis akkor melyikkel járnánk jobban?
    Na ezért tartunk ott ahol vagyunk”
  • 32. ugbkbnikl 2013. március 22. 16:18
    „30. drdozsag 2013.03.22. 16:01
    Ja és tetszik amikor a varázsszavakkal vakítják a paraszt mókust, de mint lentebb írtam meg van a hátránya és nem 10 év után kezd majd rozsdásodni, hanem egy-két év után már csak úgy fog törni mint a ropi a csodálatos rozsdamentes vázszerkezet.”
  • 31. ugbkbnikl 2013. március 22. 16:11
    „30. drdozsag 2013.03.22. 16:01
    Ne a lista árakkal számoljál, mert ekkora db szám esetén igen csak lehet faragni az árakból, persze ne a magyar közbeszerzést vegyed alapul hanem a magán szektort:P”
  • 30. drdozsag 2013. március 22. 16:01
    „29. ugbkbnikl 2013.03.22. 15:50
    30 darabot, melyek élettartalma fele egy rozsdamentes acélból készített trolibuszénak.”
  • 29. ugbkbnikl 2013. március 22. 15:50
    „Jó a rozsdamentes alváz nem fog rozsdásodni, de jó szegedi kátyús utaktól annál inkább fog törni a vázszerkezet, lásd a korábban gyártott Ikarus E94-esek. A 800.000 euros /db ár meg egy vicc a 13 troli árából felszereltségtől függően 40-50db Mercedes csuklós autóbuszt lehetne venni...”
  • 28. drdozsag 2013. március 22. 15:00
    „Volt szerencsém meglátogatni Mannheimben a Mercedes buszgyárát. Ott sincs automata gépsor. Ott is kézzel gyártják a buszokat. Egy csuklós hybrid Mercedes ára pedig szintén jóval 200millió forint felett van.
    DG”
  • 27. SP 2013. március 22. 14:20
    „Ha annyi Ikarusra lesz
    kereslet, mint Mercédeszre, akkor lesz automata gyártó gépsor is.”
  • 26. zsozso64 2013. március 22. 13:56
    „Jelenleg a trolibuszok darabára 245 millió forint.
    Amire az összes járművet leszállítják, szép nagy csarnokban is készülhetnek majd a további megrendelésekre...
    Egy régi kabaré történet jut eszembe, kissé torzítva.... Mi került ebben a troliban 245 millió forintba???”
45 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ha nincs nő, jó a csillag! Nyert páros belépőt a Kiscsillag-koncertre?

Szombaton Szegeden koncertezik a Kiscsillag zenekar. Kisorsoltuk a páros belépőket. Nyert? Tovább olvasom