Délmagyar logó

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 10°C | 20°C

Megnyitják az Ipoly sort

Szeged - Megint fellángoltak az indulatok a Vértó melletti Ipoly soron. Az utcát négy éve zárták le, azóta csendes zsákutca, viszont nagyon megnőtt a Zsitva sor forgalma. Az önkormányzat mind a két utcát egyirányúsítja áprilisban.
A Vértót a házaktól elválasztó Ipoly sort négy éve „dugaszolták be", mert aki le akarta vágni az utat Béketelep, Baktó vagy Sándorfalva felé, az nem a Rókusi körúton közlekedett, hanem arra talált egérutat. Az Ipoly soriak nem bírtak megmaradni a nagy zajtól és forgalomtól, ezért az önkormányzati képviselőjük zsákutcát csináltatott belőle. Az Ipoly sor Vértói úti végére beton virágtartókat tettek ki, csak a Csongrádi sugárúti körforgalomhoz szabad az út.

Az Ipoly sor elcsendesedett, viszont a forgalom átterelődött a vele párhuzamos Zsitva sorra. Akkor meg a Zsitva soriak háborogtak, hogy ők duplán megszenvedik az Ipoly soriak nyugalmát. Az önkormányzat fejlesztési irodája az önkormányzati képviselővel közösen salamoni döntést akar hozni. Azért, hogy mind a két utca lakói közösen viseljék a terheket, kinyitják az Ipoly sort.

A lezárt utca végén autók parkolnak. Már nem sokáig, mert megindul itt a forgalom.
Fotó: Frank Yvette

A minap kiküldött értesítés szerint egyirányú lenne az Ipoly sor és a Zsitva sor is. Csamangó Attila, a fejlesztési iroda munkatársa pontosított: a tervben az szerepel, hogy az Ipoly sorról a Csongrádi sugárúti körforgalomhoz lehetne kijutni. A Zsitva sorról pedig az ellenkező irányba, a Vértói útra vezetnék a forgalmat.


– Tragédia lenne. Szó szerint, mert itt olyan sok gyerek szaladgál a tó felé, hogy rövidesen elgázolnak valakit a behajtó autók, teherkocsik vagy buszok – fogalmazott határozottan az Ipoly soron lakó Regdon László. – Nem mellékesen balesetveszélyes lesz a szűk utcában kiállni a parkolóból és a garázsokból. A fekvőrendőr sem használ, nem lassítja a forgalmat. Nem itt lakik, aki ezt kitalálta, az biztos!

– Nekem jól jönne a változás, mert kevesebb mint felére apadt a boltom forgalma, miután lezárták az Ipoly sort. Az átmenő autósok itt álltak meg bevásárolni – mondta el ellenvéleményét az Ipoly sori garázsboltos, Januskó Etelka. A Zsitva soriak egyetértenek vele, Szabóné Molnár Mária főként azért, mert ott az óvoda, a kicsiket veszélyezteti az ottani autóforgalom.

A Vértó mellett lakók szerint tragédia, a Zsitva soriak fellélegeztek.
Fotó: Frank Yvette

Arról még egyeztet a hivatal, hogy a két utca merre legyen egyirányú, de átépítés lesz – közel százezer forintból – április közepén.

Az Ipoly sorról írtuk

2002. október: „Zúgolódnak a lakók. Balesetveszélyes az Ipoly sor, borzasztó a forgalom". 2003. november: „Lakó- és pihenőövezetnek nyilvánította a város a Vértó melletti területet". 2003. december: „Átadták az új forgalmi rendet az Ipoly soron. Ménesi Imre képviselő saját alapjából finanszírozta a 700 ezer forintos beruházást." 2004. június: „Aláírást gyűjtenek a Zsitva soriak a megduplázódott forgalom miatt."

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. Kelemen Gábor 2008. április 22. 11:36
    „Kedves ifj. Nagy Gábor!

    Olvasgatja Ön még a hozzászólásokat az Ipoly sor kontra Zsitva sor forgalmáról?

    Szerintem az Ön egyik hozzászólása a formállogika és a dialektikus logika lábbal tiprása. Jó az, ha megjutalmazunk egy kisebbségi csoportot (akik nem szereztek másoknál több érdemet) és hátrányos helyzetbe hozunk egy nagyobb csoportot. És rossz az, aki egyenlőséget akar?

    Persze vannak, akiknek ez sikerül. Szegeden és följebb. De nem örökre.

    Üdvözlettel: Kelemen Gábor
    (természetesen: Zsitva sor)”
  • 25. sági anikó 2008. március 30. 10:28
    „én azt nem értem hogy a zsitva sron egy jó minöségü út van mig az ipoly sor süllyed aminek a lakások is kárát látják mert repednek a falak legelöször is fel kellene javitani minöségileg az ipoly sort utána volna már miröl beszélni és addig felelötlenség volna megnyitni ezért harcoljanak azsitvaiak.”
  • 24. kovrob 2008. március 18. 21:12
    „Szerintem nem arra kellett volna aláírást gyüjteni a Zsitva soron lakóknak, nyissák meg az Ipoly sort, hanem arra vonatkózóan, hogy a Garam utca végénél szintén rakjanak ki virág tartókat és akkor egyszerüen csak az ott lakok közlekednének arra!
    És még a haza jutás is egyszerűbb lenne mert mind két irányból be lehetne hajtani és nem kerülne a kerülés éves szinten többe a kelleténél!
    De a többlet fogyasztás volt szerintem amit a lakók akik kocsival járnak nem is vettek számításba!
    Ja és ha a Csongrádi felöl lehet majd a Zsitva soron át haladni akkor már nem is lesz nagy a forgalom és zaj sem lesz és lég szennyezés sem és és a gyerekeket simán ki lehet majd engedni mert nem is jár arra autó!
    Kérdem én!
    Miért is gyüjtöttek aláirást!
    Igazuk van a Tisztelt Zsitva soriaknak!
    DÖGÖLJÖN MEG A MÁS LÓVA IS !!!!!
    Igaz amit a 22-es bejegyzés irója a hozzá szólása végére irt!!!!

    " Ha az emberek az egyszerübb dolgok felé fordultak volna már rég nem itt tartanánk!"

    Sajnálatos tény, hogy az emberség már régen kiveszett az emberekből!”
  • 23. Dancer18 2008. március 18. 07:50
    „Ezen vitatkoztam ifj. Nagy Gáborral,de feladtam,mert láthatólag nem értett ,/vagy nem akart megérteni./Lehet,hogy neki kerülni kellene egy kicsit. Ismételten úgy gondolom eggyetértve az elöttem szólóval,hoy csak igy tudnánk kizárni az átmenő forgalmat.Az utat meg igenis le lehet úgy zárni,hogy minden garázsba be lehessen állni. Azt a kis kerulőt meg a nyugalmunk érdekében meg kellene tennünk!”
  • 22. Egy itt Lakó! 2008. március 17. 18:41
    „Nem tudom valakinek feltünt-e, hogy az utcákat milyen irányba terelnék az elkövetkezendő időben?
    Mert ha mind a két utcát féltávnál lezárnák,( A Zsitvát a Garam utca végénél, az Ipolyt a szalag 10-es végénél ) Akkor mindenki úgyan olyan elönyre tenne szert!
    Mert nem akarok személyeskedni de a Zsitva sor Vértói végénél lakó garázs és autó tulajdonos majd körbe kerüli szegedet hogy haza érjen!
    Aztán majd csak egyszer hajt be azon a pár méteren mert abból nem lesz baj!
    És tovább menvén! Ha a Zsitva soron csak a Csongrádi felöl a Vértó irányába lehet haladni, akkor mi is változott?
    Ezt a helyzetet csak mind a két utca középen történö lezárásával lehet kellő képpen orvosolni!
    Igen tudom most fel horkannak azok aki nem igy gondolják!
    De miért is?
    Csak mert nem gondolkodnak reálisan és logikusan!
    Erre csak azt a szálló igét tudom felhozni:
    " Ha az emberek az egyszerübb dolgok felé fordultak volna már rég nem itt tartanánk!"”
  • 21. ifj. Nagy Gábor 2008. március 14. 22:02
    „"Mellesleg én is garázstulajdonos vagyok,de számomra nics jelentősége,hogy melyik oldalról jövök haza."

    Ha középen le van zárva az utca, akkor az egyik oldalról jőve nem tudsz beállni éjszakára a garázsba, persze ha ez nem gond, akkor nem szóltam.”
  • 20. dancer18 2008. március 14. 15:51
    „Azt hiszem ennyi" áldozatot "a garázstulajdonosok is hozhatnak,a többi lakó és a saját nyugalmunkért .Mellesleg én is garázstulajdonos vagyok,de számomra nics jelentősége,hogy melyik oldalról jövök haza.”
  • 19. ifj. Nagy Gábor 2008. március 14. 14:49
    „Ha középre teszik a virágládát, akkor a garázsod pozíciója alapján csak az egyik irányból fogsz tudni hazamenni, erre próbáltam utalni. Akinek nincs garázsa, hanem csak utcai parkolóhelye, annak a helyzete valóban kevésbé kötött.”
  • 18. dancer18 2008. március 13. 13:03
    „Kedves Gábor!
    Szerintem a tervező Urakat,vagy Hölgyeket kellene "meggyőznünk arról,hogy felnőtt godolkodó emberek vagyunk mi is,tehát nem mindig feltétlen kell helyettünk dönteniük.Lehetőleg hagyjanak bennünket saját ügyünkben ésszerű döntést hozni,és ne ugrasszanak bennünket össze,olyan dolgokban amit mi is el tudnánk intézni,ráadásul nem egymás kárára.”
  • 17. ifj. Nagy Gábor 2008. március 13. 10:14
    „Ja joy, eszembe jutott egy vicc: "ha a közlekedési lámpák minden irányba zöldet mutatnak, az még nem demokrácia". :-))

    Másképpen: az sem demokrácia, hogy minden lakóövezeten keresztülb@sszuk az átmenőforgalmat!

    Város nem egyenlő (autós) közlekedés! Nagyon nem!”
  • 16. ifj. Nagy Gábor 2008. március 13. 10:12
    „Joy, van egy utca, amelyik szív és egy másik, amelyik nem.

    Itt is megkérdezem, miért csak az a megoldás tetszik neked, amelyikben mindkettő szívni fog és veted el azt amelyikben egyik sem szívna??

    Dancer18: ha középre tennék a virágládákat, akkor se dönthetné el, hanem akkor a tervező döntené el azt, hogy az utca fele erről tud hazamenni, a fele meg arról, nem?”
  • 15. Dancer18 2008. március 13. 08:55
    „nem tudom,ill.sose tudtam felfogni azt a jó magyar felfogást miszerint
    "megdöglött az én tehenem dögöljön meg a másé is",mert nekem ezzel a közérzetem nagyon sokat javul.26 éve lakom az Ipoly soron.22 évig szenvedtünk a borzasztó forgalomtól.Erre jártak a csuklós buszok ,a kamionok ,a teherautók,meg 80km-es sebeséggel kölekedő autósok,akik nagy ivbe tettek és valószinüleg tesznek is a kresztblákra.Az ablakom a Zsitvasorra néz,természetesen nem mondhatom azt,hogy nem nőtt meg a személyautóforgalom,de kamiont,buszt,teherautót nem láttam .
    A megoldás szerintem az lenne/csak az a baj,hogy mindig a höbörgők szereznek véleményüknek érvényt a kompromisszum helyett/,Ha az Ipoly sor és a Zsivasor közepére tennék a virágládákat igy ki ki eldonthetné természetesen aki ott lakik,hogy a Vértói vagy a csongrádi sgt.felöl megy haza.Ezzel ki tudnánk zárni az átmenő forgalmat szerintem.Gondolom jó pár nagyhangú ezzel sem értene egyet.Igy sajnálatosan továbbra is "szivni fog mindkét uca lakója.A száguldozók az utat leröviditők meg tapsolnak,mert mostmár mindkét irányba szabad a vásár.A lakó-pihenö övezetre meg tojik mindenki.”
  • 14. joy 2008. március 13. 00:27
    „ING!
    "...ha majd a bőség kosarából
    mindenki egyaránt vehet..."

    ...De a sz.rból is mindenki egyformán vegye ki a részét!

    Nem az a demokrácia, hogy saját kényelmünk kedvéért másoknak kelljen szenvedni!
    Nagy ló@t!”
  • 13. ifj. Nagy Gábor 2008. március 12. 21:05
    „"az gyerekekrol meg annyit h ott vannak a szulok és vigyazzanak rajuk..elvileg azért vannak a szulok...vagy nem?????"

    Nagyon ajánlom az alábbi EU kiadványt:

    http://www.ihm.hu/data/cms244412/kozlekedo_gyerekek.pdf

    A bevezetőből: "(...) a környezet úgy ahogy van, balszerencse a gyerekekre nézve. Az effajta logika szerint minden gyalogosnak hamarosan sisakot kellene viselnie és az összes kerékpárost véd? karosszériába kellene bezárni."

    Illetve konkrétabban: "Az iskoláskor elérése el?tt, amikor meg kell oldani a mindennapi közlekedés problémáját, a gyerek pszichológiai és pszichoszociális fejl?dését komolyan befolyásolhatja egy olyan környezet, amelyben a magánhasználatú autóé az uralkodó szerep. Egy ötéves gyerekek körében Zürichben végzett igen alapos tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy azok a gyerekek, akiknek megengedik azt, hogy kint játszanak az utcán, hosszabb ideig és sokkal ,,jobban" játszanak, mint azok, akiket a szobában vagy csak a kertben tartanak, és akik csak feln?tt kíséretében mehetnek ki.

    A tanulmány azt mutatja, hogy nem a szül?k jelleme vagy a gyermekhez f?z?d? kapcsolatuk természete (túlságosan félt?-e vagy sem) az, amely a meghatározó tényez? annak eldöntésében, hogy megengedjék-e az utcán való játszást vagy sem. A legf?bb tényez? sokkal inkább a forgalom által képviselt érzékelhet? veszély.

    Olyan környezetben, ahol nem az autó játssza a f?szerepet (pl. sebességkorlátozás és/vagy forgalomcsillapítás esetén, vagy olyan járdák esetében, amelyek kell?en szélesek ahhoz, hogy a gyerekek ott játszhassanak), a gyerekek maradéktalanul ki tudják használni a játék nyújtotta fizikai és pszichoszociális mozgás el?nyeit. A játék az - kedvenc és nélkülözhetetlen tevékenység -, amelynek révén a gyerekek kapcsolatokat létesítenek, barátokat szereznek, megtanulják a konfliktusok megoldásának módjait, stb. Az, hogy gyermekeik kint játszanak az utcán, el?segíti a szül?k egymás jobb megismerését és a kölcsönös támogatást. A zürichi tanulmány azt mutatja, hogy az utcán játszó gyermekeknek szélesebb baráti körük van és hogy ezenfelül a szüleik is több embert ismerhetnek meg. A tanulmány kiemeli azt, hogy az utcán való játszás puszta ténye a meghatározó tényez? és hogy ebben a tekintetben nincs összefüggés a szociológiai körülmények és a gyerekek ill. a szül?k jelleme között."

    Ja bocs, ez Európáról szól - igaza volt Metternichnek, az valóban csak a Landstrasse végénél kezdődik...”
  • 12. valalki... 2008. március 12. 19:55
    „én csak annyit szolnék hozza h én is arra fele lakom...én orulok h megnyitják mert nemkell kerulni...az gyerekekrol meg annyit h ott vannak a szulok és vigyazzanak rajuk..elvileg azért vannak a szulok...vagy nem?????”
  • 11. waterbear. 2008. március 12. 18:34
    „Nocsak, tán elköltözött a képviselő úr a Zsitva sorra?”
  • 10. ifj. Nagy Gábor 2008. március 12. 15:18
    „A Hosszú utcával ugye az a helyzet, hogy ott elvileg nem lehet áthajtani a kivéve célforgalom tábla miatt, ezt rendőrök felügyelték mostanság. Itt sem lehet áthajtani, most a virágtartók miatt, utána meg a lakópihenő-övezet miatt ---> itt is kell majd rendőr, itt se lehet(ne) ugyanúgy áthajtani.

    De akkor miről beszélünk...?

    A valóság akkor valószínűleg az, hogy a város ezzel bújtatottan beismeri, hogy egyikfajta táblának sem óhajt semmilyen érvényt szerezni.

    Továbbá azt is, hogy az M43 megépülése után sem számítanak érdemi forgalomcsökkenésre a Rókusi körúton, hiszen ha így lenne, megintcsak felesleges lenne felnyitni ezt az utcát arra a kis időre. Vagy utána majd megint visszazárják? ugye hogy nem...

    Nagy összevisszaság van itt a fejekben, pláne ha valaki szerint a nagykörutat teljesen korrektül össze lehet hasonlítani lezárás szempontjából az Ipoly sorral...”
  • 9. ifj. Nagy Gábor 2008. március 12. 15:15
    „A pénzügyi magyarázat szerintem az, hogy bontani olcsóbb, mint építeni. ;-)

    Amúgy meg a hír - sajnos - nem meglepő.

    Nem meglepő, hogy ma Szegeden az elfogadott közlekedési koncepció ellenében történnek folyamatosan lépések.

    Hogy ez ma már nem meglepő, azt is jelenti persze, hogy a döntéshozók továbbra is a felelősségvállalás minimuma nélkül dolgoznak. Ennél talán az se lenne rosszabb, ha nem csinálnának semmit...

    Erről persze nem ír a Dm, a város legnagyobb gondja szerintük továbbra is a Kárász utcai bicikliző...

    A közlekedési koncepcióból mellékelt térképen:

    http://www.delmagyar.hu/common/forumkep/207/B2060302.jpg

    látszik, hogy mindkét szóban forgó utca lakó-pihenő övezet, már most is! Nem tervezik, hanem az!!

    Ez magában foglalja az átmenő forgalom tilalmát. Persze ez önmagában semmit nem ér, ezért kicsit drasztikusan, de érvényt szereztek neki.

    Most meg visszacsinálják. Bazze, tényleg csak gratulálni tudok.”
  • 8. emzsr 2008. március 12. 12:00
    „Szeretném halkan megkérdezni, hogy a Hosszú utcán mikor közlekedhetnek a Béke-telepen lakók, akik a hiperszuper nagyboltokba szeretnének elugrani a szomszéd utcából? Mert mostanság ezért körbe kell autózni: Régiposta u., Napos út, Dorozsmai út, Pest felé vezető főút (nemt´om mi a hivatalos neve)... Hány km is az? Levegőszennyezés, zajártalom, üzemanyagköltség, idő, forgalomnövekedés miatti bosszankodás stb. Persze a Hosszú utcában lakók csöndben pihengethetnek - állítólag hasonló okból, mint a fenti példában... De a többi utcában?”
  • 7. NTK 2008. március 12. 11:39
    „2003-ban le sem kellett volna zárni az Ipoly sort. Ezzel az erővel a Nagykörúton lakók is lezárathatták volna az utat mert nagy ott a forgalom. Pedig ott tényleg nagy.

    A gyerekeket pedig meg kell tanítani a helyes közlekedésre, hogy ne szaladgáljanak a közúton keresztül kasul. Ez a szülők felelőssége.”
26 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sepsiszentgyörgyön a Mórakert

Szeged - A Mórakert Szövetkezet 2008 végére logisztikai bázist működtethet Romániában – erről… Tovább olvasom