Délmagyar logó

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos -2°C | 8°C Még több cikk.

Megszűnik az intercity Szeged és Budapest között

December 10-étől megszűnnek Szeged és Budapest között az intercityjáratok. Cserébe óránként indulnak szerelvények a fővárosba. A sajtószóvivő nemmel válaszolt arra a kérdésre, hogy lemondanak-e a szegedi vonal fejlesztéséről.
Az IC-járatok megszűnésével tovább tart az út a Szegedről a fővárosba – és vissza. Fotó: Frank Yvette
Nem jár intercityvonat december 10-étől Budapest és Szeged között, de nem jár gyorsvonat sem. A MÁV ötvözi a kétféle járatot, és olyan IC-t indít, ami például Szatymazon, Kisteleken is megáll. Hogy akkor mitől intercity? Mert a pótjegy – legalábbis az IC-kocsikra – továbbra is kötelező lesz. Aki viszont ugyanazon vonat gyorsvonati kocsijára vesz jegyet, annak sem pótjegyet, sem helyjegyet nem kell vásárolnia. Ebből lesz azonban a kevesebb, a kocsik aránya körülbelül egyharmad-kétharmad lesz a pótjegyköteles javára.

A menetrendváltozás nem csak Szegedet érinti, a MÁV országosan újít. Szerintük ez több vonatot, kevesebb várakozást, jobb csatlakozásokat jelent, az utazási idő pedig lerövidül. Szegedre ez utóbbi aligha érvényes, ha december 10-étől a fővárosba tartó intercityk Budapest Zugló, Cegléd, Nagykőrös, Kistelek, Szatymaz állomáson is megállnak.

Az IC-k és a gyorsvonatok összevonásával nem biztos, hogy mindenkinek jut ülőhely. Fotó: Frank Yvette
Az integrált, ütemes menetrendnek nevezett újítás részeként a hibridvonatok óránként indulnak Szegedről Budapestre. Kavalecz Imre sajtószóvivő tájékoztatása szerint ez az a javulás, aminek érdekében megszüntetik a kétféle járatot. Dönteniük kellett ugyanis, hogy maradjon az IC-gyorsvonat megkülönböztetés, de akkor nem csökkentik a követési időt, vagy kombinált vonatokat indítsanak óránként. Az utóbbit választották az országos menetrendbe illeszthetőség kedvéért, valamint a pálya állapota, a személykocsi park korlátai miatt.

Vonatozó képviselők – nem örülnek

A változás hírére Balogh László fideszes önkormányzati képviselő így reagált: – Amikor Pestre kezdtem járni vonattal, azt hittem, a fejlesztések eredményeképp egyre gyorsabban érünk majd a fővárosba. A folyamat visszafordult, lassan a gőzösök csúcssebességét érik el a vonatok. Európában a gyors és környezetbarát utazás érdekében fejlesztik a vasutat, mi az európai trenddel szembe megyünk.
– A képviselőket nem vonták be ebbe a döntésbe. Ha lehet, változtatunk rajta – mondta Géczi József Alajos szocialista országgyűlési képviselő.

A hivatalos menetrend szerint az intercityjáratok menetideje Szeged és Budapest között 2 óra 14 perc. A gyorsvonatok elvileg 2 óra 36-40 perc alatt kell, hogy megtegyék a távot. Információink szerint a hibridvonatok minden óra 42 perckor indulnak és óra 10 perckor érkeznek. Vagyis ha minden csatlakozás pontos, és a vonat sehol sem vesztegel, 2 óra 28 perc lesz a menetidő. (Ha a szerelvény késik, a megszokott szabályok szerint a pótjegy ára visszajár.)

A szegedieket egyéb változások is érintik. Megszűnnek ugyanis a Szeged–Záhony és Szeged–Miskolc közötti távolsági vonatok. A borsodi megyeszékhelyre igyekvőknek Cegléden kell átszállni, ahol óránként közvetlen IC-csatlakozás lesz Nyíregyháza felé. Ezek közül minden második közlekedik Miskolcig.

A sajtószóvivő nemmel válaszolt arra a kérdésre, hogy lemondanak-e a szegedi vonal fejlesztéséről. Közölte: ha a pálya alkalmas lesz, újra külön IC-k és gyorsvonatok közlekedhetnek a csongrádi megyeszékhely és a főváros között.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Árvízi károkra szivárog a pénz

A vis maior alaptól tavasszal kért támogatás csak szivárog: belvízkárokra a megyei települések a… Tovább olvasom