Délmagyar logó

2017. 04. 26. szerda - Ervin 8°C | 22°C Még több cikk.

Megszűnő járatok az új vasúti menetrendben

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium döntésétől függ, megmarad-e a Vásárhely–Makó vasútvonal. A MÁV még számol vele: szerepel a december 10-én megjelenő új menetrendben is. Ha kell, a Tisza Volán buszai átveszik az utasok szállítását, de ez ügyben eddig még senki sem nem kereste meg a céget.
Egyelőre bizonytalan a jövője a Vásárhely és Makó között közlekedő vonatnak Fotó: Tésik Attila
A megszüntetésre ítélt huszonnyolc vasúti mellékvonal körül egyre nagyobb a bizonytalanság. Korábban azok a hírek terjedtek el, hogy december 12-étől szüneteltetik ezeket a veszteséges vonalakat. A huszonnyolc érintett között van a Vásárhely–Makó és az Orosháza–Szentes vonal is. Kavalecz Imrétől, a MÁV Zrt. szóvivőjétől megtudtuk, hogy a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) dönt a vonalak sorsáról. Egyelőre a vasúttársasággal még semmit sem közölt a GKM.

– Mivel nem kaptunk semmiféle jelzést a szaktárcától, a huszonnyolc érintett mellékvonal ugyanúgy szerepel a december 10-én megjelenő új menetrendünkben, mint az összes többi vonalunk – tette hozzá a szóvivő.

A vásárhelyi önkormányzat sem lépett még semmit az ügyben. Benkő Zsolt önkormányzati képviselő lapunknak azt nyilatkozta, ha az a döntés születik, miszerint felszámolják a Vásárhely–Makó vasútvonalat, akkor felveszik a kapcsolatot a Tisza Volánnal.

– Előtte azonban felmérjük a lakosság igényét: melyek azok a buszjáratok, melyeket a jövőben sűríteni kell, annak érdekében, hogy kiváltsák a kieső vonatokat – árulta el a képviselő, kinek többek között Szikáncs is a területe, ahonnan többen a Vásárhely és Makó közötti vonattal járnak be a munkahelyükre vagy az iskolába.

Mező István, a Tisza Volán Zrt. Csongrád megyei közlekedési közszolgáltatói divíziójának igazgatója elmondta, őket eddig nem kereste meg senki sem, hogy esetlegesen buszok szállítsák az utasokat a vonatok helyett.

– A múlt héten a szegedi városházán tartottak egy egyeztető fórumot, melyen a régió Volán-társaságai, az érintett önkormányzatok, a szaktárca és a MÁV vezetői, képviselői vettek részt. Hivatalosan ezen hallottunk először a huszonnyolc vasúti mellékvonal tervezett szüneteltetéséről – közölte az igazgató.Ha kell, a közlekedési társaság gyorsan át tudja venni az utasok szállítását a MÁV-tól a kieső vonalakon. Mező István hozzátette, ehhez persze előtte egyeztetni kell. Vásárhely és Makó, valamint Orosháza és Szentes között naponta öt-hat vonatpár közlekedik, s a MÁV adatai alapján átlagosan egy-egy vonaton 25-en utaznak. A feladatátvételhez viszont pontosan tudnia kell a Volánnak, melyek azok az időpontok, amikor ennél jóval több az utas..
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy kétségbeesett SMS

Padlóig sújtott és nagyon megrendített! – reagált Pataki Ferenc neves festőművész a pályakezdő… Tovább olvasom