Délmagyar logó

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 1°C

Megszüntetnék a fenntartott parkolókat

Szeged - Bevonná a fizetőparkoló-rendszerbe a városháza körüli utcákban az önkormányzatnak fenntartott helyeket a Jobbik. Ezzel Fekete Sas és a Kiss Ernő utcában 27-tel gyarapodna a parkolóhelyek száma.
Megszüntetné a fenntartott parkolóhelyek nagy részét a városháza körül a Jobbik. Tegnap erről tartott sajtótájékoztatót a párt szegedi alelnöke, Barta Sándor. A Kiss Ernő és a Fekete Sas utcában összesen 34 parkolóhely szabadulna fel, amit bevonnának a fizetőparkoló-rendszerbe, hogy a belvárosi parkolási mizériát enyhítsék. Az új szabályoknak megfelelően szélesebb parkolóhelyeket kell felfesteni, emiatt a korábbinál kevesebb, 27 fizetős hely jönne létre. Azoknak a tisztviselőknek, akik egész napra foglalják el a parkolókat, a 300 méterre lévő, önkormányzati tulajdonú parkolóházat ajánlják. Az Arany János utcai objektumban 151 hely van, a kihasználtsága hétköznapokon 50–60 százalék között ingadozik – írja Forrai Gábor, az üzemeltető SZKT parkolási üzletágvezetője. Vagyis a Kiss Ernő és a Fekete Sas utca helyett odaérkező kocsikat gond nélkül fogadni tudják. Az új fizetőparkolók jelentős hasznot hoznának a városnak. Tóth István Tibor, az SZKT ügyvezető igazgatója úgy kalkulál, hogy évente egy zöld zónás helyen 400–450 ezer forint bevétele van a cégnek, vagyis a 27 hely összesen 11–12 milliót hozna.

A Jobbik által kért kimutatásból az is kiderül: a belvárosban jelenleg 759 parkolóhely áll rendelkezésre. A környéken lakóknak 551 parkolóbérletet állítottak ki. Ez annyit jelent, hogy ha jövőre, a belváros átépítésekor a Dugonics tér két oldalán, az egyetem mögött és az Árpád téren összesen nagyjából 100 parkolóhely eltűnik, már a belvárosiaknak sem jut elég hely.

A sóhajok hídja alatti parkolóhelyek is foglaltak.  Fotó: Karnok Csaba
A sóhajok hídja alatti parkolóhelyek is foglaltak.
Fotó: Karnok Csaba

A városüzemeltetési bizottság nem támogatja a Jobbik javaslatát. Juhász Gyula, a grémium KDNP-s elnöke azzal indokolta a döntést, hogy nem marad elég hely azoknak a tisztviselőknek és képviselőknek, akik napközben mozognak az autóikkal és többször keresnek helyet a városháza körül. Az is kifogás volt, hogy nem tudni, mennyi pluszköltségbe kerülne a változtatás. Barta Sándor szerint nem jár számottevő költséggel az átalakítás.

Megnéztük, hová állhatnak még a hivatali dolgozók. A városháza sárga és szürke épülete előtt legalább tíz autó fér el, ott kizárólag önkormányzati tulajdonú gépkocsik parkolhatnak. A két épület közé, az úgynevezett Sóhajok hídja alatt is legalább tucatnyi járműnek tartanak fenn helyet. A városüzemeltetési iroda szerint 300 parkolási engedélyt adtak ki; hivatali dolgozók, önkormányzati és országgyűlési képviselők, bizottsági tagok, városi cégek és intézmények kaptak, valamint a város vendégei kérhetnek ilyen kártyát a portán.

A Jobbik javaslatáról a szeptember 30-i közgyűlés dönt. A radikális párt folytatja a belvárosi parkolást segítő akcióját: felülvizsgáltatják a rakodásra és cégeknek kijelölt helyeket, valamint a parkolásba eddig be nem vont területeket.

Olvasóink írták

  • 20. ifj. Nagy Gábor 2011. szeptember 26. 20:46
    „A felszín alatti parkoló oly módon lenne célszerű, hogy csak közel annyi férőhelyet tartalmazzon, mint amennyi a felszínen van, a felszíniek pedig szűnjenek meg.

    A kiskörút pedig korábban is irányonként egy haladósávot tartalmazott, még ha páran nem is így emlékeznek...”
  • 19. bambinaXX 2011. szeptember 26. 09:35
    „18! Gondolom te se viszel több kisgyereket bölcsibe, oviba, iskolába.. próbáld ki 1szer: tömegközlekedni babakocsival, több gyerekkel.. fájintos ám!
    Egyébként valóban szörnyű a parkolási helyzet - van másik parkolóház is a városban, a Széchenyi t.hez közel, oda vehetnének bérletet a tisztviselőknek, azt a pár métert csak kibírják!?
    8! Ez jó ötlet!!”
  • 18. CsImre 2011. szeptember 25. 20:32
    „Hiába kapálóznak, lehet ezt még cifrázni, de a lényeg: a várost felfalják az autók, avagy kevés a fóka, hiába minden. Csak lakóknak kéne 1-2 mélygarázs, a többieknek meg parkolóház a belvárostól jó messze. Lehet tömegközlekedni sétálni, görkorcsolyázni, rollerezni, biciklizni.”
  • 17. frakk 2011. szeptember 25. 20:28
    „"a teljes Széchenyi tér alá kiépítenék egy nagy parkolót."
    Ezt már sokan ajánlották (én is) a jóval korábbi években is. Most amikor félig elkészültek a közlekedési projektek, felejtsük el a tér alatti parkolót. Ésszerűtlenné vált. Talán egy nyílvános WC is jó lenne helyette , persze 21 sz-i kivitelben”
  • 16. okz63 2011. szeptember 25. 18:42
    „11. igazságkereső 2011.09.25. 11:36

    Ráadásul a NAV igazgatóságának ott az udvar is a hivatalnokok parkolására...”
  • 15. okz63 2011. szeptember 25. 18:40
    „2. szeti 2011.09.24. 14:26
    "a teljes Széchenyi tér alá kiépítenék egy nagy parkolót."

    Ezt az ötletet Krakkóban is megvalósították. Ott is egy gyönyörű sétateret csináltak az autóparkoló helyett,
    az autók pedig a tér alá, mélygarázsba költöztek. Sokkal jobb lenne mindenkinek.”
  • 14. Horthyszobor 2011. szeptember 25. 16:44
    „<moderálva flood>”
  • 13. joy 2011. szeptember 25. 14:10
    „NEM!
    Ha tesznek valamit, legyen tisztességes, diszkrimináció mentes!
    A Kiskörúr-Tisza part határolta területen minden közterületi parkolót szüntessenek meg!”
  • 12. pajzanko 2011. szeptember 25. 14:08
    „7.teebe! A jobbik előterjesztése tényleg jó ötlet! Csak ők nem a kiváltságokat akarják megszüntetni,hanem a máshol parkolást. Javaslom a kiváltságokat,vagyis az ingyen parkoló jegyekkel a parkolóházba fizessék be őket,vegyenek nekik 1 éves parkolási lehetőséget és vonják vissza a parkoló kártyáikat. Hozzáteszem én nem adnék ki senkinek sem ingyen parkolójegyet.Aki tényleges produktiv munkát végez a belvárosban /vállalkozók,üzlettulajdonosok/ több 10 ezer Ft-ot kifizetnek.”
  • 11. igazságkereső 2011. szeptember 25. 11:36
    „Igen, meg is lehetne szüntetni a városházi, a NAV szegedi Igazgatósága előtti és minden olyan helyen levő de nem fizető parkolóhelyeket, ahol a cég dolgozói reggel bemennek és délután 1/2 5 kor kijönnek, és emiatt lefoglalják az átmenő, de parkolóhelyet igénylő helyeket.Passzív parkolásról beszélünk ez esetben és ezt kell megszüntetni, mert az említett önkormányzati és állami cégek munkatársai a nagyon jó szegedi közlekedést is igénybe tudják venni, az egész város be van hálózva jó villamos,trolibusz, autóbusz közlekedési lehetőséggel. Csak már minél előbb megszerveznék ezt így, mert Szegeden többek között emiatt, aki ügyet szeretne intézni ezeken a hivatalos helyeken, a fél várost körül kell tekeregnie, mikre egy parkolóhelyet talál!Nem olyan bonyolult ennek a problémának a megoldása, csak mint annyi mindenhez,ehhez is akarat és valóban aktív cselekvés szükséges! Jó lenne végre ebben kérdésben is elfelejteni a Pató Pál stílust,szemben a büntetések rendkívül aktív kiszabásával és behajtásával! Jó reggelt kívánunk!”
  • 10. frakk 2011. szeptember 25. 10:35
    „Valóban nem értem miért különbek a hivatali dolgozók a többiektől. Ezt nevezhetjük befolyással való visszaélésnek is, hogy önmaguknak kibulizzák az ingyenes parkolást. Éppen a Bíróság épülete előtt is ez tapasztalható. A felvonós parkolóház meg üres. Ezzel többszörös kárt okoznak a városi büdzsének, mivel különbek ők mint egy átlag polgár amikor 5szörös pénzt visznek haza????? Nem mernek közöttünk sétálni?? Éppen ők terveztették így a belvárost , hogy az sétáló terület legyen, nosza rajta "hatalmasságok" kerüljetek kontaktusba a pórnéppel.”
  • 9. Bendegúz007 2011. szeptember 25. 10:14
    „Az Anna kúttal srégan szemben található förmedvény posta palotát kellene lebontani ,és parkoló házat építeni helyette mint a Honvéd téren,ami sokkal szebb,és még hasznos is.”
  • 8. Bartina 2011. szeptember 25. 09:56
    „A múlt héten a Roosevelt téri halászcsárda teraszán ebédeltünk, és meglepett, hogy rendszeresen autók mentek el mellettünk. Ez korábban mintha nem lett volna így. Hova lehet ott eljutni?”
  • 7. teebee 2011. szeptember 25. 09:08
    „Ez egy nagyon jó ötlet a Jobbiktól. Én se parkolhatok ingyen, már ha találok parkolót a városban. Mert az elmúlt 8 évben mindenhol csak parkolókat szüntetek meg Botkáék! Fogadjunk, hogy ezt az indítványt nagykoalícióban leszavazza Mercis frakció meg a Saab-os frakció is. Nehogy már 100 méter sétálni kelljen az emberek között.”
  • 6. vuk 2011. szeptember 24. 23:57
    „Nekem inkabb az a kerdesem, hogy a Muzeum mellett az ingyenes sardagasztot mikor tervezik megszuntetni vegre?
    Az, hogy "park" nem jelenti, hogy egyben "parko-olo". Kedves muzeumi dolgozok, ugye? Rakparton minek van a sok parkolo? Mar a lepcsozes sem megy?”
  • 5. csinompalkó 2011. szeptember 24. 23:08
    „Borivás, víz prédikálás?
    A bánatér nem tudnak az önkori potentátok az Arany János utcai parkolóházból átsétálni? Annyira favorizálják a sétáló utcákat. Hogy jönni menni kell a városban? Tömegközlekedés!
    Lát valaki mindennap biciklitömegeket az önkori épületéhez támaszva? Már mér nem járnak biciglivel?
    Bajuk lenne?
    Reggel ottóval kell bemenni a hivatalba, ott kell állni az ablak alatt, napközben persze esetleg cikázni a belvárosban fontos ügyben, oszt du hazaautózni? Már mér? Nem azt szervezik, hogy - rajtuk meg a csókosokon kívül - mindenki tömegközlekedjen, biciklizzen meg sétáljon feszt?
    Azannyát!
    Végre egy épeszű jobbikos ötlet.”
  • 4. fűrész_oszkár 2011. szeptember 24. 22:19
    „2. szeti 2011.09.24. 14:26
    A Dugonics téren lesz ilyen parkoló.”
  • 3. frakk 2011. szeptember 24. 20:36
    „Csak a ki be hajtás lett ötven évre tönkretéve. :)) Valamikor jó ótlet lett volna a Széchenyi téri mély parkoló, de mára elq-ák a kiskörút forgalmát annyira hogy oda még több autót becsalogatni már terrorista teljesítmény lenne.
    Szeged eddigi jó közlekedése romokba lett téve a tervezők csúcsteljesítménye által, talán ne rontsunk tovább egy újabb belvárosi mega parkolóval rajta. Elértétek elvtársak a célt,,, sétáljatok :))”
  • 2. szeti 2011. szeptember 24. 14:26
    „Van egy drága, de praktikus ötletem.

    Örvendek annak, hogy a belvárosban egyre több a sétálóutca, és egyre kisebb az autóforgalom. A legtöbb európai város e felé tart, mindenhol próbálják kiszorítani a belvárosból az autókat, és ez rendben is van, ez a jövő. Azonban nem lehet mindenkit arra kényszeríteni, hogy tömegközlekedési bérletet is váltson a drága üzemanyagárak mellett, ezért a megszűnő parkolóhelyeket pótolni, sőt bővíteni kellene. Ezért a szegedi önkormányzat helyében megpályáznék az EU-nál egy olyan projektet, mint amit Bp-en a Deák Ferenc téren már meg is valósítottak, hogy a teljes Széchenyi tér alá kiépítenék egy nagy parkolót. Természetesen alulról kellene építeni, hogy a teret ne kelljen feltúrni, és a fák se sérüljenek. Praktikus lenne, mert az Anna kút felől könnyen megközelíthető lenne, csak a tér Takaréktár utcai oldalának a közepén kellene kialakítani egy lehajtót-felhajtót, így a tér is a gyalogosoké maradna. Emellett a parkolóhelyek tényleg a belváros szívében lennének, nem úgy, mint a mostani két parkolóház esetében. Ha erre pályázna a város az EU-nál, és sikerülne is végigvinni, az azért is lenne szuper, mert így Szeged más gyönyörű belvárosi utcáit is sétálóutcává lehetne alakítani (pl. Fekete sas u.)”
  • 1. papsajt 2011. szeptember 24. 14:19
    „a múlt héten a parlamentben Mesterházy kezdeményezte,hogy a képviselők, politikusok ne fizethessék vissza a deviza-alapú hitelüket.
    Mi volt a Fidesz vezetőség válasza? "Ugyan olyan állampolgárok mint bárki más,nem lehet őket megkülönböztetni".
    Akkor miért is van mentelmi-jog?
    Magának szavazott fizetés?
    Benzinkártya?
    Ingyenes parkoló...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újabb forgalomváltozások

A Belvárosi híd újszegedi hídfőjében átépült a csomópont, hétfőtől működnek a jelzőlámpák és a két új megálló. Tovább olvasom