Délmagyar logó

2017. 05. 23. kedd - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

Megújul a sándorfalvi és a királyhegyesi és a vásárhelyi út egy része

Csongrád megye - Két, 4-5 számjegyű mellékútra közel 800 millió forintot költenek. Megújul a sándorfalvi út az M43-as felhajtóig, a királyhegyesi út a makói ipari parknál.
A Dél-alföldi régióban megkezdődtek azon 4-5 számjegyű mellékutak felújításai, amelyek megvalósítását a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hagyta jóvá a Dél-alföldi Regionális Operatív Program 2009-2013-as akciótervének keretein belül.

Csongrád megyében megújul a Csongrád-Szeged összekötő út mintegy 2 km-es szakasza 343 millió forintból. A felújítandó útszakasz az M43-as autópályát köti össze Szegeddel. A felújítandó szakaszon az átlagos napi gépjárműforgalom 8000 egységjármű/nap volt, ami az autópálya forgalomba helyezésével emelkedett. A felújítás azért is kiemelkedő jelentőségű, mivel a Regionális Hulladéklerakó a 4519 jelű Csongrád – Szeged összekötő út mellett helyezkedik el.

Szintén új aszfaltot is kap a Királyhegyes – Makó összekötő út mintegy 4 km-es szakasza, amire 488 millió forintot költenek. A felújításra kerülő útszakasz kezdőszelvénye a 4456 j. Makó keleti elkerülő összekötő út csomópontjától 895 méterre Királyhegyes irányában van, és többek között Makó város ipari parkjának megközelítését is biztosítja. A jövőben az összekötőút forgalma jelentősen megnövekszik, ezen az úton érik el a közlekedők az M43-as autópályát, és az ipari park területén meginduló jelentős beruházás által előidézett építési és üzemi forgalmat is le kell bonyolítania a 4424-es útnak. Az útszakaszon a kivitelező megerősíti és felújítja a burkolatot, kijavítja a pályahibákat, hogy dinamikusabbá váljon a forgalomáramlás.

Megerősítik a 4519 jelű Szentes - Mindszent – Hódmezővásárhely összekötőút 1,6 km-es szakaszát, ami a vásárhelyi Jókai utcát jelenti. A jelenlegi útállapotok leromlottak, a teherbírás a forgalmi igényeknek helyenként már nem felel meg, a felülete kátyús és balesetveszélyes.  A felújítás során a kivitelezés elsődleges célja a burkolat megerősítése. Az útszakaszon a kivitelező megerősíti és felújítja a burkolatot, kijavítja a pályahibákat, hogy dinamikusabbá váljon a forgalomáramlás. A munka 453 millió forintba kerül.

Olvasóink írták

  • 19. bélabá 2012. április 06. 21:59
    „Felépül abból a pénzből egy-két házikó itt-ott.”
  • 18. Bikisunáj 2012. április 06. 20:57
    „17. Mignon 2012.04.06. 19:08

    Semmi gond. Nincs mit! :)”
  • 17. Mignon 2012. április 06. 19:08
    „13. Bikisunaj

    Igazad van, es köszi hogy javitottal!
    (Dr.Kurucsai ur kepviselö volt, es ha jol tudom 1998-ota az Afesz elnöke.)

    Bocs a tevedesemert.”
  • 16. traktordj26@gmail.com 2012. április 06. 16:16
    „15. strangerrr

    Tisztában vagyok vele, de a beton is első osztályú anyag utakra... csak normálisan kell csinálni, nem kispórolni a cementet...”
  • 15. strangerrr 2012. április 06. 14:06
    „7. "mi a here kerül 342 millióba két kva kilométeren???? Adjatok egy rohadt betonkeverőt és esküszöm pár hónap alatt olyanra megcsinálom"

    Ezek aszfalt utak...

    14. A bevezető szakaszok állami utak, az Önkormányzat vajmi keveset tehet értük.”
  • 14. mezeinyuszi 2012. április 06. 13:35
    „A szegedre bevezető autópálya bevezető szakaszok (és főként azok padkái, árokpartjai) katasztrofális állapotúak! Szegednek van mit szégyellni miatta!! Hiába a csilli-villi belváros, ha a bevezetőszakasz balkáni!! Ez nem is akar soha változni?? Válaszolna erre valaki az önkormányzat részéről? (vagy csak én látom ennyire setéten a dolgokat?!)

    Mivel a hulladéklerakó regionális, így az egész megye ide hozza a szemetét és ennek megfelelően az idevezető utak is túl vannak terhelve jelentősen! Illő már a javítás és az út melletti (autókról leszóródott) extra mennyiségű szemét folyamatos szedése!!
    És a Sándorfalvi útra tervezett (EUROVELO) kerékpárúttal mi helyzet???!”
  • 13. Bikisunáj 2012. április 06. 13:21
    „8. Mignon 2012.04.05. 21:45
    Sandorfalvan, ha ma is Dr. Kurucsai Bela lenne a polgarmester (független),
    mar regen Euro-val fizetnenek a sandorfalviak...!

    Ma is??? Szerinted mikor volt Kurucsai polgármester Sándorfalván?”
  • 12. vip007 2012. április 06. 12:29
    „4. dmonlájn 2012.04.05. 17:15

    Igazad van, benéztem. Ez esetben, a francba!”
  • 11. Nuts 2012. április 06. 10:13
    „kalkutta:
    343.000.000/2.000=171.500,- Ft/m
    min 6. m széles stb...
    szóval csak 100x nagyságrendet tévedtél.”
  • 10. kalkutta 2012. április 05. 23:41
    „Több mint 17 millió Ft méterenként. Ügyes...”
  • 9. IGAZMONDO2 2012. április 05. 22:11
    „20 millió a költség, a többi az osztalék!”
  • 8. Mignon 2012. április 05. 21:45
    „Sandorfalvan, ha ma is Dr. Kurucsai Bela lenne a polgarmester (független),

    mar regen Euro-val fizetnenek a sandorfalviak...!”
  • 7. traktordj26@gmail.com 2012. április 05. 19:26
    „Wao M43-Szeged 2km... még jó hogy többségében falva felől szták szét az utat amikor hordák a homokot a pályához...
    De egyébként is mi a here kerül 342 millióba két kva kilométeren???? Adjatok egy rohadt betonkeverőt és esküszöm pár hónap alatt olyanra megcsinálom, hogy időtálló, minőségi legyen... 10 mill+anyag áron!”
  • 6. eljensokaszeged 2012. április 05. 19:26
    „http://hu.wikipedia.org/wiki/Kir%C3%A1lyhegyes
    Teljes népesség 656 fő (2010. január 1.)[2] +/-
    Népsűrűség 22,01 fő/km?

    740 ezer forint/fő a beruházás értéke. :))))))))))”
  • 5. CID 2012. április 05. 19:17
    „Klj ! Gondolom a Hont Ferenc utcában többen laknak mint egész Királyhegyesen ;-)”
  • 4. dmonlájn 2012. április 05. 17:15
    „2. vip007 2012.04.05. 16:47

    Te tévedsz, a felújítás a csatornáig tartó részt érinti, ha néznél egy kis térképet, láthatnád! És tudom, hogy a csatornán túli rész földút!
    Akik Királyhegyesről járnak dolgozni, azok továbbra is onnan fognak, nem ezt mondtam, hanem, hogy a forgalom növekedés enyhe túlzás a NEFMI közleményben!.
    NEM az új út építéséről írtam véleményt!”
  • 3. klj-54 2012. április 05. 17:14
    „1978-ban jártam utoljára nagy autóval Királyhegyesen de ismerősöm van aki ott lakik.
    Tragikus az út állapota.
    Mivel rosszabbak az ott lakók, mint mondjuk a szegedi Hont Ferenc utcában élők?”
  • 2. vip007 2012. április 05. 16:47
    „1. dmonlájn 2012.04.05. 16:09

    Tévedsz. Királyhegyesen is élnek emberek, egy része nyugdíjas, másik része Makóra jár dolgozni (pl gumigyár, ASS, iskolások is vannak). Nem mindegy, hogy naponta 30 km-t ingázol, vagy 10-et.
    Azért kell rá ennyit költeni, mert ha jártál volna már arra, akkor tudnád, hogy a csatorna után megszűnik az aszfaltos rész, átmegy földesbe. Ezt már pár fejes politikus meg is szívta:) Amúgy úgy tudom, az általad említett givaudan rész is meg lesz csinálva, de más forrásból (nem biztos).
    Amúgy nem fog megnőni a forgalom királyhegyesről makóra, egyszerűen csak át fog helyeződni erre az új útra.”
  • 1. dmonlájn 2012. április 05. 16:09
    „"2 km-es szakasza 343 millió forint"
    "4 km-es szakasza, amire 488 millió forint"
    Basszus, ennyiből már autópályát lehetne építeni!

    A másik: én nem értem ezt a 4456. számú út felújítását! Ez az út Királyhegyesre visz, onnan sehova. Miért kell egy ilyen útra ennyit költeni, ehelyett megcsinálhatnák a Honvéd utca és az elkerülő út közötti szakaszt, mert azt az elkerülő út és az ipari park/Giuvadian építéskor jelentősen tönkre baszták ( méter mély kátyúk, életveszélyes közlekedés). És nem hiszem, hogy Királyhegyesről jelentősen megnövekedne a forgalom. Inkább az elkerülő út felül az ipari parkig, fog nőni a forgalom!
    Csatolok egy képet:
    http://img836.imageshack.us/img836/3774/4456.jpg

    De lehet rossz májú vagyok: valamelyik útépítő havernak kell a pénz és /vagy ... a NEFMI-ben meg ennyire nem értenek semmihez”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Diákok az épülő Agórában

Tanáruk azt mondta, az épület már most teljesíti funkcióját: tudást ad át. Tovább olvasom