Délmagyar logó

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 10°C | 21°C Még több cikk.

Megújul a szegedi Indóház tér

Szeged - Városkapu a szegedi vasútállomás előtti Indóház tér. A nagyvárosi tömegközlekedési nagyprojekt részeként a csomópont, de az egész tér is megújul. A műemlékké nyilvánított nagyállomás rekonstrukciójakor azt ígérték, idén elkezdik a tér átalakítását, most azt remélhetjük, 2010-ben indul a beruházás.
Városkapu, de közlekedési csomópont is a szegedi Indóház tér. A jobb sorsra érdemes terület átszabását évek óta ígérik a helyi politikusok. Most úgy tűnik: a szegedi tömegközlekedés-fejlesztési nagyprojekt részeként születik újjá a nagyállomás előtti tér. A műemlékké nyilvánított szegedi állomásépület rekonstrukciója végén Botka László polgármester azt nyilatkozta lapunkban, hogy 2007-ben elkezdik az Indóház tér átalakítását. Most úgy tudni: 2010-ben indul e térrekonstrukció.

A szegedi vasútállomás egy-egy színének fordítottja köszön vissza
Nagy Imre Indóház téri arculattervén.

Több közlekedési ágazat csatlakozására épül, vagyis intermodális csomópont az Indóház téri. A szegedi nagyállomás előtti terület átépítésének részeként körforgalom teszi majd a jelenleginél rendezettebbé a Boldogasszony sugárút és a Szent Ferenc utca kereszteződésében a közlekedést. Az utca állomás felőli vége zsákutcává alakul.

Pihenőhely

A pompázatos nagyállomás épületszárnyai által közrefogott két „öbölben" elhelyezett ivókút, a programozott vízijáték, a téren elhelyezett padok és az oda telepített növényzet is hangsúlyozza majd: pihenésre és vendégek fogadására is alkalmassá lesz a megfiatalodott Indóház tér, Szeged vasúti kapuja.

– A gyalogos- és tömegközlekedés elsődlegességét vettük figyelembe az Indóház tér új arculatának tervezésekor – hangsúlyozza Nagy Imre építész. A közlekedési mérnökök javaslata szerint a villamoskitérő vágány majd hátrébb kerül, s mindkettőhöz peron épül. Az autóbuszok megállói az állomással szemközti oldalon lesznek, külön-külön kiépített le-, illetve felszálló hellyel. A 20 férőhelyes taxidroszt a tér érkezési oldalán kap helyet. A kerékpárosokra is gondoltak: az egész tér arculatához illeszkednek a 32 bicikli elhelyezését biztosító tárolók. Ugyanakkor az autóparkolók számát megsokszorozták: a vasútállomás környékén összesen 100 kocsi várakozhat.

– Tágas, díszburkolatos gyalogosfelület emeli ki a nagyállomás műemlék épületének szépségét – magyarázta Nagy Imre. Az építész az Indóház tér új színeinek kikeverésekor, a padok és kandeláberek tervezésekor, az ottani vízjáték megálmodásakor, az ide telepített növények kiválasztásakor szakértők – többek között Pacsika Emília iparművész, Boldog Mária kerttervező, Andó György vízépítő mérnök, Somogyi József elektromérnök – véleményére támaszkodott. A tér uralkodó színe a több mint százéves állomásépület színvilágának inverze, vagyis fordítottja. Így például középszürke gránit, tömött világossárga mészkő, világosbarna klinkertégla köszön vissza a térburkolaton, a buszforgalom sávjának jeleként, a forgalomterelő oszlopocskákon.

Olvasóink írták

  • 20. suexID 2007. december 22. 12:59
    „Én is a 11-essel járok ki a vasútállomáshoz, de a csabai és pesti vonatokat is simán elérem. Biztos bennem van a hiba.”
  • 19. CsImre 2007. december 21. 23:10
    „Anno föld alatti parkolóról volt szó és arról, hogy az egész tér, és az előtte lévő utca parkosítva lesz, és gyalogos övezet. Ehhez képest 100 parkoló a díszburkolaton, ami tuti, hogy kevés lesz, mert honnan tudnák az autósok, hogy éppen tele van? Szinte borítékolható, hogy állnak, amerre csak tudnak, ha szabad, ha nem. De ne legyek pesszimista, örülök, hogy megszépül a tér, még ha a tarkálló pléhdobozok miatt tök mindegy, milyen színű is a díszburkolat. A 32 bicikitározó 100 parkoló mellett viszont "vicces".”
  • 18. Pista 2007. december 21. 22:55
    „Engem a nyomozók egy óra alatt felvittek Pestre. Aztán vissza már nem hoztak, mert időközben kiderült, hogy mégsem vagyok gyurcsányellenes terrorista...”
  • 17. karlvonbanhoff 2007. december 21. 21:48
    „Jozsi!
    Azért az a 1,5 óra erősen huzatos.persze a gumigyártól az Auchanig jó esetben összejöhet,de a Nagyállomástól a Nyugatiig kicsit necces..
    Jó is lesz az ha megcsinálják a teret,mert igy elég szegyenletes.”
  • 16. Amati 2007. december 21. 19:01
    „Attól a tény tény marad.”
  • 15. gyalogkakukk 2007. december 21. 18:58
    „Amati!!!
    Mit esz a fene, szállj már le Vásárhelyről!
    Lefetyelsz összevissza, mint egy vénasszony.
    Vásárhely-fóbiád van? Vegyél be egy Viagrát .. aztán foglald le magad...”
  • 14. GAgyi 2007. december 21. 18:16
    „Örvendek az egésznek. Én is járok pestre, vagy keróval, vagy kocsival megyek az állomásra, busszal sohasem. Ja és autóval pestre ugyan tábláig 1,5 óra, de onnan........megint annyi.
    Tömegközlekedés nekem rossz.
    Hogy miért? Mert nekem a 11-es a jó és a menetrendje pont olyan, hogy lekésed a vonatot. Valamint drága a jegy az autóhoz képest is. A 32 bicajtároló elsőre kevésnek tűnik, nem tudom.
    A képen elég bő hely van parkolónak. Nekem szűkebbnek tűnik.”
  • 13. Amati 2007. december 21. 18:14
    „ethan_hunt !

    Azért a vásárhelyi 1 db festőmesteres hibridautó (Lexus terepjáró) ingyen parkolásával nem dicsekednék, ami mellesleg így is 10 litert eszik. Nagy kockázatot nem válallt a város ezzel, sőt a az egyik leggazdagabb ember járt jól. De ezt már a helyi fórumban kitárgyalták.”
  • 12. egal 2007. december 21. 17:14
    „Ha szépen azt is rendbe hozzák,elférnek tán ők is , azon a nagy téren, ugye?”
  • 11. elekestimea 2007. december 21. 15:32
    „a hajléktalan szálló val mi lesz,ott marad dísznek?”
  • 10. Lappland 2007. december 21. 14:48
    „Botka hazudott már annyit,hogy ne higgyünk neki.Szép óvatosan össze kellene számolni az ígérgetéseiből mi valósult meg az ígért időpontra.Nagyképű,hazudós,szerencsétlen alak!”
  • 9. czegus 2007. december 21. 14:43
    „Ha kicsit szebben írnál "8" , még örülnék is neki hogy férfi vagy.”
  • 8. El Nyomottka 2007. december 21. 13:47
    „Én is sokat bringázok, de ha pl. Pestre utazom (időnként öltönyben is..), akkor nem bringán fogom cipelni a bőröndömet, hanem autóval megyek az állomásra, és ott is fogok parkolni, ezért örülök, hogy végre bővítik a parkolóhelyeket.

    Most azt kérdezed, miért nem megyek tömegközlekedéssel? Mert a szegedi tömegközlekedés kiszámíthatatlan, és úgy általában egy nagy rakás fos!

    Egyébként az állomás kint van a város szélén, ezért -bicajos létemre is- kicsit furcsának találom, hogy onnét is kitiltatnátok az autókat... :-)”
  • 7. ifj. Nagy Gábor 2007. december 21. 13:31
    „"az egész tér arculatához illeszkednek a 32 bicikli elhelyezését biztosító tárolók"

    És tessenek mondani, a kerékpárosok igényeihez is illeszkedik majd a tárolók műszaki kialakítása? (kerékhajlítók rulez!)”
  • 6. Nexus 2007. december 21. 13:08
    „Támogatom a fejlesztést.
    Igenis kellenek az ilyen beruházások, hogy a várost szebbé tegyük.
    A kerékpártárolós megoldást is javaslom ( a 320as megoldásnál maradok ), de a parkoló is lényeges ( kerékpáron 10-15 kilós csomagot szállítani elég bonyolult , és ugyebár vasúti állomás környékéről beszélünk ).”
  • 5. Jozsi 2007. december 21. 13:01
    „Joy megjegyzése helytálló, úgy tudom, a butapesti P+R parkolókat sem igen használják! Amíg Szeged-Bp autópályán 1,5 óra, vonaton majdnem kétszer ennyi, nálunk sem lesz másképp. Remélem, kulturált: fedett és bekerített kerékpártárolót építenek, és tényleg nem 32 biciklinek!”
  • 4. ethan_hunt 2007. december 21. 10:36
    „Ez a beruhazas is jol mutatja a varosvezetes impotenciajat. Par ev es az autok megfojtjak a varost....

    Csak egy megjegyzes: Hodmezovasarhely a vilagon az elso olyan varos, ahol a hibrid hajtasu autok ingyen parkolhatnak. Szerintem max 1-2 lehet a varosban, de maga az otlet itt a lenyeg!!!!”
  • 3. atkó 2007. december 21. 10:31
    „A 32 kerépkpártárolóval én sem dicsekednék, de lehet, hogy csak a sajtóhiba ördöge téfált meg bennünket és valójában 320 drótszamár elhelyezésére nyílik lehetőség a megújuló téren.”
  • 2. dova 2007. december 21. 08:42
    „Miért nem rajzolták a látványtervre az épület jobb szárnyát beborító mozireklámot is, amit szabályszegő módon a MÁV ismételten kihelyzett a műemlék épület homlokzatára.
    Olyan szép!!!! :(

    A kerékpártárolók száma jól tükrözi a város hozzáállását a fenntartható közlekedéshez.
    Megjegyzem, hogy ez a mennyiség már most is kevés lenne, mert ha valaki nyitott szemmel jár az állomás környékén, akkor láthatja. hogy minden valamire használható oszlop, rács, villámhárító tele van lakatolva biciklikkel.

    Így elég nehéz lesz eloszlatni a gyanút, hogy az önkormányzat az autós "szavazóbázis" kénye kedve szerint tesz.

    Egyébként, valóban értelmes beruházás díszburkolatos autóparkolót létrehozni.
    Hahó! Ez itt a XXI.század!
    Én kérek elnézést.”
  • 1. joy 2007. december 21. 05:32
    „Nagyszerű, de miért nem 100-as biciklitárolót, és 32-es gépkocsiparkolót építenek?
    Akik vonatoznak, kocsival csak kihozzák őket, aki saját autójába ül, az avval is utazik el a városból!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Negyven szociális bérlakásra pályázhattak

Szeged - Negyven önkormányzati szociális bérlakásra ötszáz pályázat érkezett kétszáz családtól, melyek közül tegnap délelőtt, a Belvárosi moziban hirdették ki a nyerteseket. Tovább olvasom