Délmagyar logó

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 17°C | 31°C Még több cikk.

Megújuló buszmegállók

Szeged - Egyik napról a másikra gőzerővel elkezdték átépíteni a 76-os busz Szalámigyár előtti megállóját. Ennek apropóján jártunk utána a 2010-es évre tervezett helyi közlekedési fejlesztéseknek.
Kaptunk egy olvasói levelet, amelyben arra kértek minket, tegyünk már valamit azért, hogy a Szalámigyár előtt kulturáltan fel lehessen szállni a 76-os buszra. A megálló rendkívül balesetveszélyes volt, mind a megközelítés, mind az ott tartózkodás szempontjából.

A felújítás azonban a héten megkezdődött. Az önkormányzatnak is tudomása volt a megálló veszélyességéről, azonban az 1-es villamos felújítása miatt a Szabadkai útra terelt teherforgalom akadályozta az átépítésének eddigi megindulását. A héten viszont már hozzá lehetett látni az átépítéshez.

Felújítják a veszélyes Szabadkai úti buszmegállót. Fotó: Segesvári Csaba
Felújítják a veszélyes Szabadkai úti buszmegállót. Fotó: Segesvári Csaba


A július 12-re elkészülő fejlesztéssel új peront kap a buszmegálló. Járdakapcsolatot alakítanak ki az ugyanott található 4-es villamos megállójával, továbbá a mozgássérültek számára is kényelmesen használhatóvá válik a szalámi gyári megálló – tudtuk meg Frankó Jánostól az önkormányzat közlekedési referensétől.

De nem csak ezt a megállót újítják fel Szegeden. Új külsőt kap a szőregi Gőzmalom és a Béke telepi buszmegálló is. – A közbeszerzési eljárásoktól függően a Honvéd téri megálló is átalakulhat az idén – mondta a közlekedési referens.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. csanyiv 2010. június 28. 00:37
    „Busdriver, hát ha valami katasztrófális volt, az a szalámigyári buszmegálló. Nem a villamosé, a buszé. Azt megállónak nevezni arcátlan csúsztatás volt, és elég sok ember használta (volna) nap mint nap. Éppen ideje volt már. Annyi megállóhely Pesten nem újult meg, mint ami Szegeden rendbe lett téve az elmúlt két évben...”
  • 23. Zsoltee0716 2010. június 27. 13:16
    „Busdriver!

    SZKT=önkormányati cég, Volán(helyi)=önkormányzati fentartású.
    Magyarán inkább a barátodat pénzeled, mint a szomszédodat.

    Az amúgy elméletileg a 8-as troli meghosszabítása miatt kellett, mert műszakilag nem vették volna át. A mostani megállókkal van egy alapkövetelmény ami teljesíteni kell(amit említettél az EU-s szigornak kell hogy megfeleljen).
    A Szalámigyári pedig elég a magyar szigor. Ide meg elég nehéz lenne beállót tervezni, mert tükör szagatóra csinálnák meg!

    Másik azt nem furcsálod, hogy a Kossuth-on nem mehet a Volán a közös trambusz sávon. Fura nem?
    Átadás szerintem még nem volt, mivel bontanak,mert nem felelt meg a műszaki ellenőrnek. Kint volt fényképezgetett bejelöltek dolgokat.”
  • 22. Busdriver 2010. június 27. 11:30
    „Teljesen nevetséges ami ebben a városban folyik. A nagy SZTK előtti megálló jó volt évekig(évtizedekig?) úgy, hogy se peron nem volt, se beállni nem lehetett normálisan a fáktól, de most, hogy troli fog arra járni, hát egyből megcsinálták.. Mielőtt valaki beleköt: nem hiszem el, hogy egy buszmegálló kialakítása olyan sokba kerülne, hogy EU-s forrás kell rá mindenáron, anélkül meg se lehet csinálni. Ja, persze így könnyebb azért pénzt lenyúlni, olyan BKV-s szagú a dolog. Van néhány katasztrofális állapotú megálló, azt véletlenül sem csinálják..
    Sztem a legsötétebb balkáni városban is különbül mennek a dolgok mint itt..”
  • 21. Logaritmus 2010. június 27. 10:20
    „Olyan szep fideszes szokas, hogy egy buszmegallo felujitasaba is bele tudnak kotni, hogy a vegen semminek ne oruljon senki. Fideszes berbeirok itt sziszegnek es tekeregnek... borzalmas csaladi eletuk lehet, ha civilkent is ilyen unneprontok es kotekedok.”
  • 20. joy 2010. június 27. 07:47
    „11!
    Lesz.
    Etető,
    -mint már láthatjuk is.”
  • 19. joy 2010. június 27. 07:45
    „4!
    Jó hír annak, aki használja, rossz hír a kesergővarjaknak.”
  • 18. Zsoltee0716 2010. június 26. 22:30
    „9. hozzászólás deszkás 2010.06.26. 15:47

    Hát ennyit írnak!

    Ráadásul eddig ugy van meg tervezve, hogy nem fedett.
    Sajna ár nincsen, de rá veszi valaki a fáradságot akkor kiszámolhatja:
    http://kepfeltoltes.hu/view/100626/6098649861_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/100626/3212652692_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/100626/5589376573_www.kepfeltoltes.hu_.jpg”
  • 17. Zsoltee0716 2010. június 26. 22:23
    „13. hozzászólás persona 2010.06.26. 17:16

    Te most vagy Cora belsős vagy vagy van valami kötöttséged a Volánnál?”
  • 16. klj_54 2010. június 26. 19:50
    „15. hozzászólás persona 2010.06.26. 19:36
    Gyurcsány idejében a fidesz fanok mindenért Fletót bántották!
    Hát elvtársak, megfordult a játék.
    Mostantól mindenért Orbán Viktor a hibás!”
  • 15. persona 2010. június 26. 19:36
    „14. hozzászólás klj_54 2010.06.26. 19:03
    amennyiben Orbáné a Cora..:)
    <moderálva>”
  • 14. klj_54 2010. június 26. 19:03
    „13. hozzászólás persona 2010.06.26. 17:16
    Ezt ugye Orbánnak köszönhetjük?”
  • 13. persona 2010. június 26. 17:16
    „a legnagyobb fejlesztést elfelejtették: Júl. 1-től megszűnik a Cora ingyenjárat és a 79-es busz fog bemenni a Corához..”
  • 12. achilleus 2010. június 26. 17:10
    „9. hozzászólás deszkás 2010.06.26. 15:47
    Biztos bevezetik a vizet, a villanyt és a gázt is.”
  • 11. N.P. 2010. június 26. 16:37
    „No majd ha Fideszes vezetése lesz a városnak, lesz itt tető - nem is egy, kettő!”
  • 10. achilleus 2010. június 26. 16:07
    „A Csillag-téren éppen most "újul meg" a nem egészen 1 évvel ezelőtt rendbe tett megálló (a szalagpanel előtti). A "megújulás" lényege egy oszlop elhelyezése miatti, 3-4 négyzetméterre kiterjedő felbontás.”
  • 9. deszkás 2010. június 26. 15:47
    „Zsolti! 6 000 000ft egy buszváró? Bazdmeg ebből házat épitenek+önrész!Katamaya! Arra járok ismerem,az autós lekanyarodáskor "elfelejt" indexelni a kikanyarodó meg néz ki a fejéből hogy miért nem indexlesz drága földim? A gyalogost nem érdekli az ilyen közlekedő.”
  • 8. Zsoltee0716 2010. június 26. 14:56
    „Július 12 a befejezési határ idő.
    36 hónap garancia lesz rá.
    tartalék kerettel(10%) növelt nettó vállalási ár: 6.215.000 Ft”
  • 7. Zsoltee0716 2010. június 26. 14:12
    „kecske17

    Lásd a tervből ki printscrinneltem egy darabot:
    Én azt írom amit látok!
    http://kepfeltoltes.hu/view/100626/busz1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg”
  • 6. Katamaya 2010. június 26. 13:58
    „3. valoperes_zugugyved 2010.06.26. 12:59

    Még csak nem is ez a szégye, hanem az, hogy egyes buszmegállókhoz csak életveszélyes úton-módon lehet eljutni.
    Lásd Szőregi út.
    Se járdsziget, se zebra, ne adj isten gombnyomós lámpa.
    Sőt, pont azon az oldalon, ahol laknak az emberek, nincs normális járda.
    A Szőregi út végénél lévő zebra a kanyarban szintén életveszélyes, ugyanis a táblát vagy nem láthatják az autósok a bokroktól, vagy ha meg is látják, már nincs idejü annyira lefékezni, hogy szükség eetén meg is tudjanak állni.
    Már nem számolom, hányszor ugrottam el az autók elől, hiába néztem szét.
    Ugyanis a gyalogos a kanyar miatt nem láthatja, hogy jön-e autó, vagy sem...”
  • 5. kecske17 2010. június 26. 13:35
    „zsoltee0716 jól mondod,csak fordítva. a házat is az alappal kezded,nem a tetővel.”
24 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Késik a tiszavirágzás

Újra árad a Maros és a Tisza, a tetőzés jövő hét elejére várható. Az áradás és a hűvös idő miatt késik a tiszavirágzás is. Tovább olvasom