Délmagyar logó

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 35°C Még több cikk.

Megvolt a Pesa első nappali köre a 2-esen - galériával

Szeged - Új villamos, új vágányon: nappali próbajáraton a 2-es vonalán járt a Pesa. A Swing Szeged a Pulz utcai remízből indult.
Elindult első próbaútjára pénteken délelőtt az új szegedi villamos; a lengyel PESA Bydgoszcz SA gyártotta jármű az uniós támogatással megvalósuló tömegközlekedés- fejlesztési projekt keretében épített 2-es vonalon tett egy kört.

A szegedi önkormányzat összesen kilenc járművet vásárolt mintegy 4,5 milliárd forintért, a vételárból 4 milliárd forintot uniós támogatás fedez. Az új villamos az első alacsonypadlós jármű, amely magyar vidéki nagyvárosban üzembe állhat – mondta korábban Botka László (MSZP) szegedi polgármester.

Jerzy Berg, a PESA Bydgoszcz SA marketingigazgatója a jármű ünnepélyes bemutatásakor közölte, a Szegedre leszállított villamos a százhatodik darab a Swing típusú villamosok közül. Ilyenek futnak Varsóban és Gdanskban is, de minden szerelvényt a megrendelő egyedi igényeinek megfelelően alakítanak ki. A maradék nyolc villamost 2012 májusáig szállítják le.

Próbázó Pesa a 2-es vonalon. Fotó: Frank Yvette (galéria)

A 30,1 méter hosszú villamos alacsonypadlós, öt részből áll, három forgóvázzal, hat oldalajtóval , 209 utas befogadására alkalmas, 40 ülőhellyel. Légkondicionáló és utastájékoztató-rendszer is szolgálja az utasok kényelmét.

A következő hónapokban a típusengedély beszerzéséhez szükséges vizsgálatokat végzik el a járművön, ehhez többek között 10 ezer kilométert kell futnia az új villamosnak a szegedi pályákon. Ezt a távot előreláthatóan februárra teszi meg a villamos.

A 26 milliárd forintos uniós támogatással folyó tömegközlekedés-fejlesztési projekt során szinte teljesen megújul a szegedi trolibusz- és villamoshálózat, s egy új trolibusz-, illetve egy villamosjárat is indul. Felújították a trolibusztelepet és a villamos remízt, s a város 13 alacsonypadlós, klimatizált, csuklós trolibuszt is vásárol.

Próbázó Pesa a 2-es vonalon. Fotó: Frank Yvette (galéria)

Korábban írtuk

Új villamos, új vágányon: nappali próbajáraton a 2-es vonalán járt a Pesa.

Szeged és az SZKT a tömegközlekedési nagyprojektet lebonyolító Szeged Pólus Kft., a Villamos 2 konzorciumot vezető cseh kivitelező OHLZ as képviselői a szakhatóságok ellenőrei ültek az első próbakörön Szeged új villamosflottájának prototípusán, amikor pénteken délelőtt az új Rókusi, 2-es vonalat tesztelte.

A Swing Szeged a Pulz utcai remízből indult, minden egyes megállónál váltónál, ívnél, jelzőlámpánál és a Vértói hurokfordulóban is vizsgálták az új pálya beállításait. Majd a szerelvény visszatért a remízbe. Információink szerint az üzemi próbán az első fecskét az SZKT forgalomban lévő többi villamos típusa követi.

Olvasóink írták

75 hozzászólás
  • 75. aquila0126 2011. október 30. 08:20
    „Elhúzhatták volna a pályát a József A. sgt-ig, a MÁV ig. előtt egy kis pályamódosítás :) és kész a körjárat. Az unokáink már utazhattak volna rajta. Boccs a hasonlatért de engem külsőleg a "Bengálikra" emlékeztet, bár még mindig szebb mint a Tátrák.”
  • 74. barsanyi 2011. október 30. 07:33
    „Szerintem a 9-s 19- s megoldás jónak tűnik mert az utasok zöme leszáll a Csillag térnél.
    Ugyanez az 1-s , 2-s villamosnál is be fog válni.”
  • 73. Szemif 2011. október 29. 18:38
    „70. mackópajtás

    Jelen állás szerint SAJNOS januárban beindítják a 2-est, bár őszintén remélem, hogy valaki rákoppint a 2-es vonalba újabban "beleszerelmesedett" fideszes képviselők fejére, és kivárják legalább a tavaszt, ugyanis a hálózatátszervezés a tél közepén egy igen nagy ostobaság.
    Nem beszélve arról, hogy míg nincs itt minden (vagy legalább 4-5) PESA 120Na, addig a 3-3F-4-es vonalról kell kapacitást elvonni, ráadásul tartaléknak csak a bengálik maradnak, tehát bármelyik forgalmi kocsi kidől, akkor azoknak kellene beállni, és elég szerencsétlen kicsengése lenne, hogyha a már 3-4 alkalommal elbúcsúztatott villamosok újra napi rendszerességgel feltűnnének, ráadásul pont a tél közepén.

    2-83-83A a Rókusiak búcsútvehetnek tőlük. a 2-es átszámozva valószínűleg megmarad Mars tér-Újszeged között, a 83A utód nélkül szűnik meg a 83-as kapcsán több verzió van, a legnépszerűbb a 20-as busz meghosszabbítása Alsóvárosig, de amíg a Közgyűlés nem fogad el határozatot ezekről a módosításokról addig ezek csak feltételezések meg tervezetek.

    72. aquila0126

    Beltéri videó (youtubeon találtam):
    http://www.youtube.com/watch?v=VXxwmPSUwdE&feature=related

    68. gorgó
    A gyártó nevének kiejtése tudtommal peza (persze így nem lehet szóvicceket fabrikálni)

    64. szpalika
    Erre gondolsz:
    http://www.youtube.com/watch?v=rVSh-au_9aM

    Tényleg hatalmas felvétel :-)
    (aki esetleg laikus és nem érti miről van szó, keressen rá a stroboszkóp hatásra a Google-ben)”
  • 72. aquila0126 2011. október 29. 17:24
    „Külsejét tekintve semmi extra, de állítólag belülről nagyon jól néz ki. Kár, hogy 4. percnél iszonyúan hangosan nyikorog. Nyilván a "minőségi" pálya az oka.”
  • 71. will 2011. október 29. 15:28
    „Hallottam és láttam! Nem lesz ez így jó! Nagyon nyikorog , zajos! :/”
  • 70. mackópajtás 2011. október 29. 15:25
    „A kérdés még mindig bennem él, mert megint nem említették meg a cikkben (vagy nem vettem észre). Mikor fog menetrend szerint közlekedni villamos (akármilyen) a kettes vonalon? És mi lesz 2-es és a 83-as buszok sorsa? Megszüntetik? Átalakítják, de hogy?

    És szerintem ezek a kérdések nem csak engem érdekelnek, hanem még vagyunk így egy jópáran...”
  • 69. Józsika 2011. október 29. 14:00
    „35. Zsanetta

    Felesleges magyarkodnod, hiszen csak az derült ki, te sem tudsz rendesen magyarul. Ugyanis amire te gondolsz, az nem Próba Járat, hanem Próbajárat, így, egyben. Lesz még több szoftveres változtatás is a villamoson, egyelőre a lengyel betűkészletet tudja, majd ha a lengyel műszakiak átadják a magyaroknak, akkor biztosan cserélve lesz.”
  • 68. gorgó 2011. október 29. 13:03
    „erről a névről a jó öreg Gyula bácsi, az első kajakosedzőm jut az eszembe. Az ő szavajárása volt: úgy meghajtalak titeket az edzésen, hogy vért fogtok pesálni...”
  • 67. szeti 2011. október 29. 12:52
    „66. papírmunkára vártak, lassú volt a kivitelező, pedig valóban augusztus óta kész a pálya. itt a cikk:

    http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/harom_beruhazas_meg_nem_ert_celba/2244710/

    most kezdték a próbajáratot, elvileg onnantól két hét (nov. közepe), és használatba lehet venni a vonalat. persze nem, mert a belvárosi szakasz csak decemberben készül el. persze lehet, addig Anna kút - Vértó vonalon elindítják a 2-est, bár igen csak elhibázott dolog csonka útvonallal avatni és elindítani egy új vonalat.”
  • 66. palika9 2011. október 29. 12:25
    „látom semmi foganatja a kérdésemnek, a villamos színe az érdekes és, hogy csikorog, igen a vas a vason csikorog, még néha a gumi az aszfalton is
    tehát: ha egy évet késett a pálya kiépítése, akkor az elmúlt két hónapban miért nem járt rajta villamos, miért nem szállított utasokat??? És egyáltalán fog-e járni, vagy tesztpálya lesz, vagy mi van?!”
  • 65. dBrown 2011. október 29. 10:39
    „62! Élőben nem villog. Ugyanolyan, mint a Tatrák kijelzője, csak ennél nincsenek "zöld pöttyök", hanem alapból világít, és narancssárgán, meg erősebb a fénye. De a hatás ugyanolyan.”
  • 64. szpalika 2011. október 29. 10:00
    „off:
    a felvétel érdekes dolog, már láttam álló nrotoros helikoptert a magasban felvételen, mivel a rotor fordulatszáma egész többszöröse volt a felvevő fordulatszámának.”
  • 63. vári 2011. október 29. 09:27
    „Látom, nehéz eldönteni, melyiken könnyebb fogást találni, a Pesán, vagy a pályán. Ha a kanyarban nyikorog a Pesa, akkor sz*r. Ja, nem, mert a Tatra is nyikorog, tehát a pálya sz*r.
    (Megjegyzem, ha választani kell, inkább az utóbbira tippelnék.)”
  • 62. szeti 2011. október 29. 09:24
    „60. A vilogás amiatt lehet, mert ugye a kamerafelvétel is képkockákból áll össze, illetve (mint fizikából tanulhattuk) a fényforrás sem konstans világít, hanem nagyon sűrű villogások által ad folyamatos fényt. Ha a kettő nem esik egybe (a képkocka pont elcsípi a két villanás közötti pillanatot), akkor ilyen lesz a felvétel, vibrálni fog a kijelző. Szerintem ennyi az egész, nem hinném, hogy szabad szemmel villogna (bár még nem láttam).

    Amúgy meg jó lenne, ha végre felülemelkednénk a színvitán és a próbajárat helyesírásán, és örülnénk végre annak, hogy nekünk is lesznek szép, kényelmes és legfőképpen alacsonypadlós villamosaink.”
  • 61. varadipal 2011. október 29. 09:10
    „Mikor indul utassal, üzemszerűen?”
  • 60. hajosinas 2011. október 29. 02:25
    „35. Zsanetta 2011.10.28. 17:33
    Egyetértek.Hozzátenném még, nemtudom az természetes-e /vagy műszaki hiba/ hogy a felirat villog, akár álló, akár mozgó helyzetben van a villamos ? Különben nekem nincs a színével semmi bajom, de ez nem is fontos, mert én itt Makón csak kerékpárral járok.Ha meg ott jártamkor felszállok rá majd egyszer, akkor meg csak az lessz számomra fontos,hogy gyorsan,kényelmesen és biztonságban célba érjek.A színét kifogásolják azok, kik ott élnek és nap-mint nap látják.”
  • 59. Wacky 2011. október 29. 00:13
    „ja és boccs a pirosas az piros fehér szürke akart lenni az 55-nél”
  • 58. Wacky 2011. október 29. 00:06
    „boccs, zöld szürke fekete... a pirosast pedig neten láttam... nekem úgy jobban tetszik...”
  • 57. Ebgondolat 2011. október 28. 23:15
    „A videón 5:14-nél a Tátra feltünően nyekereg a hiperszuper körforgalomban. A Bengálikat idézi, amikor elhaladtak a Novotel (Hungária) előtti kanyarban.”
  • 56. Ebgondolat 2011. október 28. 23:08
    „Maradjunk annyiban, hogy ez a vili pesa(sárga) színű!”
75 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elkezdték a védőoltások beadását

A háziorvosi rendelőkben is elkezdték az influenza elleni védőoltások beadását. Tovább olvasom