Délmagyar logó

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 10°C | 20°C Még több cikk.

Mennyi jutott tavaly ruhára?

Tavaly egy család átlagosan 108 ezer 500 forintot költött ruhaneműre és cipőre, nagyobb részét felsőruházati termékekre – állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet minap megjelent tanulmánya. Az élesedő verseny vesztesei a kisebb ruházati és textilszaküzletek.
Az elemzés szerint a magyar háztartások ugyanakkora hányada vásárolt tavaly ruházati termékeket, mint 2007-ben. A piac továbbra is kétpólusú Magyarországon: jelentős az igény mind az olcsóbb, mind pedig a drágább, márkás termékek iránt.

Az elmúlt évben az általános ruházati üzletek fejlődtek, a vevők azonban az olcsóbb vásárlási lehetőségeket sem hagyták ki. Növekedett a használtruha-üzletek és a szupermarketek, sőt az élelmiszerdiszkontok piaci részesedése is a ruházati piacon.

A tanulmány szerint 2005-ig növekedés jellemezte a területet értékben és mennyiségben egyaránt. Míg az új évezred elején a bővülés kétszámjegyű volt, addig 2003-tól kezdődően a lendület megtorpant, és a lassú növekedés stabilizálódott 2005-ig. A következő évben azonban már a megvásárolt ruházati termékek mennyisége csökkent, így értékben is jóval az infláció alatti volt a növekedés. A gazdasági megszorító intézkedések hatása 2007-ben a ruházati piacon is érződött: mind értékben, mind pedig mennyiségben.

Elegáns bemutató. Fotó: MTI
Elegáns bemutató.
Fotó: MTI

Tavaly azonban ismét fellendült a piac. A valamivel négy százalék feletti forgalombővülés nagyobb része a megvásárolt mennyiség növekedéséből adódott, míg az átlagár csak minimálisan emelkedett. A múlt évben a ruházati piac forgalma 360,8 milliárd forint volt.

Az egyes üzlettípusok piaci részesedésében a 2000 és 2004 közötti időszakban lényeges változások következtek be, teljes átstrukturálódás figyelhető meg. Míg az évezred elején a hipermarketek tudták növelni piaci részesedésüket, addig 2004-ben az értékesítés az olcsó boltok felé tolódott: főként a távol-keleti üzletek irányába.

Ezek egyre erőteljesebb térnyerésével párhuzamosan viszont a ruházati szaküzletek – márkaboltok, butikok – meg tudták őrizni piaci pozíciójukat.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szakmájukban maradtak

A nyugdíjba vonuló dolgozók egyharmada bánja, hogy szakmájában dolgozott, derül ki egy kutatásból.… Tovább olvasom