Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Mézesmadzag az alacsony ár

Próbapert indítanak a fogyasztóvédők az egyik utazásszervező céggel szemben, mivel annak meghirdetett részvételi díja nem tartalmazta az úgynevezett kerozinpótdíjat. Az irodák válasza erre az, hogy kérik, módosíthassanak áraikon, amikor az idei nyárihoz hasonló folyamatok indulnak el a pénzpiacon.
Sok az ajánlat, de kevés az elégséges információ. Fotó: Schmidt Andrea
Augusztusi utak árait nézegetve a következőket mazsoláztam ki az ajánlatok közül: Orfű hat napra 60 ezer 790 forint, míg Mallorca repülővel, szállodával nyolc napra mindössze 99 ezer 900. Vagyis, amennyiben még két napot Orfűn töltenék, csaknem ugyanannyit fizetnék, mint a spanyol szigeti nyaralásért. Hogy tisztán lássak, végül is mi mibe kerül, személyesen kell bemennem az utazási irodába. Ott közölhetik, a spanyol útnál akár közel 20 ezer forint is lehet a fejenkénti reptéri illeték és 8-10 ezer a transzfer ára.

Ezen gyakorlat miatt indítanak próbapert a fogyasztóvédők a Neckermann Kft. ellen, azt szeretnék ugyanis, hogy ne az úgynevezett „nettó", hanem a bruttó ár szerepeljen a hirdetésekben. A fogyasztóvédőknél idén nyáron a német cég által is alkalmazott „kerozinpótdíj" verte ki a biztosítékot, amelyet az utazásszervezők azért vezettek be, mert az üzemanyag-drágulást máskülönben nekik kellett volna lenyelniük.

Zöld út a díjemelésnek?

A fogyasztóvédők által kifogásolt kerozindíjat csak egyféleképpen lehet kivédeni – véli Roczkov György és Demeter Attila –, azzal, hogy forintgyengülés idején, amikor még az olaj ára is az égbe szökik, legyen lehetőségük a meghirdetett katalógusárak emelésére. Hiszen ezekről a külső körülményekről nem tehetnek. Míg a fogyasztóvédők próbapert indítanak a Neckermann ellen, ők a minisztériumhoz fordulnak jogszabály-módosításért.

Roczkov György, az Alföld Tours vezetője – aki a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) elnökségének tagja – válaszképpen elmondta, ezen a héten foglalkoztak a Neckermann-témával. A fogyasztóvédők valóban csak a kerozindíjat kifogásolhatják, hiszen a katalógusok a nettó árak mellett feltüntetik, milyen pluszköltségeket kell még az utasnak vállalnia. Demeter Attila, a Gold Sun Travel vezetője arra a kérdésre, miért jó az, hogy az utas sokszor nem tudja kiszámolni, mennyibe is kerül az útja, azt mondta: náluk kitették a kirakatba, hogy kérik az embereket, tájékozódjanak az irodában. Számukra ugyanis fontos, hogy az érdeklődőkkel beszélgethessenek, segítsenek nekik, melyik apartmant kössék le, s elmondhassák, ha hirtelen mélyül a tenger.

Mindkét vezető az érvényes kormányrendeletre hivatkozott, amelyet betartva árulják a zömmel a nagy utazásszervező cégek által hirdetett utakat. Hangsúlyozták tehát, hogy ők csak közvetítők, szegedi irodák ugyanis nem foglalnak le charterjáratokat. S amennyiben az utazásszervező a légitársaság által továbbhárított kerozindíjat is felszámolja, ők sem adhatják anélkül – persze erről a törvényt betartva, 20 nappal korábban értesítik az utast. Nem lehet elvárni, hogy egy gazdasági társaság a többletköltséget lenyelje, hiszen csődbe menne.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gregor József szülinapja a Muzsikáló Udvaron

Hatvanhatodik születésnapját ünnepli ma Kossuth-díjas basszistánk, Gregor József, aki vasárnap este… Tovább olvasom