Délmagyar logó

2018. 09. 25. kedd - Eufrozina, Kende 8°C | 16°C Még több cikk.

Miért nincs közvilágítás a Laktanya utcában?

Szeged - Olvasónk szerint nincs közvilágítás a szegedi Laktanya utcában. A Vadaspark lakópark szomszédságában két éve a kivágott fák helyére villanyoszlopokat állítottak. Világítás viszont a mai napig nincs.
Két éve a Vadaspark lakópark melletti utcában - amelyet azóta Laktanya utcára kereszteltek - egyik napról a másikra kivágták a gyönyörű, életerős fasort. Az indoklás a multikhoz vezető út közvilágításának megoldása volt. A fák kivágása után lefektették a kábeleket, felállították a villanyoszlopokat, ezzel a projekt be is fejeződött. Közvilágítás sajnos a mai napig nincs - írta elektronikus levelében olvasónk.

Az utca nem kimondottan forgalmas, hiszen Kecskéstelep felől - szerencsétlen módon - nem lehet behajtani. Egyszerű esetben sötétedés után elég erős világítással, lépésben haladni, hogy a sötét ruhában, úttesten gyaloglókat észrevegye az autós. A gyalogosok nem használják a járdát, hiszen ha a lakópark bejárata és a Szabadkai út között kellene irányt váltaniuk, át kellene mászniuk az árkon. Némi autós szlalomozással ez a probléma orvosolható. A baj akkor következett be majdnem, amikor tavaly egy ködös téli estén a lakóparkból kihajtva olvasónk keresztezni akarta a vaksötét Laktanya utcát. Oldalirányból jött egy biciklis - kivilágítatlanul. Olvasónknak másfél centivel a biciklis előtt sikerült megállnia.

A szegedi Laktanya utcában lassan két éve nincs közvilágítás. Fotó: Juhász László
A szegedi Laktanya utcában lassan két éve nincs közvilágítás.
Fotó: Juhász László

- Azóta is rémképem, hogy véletlenül kivasalok autóval egy kerékpárost. Esténként úgy közlekedek arra, hogy megállok, percekig meredek a sötétbe, vajon látok-e felém közeledő alakot. Néhány hete így úszta meg egy biciklis, aki ugyanarra közlekedett, ugyanúgy kivilágítatlanul. Az utca természetesen továbbra is vaksötét - állítja olvasónk.

Vajon miért nem működnek a lámpák? Kinek a felelőssége? Mennyi időbe kerül, hogy egy biciklis fizesse meg a sötétség árát, mert az autós nem áll meg hosszasan, letekerve az ablakot, fülelve, közeledik-e valaki a sötétben?

Villanyoszlopok vannak, világítás nincs. Fotó: Juhász László
Villanyoszlopok vannak, világítás nincs.
Fotó: Juhász László

Az EDF DÉMÁSZ kommunikációs csoportja megkeresésünkre a következő választ adta: az olvasó által említett térvilágítási hálózat nem a közvilágítási hálózat része, az a közelben működő nagyáruház saját beruházása által került kiépítésre, amelynek működésével és karbantartásával kapcsolatban a hálózat tulajdonosa tud bővebb felvilágosítást adni.

Olvasóink írták

  • 10. CsImre 2010. november 24. 11:03
    „5.

    A STOP tábla talán javítana a helyzeten, de meg nem oldaná, hiszen a kvázi balra tartó járművekre nem fognak számítani a keresztutcából érkezők. Ugyanez a gond az Oskola utcán, és ez lesz a gond a Kálvárián is, ami már most előre látható.

    A zsákutcásítás ugyan az átmenőforgalmat csökkenti, de a helyben lakókat is kerülőre kényszeríti.”
  • 9. CsImre 2010. november 24. 11:00
    „Az azért a biciklis kivilágítatlanságáért nem a "köz"világítás a felelős, így ha netán kilapulna egyikük, azt nem az utca sötétje okozza. Vannak helyek a városban, ahol a fák lombjától a szeparált bicikliutak szinte teljes sötétségben futnak.”
  • 8. Ganxta 2010. november 24. 10:56
    „7. muci 2010.11.24. 09:03

    Egyetértek. Minden kisgyerek mellé rendőrt kell állítani. Sőt továbbmegyek, minden kisgyereket sétáltató felnőtt mellé is rendőrt kell állítani. Sőt, minden rendőr mellé rendőrt védő rendőrt kell állítani.

    Nem. Az önkormi választásokon kellett volna ügyesebben szavazni, hogy az kerüljön hatalomra, aki képviseli is a lakók érdekeit. Pl. egy rendezési terv elfogadásakor. Vagy aki kooperál a rendőrséggel, hogy figyeljenek oda a térség közlekedésére. Vagy együttműködik a nagyáruházak vezetőivel és eléri, hogy bekapcsolják a világítást, mert gondolom, hogy szerződésben vállalt kötelezettségük. És nem önként jótékonykodnak.

    Szóval tetszettek volna gondolkozni. Vagy tanyára költözni. ;-))”
  • 7. muci 2010. november 24. 09:03
    „nemszőke! Teljesen egyet értek! Ráadásul az áthajtó autósok időnként crosspályának nézik a játszótér előtt lévő utat. Jó lenne, ha az átmenő forgalomban résztvevő autósok tisztában lennének azzal, hogy mivel lakópark - és köztudottan sok itt a kisgyermek - bármikor eléjük gurulhat vagy szaladhat egy csöppség. Akinek van gyereke tudja: ők még villámgyorsan és ész nélkül közlekednek. Kellene pár rendőrt állítani a be- és kijáratokhoz, tuti, hogy pár hét alatt jókora összeget kaszálhatnának.”
  • 6. nemszőke 2010. november 24. 08:48
    „Vadasparki "lakóparki" lakosként, közvetlenül átélve a mindennapi átmenő forgalmat (Teve u. legeleje, a bevásárlóközpont felől), bizton állítom, hogy zavar az átmenő forgalom.
    Fekvőrendőr és zsákutca témában sajnos nem tehetünk semmit addig, amíg az építtető Reál át nem adja a területet a városnak. Addig marad a por, a hatalmas fékezések, apróbb koccanások, sűrű karlendítések és egymás felmenőinek szidása, valamint azon ÜNNEPNAPOK VÁRÁSA, AMIKOR ZÁRVA TART A BEVÁSÁRLÓKÖZPONT és tényleg csak azok jönnek erre, akik itt élnek, vagy az itt élőkhöz jönnek.
    Nem tudom, hogy azok közül, akik folyamatosan itt járnak át, mit szólnának hozzá, ha a csendes kis utcájuk mellé felépítenének valamilyen közösségi helyet, és megemelkedne a gépjárműforgalom.
    Amikor ideköltöztünk, akkor erre a területre még tényleg igaz volt a Reál szlogen, hogy Harmóniában a természettel, ami sajnos már a múlté.
    Tudom, most jön az, hogy el lehet menni tanyára, meg sajnos a Kossuth Lajos sgt. és a 43-as mellett sem jobb, de szerintem senki sem számított ekkora átmenő forgalomra.
    Nem tehetünk mást, várjuk a csodát - meg azokat a napokat, amikor nincs nyitva az üzlet. :))”
  • 5. V42515 2010. november 24. 08:25
    „2,

    Magam is hattyasi vagyok, gyakran járok a Laktanya utcában, általában a TESCO-Hattyas viszonylatban. Az Általad írottak mellett én két másik problémát súlyosabbnak látok:
    - a Laktanya utca-Szabadkai út kereszteződésben a kerékpárosok életveszélyben vannak, főként a Kecskés felől érkezők. Az autós itt csak jobbra kanyarodhat, ezért (sajnos) rutinból a kereszteződésben csak balra néz, jön-e a Shell kút felől autó, és ha arról szabad az út, egy lendületből beveszi a kanyart kisívben jobbra. Ebbe a kereszteződésbe nagyon kellene egy STOP tábla, még mielőtt egy kerékpáros meg nem hal.
    - Ugyanebben a kereszteződésben, a körforgalom felől jövet nem lehet balra, a TESCO felé kanyarodni. Ezért, aki pl. Hattyasról jön a TESCO-ba, 3 megoldás közül választhat: 1. Szabálytalanul balra kanyarodik (kb 10%) 2. Elmegy körbe a Móravárosi krt felé (10%) 3. Keresztül megy a lakóparkon (80%). Sajnos én is ez utóbbiba tartozom akkor is, ha a sebességhatárokat maximálisan betartom. Nem tudom, a lakókat ez az átmenő forgalom mennyire zavarja, de én a helyükben biztosan "zsákutcásítanám" valamelyik érintett utcát...”
  • 4. Zs 2010. november 24. 08:12
    „Mert az pedig a MOL-é és nekik sincs kedvük világítani...”
  • 3. NTK 2010. november 24. 07:59
    „A DM akár annak is utána járhatna, hogy a 47-es úton a MOL-os körforgalomnál miért nem működnek a lámpák. Ott már közel tíz éve nincs világítás, pedig ki van építve.”
  • 2. vetroadam 2010. november 24. 07:53
    „Kedves Délmagyar, kedves Olvasók! Én is a lakóparkban lakom és láttam hogy a cikkben említett lámpák kb. egy évig üzemeltek, mielőtt kialudt a fényük. Hogy miért azt tényleg senki sem tudja, voltak a fórumon olyan hozzászólások, hogy egyes lakókat zavart a fényük, de inkább azt gondolom , hogy a számlát az áruházaknak kell kifizetni és ezt nem finanszírozzák. Egyébként a Laktanya utca az önkormányzat tulajdonában van, minden valószínűséggel közterület, nem az önkormányzat feladata lenne megvilágítani? A gyalogosokat, kerékpárosokat illetőleg igaz amit a tisztelt Olvasó írt, tényleg a járda helyett az úton sétálgatnak, fekete kabátban, sötétben, hogy 20 métert rövidítsenek és lámpa nélkül előszeretettel sötét ruhában kerekeznek a kerékpárosok. Ne legyen úgy, de előbb utóbb valakit tényleg elütnek. Egyébként nem csak a közvilágítás hiánya a fő veszélyforrás, hanem a fekvőrendőrök hiánya, mert egyes Hattyasra igyekvő autósok, motorosok a Laktanya utcát gyorsulási pályának használva szemmel láthatólag jóval a megengedett sebességhatár fölött döngetnek. Itt is sajnos csak idő kérdése, hogy mikor történik meg az első baleset, mikor gurul ki egy gyermek a lábbal lökős játékmotorjával egy figyelmetlen száguldozó elé.”
  • 1. frakk 2010. november 24. 07:44
    „Ezen az alapon azt is megkérdezhetjük Szeged és Röszke között miért nincs világítás?
    A válasz kevesen járnak arra, ezért energia pocsékolás a fényár, amit közösen adó Ft ból fizetünk. Gondolkozzunk, és ne hisztizzünk előbb.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

14 éves fiát keresi egy szegedi anya

Tovább olvasom