Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Miért nincs Szegeden foci? - online interjú

Szeged - Szerda délelőtt 11 órától Szalai István és Halkó Pál volt a delmagyar.hu vendége. Az olvasók segítségével próbáltunk utánajárni, hogy miért nincs Szegeden foci.
Szerda délelőtt 11 órától vendégünk volt Halkó Pál, a Tisza Volán SC labdarúgócsapatának szakosztályvezetője és Szalai István, aki előbb játékosként, majd edzőként dolgozott Szeged labdarúgásában. A két szakembert a szegedi fociról, a bukás okairól és a felemelkedés lehetőségeiről kérdezték olvasóink.

bo: Miért nincs Magyarországon foci?

Szalai István: Magyarország legnézettebb sportja a labdarúgás. Második a férfi kosárlabda, harmadik a kézilabda, negyedik a női kosárlabda, ötödik a férfi póló. Jelen pillanatban négy tv-csatorna küzd a magyar meccsek közvetítéséért.

Halkó Pál: Van Magyarországon foci, legfeljebb a színvonala nem éri el az európai elitligákét. Nyilván a kérdező ennek okaira céloz, ami visszavezethető a magyar gazdasági és társadalmi viszonyokra, a különböző sportágak kezelésére az elmúlt rendszer végén, illetve a rendszerváltás idején.

B.Giovanni: Miért van az itt Szegeden, hogy mihelyt van egy jó csapat azt gyorsan tönkreteszik... Itt volt a Szegedi Dózsa, SZEOL AK, SZVSE, DÉLÉP SC, jobbnál jobb csapatok voltak, de szép lassan leépítették őket, miért? A foci a legtöbb helyen egy jó üzlet, nálunk miért nem az? Sokan, gyorsan akarnak ebből meggazdagodni?

Halkó Pál: Valóban fájó, hogy itt Szegeden ilyen sok csapat szűnt meg, ez a jelenlegi helyzet egyik oka is, de azért nem mondanám azt, hogy itt szándékos tönkretételről lett volna szó. Ezek a csapatok különböző osztályokban szerepeltek, több-kevesebb sikerrel, és megfigyelhető, hogy kihátrált mögülük a gazdasági élet egy-egy szereplője, így a DÉLÉP vagy a MÁV vagy éppen a Belügyminisztérium. Nálunk azért nem tudott jó üzletté válni a foci, és itt alatt Magyarországot értem, mert nem indították be ezt az üzletet, nem teremtették meg az "iparág" stabil alapjait. Szerepelni sokan szeretnének, de meggazdagodni nem lehet belőle az biztos, sőt...

Halkó Pál és Szalai István szerkesztőségünkben. Fotó: Miskolczi Róbert
Halkó Pál és Szalai István szerkesztőségünkben. Fotó: Miskolczi Róbert

xBen: Milyen lehetőséget látnak egy stabil alapokon nyugvó, a szegedi labdarúgás hosszú távú, szebb jövőjét biztosító klub felépítésére? A Volán jó kiindulási alap, az utánpótlást biztosítottnak látom, viszont egy profi, hosszú távon első osztályú tagságot célul kitűző csapathoz feltétlenül erős gazdasági és társadalmi háttér szükséges. Ennek kialakításában mennyire partner a polgármester és a városvezetés? Milyen támogatást - nem csak anyagi- nyújtanak a szegedi fociért tenni akaróknak?

Szalai István: Valójában nem kell új klubot alapítani, mert Szegednek ötven éve NB I-es múltja van. Két név, aminek hitele van: a SZAK és SZEOL. Tehát a hiteles név fontos. Ezzel a kérdéssel a rendszerváltás óta találkozom, a korábbi és a jelenlegi polgármestereknek tessék feltenni. Ezekben a ciklusokban NB I-es, NB I/B-s és NB II-es csapatokban számos szegedi játékos játszott, mégsem támogatták eléggé a helyi focit.

Halkó Pál: A jó (profi) futballhoz, mint a működő autóhoz, négy kerék kell. 1. Társadalmi igény és önkormányzati szándék. 2. Stabil gazdasági és befektetői háttér. 3. Infrastruktúra. 4. Felépített utánpótlásbázis. Van még egy nélkülözhetetlen dolog, mint egy pótkerék: a média szimpátiája és támogatása. Ebből az öt tényezőből Szegeden egy adott, az utánpótlás. Sajnos, azt kell mondanom, nem látom reális esélyét a fentiek hiánya miatt első osztályú futball rövidtávú megteremtésének Szegeden, az NB II-t viszont feltétlenül meg kell célozni.

Fody26: Miért ennyire közömbös a vezetés a szegedi focival kapcsolatban?

Szalai István: Ez olyan kérdés, amire én nem tudokk válaszolni. Ismétlem: őket kell erről megkérdezni.

Szalai István. Fotó: Miskolczi Róbert
Szalai István. Fotó: Miskolczi Róbert

Halkó Pál: Ők valószínűleg tagadnák, hogy közömbösek, pedig azok. A lehetséges száz válaszból csak találgatni tudok. Ez egy kényelmes álláspont. A jelenlegi helyzethez nem kell sok pénz, nem kell új létesítmény, stb.

NógrádiT: Mit kell tennünk, hogy legalább egy Makó szintű másodosztályú csapata legyen Szeged városának?

Szalai István: Meg kell teremteni azokat a minimális feltételeket, amelyeket Makón megteremtenek, illetve vissza kell hozni az odament játékosokat, máris lenne egy NB II-es csapat.

Halkó Pál: Annyit tennék hozzá Pista szavaihoz, hogy természetesen nem csak a Makóra igazoló játékosokat kellene visszacsábítani, hanem sok mást is, aki a Tisza Volán focisuli 16 éves története alatt magasabb osztályba igazolt (17 fő fordult meg NB I-ben), és akkor talán még egy első osztályú csapat is kiadódna ezekből a játékosokból.

9-es: Súlyos milliókba kerül a szülőknek, mire a gyereküket NB I-be, esetleg külföldre hívják. Kufárok tartják a markukat, játékoskereskedők, ún. ügynökök kísérik a futballpalánta útját, már a serdülő III-tól felfelé. Önöknek mi erről a véleményük, konkrétan mit profitált a szegedi nevelőegyesületük az alábbi játékosok felneveléséből - a teljesség igénye nélkül: Gaghawi Nabil, Szélpál T, Bali P., Gyömbér A., Dlusztus A., Szabics I., stb.......? Ki engedte el őket, kapott-e az egyesület díjat, pénzt-értük, ki írta alá az átigazoló lapjaikat?

Halkó Pál: A szülők bármennyit is fektetnek be, a gyerekükért teszik. A gyerekük későbbi karrierjéért járatják költséges külön angol vagy matematika előkészítő foglalkozásra is. Hogy a "kufárokkal" hogy állnak szóba, az az ő felelősségük. Mi biztosan nem biztatjuk erre őket. Játékosok értékesítéséből van bevétele a Tisza Volán SC-nek, bár korántsem annyi, mint kellene. Ennek oka: a magyar szabályozórendszer hiányossága, sebezhetősége. Jellemző, hogy a kérdező épp a felsorolt játékosokat említi, ahol az átvevők valóban különböző praktikákkal éltek (vissza). Nem említik Völgyit, Popovicsot, Veréb Tamást, stb., ahol sokkal "normálisabb" üzletet sikerült kötni. Az elengedés és az átigazolás kérdésére kitérve: pont az említett szabályzat miatt gyakorta meg van kötve a kezünk, nem tudunk hatékonyan fellépni. Konkrétan a Diósgyőrbe távozók okán az ügyletet bonyolítók éppen a szegedi futball megsegítését ígérték ezzel a tranzakcióval. Nézzék meg, a Diósgyőr hova jutott.

zehn: Nem azt kell kérdezni, hogy miért nincs itt foci, hanem azt, hogy mit tesznek a "sportvezetők", hogy legyen. A semmin kívül.

Szalai István: A sportvezető kifejezés sok funkciót takar. Nem tudom, kire gondol a kérdező.

Halkó Pál: Akkor én most magamra veszem a sportvezető kifejezést... Mi megteremtettük a korábban említett feltételrendszer egy elemét, azaz az utánpótlásbázist. Sőt, elindítottuk a felnőtt futballt. Ez a mi fő kompetenciánk. Sokszor hallom, hogy szégyenkeznünk kell a szegedi futball jelenlegi állapota miatt. Én ezt másképp fogom föl, a Tisza Volánnál büszkék vagyunk arra, hogy 16 év alatt fölépítettünk egy teljes korosztályos felmenő rendszerrel működő szakosztályt, sőt, három éve már felnőtt csapattal is rendelkezünk. Ezt viszonlyag rövid idő alatt, nulláról indulva értük el. Lehet, hogy csak tájékozatlan vagyok, de nem tudok más hasonló, életképes, működő kezdeményezésről.

Halkó Pál. Fotó: Miskolczi Róbert
Halkó Pál. Fotó: Miskolczi Róbert

nerazzurro - Halkó úrhoz: A Tisza Volán alapkoncepciója érdekel, a fő csapásirány. Szép-szép az utánpótlásnevelés, le a kalappal a végzett munka előtt. Felmerül a kérdés, melyik csapat utánpótlását segítjük? FTC, Diósgyőr, Makó? Netán Sándorfalva, Zsombó, Földeák?

Halkó Pál: Kezdeném a végéről: nagy örömömre szolgál, ha bármely megyei csapat futballját is támogatjuk egyben. Természetesen nagyon szeretnénk, hogy a megtartó erőnk (Szeged városé) sokkal hatékonyabb legyen, a fiatalok képzése és egészséges nevelése mellett ez a fő célunk. Az utánpótlásnevelés igényének sem tudunk maximálisan megfelelni, ha nincs megfelelő szintű felnőtt csapat. Kell a motiváció, kellenek a példaképek.

NógrádiT - Halkó Úrhoz: Kérem sorolja fel a Tisza Volántól magasabb osztályba távozott leghíresebb játékosokat valamint az utánpótlás tavalyi eredményességét, válogatottjainkat.

Halkó Pál: Örömmel teszem, kérem is hozzá Szalai István segítségét, hiszen az első generáció az ő kezei alól került ki: Köteles, Szabics, Hrepka, Völgyi, Makra, Laczkó, Bali, Kecskés, Dlusztus András, Csúri, Kurucsai, Búrány, Szélpál, Tandari, Popovics például - ők valamennyien NB I-esek. Kiemelkedő eredményt ez évben U13-as korosztályunk ért el, az országos első osztályú bajnokságban Hüvös Gábor edző vezetésével harmadik helyen végeztek megelőzve többek között a FTC-t, az UTE-t, Debrecent, stb. Friss hír, hogy az eddigi 30 fő kososztályos válogatottunk mellett újabb nyolc kapott meghívást a most alakuló válogatott keretekbe: a 94-es korosztályból Szabó Marcell, a 95-ösből Forgács Dávid, Vangel Roland, Leindler Domonkos, Laczkó Zsolt, a 96-os korosztályból Zsótér Donát, Kecskés Ákos és Bartyik Roland.

nerazzurro - Szalai úrhoz: A megyei futballcsapatok száma az elmúlt 5 évben drasztikusan lecsökkent, a korábbi 3 csoportos megye III. helyett ma már az is kérdés, összeáll-e egyetlen, 12 csapatos harmadosztály? Az utóbbi 5 évben számtalan klub szűnt meg (és csupán egyetlen alakult, az FK1899 Szeged). Lát-e valami összefüggést a megyei szövetség "munkája" és "pártatlansága" és a fenti folyamat között?

Szalai István: Elsősorban nagyon örülünk, hogy az FK1899 Szeged megalakult és a hagyományokat ápolja. A felnőtt csapatok száma nem csökkent, hanem elmentek más bajnokságba, aminek gazdasági okai vannak. A szövetség megtesz mindent annak érdekében, hogy ezek a csapatok visszajöjjenek, amire vannak pozitív visszajelzések. A nevezések lezárásásig semmit nem tudok ezzel kapcsolatban mondani. Biztos a szövetség is követ el hibákat, de nem emiatt távoztak ezek a csapatok.

Fotó: Miskolczi Róbert
Fotó: Miskolczi Róbert

NógrádiT - Szalai Istvánhoz: Az "Együtt a Szegedi Labdarúgásért" civil mozgalom által május 22-én tartott születésnapi ünnepségen egyértelműen kifejezésre jutott a labdarúgó sport szeretete és, hogy megteremthető a még élő szegedi futball csapatok összefogása a sportágért. Vállalna-e Ön szerepet ebben a munkában? Elsősorban a régi nagy játékosok beintegrálásában számítanánk Önre.

Szalai István: Köszönöm a felkérést, eddig is mindent elvállatam a szegedi foci érdekében, ha az pozitív kicsengésű.

NógrádiT - Halkó Úrhoz: Kérem közölje a klub szponzori bevételeinek nagyságát (Tisza Volán egyéb szponzorok, tagdíj bevételek)!

Halkó Pál: E kérdésre azt szoktam válaszolni, hogy költségvetésünk egyensúlyát akkor tartanám egészségesnek, ha bevételeink egynegyedét a fő szponzor, negyedét az önkormányzat, negyedét a szülők, negyedét pedig legyen az én gondom, hogy ki állja (sok kisebb támogató). Sajnos ez a felállás nem valósul meg maradéktalanul. Egyes szereplőknek nagyobb súllyal kell megjelenniük. Utánpótlás költségvetésünk 25 millió körüli, az önkormányzat támogatása 2,2 millió...

NógrádiT - Halkó Úrhoz: Szíveskedjék megosztani velünk azt az összeget amelyet a klub terembérlet címén fizet Szeged városának ill. intézményeinek!

Halkó Pál: Ha lenne elég terem, akkor a fenti támogatásnál többet, így kifutja.

NógrádiT: Nem tartanak-e attól, hogy a szegedi labdarúgás többször, legutóbb másfél éve tönkretevő és cserben hagyó Dlusztus Imre a diósgyőri ámokfutás után visszatérhet a Tisza Volánhoz?

Szalai István: Én úgy érzem, nekem senkitől nem kell tartanom Szegeden, fociügyben.

Halkó Pál: Szervezetileg rendezettek a körülményeink a Tisza Volán SC-nél, anyagilag szűkölködünk, de úgy gondolom, mindenki megértő a problémákkal szemben. Nem volna szerencsés a jelenlegi helyzetet konfliktusokkal gyengíteni.

feri1988: Halkó Pál úrtól kérdezem, hogy az elmúlt 1 és fél évben a helyi sajtó, elsősorban a Délmagyarország segítette-e és mennyiben munkájukat a szegedi foci felemelkedésében?

Halkó Pál: Köszönöm a Délmagyarnak, hogy lehetőséget teremtett erre a beszélgetésre, a hozzászólások számomra is bizonyítják, hogy szükség van a kommunikációra. A Délmagyar az elmúlt időszakban nem bántotta csapatunkat akkor sem, amikor gyengébben szerepeltünk. Úgy gondolom, ezzel segítettek is. Utánpótlásunk megérdemelne egy kicsit több figyelmet.

pocokkaa: Mit lehet azért tenni, hogy a Magyarországon élő tehetséges focistáknak megérje Magyarországon maradni?

Szalai István: EU-ország vagyunk, így a munkavállalás szabad, minden területen. A költségvetést olyan szintre kell hozni, mint a Serie A-ban, és máris elérhető, hogy itt maradjanak.

Halkó Pál: Pista válaszáról az jut eszembe, hogy a napokban Ancelottit megkérdezték, hogy mi az olasz klubfutball lemaradásának oka. Azt nyilatkozta, hogy a lemaradás elsősorban az angol klubokhoz képest látványos, és ezt egyértelműen az anyagi háttér különbözőségére vezeti vissza. Azt mondja: "A helyzet egyszerű. Akinek több a pénze, jobb és versenyképesebb játékosokat vásárolhat. Meg kell találni az utat, amely visszavezetheti az olasz futballt a legmagasabb szintre." Akkor mit mondjunk mi?

9-es: Mi az értelme a nagy dérrel-dúrral beharangozott, bevezetett edzőképzésnek, ha a szövetségi kapitányunk felnőtt ill. utánpótlás szinten is holland?

Szalai István: Tanulni mindig kell. Az angoloknak olasz szövetségi kapitányuk van.

Halkó Pál: "Mezei szinten" nekünk kell képezni a játékosokat, a válogatókon magyar szakemberek szemezgetnek. nem tartom kardinális kérdésnek, hogy legmagasabb szinten most éppen hollandok dolgoznak. Várom, hogy megosszák velünk tapasztalataikat, tudásukat.

gardista33: Tervezik -e a Makót meghivni a tisza-parti stadionba,hisz pl. a fradit is megverte legutobb!!! 5-6 ezer nézö mindig lenne.

Szalai István: Legutóbb 5-0-ra megvertük őket azokkal a játékosokkal, akik most ott játszanak.

kek fekete Tisztelt Szalai Úr! Mint CSLSZ munkatárs, miként értékeli, hogy egy év alatt 2 újszentiváni csapat lépett vissza a megyés küzdelmektől? Ha jól emlékszem, régebben edzősködött is ott!?

Szalai István: Köszönöm a kérdést, továbbítanám is Putnik Lázár polgármester úrnak és Tóth Gábor sportreferensének, hogy adják meg a választ. Mivel Talpai János polgármestersége alatt megye I. osztályban bajnokságot nyertem a csapattal.

kek fekete: Mi a véleménye a Hüvös Gábor vezette FK 1899 Szegedről?

Szalai István: Mint edző, jó szakember lehet, ha így folytatja, az FK Szeged is bizonyítja, hogy nem csak elmennek csapatok, hanem jönnek is, és a kezdeti nehézségek után nagyon pozitív a véleményem a csapatról.

kek fekete: Igaz-e, hogy az 1991-es DVTK elleni osztályozót az Ön román játékosai eladták?

Szalai István: A játékosok az egyesület játékosai voltak, nem az enyémek. Erről a dologról most hallok először, nem tudok róla.

Kérdéseiket az interju@delmagyar.hu e-mail címre küldhetik vagy a kommentek között is feltehetik.

Olvasóink írták

88 hozzászólás
  • 88. Gy0ngyi 2009. július 02. 11:05
    „én tuti elmennék a focimeccsekre.Angliában is voltam és tökjó volt :)
    az a szurkolás ami ott volt...óóóriási volt.”
  • 87. gardista33 2009. július 02. 05:40
    „yossa,tévedsz. otthon a sok férfiember /és hölgyek is/ szivesebben néznek focit pl,mint szücs erikát. :D a reklámbol van a sok bevétel ,ezért küzdött a digi tv.”
  • 86. Yossarian 2009. július 01. 22:02
    „Szalai orbitális tévedésben van. méghogy Magyarországon a legnézettebb a foci. egy NB1-es bajnoki fordulón összesen nincs tízezer ember. a közvetítésekkel meg befaragott már a Duna Tv is, a töbi csatorna pedig egymás ellen csatázik, túrót se érdekli őket a magyar foci.
    elég szánalmas ez az egész.”
  • 85. mogyi80 2009. július 01. 21:44
    „hát igen ...régóta hitegették az atlétákat azzal hogy lesz egy rekordtán pálya....tehetségek még mindig vannak,csak sajna ideje korán elvesznek vagy eligazolnak...a mostani edzők pedig ingyen töltik délutánjaikat a pályán..De sajna ez egy ideig nem fog változni..pedig egy jó befektetéssel egy igazi rekreációs,atlétika centrumot lehetne létrehozni hazai és nemzetközi versenyekkel..lásd Debreceni Sportcentrum.”
  • 84. bigroy 2009. július 01. 18:20
    „mogyi80...... teljesen igazad van anno a 70-80-as években kiemelkedő volt a szegedi atlétika ,nagyon sok tehetséges versenyző és sok hozzáértő edző volt itt....sajnos arra a focira költünk az országban amelyik az utóbbi bő 20 évben csak agonizál és ennek ellenére a játékosok nem kis pénzt keresnek.....azokra a sportágakra kellene áldozni melyek eredményesek és öregbítik Magyarország sporthírnevét!
    A focistáink nem arról híresek,hogy elhalmoznának minket kiugró eredményekkel”
  • 83. csakegysrac... 2009. július 01. 18:13
    „Mogyi80: Azért mert a legtöbb igazolt sportolót ez a sportág tudja felmutatni mindenhol a világban. Egy fiatal gyerekkorában nem atlétizálni megy le a térre, hanem focizni...

    Természetesen a felvetett atlétika kérdése jogos,és érthető, hogy mondjuk egy rekortán futókör miért nincs...”
  • 82. mogyi80 2009. július 01. 17:42
    „..miért mindig a foci a téma???..miért nincs Szegeden egy csomó más?mondjuk több támogatás olyan sportágaknak ahol igenis még vannak kiugró tehetségek a mostoha körülmények között.Atlétika- a 70es évek körülményei közt edzenek kicsik és nagyok..szégyen a városra nézve,hogy egy normális pályát nem tudnak összehozni.nme értem miért kell mindig a focit erőltetni,ha nem megy ..nem megy.”
  • 81. nemecsekerno_007 2009. július 01. 17:01
    „Én is az kérdezném, hogy minek? Kicsit már elegem van abból, hogy egy csomó embernek azért van állása, mert az állam támogatja. Kérjenek pénzt a vállalkozásoktól és magánszemélyektől.
    Ha csökkentik az adókat akkor adnának is. De ez összetett kérdés.

    Miért nincs BMW gyár Szegeden? Ez szerintem kicsit fajsúlyosabb kérdés.

    Különítsenek el több 1%-ot az SZJA-ból amit sportegyesületnek, pártnak, alapítványnak vagy akárminek lehet felajánlani. Nem kóser, hogy elszedi az állam a pénzt az emberektől aztán a mútyi-rendszeren keresztül visszaosztja. Közpénz, hadd szóljon. Mér´ van ez??
    Ez a foci csak egy nagyon kis szelete az egésznek. Jobb lenne ha többen sportolnának és nem az "élsport" vinné a pénzt, illetve csak úgy ha eredményeket is felmutat.”
  • 80. gardista33 2009. július 01. 16:19
    „flexnake-t nem lehet sidney :P értem,a dm dolgozoja. vilagos.”
  • 79. magyarock1 2009. július 01. 15:34
    „Úgy látszik a foci nemzeti ügy,nemzeti sport,szinte kizárólag az agymosott liberál-komcsik ellenzik,hogy megerősödjön az országban,Szegeden.Ja mert arra tömegek mennek ki,és nehogymár összefogjon a magyar, ez veszélyes rájuk nézve.”
  • 78. Ungarn 2009. július 01. 15:13
    „Drágáim!
    A Makóban és más nem nb1-es csapatokban játszó Szegedieket már nem egyszer úgy átbakták szülővárosukban hogy szinte az utolsó hely ahová igazolnának a Volán! Egyszerűen hiteltelenné vált a szegedi labdarúgás és ennyi....Örüljünk hogy Makón van helyük!”
  • 77. CID 2009. július 01. 15:04
    „Légyszi a 75.-et is”
  • 76. CID 2009. július 01. 14:51
    „moderálva off”
  • 75. CID 2009. július 01. 14:48
    „gardista : Valóban jobban jártak az emberek amikor bartha( így kisbetűvel ) polgármester volt, lévén nem okozott, addig sem problémát a betegeinek. Egyébként, nézz már utána te agyhalott, mit jelent a cidrizni.:)”
  • 74. eldorádó 2009. július 01. 14:47
    „OFF még egy a 2. képhez:
    gondolom, a monitoron át igencsak rózsaszínben látják a világot, mivel a pink sorkiemelő is ott van kézközelben :-)”
  • 73. eldorádó 2009. július 01. 14:43
    „OFF
    a DM szerkesztőségében a PC-khez két egér jár egy időben: egy jobbkezes és egy balos :-)”
  • 72. gardista33 2009. július 01. 14:42
    „<moderálva>... :EE bartha igenis jobb polg-mester volt mint ez a mostani noname. :EE”
  • 71. CID 2009. július 01. 14:38
    „"Miért nincs Szegeden foci? " Minek ? :)”
  • 70. Logaritmus 2009. július 01. 14:09
    „Ingyenes edzés lehetőséget igen de közpénzt PROFI sportra NE!!!”
  • 69. gardista33 2009. július 01. 13:20
    „Szalai István: Valójában nem kell új klubot alapítani, mert Szegednek ötven éve NB I-es múltja van. Két név, aminek hitele van: a SZAK és SZEOL. Tehát a hiteles név fontos. Ezzel a kérdéssel a rendszerváltás óta találkozom, a korábbi és a jelenlegi polgármestereknek tessék feltenni. Ezekben a ciklusokban NB I-es, NB I/B-s és NB II-es csapatokban számos szegedi játékos játszott, mégsem támogatták eléggé a helyi focit.”
88 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megújult a Délmagyarország - mondja el a véleményét

Szeged - Szerdától elegánsabb, bővebb a Délmagyarország és a Délvilág. Tovább olvasom