Délmagyar logó

2016. 07. 28. csütörtök - Szabolcs 20°C | 29°C

Milyen lehetne öt év múlva az SZTE?

Milyen lehetne öt év múlva az SZTE?
,,Egyetem-múzeum" helyett ,,egyetemi csodák palotájának" szeretné látni az SZTE-t az oktatási rektorhelyettes. Karsai Krisztinától azt is kérdeztük, milyen újításokat és fejlesztéseket támogat.
– A hallgató-központúság, illetve a hallgatói teljesítmény- központúság fogalmait és mibenlétét kellene végre magunkévá tenni – véli Karsai Krisztina. A Szegedi Tudományegyetem oktatási rektorhelyettese is elismeri, hogy az intézménybe eltérő tudással és képességekkel érkeznek a gólyák. A tanulási eredmények „ernyőfogalma" alá tartozik: a tudás, a képesség, az attitűd, a felelősségvállalás és az autonómia ötöse. E keretrendszerben kell megfogalmazni, hogy milyen eredményt várunk el a hallgatótól, mire elvégzi a választott szakot. A tanulási eredmények középpontba állításával megváltozik a tanulásról és tanításról alkotott általános felfogás, és a rossz beidegződéseket is el kell felejtenünk.

Az egyetemi alkalmasság mérésének nevezte az SZTE a 2015/2016-os tanév elején a hazai felsőoktatásban elsőként kipróbált programot. A gólyák tudásszintjének meghatározása, fejlődésük utánkövetése szolgáltathat alapanyagot arról, hogy miként kell felépíteni az egyes hallgatók vagy az összehasonlítható jellemzőkkel rendelkező diákcsoportok tutorálását, további segítését. 

– Láthatóvá kell tenni a hallgató fejlődését, illetve azt, hogy mi az, amit az egyetem hozzá tud tenni a fiatal ideérkezésekor megmért tudásához. De nemcsak az oktatóktól várjuk el, hogy a bemeneti kiindulópontról elvigyék az egyetemi kimeneti követelményszintre a hallgató tudását, hanem a fiataloktól is elvárjuk a folyamatos munkát: a tanulást – hangsúlyozza a rektorhelyettes.

A tömegoktatás korában az egyetemi képzés módszertani megújítása olyan alternatív lehetőség, amely hozzájárulhat például a felsőoktatás egészét jellemző 25–30 százalékos lemorzsolódási arányszám csökkentéséhez. 

– Biztos vagyok abban, hogy az SZTE képes lesz céljai megvalósításához lehívni a rendelkezésre álló forrásokat – jelenti ki Karsai Krisztina. 

– Létérdekünk is ez, hiszen az elkövetkező időszak fejlesztései alapján állíthatjuk modern, „emberközpontú" és nemzetközileg még versenyképesebb pályára intézményünket.
Az Open Online Oktatás víziója

„A vízióm szerint az SZTE-re felvételt nyert hallgató beiratkozáskor megkapja azt az eszközt, amivel az e-tananyagokat elérheti. Amikor beregisztrálja a kurzusait, látni fogja, milyen elektronikus tartalmakat kínálunk számára; a kötelező tárgyain kívül milyen online kurzusokon bővítheti a tudását a képzés részeként vagy kiegészítéseként. 
Az SZTE-n természetes lesz, hogy minden kurzushoz lesz hozzáférhető tananyag, a vizsgaidőszakbeli vizsgázást pedig akár el is törölhetjük..." – mondja a rektorhelyettes. Karsai Krisztina kiemelte, hogy az „SZTEO3", azaz az „SZTE Open Online Oktatás", vagyis a szegedi digitális tudásbázis víziójának valóra váltásáért sokan dolgoznak, akiknek elkötelezettsége, lelkesedése és kreativitása kulcskérdés a megvalósításban. „E csapathoz bármikor lehet csatlakozni."
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Migránsok kirablása miatt emeltek vádat Szegeden

Szíriai határsértők nyári kirablása miatt emelt vádat a Szegedi Járási és Nyomozó Ügyészség öt férfi… Tovább olvasom