Délmagyar logó

2017. 02. 23. csütörtök - Alfréd 5°C | 15°C Még több cikk.

Mindent a vendégért!

Családias légkör és egyre szélesebb körű szolgáltatások jellemzik a panziók kínálatát Szegeden. Akad, ahol már a szálló lógója is felkelti a turisták érdeklődését, máshol ingyenkávéval és üdítővel kedveskednek a vendégnek.
Ágyaznak a szegedi Illés panzióban. Már érkeznek a nyári előfoglalások Fotó: Schmidt Andrea
Jacuzzi, szauna, masszázs és uszoda egyelőre nincs a panziókban – a szolgáltatások skálája mégis bővül. A vendégeknek még mindig az olcsóbb árak és a családias hangulat jelenti a legnagyobb vonzerőt, de egyre több az igény extraszolgáltatásokra is. Ezeket a panziósok maximálisan figyelembe veszik, hiszen tudják: ha nem teljesítik az elvárásokat, legközelebb máshol szállnak meg a vendégek.

Szegeden a nyolc éve nyílt Illés panzió tizenkét szobával várja vendégeit – harminc-harmincöt férőhellyel. – Sok törzsvendégünk van, már családtagnak számítanak, és minden rigolyájukat ismerjük – mondja Illés Németh István tulajdonos. A panzió az évek során nagy átalakuláson ment keresztül a vendégek kedvéért.

– Az éttermet hiányolták a legtöbben, hiszen sok üdülési csekkel fizető kuncsaftunk volt, akik a szállás mellett az étkezésért is ezzel szerettek volna fizetni. Télen pedig a szakadó esőben érkezett vendég nem szívesen mozdult ki innen – mondja a tulajdonos. Az Illés panzió ezért egy éve étteremet is üzemeltet, ami máris érezteti a hatását: 15-20 százalékkal nőtt a vendégforgalom. Mivel csábítják még magukhoz a turistákat? A biciklikölcsönzés, a pingpongasztalhasználat, a konditerem és a szobák többségébe beszerelt klíma mind-mind a pihenni vágyók kényelmét szolgálja. A reggeli elköltésének ideje pedig nincsen korlátok közé szorítva: a nagy szállodákkal szemben bármikor elkészítik a vendégnek a harapnivalót. A kajak-kenu világbajnokság és a szabadtéri idejére már most érkeznek a szobafoglalások.

A szőregi Vakló fogadó pusztán a logójával kíváncsivá teszi a vendégeket: a félszemű, kapafogú lóembléma sokak érdeklődését felkelti. Túri Krisztián üzletvezető elmondta, harminchét férőhelyes fogadójára a családias hangulat jellemző. Legjobb példája ennek látványkonyhájuk, ahol a vendég szeme előtt készülnek az ételek. – Sütés közben a szakácstól praktikus tanácsokat kaphatnak a vendégek, hogyan tudják otthon is elkészíteni az itt felszolgált ételeket – meséli Túri Krisztián, aki a lovas- és kerékpártúrák szervezése mellett tekepálya és mini wellness-szalon építését is tervezi a jövőben.

Cselovszki György szerint – aki több mint húsz éve dolgozik a vendéglátós szakmában – kizárólag apróságokon múlik egy panzió sikeressége. Bár az Izabella Hotelben még meleg étel fogyasztására sincs lehetőség, a januártól márciusig tartó kritikus időszakban sem volt üresjáratuk. Ők ingyenkávéval és üdítővel kedveskednek, és ha kell, még a vendégek szennyes ruháját is bérmentve kimossák. Ennél már csak a szobaárak vonzóbbak: a betérő 3600 forintért hajthatja álomra fejét.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kampány exvezetők nélkül

Kampányában sem a jobboldal, sem a baloldal nem használja ki a rendszerváltás után megválasztott… Tovább olvasom