Délmagyar logó

2017. 11. 19. vasárnap - Erzsébet 0°C | 8°C Még több cikk.

Mínuszokban is építik a Tisza-hidat

Szeged - December elején szegedi városházi lakossági fórumon ígérték meg a NIF Zrt. vezetői és a kivitelezők, hogy még a téli hónapokban sem tartanak szünetet az M43-as építésében. A tartós mínuszok azonban közbeszóltak: a csonttá fagyott talaj miatt le kellett állni a földmunkákkal. A Tisza-hídon és az autópályahidakon dolgoznak.
Az M43-as autópálya Szeged–Makó közötti szakaszán a hideg téli időjárás ellenére sincs szünet a Tisza-híd építésében, és a föld alatti betonozási munkálatokkal is haladnak – tájékoztatta lapunkat Fazakas Orsolya, a beruházó NIF – Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő – Zrt. kommunikációs vezetője. A kemény fagyok miatt viszont mind a 4 szakaszon fel kellett függeszteni a földmunkákat. A földmunkák szüneteltetése miatt nincs mozgás a régi 5-ös út M5-ös autópályára le- és felvezető körforgalmainál: itt kezdődik az M43-as autópálya úgynevezett 1. szakasza, amely a 47-es útig vezet el. Ennek végpontján, a Vásárhely felé tartó forgalmas útnál viszont dolgoznak. Szeged felől Algyő felé haladva a bal oldalon a 47-es felett átvezető autópályahíd cölöpözését készítik elő. Megfúrják a talajt, beleöntik a betont, megterhelik, és az eredményt értékelik. Úgy tudjuk, a felhasznált betont ilyen fagyok mellett „téliesíteni" kell különböző adalékanyagokkal, de ezt a megoldást csak egy bizonyos határig lehet alkalmazni. Mindenesetre azzal is sok időt nyernek, ha a próbacölöpöket elkészítik.

A 2. szakaszon az új Tisza-híd cölöpözési munkálatai decemberben befejeződtek. Most a jövő héten elkezdődő munkafolyamatot készítik elő: hozzáfognak a cölöpösszefogó gerendák készítéséhez, valamint más betonozási munkákhoz. Mint megtudtuk, fontos, hogy az ártérben lévő pillérek cölöpösszefogó gerendái még a tavaszi olvadás előtt elkészüljenek, ezért a kivitelező gőzerővel folytatja a munkát. Ezen a szakaszon nehéz feladat a közművek kiváltása, hiszen az algyői szénhidrogénmező területét is érinti az autópálya nyomvonala. A közműkiváltások nagy figyelmet kívánó előkészítő munkálatai ezekben a hetekben is tartanak.

A 47-es út felett átvezető híd cölöpözését készítik elő Szeged határában. Fotó: Schmidt Andrea
A 47-es út felett átvezető híd cölöpözését készítik elő Szeged határában.
Fotó: Schmidt Andrea

A 3. szakaszon is a próbacölöpözést kezdik el a különböző felüljáróknál. A makói lekötés szakaszán – ez a 4. része a Szeged és Makó közötti, 31,6 kilométer hosszú sztrádának – a decemberi 17-i próbacölöpözés eredményének értékelésével foglalkoznak.

Négy szakaszban

A sztráda első 7 kilométeres szakasza a régi 5-ös és a 47-es út között húzódik, a második, 9 kilométeres foglalja magába a Tisza-hidat, a harmadik 16 kilométer hosszú, s nagyjából Maroslelétől Makóig tart, a negyedik pedig az úgynevezett főúti visszakötés: Makónál, a 43-as útra. Az első 2009. november, a többi 2010. augusztus végére készül el.

Téliesítés

Túlságosan költségessé tenné a kivitelezést, ha minden munkát „téliesítenének" – tudtuk meg egy név nélkül nyilatkozó kivitelezőtől. Elvben ugyanis mindenre lehetne megoldást találni, hiszen az építőiparban minden ki van találva, még a legmostohább időjárási viszonyokra is, de vannak határok. Figyelik az időjárás-jelentést. Embereiket csak akkor mozgósítják, ha huzamosabb ideig lehet dolgozni, egy nap kedvéért nem hozzák vissza őket az ország távoli pontjairól.

Olvasóink írták

  • 13. csanyiv 2009. január 08. 14:49
    „Karl, maci nem foglalkozik tényekkel, a valóság csak megzavarja mások fikázásában. Gondolom ez a Pistrui megerőszakolhatta vagy megölt valakit a családban, onnan ez az ősi verbál-vendetta. De még az is lehet, hogy Kádárt vagy Sztálint is képbe hozza legközelebb.
    Én inkább Attila koposóját keresném - hamár Tisza-híd... :)”
  • 12. Piki 2009. január 07. 14:34
    „Kővé fagyott zöldségekkel most a miskolci vásárcsarnok kereskedői szívtak, de nagyot. Ilyen nonszensz helyzetről még nem hallottam, ami ott folyik most. Mindkét félnek igaza van, de mégsem.”
  • 11. SP 2009. január 07. 12:15
    „Szia! 10. hozzászólás papus3 2009.01.07. 10:29
    Szerinted miért nem fagy szét a föld alatt a vízvezeték cső. Miért vermelik a krumplit, a zöldséget stb. stb.”
  • 10. papus3 2009. január 07. 10:29
    „Elismerésem minden autópálya- és hídépítőnek!!!
    Tudod "kedves" SP az a jó, hogy nem a te kot-kot eszedhez van mérve a magyar műszaki oktatás és kivitelezés, mert akkor csak lekonyuló tornyocskák készülnének.
    A műszaki oktatásban nem véletlenül van az, hogy a hallgatóknak kb 10%-a kap csak diplomát.
    A mindenkori szükséges építéstechnológia megválasztását, alkalmazását bízd a szakemberekre, és a hidegben is kitartó dolgozóikra - ők tudják, hogy mi a szükséges.
    De te csak írogatsz a jó melegből...”
  • 9. karlvonbanhoff 2009. január 07. 09:23
    „maci52 2009.01.06. 18:19
    A Szeviép az nem szegedi bejegyzett cég?
    Az nem itt ad munkát?
    Az nem itt adózik?
    Vagy az a baj,hogy a Pistrui-nak van belőle jövedelme? Gondolom Te is azért dolgozol,hogy jövedelmed legyen.Az,hogy az mennyi az egyéni probléma,de mivel ez egy szabad ország lehet próbálkozni,hogy hátha összejön több is.
    De gondolom nem egyszemélyes cég a Szeviép,szvsz pár család költségvetéséhez még hozzjárul.
    Igaz az volt a jó, amikor még a régi szép álomidőkben az Anna fürdőt egy ZALAEGERSZEGI!! cég újította fel.itt SZEGEDEN. Ill csak elkezdte,mert befejezni már nem bírta!Közben meg a szegedi cégek itt álltak munka nélkül.
    Persze ez így volt természetes,mert akkor a hithű, igaz magyarok irányítottak bennünket.”
  • 8. karlvonbanhoff 2009. január 07. 09:08
    „cyt 2009.01.07. 08:51

    Nos akkor javaslok egy hétvégi fürdő túrát Gyopárosra,hogy tisztába légy az orosházi elkerülővel.De legjobb ha Gyulára indulsz és akkor végigjárod az összest.
    A vásárhelyi az sehogy sem az,csak maximum annyival,hogy egy sarokkal később megyel be a városba,na meg a vasútnál nem kell várnod.”
  • 7. cyt 2009. január 07. 08:51
    „Szerintem az oroshazi elkerulonek nevezett valami sem "teljesen elkerulo", ahogyan a vasarhelyi is csak "reszben" az. A bekescsabait es a gyulait nem ismerem, olyan "messzire" nem szoktam jarni.”
  • 6. Cyrin 2009. január 07. 06:45
    „Az hogy pont vásárhelyen nincs elkerülő Lázár ügyességét dícséri.”
  • 5. karlvonbanhoff 2009. január 06. 21:16
    „Vásárhelyről nem is beszélve,ugye? ((-:”
  • 4. vuk 2009. január 06. 20:41
    „Amugy az normalis, hogy 7 km autopalyat 1 EVIG epitenek?...

    Es utana miert nem terelik el a 47-esen az egesz romaniaba tarto cuccot? Romaniaig mindenhol elkerulo van: oroshaza, bekescsaba, gyula..”
  • 3. maci52 2009. január 06. 18:19
    „Ebből lesz a Pistruinak hadihajója.”
  • 2. newdog 2009. január 06. 18:04
    „Minden elismerésem a kint dolgozóknak!!! Kitartást s mihamarabbi jó időt kívánok nekik!!!
    Üdv! "ND"”
  • 1. SP 2009. január 06. 17:27
    „DM: "Úgy tudjuk, a felhasznált betont ilyen fagyok mellett ,,téliesíteni" kell különböző adalékanyagokkal, "Megfúrják a talajt, beleöntik a betont,"
    A fagyhatár kb. 60 centi. A betoncölöp mélységében több min 10C.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az Orpheus munkatársa a helyszínen segített

Szeged - Az Orpheus Állatvédő Egyesület ebrendészeti telepe nem sintértelep. Tovább olvasom