Délmagyar logó

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 14°C Még több cikk.

Modellfrissítés – arccal előre

Ráncfelvarrásnál talán több, új modellnél viszont kevesebb – ez az új Peugeot 307-es. A kombi, az SW, a CC, illetve a 3 és az 5 ajtós kivitel is egyszerre változott, ami azért elismerésre méltó teljesítmény.
Ami jó, ahhoz persze nem kell hozzányúlni, s ilyen volt a már ötéves modell középső és hátsó traktusa, s persze az elejével sem volt gond, csak közbe megszületett a 407-es. És az nagyon sikerült, különösen az első harmad, ami így kicsit összenyomva felkerült a 307-esre, s a (vad)macskaszemű fényszóróforma nagyon jót tett a Peugeot-nak. (Ez a vadság egyben szelídség – mosolygás is – is, hiszen ezzel a megoldással a gyártó a gyalogosvédelem területén is plusz pontokat szerzett.) Csak szép, s nincs olyan érzése a szemlélőnek, hogy két autóból rakták össze, annyira egységes, harmonikus és magabiztos – az ötajtós modell mindenképp, ezt a Peugeot Kovács jóvoltából a Pótkerék szerkesztősége is közebbről megvizsgálhatta.

Hátulnézetből talán csak a megváltozott kialakítású ledes lámpák árulkodnak arról, hogy az új 307-est látjuk, oldalnézetben az A oszloptól kezdődően nem igazán változott a rajzolat. Ami jó, ahhoz nem kel hozzányúlni, ám a régi 307-esnek azért volt néhány műszaki gyermekbetegsége, amit a márka kezelt, s kezel. Az új modell persze
Motorkínálat

A benzines paletta alján a 90 lóerős 1.4 16V áll, szívó oldali változó szelepvezérléssel. Felette a 110 lóerős 1.6-os, majd a 143 lóerős kétliteres négyhengeres következik. A sort a CC-be rendelhető a 206 RC-ből átvett, 180 lóerős izgalmas sportmotor zárja. Dízelből továbbra is 90 lóerővel kezdődik a kínálat, a másik 1.6 HDi 109 lóerős, a csúcsmodellben kétliteres, 136 lóerős turbódízel motor dolgozik 320 – túltöltéssel rövid ideig 340 – Nm nyomatékkal.  
ezeket már „kinőtte".

Több apró, de hasznos módosítás után választható extraként megjelent a 307-ben a keréknyomás-ellenőrzés, a xenon fényszóró, a kétzónás – oldalanként külön beállítható – automatikus légkondicionálás. Ezentúl az utast is hangjelzés és villogó ábra figyelmezteti a biztonsági öv bekötésére, s komolyabb biztonsági előrelépés a kétfokozatú első légzsákok átdolgozása. Ez jobb védelmet biztosít a mellkasnak.

Apró figyelmesség, hogy bekapcsolt első ablaktörlőkkel hátramenetben, automatikusan törölni kezd a hátsó lapát. Újak az első ablaktörlők is és minden 307-hez jár a kihajtható tollú gyújtáskulcs. Az autó új stílusú műszereket kapott, és valamelyest módosult a középkonzol is.

Az összhatás teljesen rendben, ezután is népszerű autó marad a 307-es általunk próbált ötajtós modellje. A 90 lóerős 1,4 literes 16 szelepes benzinbefecskendezéses belépőmotor jó választás, a 133 Nm-es maximális nyomatékkal elegendő az 1,2 tonnás saját tömegű kocsi átlagosan dinamikus mozgatásához. A 307-es ezzel a motorral 172 kilométeres végsebességre képes és 14,2 másodperc alatt van százon. Átlagos fogyasztása 6,5 liter, de országúton, könnyű lábú sofőrrel 5,3 liter benzinnel is beéri.

A kocsi jól vezethető, egyenesfutása, kanyarstabilitása megfelelő, miközben érvényesül a futómű kényelemre hangolása. Eközben tágas, jól rakodható családi autó. Az új Peugeot 307-es alapára 3,5 millió forint, ami jó ár/értékarány, az SW, igaz, már 110 lóerős belépőmotorral 4,5 millióról indul, míg a CC csúcsváltozata 7,1 millió.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyurcsány: Az autópálya csak az első fontos lépés

Reptér, vasút, híd, tudásipar – sorolta a következő lépéseket a miniszterelnök, és a… Tovább olvasom