Délmagyar logó

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 9°C | 24°C Még több cikk.

Most nem az automatákkal, hanem a mobilos parkolással volt gond

Szeged - Nem tudtak sms-ben parkolni péntek délelőtt Szegeden azok, akik 30-as hívószámmal rendelkeznek. Volt, aki a klinikán ülve szerette volna meghosszabbítani így parkolójegyét, de találkoztunk külföldiekkel is, akiknek sem aprója, sem magyar bankkártyája nem volt, hogy fizetni tudjanak.

Most éppen a mobil parkolás nem működik

– jelezte reggel szerkesztőségünknek egyik olvasónk. Ildikó az onkológiai klinikára ment, ám nem végzett időben az orvosnál, ezért szerette volna telefonjáról meghosszabbítani a parkolójegyét. Az automatikus válaszüzenetben előbb azt az utasítást kapta, hogy küldje a régi telefonszámra, a régi formátumnak megfelelően a parkolási üzenetet, majd amikor ezt megtette, onnan is kapott egy üzenetet, hogy a zónakód ismeretlen. Ezt követően nem próbálkozott tovább.

– Mivel nem tudtam otthagyni a rendelést, hogy kimenjek aprót dobálni az automatába, csak reménykedni tudtam, hogy nem kapok büntetést. Szerencsére utána már hamar végeztem, addig pedig nem járt arra parkolóőr – mesélte a nő.
Ahmednél nem volt sem apró, sem magyar bankkártya, 30-as mobiljáról pedig nem tudott parkolójegyet váltani tegnap délelőtt.  Fotó: Frak Yvette
Ahmednél nem volt sem apró, sem magyar bankkártya, 30-as mobiljáról pedig nem tudott parkolójegyet váltani péntek délelőtt. Fotó: Frak Yvette

Délelőtt mi is kimentünk a klinikák környékére, és hamar kiderült, nem csak pillanatnyi hiba történt a rendszerben.

Bár a 20-as és 70-es számokról el lehetett küldeni az sms-t, aki 30-as előhívóról próbálkozott, még 10 óra után sem járt sikerrel.

A barátaimhoz jöttem Szegedre. Nincs magyar bankkártyám, aprót pedig ki hord magánál 2017-ben?

– tette fel a kérdést Ahmed Saud. Hárman voltak, mindannyian megpróbáltak sms-t küldeni, hosszas próbálkozás után azonban feladták, hogy parkolójegyet váltsanak. – Nem tartom fairnek az ilyen helyzetet. Ha én most bérelt autóval közlekednék, és megbüntetnének, csúnyán rám vernék a bírság akár többszörösét – mondta a külföldi fiatalember, aki csak akkor nyugodott meg, amikor látva a problémát a parkolóőr megnyugtatta: „no büntetés".

Sajnos több ilyen esetünk is volt már az átállás óta. Egyszer az egyik bank kártyáit nem fogadta el a rendszer, máskor egy másik mobilszolgáltatónál volt gond

– mondta el Majó-Petri Zoltán a Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezető igazgatója.

Amikor az ilyen nagy rendszerek leállnak, és valaki igazolhatóan olyan élethelyzetben van, hogy más módon nem tudja megoldani a parkolást, természetesen méltányoljuk a panaszát. Bár a parkolóellenőröknek kötelességük büntetni, ha nincs érvényes parkolószelvény, az ügyfélszolgálaton kifogással lehet élni, ezt követően pedig van lehetőség a pótdíj törlésére

– magyarázta.

Az ügyben megkerestük a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-t is. Ők azt közölték, a rendszerben és viszonteladói partnereink szolgáltatásiban nem észleltek tegnap hibát. Pontos időpont, rendszám, zónakód és országkód megadása után azonban kivizsgálják a panaszt.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vitorlázórepülő-baleset: az Alföldi Repülőklub tagja volt és Svájcban élt Viktória - további részletek!

Vitorlázórepülő-baleset: az Alföldi Repülőklub tagja volt és Svájcban élt Viktória - további részletek!
A mentők egy nő holttestét találták meg a helyszínen péntek reggel. Tovább olvasom