Délmagyar logó

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 10°C | 20°C Még több cikk.

Motorosok ütköztek – útzár volt az 5-ösön

Két motoros ütközött szerda délután a balástyai benzinkútnál.

Két motoros ütközött össze tegnap délután a régi 5-ös úton a balástyai benzinkútnál.

A rendelkezésünkre álló információk szerint mindkét motoros Szeged felől haladt Balástya irányába, amikor az egyik motoros nem tartotta be a követési távolságot és nekiütközött az előtte haladó kétkerekűnek. A balesetben mindketten megsérültek, egyiket súlyos, míg a másik személyt könnyebb sérülésekkel szállították kórházba – közölte szerda este a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság sajtószolgálata.

Korábban írtuk:

Nincs teljes útzár Balástyánál, csak félpályás, így a szatymazi körforgalomnál sem terelik a járműveket Sándorfalva felé, inkább csak ajánlott arra menni.

A helyszínen kiderült, egy régi 250-es MZ és egy Aprilia ütközött, az egyik motoros bukósisakja véresen hevert az aszfalton egy nagy vértócsa mellett. A helyszínből úgy tűnik, hogy az egyik motoros viselt védőruházatot, bokavédője és kesztyűje ugyanis ott maradt.

Motorosok ütköztek Balástyánál. Fotó: Segesvári Csaba  (galéria)

A szemtanúk beszámolója szerint a rendszám nélküli MZ vezetője feltehetőleg balra próbált befordulni a benzinkúthoz, amikor a mögötte érkező, szintén rendszám nélküli sportmotor ütközött vele. A tanúk állítják, az MZ-s nem viselt semmilyen védőruhát, és papírokkal sem tudta igazolni magát.

Arról még beszámoltak, hogy egy harmadik motoros is lehetett a helyszínen, de erről biztosat nem tudnak.

Motorosok ütköztek Balástyánál. Fotó: Segesvári Csaba  (galéria)

Olvasóink írták

51 hozzászólás
  • 51. zsumier 2012. június 15. 23:24
    „50. ivivan
    nem, nem lehet, mivel ahhoz túlságosan nagyot fordult. akkr csak simán metn volna egyensen tovább és egy kicsit balra húzott volna, de itt nem ez történt.”
  • 50. ivivan 2012. június 15. 19:44
    „49. zsumier

    Nem emlékszem már a helyre szerencsére - nem voltam arra az M5-ös átadása óta, de nem lehet hogy simán csak a kanyarodó sávba akart átsorolni - jó motoros szokás szerint irányjelzés nélkül?

    És ha nem tanultál még KRESZ-t, akkor kénytelen vagy elhinni nekem: segédmotorral mindenhol 40 a megengett maximum (legfeljebb, nyilván ahol 30as tábla van kint, ott az a max), városon kívül is. Nem véletlen, hogy nem kell rá jogsi, csak KRESZ vizsga.”
  • 49. zsumier 2012. június 15. 18:08
    „42. ivivan
    helyi vagyok, és tudom, hogy ott fordult, ahol ki kell fordulni. igen, a nyíl ott kezdi el jelezni,hogy el lehet fordulni balra, de még nem ott kell befordulni.

    ma bezséltem a testvéremmel(apriliás) a balesetről és azt modnta, hogy már éppen lassított, az mz-s kint volt a sáv szélén és hirtelen lefordult balra, ő pedig már nem tudott kellően lelassítnai és kitérni sem.

    47. ivivan
    ez még nem a faluban volt, ugyan tény, hogy én még nem tanlutam a kreszt, de erősen kétlem, hogy főúton, településen kívül 40-nel kéne mennie....”
  • 48. mvari 2012. június 15. 12:12
    „Azért baj a sebesség, mert ha betartja, nem akkor időben meg tud állni a városnéző kis negyvenes tempóval. Ezen kár rágódni, megette a kutya. Ha van jogsija és ötvenes af1-et vezetett, akkor rendben van. Azok tényleg tudnak pörögni, 80-90-et menni, vezettem már olyan kis popsi-rakétát. 60-70-es tempóval simán meg is lehet halni. De való igaz, negyvennel is, ha úgy esik az ember.
    Angel90, ha észrevetted, akkor az MZ-sről nem is nagyon beszélek, hiszen ő úgy el van kapálva, mint annak a rendje, őt nagyon meg fogják rángatni, abban biztos lehet(sz).
    Jobbulást a gyorshajtó ismerősnek, a testvérnek!
    Meg az emzés ittasnak, felelőtlennek.”
  • 47. ivivan 2012. június 15. 06:48
    „46. Kpanda

    Szerintem kizárt, hogy az Aprillas súlyos sérüléseket szenvedjen akkor, ha tényleg betartotta volna az előírt 40-es sebességkorlátot. Még az is lehet, hogy ebben az esetben el tudta volna kerülni az ütközést...

    Mostmár nyilvánvaló, hogy a fő hibás az MZ-s, de én semmiképpen nem mendeném fel az Aprillást sem - a sebesség öl.

    45. fakandrea

    Igen, én is így gondoltam, köszönöm a megerősítést.”
  • 46. Kpanda 2012. június 15. 00:45
    „Tényleg a rendszám téma meg a biztositás fontos dolog eben az esetben meg nem kell a hoz gyorsan is menni hogy valaki ilyen sérüléseket szenvedjen mint az apriliával elég ha rosszul érkezel valami vannak olyan eset mikor nem a sebesétől függ a sérülés mértéke mert ha nem ittas lett volna az mz akkor valószinüleg vesz fel bukósisakot meg tudom nincsen papírja a motornak akkor nem bátorkodok ki a főútra villantani a rendőröknek igenis vasalják meg a mz vezetőjét, csak a híreket is meg maga a képekből ha van pici kis rá láttassa fizika ha egy bicikli kerekét ki löki valaki mi történik a az illetővel hogy érkezik hogy fog elhelyezkedni a bicikli az útesten de emberek olyanon megy a vita hogy megáll az ember esze ha végig olvassa értelmezi a dolgokat neme egyszerűbb lenne. milyen érzés annak a fiatal embernek a hozzá tartozóinak barátai most ?? meg ha mész járművel és bizonytalan az előtted haladó akkor törekszel arra hogy elkerült a balesetet ezt úgy oldod ,meg hogy ott hagyod meg előzöd ismerem én is az apriliást nem most kezdte a motorozást jól vezet tudom Épenséggel mielőtt valamiről el indul a vita feltételezés tisztába kellene lenni dolgokkal nem egy hátrányos helyzet azért ...”
  • 45. fakandrea 2012. június 14. 23:00
    „42. ivivan

    Egy nyomon haladó járművet sávelhagyás nélkül bárhol ki lehet kerülni, ha megfelelő távolságot tud tartani az ember. Azzal persze senki sem tud mit csinálni, ha az elől levő motoros hirtelen berántja a kormányt elé. Tényleg az lett volna az igazságos, ha mondjuk egy teherautó jön az ittas motoros mögött. A vétlen sérültnek jobbulást.”
  • 44. angel90 2012. június 14. 22:38
    „42. ivivan

    három sávos az út, Szeged fele haladó, Kistelek fele haladó, és középen a benzinkúthoz van kanyarodáshoz besoroló sáv(vagy mi az ilyennek a hivatalos neve..), ahol az Aprilla haladt, a Kistelek fele haladóban ment az MZ, gondolt egyet és a lekanyarodó sávban kötött ki, indexelés nélkül (plusz olyan állapotban, hogy a rendőrök a helyszínen kihallgatni nem tudták és a baleset után a legnagyobb gondja az volt h a motorját kiszedje az árokból) szóval valóban, igazad van és azt vissza is vonom, nem rossz helyen kanyarodott, hanem szimplán iszonyat figyelmetlenül és felelőtlenül váltott sávot.
    Én a sebességet nem firtattam, abban egyet értek, hogy nem 50el haladt.”
  • 43. Szerzetes 2012. június 14. 21:51
    „41.: Aprilia RS50 gyárilag 90-et megy 70 kilós sofőrrel. Természetesen mesélték.”
  • 42. ivivan 2012. június 14. 21:27
    „40. angel90

    Olvasok. Te is olvasol? A jelzett hozzászólásokban több állítás is elhangzott, ezek egy része igaz a videó alapján, egy része nem: az Aprillára valóban nem kell rendszám (bár erről nem volt szó a tudósításban), az MZ-s valóban ivott, viszont nem igaz, hogy rossz helyen akart volna bekanyarodni, csak indexelni nem indexelt. (amúgy most hirtelen nem tudom, hogy záróvonal mellett szabad motorral motort előzni? Valaki, aki mostanában vizsgázott KRESZből?)

    Ennek ellenére fenntartom, hogy részben az Aprillás nagy sebessége okolható a baleset súlyosságáért.”
  • 41. ivivan 2012. június 14. 21:03
    „"igen, lehet, hogy az apriliás se 50-nel ment, de biztos, hogy nem is 90-el..."

    Hát, a bukósisak állapota alapján messze nem 50el ment - volt az 70-80 is... Mennyivel megy egy ilyen Aprilla?

    Amúgy ebben az esetben eldőlt: az MZ-s keményen a hibás volt, de az Aprillást se fogják megdícsérni a gyorshajtásért.

    És csak egy közbeszólás még: biztos, hogy jobb a motor, mint az autó? Ugyanez a forgatókönyv két autóval egy betétlap cserével véget ért volna - senki nem sérült volna meg, csak a karosszéria lakatos járt volna jól... Nekem még mindig túl veszélyesnek tűnik a motorozás.”
  • 40. angel90 2012. június 14. 21:00
    „37. ivivan

    Olvasd el a 35. hozzászólást, vagy a 24-et vagy a 21-et....kicsit figyelmesebben olvass”
  • 39. zsumier 2012. június 14. 20:54
    „http://tv2.hu/tenyek/video/reszegen-karambolozott-a-motoros nem az aprilia volt a hibás -.-´´ az MZ-s még mindig rossz helyen akart lefordulni. ittas is volt. igen, lehet, hogy az apriliás se 50-nel ment, de biztos, hogy nem is 90-el....iiissttteenneemm.....”
  • 38. btóni23 2012. június 14. 20:47
    „már megint annak nem lett nagy baja aki miatt a baleset volt, örüljön, h az aprilia helyett nem egy kamion jött ............”
  • 37. ivivan 2012. június 14. 20:11
    „36. angel90

    Csak te állítod, hogy az MZ-s ittas volt és hogy szabálytalanul közlekedett - ezt egyelőre senki nem erősítette meg. Ha tényleg szabálytalan volt, akkor mindketten hibásak, mivel az Aprillás mindenképpen gyorshajtott, tehát legalább részben felelős a balesetért. Nyilván a sebessége volt az oka annak, hogy Ő sérült meg jobban.”
  • 36. angel90 2012. június 14. 17:49
    „22. mvari
    Elmondták már, de akkor megismétlem, van jogosítványa! és nem kezdő motoros, és nem ő volt a hibás, hanem az MZ-s és nála nem volt semmi papír, nem az ismerősömnél és neki sem volt rendszáma.
    És én azt egy szóval nem mondtam, hogy bármelyikük is ne gyógyuljon fel (bár úgy tudom hogy az MZsnek semmi komoly baja nincsl)én arra céloztam, hogy érezze annak a következményét, hogy ittasan balesetet okozott. mert azt megérdemli, mert mint azt már szintén említettem, nem először okoz balesetet.
    Lehet feszegetni a rendszám témát, bár én abban nem vagyok otthon, és nem tudom hogy most ez az Aprilla kismotornak vagy nagymotornak számít, de azt nagyon nem értem, hogy itt mért mindenki azon van leginkább "felháborodva", hogy azon a motoron nem volt rendszám, persze ejnye-bejnye, büntessék meg érte azt aki megérdemli, de őszintén nem az itt a kisebb probléma? Azon senki sincs, hogy az MZ-s ittas volt és szabálytalanul közlekedett?”
  • 35. Cutie 2012. június 14. 17:32
    „Két motoros ütközött (Kistelek Rk)
    2012.06.13. szerda 18:41

    Két motoros ütközött össze szerda délután a régi 5-ös úton a balástyai benzinkútnál.

    A rendelkezésünkre álló információk szerint mindkét motoros Szeged felől haladt Balástya irányába, amikor az elől haladó személy nem jelezte balra fordulási szándékát és a mögötte haladó motoros nekiütközött A balesetben mindketten megsérültek, az elől haladó férfit könnyebb, míg a másik személyt súlyos sérülésekkel szállították kórházba. A vizsgálat során fény derült arra , hogy az első motoros nem viselt bukósisakot és ittasan vezette a járművet. A Kisteleki Rendőrkapitányság maradandó fogyatékosságot okozó ittas járművezetés bűntettének megalapozott gyanúja miatt indított büntetőeljárást az ittas férfivel szemben.

    CSONGRÁD MRFK SAJTÓSZOLGÁLATA”
  • 34. Hétszűnyűkapanyányimonyók 2012. június 14. 15:54
    „15. ivivan 2012.06.14. 10:32
    Mostanába előfordul (és elő is fog), hogy nem olvasom végig a cikket, ez köszönhető az agresszív, 2 magot lefoglaló banneroknak, egy 3d-s videojáték nem fárasztja a szemet ennyire, mint ezek a reklámblokoko”
  • 33. ivivan 2012. június 14. 15:52
    „32. vuk

    Szerintem az MZ-s nem 50es papírokkal nyomta, hanem semmilyen papírja nem volt. Legalábbis nem hiszem el, hogy van valaki, aki elhiszi, hogy egy MZ kismotor...”
  • 32. vuk 2012. június 14. 15:50
    „28. ivivan 2012.06.14. 15:22
    Hat azt mar nem tudom, hogy mi ujsag a biztositoval, viszont ez valoszinuleg maganokirat, nem koz- :)
    A lenyegen nem valtoztat. Egyebkent a biztositonal a motor tipusat is be kell jelenteni, es ha az MZ akkor mar eleve gyanusnak kene lennie.”
51 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A bizottság csak nézett, mint a moziban

Átvenné júliustól öt évre egy szegedi cég a Belvárosi mozi üzemeltetését. Elképzelésük állítólag segítő szándékú. Tovább olvasom