Délmagyar logó

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 36°C Még több cikk.

Munkáját is elveszítheti a hitele miatt az autósoktató

Szeged - Öt éve 3,5 millió forint svájcifrank-alapú hitelből vásárolt egy szegedi autósoktató magának egy gépjárművet, ami a mai napig a munkaeszköze. Majoros Gabriella már kifizetett 2,3 milliót, de még 2,6 millió forinttal tartozik a pénzintézetnek. Fennáll a veszélye, hogy a közel duplájára nőtt havi törlesztőrészlet miatt a munkáját is elveszíti, ugyanis lefoglalhatják és elvehetik tőle a lízingelt autót.
A 2006-ban megbízhatónak, autókereskedők és finanszírozók által is ajánlott svájcifrank-alapú hitel mára sokaknak rémálommá vált. Az évekkel ezelőtt 150 forinton folyósított kölcsön már tavaly októberben, az akkor még „mindössze" 200 forintos árfolyamon is jócskán megterhelte az adósok pénztárcáját. Azóta 240 forint felett adják-veszik a svájci frankot.

– 11 éve dolgozom autósoktatóként Szegeden. 2006- ban úgy döntöttem, hogy ideje egy újabb autót venni, egy 1,3-as multijet Fiat mellett döntöttem. 6 évre 3,5 millió forint hitelt szerettem volna felvenni, 2006-ban erre havi 50 ezer forintos törlesztés jött ki. Az akkori banki jövedelemvizsgálat – lévén, hogy vállalkozó vagyok – nem engedett havi 43 ezer forintnál nagyobb összeget, emiatt 6 év helyett 10 évre adósodtam el – kezdte történetét Majoros Gabriella, akinek jelentősen megnőtt a munkájához elengedhetetlen autó törlesztőrészlete.

Majoros Gabriella: Ha elveszik az autót, akkor is megmarad a tartozásom, csak nem lesz miből fizetni Fotó: DM/DV
Majoros Gabriella: Ha elveszik az autót, akkor is megmarad a tartozásom, csak nem lesz miből fizetni.
Fotó: DM/DV

– Egyáltalán nem felelőtlenség munkaeszközre ennyit szánni, hiszen 2006-os árfolyamon napi 1300 forintos kiadást jelentett az autólízing – magyarázta a ma is autósoktatóként dolgozó Majoros Gabriella, aki nem érti, ha 2006-ban a bank csak 43 ezer forint törlesztést engedett, miből gondolja, hogy 2011-ben ennek közel a dupláját ki tudja fizetni?

A szerződés szerint

Majoros Gabriella első, fizetési nehézségek miatt kért átütemezése befogadása mellett a pénzügyi szolgáltató levélben jelezte, kamatot is emel: „A Lízingszerződés Módosítása magába foglalja, hogy a Felek megállapodnak (...) a lízingszerződés éves ügyleti kamata 1 százalékkal növekszik." Majd a későbbi késedelmes fizetések miatt kapott újabb levélben közölte a lízingcég: „az Önnel (…) kötött lízingszerződés vonatkozásában a hatályos Retail ügyfélszegmens ügyfél-minősítési szabályzata és Értékvesztés és céltartalék-képzési szabályzata alapján (...) elvégezte a szerződéskötést követő kockázati besorolást. Megállapítottuk (...) olyan mértékű fizetési késedelem is bekövetkezett (...), amely a kockázati alapú többletértékvesztés megképzését indokolja. (...) Fentiek alapján tájékoztatjuk, (...) ügyleti kamatlábát évi 3,5 százalék mértékben (...) megnöveli."

Története a 2008-ban kirobbant gazdasági válsággal bonyolódott, a frank jelentős felértékelődésével korábbi számításai felborultak. Dolgozik, pénzt keres, mégsem tudja időben törleszteni az adósságát.

– A pénzintézetek messze nem olyan segítőkészek, mint hangoztatják. Megcsúsztam a fizetéssel, átütemezést kértem. Kaptam egy levelet a lízingcégtől, hogy köszönettel megkapták a kérelmemet, és ennek tükrében a futamidő-hosszabbítással egyetemben 1 százalékkal megemelik a kamatomat. Könyörgöm, én könnyítésért, nem büntetésért fordultam a lízingcéghez! – panaszolta Majoros Gabriella, aki lehetőségeihez képest folyamatosan fizette autója hitelét.

Az újabb, immár 20 százalékos frankdrágulás betett az oktatónak. 2011 októberében 73 ezer forintot fizet az autójáért. – Megpróbáltam kilépni a hitelből, öt év alatt közel 2,3 millió forintot visszafizettem. Vagyis azt hittem, hogy visszafizettem, a bank ugyanis azt közölte: az árfolyamváltozás miatt még 2,6 millió forinttal tartozok. És még hátravan 5 év – szörnyülködött az oktató, akinek hitele jövőre lejárt volna, ha a bank induláskor engedi a 7000 forinttal magasabb törlesztőrészletet.

Azt hihetnénk, hogy az egekig nőtt tartozást, a könnyítéshez „járó" kamatemelést és a folyamatosan dráguló svájci frankot nem lehet überelni. Sajnos lehet. – Újabb csúszások jöttek a törlesztésben, hiszen nem csak az autóért dolgozom, élnem is kell valamiből. A lízingcég 2011. június végén arról tájékozatott, hogy mivel többször későn fizettem, hitelem kamatát 3,5 százalékkal megemeli. Ez egyenlő volt a kivégzéssel. Nem tudom, kihez forduljak segítségért – kesergett, hozzátéve: a mai napig dolgozik, úgy érzi, hogy 2006-ban felelős döntést hozott, amikor munkájához új autót vásárolt. – Ha elveszik az autót, akkor is megmarad a tartozásom, csak nem lesz miből fizetni. Kétszer is kamatot emeltek, mert nem bírom a törlesztést. Az állam megpróbál segíteni a devizahiteles lakástulajdonosoknak, de mi történik azokkal, akiknek a munkaeszközükről van szó? Taxisok, árufuvarozók, személyszállítók, oktatók? Számunkra a teljes csőd a megoldás? Árat emelni nem nagyon tudunk, pedig az üzemanyag ára is az egekben jár – mondta végezetül Majoros Gabriella.

Olvasóink írták

98 hozzászólás
  • 98. mgabca 2011. október 25. 20:21
    „Aki még szeretne vitázni, jöjjön át a fórumra!

    http://www.delmagyar.hu/forum/hova_tunt_mgabca/18/2002565/?action=kifejt
    Szívesen látom egy virtuális kávéra!
    Oktatással, autóvezetéssel KRESZ-szel, és ezzel a cikkel kapcsolatban szívesen csevegek bárkivel!”
  • 97. mgabca 2011. október 25. 20:10
    „Szép estét!
    Megpróbálok megint egy csokorban válaszolni, ha sikerül!

    Először is, megkerestem egy újságírót egy problémával, ami nem csak az enyém.
    De nem akartam névtelen lenni, nem szokásom, hogy egy álnév, vagy Nick-név mögé bújva kommenteljek. Aki ismer, tudja, mindenhez adom a nevem. Hát most ehhez a döntéshz is adtam.
    Másodszor:
    Ez a bank nem ad fix törlesztőrészletet, Kedves Peety, sajnos nem tudom ezt a lehetőséget választani, mert mint írtam, akkor ez a bank, illetve most már a jogutódja a Fiat járművek lizingcége volt, abban a szalonban csak ők a "bankom" nem ajánlott fel fix törlesztőrészletet, amikor "könnyítést" kértem. Illetve én azt hittem, mert kaptam egy szerződés módosítást, amiben fel volt sorolva 56 havi törlesztőrészletfix összeggel. Én ezt megoldásnak vettem, és utána derült ki, hogy ez a bázisárfolyamon kiszámított törlesztés, amit be kell szorozni a jelenlegi árfolyam és a bázis szorzójával!
    Pedig tisztában voltam vele, hogy a futamidő meghosszabbításával ez lehetőség lett volna, de kiderült, hogy nem náluk!
    Most azon vagyok, hogy átvigyem valahová a hitelt.

    Harmadjára: bár igaz, ez nem autósoktatók fóruma, de rövid leszek.
    Megengedett a max. 10 forgalmi óra naponta egy oktatónak, nekem a 10-12 óra rutin órákkal együtt teszi ki a napomat! Egyelőre a munkámat még képes vagyok elvégezni maradéktalanul, 50 perces órákkal, sikeres vizsgákkal.
    Sajnos magánvállalkozóként nem én szabom meg az árakat, hanem a fővállalkozó, vagyis az autósiskola.
    Sjnos van, amelyiknél 300-400 Ft-tal is olcsóbb, nekik eleve nem dolgozom.
    Női oktató sokkal kevesebb van, ezért vagyok több helyen, ha szükség van rám. VAn iskola, akik vidéki településeken tartják az elméletet, de Szegedre járnak be vezetni, ezért dolgozom több helyre.
    Ha nem lett volna olyan, hogy felére csökkent egy-egy hónapban a kereslet - nemcsak az enyém! - akkor biztos adott volna egy iskola is elegendő tanulót. De ha nem tud, nyitni kell, lépni tovább, kopogtatni másnál is!
    Vannak kisebb és nagyobb iskolák. Van,amikor a 25-30 fős csoportban tanulás jó. Van, amikor a kisebb iskola, egy kontultációs óra, vagy egy délelőtti kiscsoport a megfelelő egy tanulónak. Erről most nem írok többet!

    Az, hogy miért így történt a hitel felvétele, az kiderült a cikkből. Másoknak is volt már rossz döntésük.
    Nem - csak - magamnak keresem a megoldást, ahen másoknak is, akik hasonló cipőben járnak.
    E cikk alapján kerestek már meg hasonló helyzetben lévő autóhitelesek. Beindult a gépezet.
    Ha tehetem, és sikerül, természetesen nyílt lesz a tájékoztatásom!
    Ha megtehettem volna, már intézkedtem volna, de hónapok óta futom a köröket, ami nehéz a munka mellett!

    Valamint: amikor a hitelt felvettem, nem volt egyáltalán számítógépem. Nem lógtam az interneten, nem érdekelt még ez a virtuális világ. Az előző kocsimmal minden rendben volt, ezért gondoltam ezzel sem lesz másképpen. Sajnos nem voltak tele a reklámok a hitelekkel.

    KEDVES HOZZÁSZÓLÓK!
    Nem akartam veszekedéseket, parázs vitákat indítani.
    Segítséget szeretnék kapni a problémámra. Hiába, az idő kerekét visszafelé nem lehet forgatni.
    A kocsit nem tudom visszaadni, mert ugyanannyit kell fizetnem a folytatásban is, ha megteszem, akkor nem telik másikra. Éppen holnap lesz a termosztátja kicserélve, múlt héten kapott új akkumulátort. Jól bírja a strapát!
    Segítségeket, értelmes ötleteket, szívesen látok.
    Nem túl jó érzés egy munkanap után egy forrongó beszélgetésbe cseppenni itt!

    Köszönöm annak a márkatársnak a biztatást, aki névtelenül, de rámdudált, és átszólt az ablakából, hogy "olvastam, és drukkolok, hogy sikerüljön!"
    Szép estét!”
  • 96. Satnya 2011. október 25. 18:59
    „Egyszerűen felelőtlen volt! Hogy mert tíz évre ennyi hitelt felvenni? Mi van ha megbetegszik? Ha átenetileg munkaképtelenné válik? Tíz év múlva az autó már csak a roncstelepen értékesíthető!”
  • 95. tirpák 2011. október 25. 10:10
    „jó sok tanuló elfog még hasalni”
  • 94. sheriffkoma 2011. október 25. 08:39
    „Régen csak a cégek ismerték a hitelt, azok is óvatosan. Általában az emberek és vállalkozások lépésről lépésre építették fel vagyonukat, cégüket. Mindennek volt egy reális ára.
    Most a lakossági és a KKV szektornak kínált hitelekkel a keresletet mesterségesen megnövelték, a hitelt felvevők a könnyen jött pénzből bátran vásároltak, felverték az árakat. A kereslet drasztikus visszaesésével derült ki, egy millával olcsóbban is oda tudják adni az új autót, vagyis eddig extra profit volt rajta. Nem feltétlenül a gyár és a kereskedő a hibás, ha viszik, mint a cukrot, persze, hogy drágábban adja. A bank kiszúrt a gyárral és a vevőkkel is, a mesterségesen felpörgetett gazdasággal. Még az önerőből vásárlók sem jártak jól, mivel túl drágán jutott az is autóhoz, aki összegyűjtötte a rávalót. A gyárak sem jártak jól, mert a felfutás alatt megnövekedett profitot beleölték a kapacitás bővítésbe, aminek most ért volna be a gyümölcse, erre tessék, félgőzzel sem megy a gyártás. A jegybankok vezetőit is felelősségre kellene vonni, de nem kicsit.

    Itt a bűnösök listája:
    http://www.sg.hu/cikkek/85301/felfedtek_a_vilagot_uralo_tokehalozatot

    Talán vissza kellene térni a régi módszerekre, albérletben lakni, míg nem jön össze a saját, olyan vállalkozással kezdeni, amihez nem kellenek milliók. A profitot befektetni, visszaforgatni, ha van növekedési lehetőség benne. Ha az adott vállkozásban nincs jövő, hamarabb kiderül, mintsem beleölöm egy élet vagyonát, s elbukom. Így lesz egy kőművesből építési vállakozó, oktatóból autósiskola tulajdonos. Nem úgy, hogy megelőlegezem a jövőmet, ami még nem is biztos. A bank hibás, mert hamis illúziókba kergeti a népet, de az emberek is abban, hogy meggondolatlanul igénybe veszik ezt a szolgáltatást. Nem véletlenül szelektálódnak ki emberek, akár komplett népek, hol az erkölcsnek nyoma vész. Úgy látszik, evolúció van, ha tetszik, ha nem.”
  • 93. qrumpli 2011. október 25. 05:00
    „Na igen legtöbben ugyebár úgy kezdjük az saját életünket élni:
    Van ugye lakás ,persze berendezve pénz a bankszámlámon és
    az igényelt autó szín várandós
    Nem ám albérletből-hóóóógyne.
    Innen nem nehéz még lejjebb csúszni.
    A tisztelt bankok pont ilyenekre csapnak le.”
  • 92. Peety 2011. október 25. 00:06
    „A baj, véleményem szerint az, hogy hiszékeny volt, és nem volt elég körültekintő. Úgy vett gépjárművet, hogy az első pillanattól kezdve kevesebbet ért az autója, mint amennyi hitelt felvett rá, és ebbe még az árfolyamváltozást nem is számítottam bele. Jelenleg 1,3-1,5MFt ér az autója, és 2, 6MFt a tartozása. Tehát nagyjából 1,3MFt amit be kell fizetnie, hogy ne legyen tartozása, igaz autója sincs.
    Az ön esetében 2 megoldást látok.
    1. Térjen át havi fixes konstrukcióra. Ez azt jelenti, hogy a kötéskori árfolyamon fizeti a hitelt, és csak a futamidő végén kell kifizetni az árfolyamváltozást, ezt is havi részletben. Így megmarad az autója, tud dolgozni, igaz a futamidő hosszabb lesz.
    2. Keressen egy megbízható kevés kilométeres, megbízható, szervizkönyves 3-5 éves használt autót. 1,5MFt forint környékén találni fog. Vegye meg 20% kezdővel lízingbe HUF alapon 5 évre . Így el tudja költségként számolni, nincs árfolyamkockázat, és mindig ér annyit az autó, mint amennyi hitel van rajta. A havi törlesztő 35 környékén lesz. A jelenlegi autót adja vissza a banknak, de csak azután, hogy megvan az új, mert ha hamarabb adja vissza BARosként már biztos nem kap hitelt, most még van esélye. Próbáljon megegyezni a bankkal az a hátralévő tartozás rendezésére. A bank értékesíteni fogja a gépjárművet a különbséget fogják követelni, amit ha engedi a bank havi törlesztésben ki lehet fizetni.”
  • 91. ClarkGriswald 2011. október 24. 23:42
    „Sajnos, egyébként az a baj, hogy túl sok "kicsi" autósiskola működik Szegeden, és túl sok a "hiéna" oktató (Tisztelet a kivételnek). Az ilyen hiéna iskolák, és oktatóik miatt csökken a szakma presztízse, és lesznek képtelenek az olyanok megélni ebből, akik alkalmasak a feladatra. Ha csak azt nézzük, hogy 2800 Ft-os átlag óradíjból mi marad meg az oktatóknál, akkor elég siralmas a helyzet 400 Ft-os üzemanyagárak, és infláció mellett.
    A trendek azt mutatják, hogy a tanulók 90%-a árérzékeny, ami azt jelenti, hogy olyan képzőszerveket választanak, ahol ingyenes elméletet, és alacsony óradíjakat ígérnek. Az ilyen iskoláknál alakulnak ki olyan szituációk, hogy az eredetileg 60-70e Ft-ért hirdetett tanfolyamok a végére 300-400e Ft-nál állnak meg. Miért? Mert az ingyenes elméletet nem lelkiismeretesen tartják meg. Az alacsony óradíjas gyakorlati órák nem 50 percesek, hanem, 15-20 percesek. A kötelező 29 alapóra, így már ténylegesen nem is 29, hanem sokkal kevesebb, ezért sorra elkezdenek bukni a diákok, minekután pótórákat kell vásárolniuk, ami ugye már plusz bevétel a csaló iskolának, akik így hozzák be a veszteségüket, növelve ezzel a dühöt és elkeseredettséget a tanulókban.
    Ez az árverseny eredménye, aminek a vesztese maga a tanuló.

    Érdemes eleve már olyan autósiskolát választani, ahol előre elmondják az árakat, tanuló-orinetáltak (az órák ténylegesen meg vannak tartva), és nem a "lehúzásra" utaznak. Szegeden talán ha 3-4 ilyen nagy autósiskoláról lehet ezt elmondani sajnos.

    Érdemes türelmes, és korrekt ajánlatokat választani.”
  • 90. zcsanadi 2011. október 24. 23:28
    „Hát... ez szép volt.
    Csak szeretnék kiemelni pár dolgot, mert a reakciókat olvasva azért néha elmosolyodtam... xD

    - nem mindenkinek adatik meg a lehetőség, hogy annyit dolgozzon/ügyeskedjen, hogy ne zavarja a 140-150 forintról 240re emelkedett CHF hitel. És mivel magyarország sajnos egyre jelentősebb részét érinti, inkább azon kellene elgondolkozni, hogy "fent" nem szúrtak-e el valamit. Sok olyan embert ismerek - és arányában SOKKAL többet - akik azért vettek fel hitelt, mert élni akartak valahogy és most csoda hogy élnek a hitel miatt.

    - munka és autó: gabcát már elég régóta ismerem ( tejóisten xD ) és nem hinném, hogy felvágásból vette az autót. Tényleg, valóban lehet 20 éves autón tanítani, csak lehet, hogy a 20 éves autónak "lelke" van és egy alapból bizonytalan emberkének talán könyebb egy relatíve újabb, még nem szétkopott autóban tanulni. És aki meg azzal jön, hogy "itthon is lehet venni 3-5 éves, németből behozott kiskilométeres"´ autót, annak üzenem, hogy ébredjen fel. Sajna eléggé benne vagyok ebben és a 4-5 éves autók meg a 30.000 km, pláne ha külföldi.... na hagyjuk. Inkább 130.000km.. ( hozzá kell tennem, nekem is 92es autóm van és imádom )

    - lizing és egyebek: a szomorú igazság, hogy mi hagytuk, hogy ennyire elpofátlanodjanak a hitelintézetek. Nem akarok ebből vitát indítani, de a legtöbb cég azonnal végrehajt, emel, korlátoz.. amikor segítenie kellene. Ajánlom mindenkinek, hogy nézzen utána, 2010ben melyik cégek termelték a legtöbb extraprofitot.

    Húha.. ritkán írok ennyit...”
  • 89. ClarkGriswald 2011. október 24. 23:27
    „Kedves Gabriella!

    Engedjen meg néhány észrevételt a válaszüzenete kapcsán.
    "Napi 8-10-12 órát oktatok, attól függ, hogy van munka."
    Elég baj az, hogy a 9 Autósiskola, akikkel leszerződött, engedik a napi 10-12 órás, kartonon vezetett oktatást. Gondolom nem kell ecsetelnem, hogy szakmailag eléggé aggályos ilyen terheltséggel dolgozni. Kíváncsi volnék, hogy a 9., 10. napi tanulójával képes-e ugyanakkora figyelemmel foglalkozni, mint az elsőnél. Hogy Rajna Ervint idézzem, "A mennyiségi célok az oktatásban a minőségi célok rovását fokozzák." Ha viszont utánaszámolunk, akkor napi 10-12 tanulóval nem értem a megélhetési problémáit.

    Másfelől. Csak kérdezem. Ha szakmailag megbecsült, ajánlásokra épülő tanulói körrel rendelkezik, miért nem emeli meg az óradíjait? Joggal elvárható a tanulóktól, hogy azt a 21 éves oktatói rutint, és korszerű oktatóautót, amivel Ön rendelkezik, korrektül megfizessék, elvégre ajánlás alapján döntenek, nem ár alapján.

    Én azt gondolom, hogy -nem cáfolva az Ön által leírtakat- korrektebb dolog lenne elfogadni, hogy hibázott, és nem a sajtón keresztül megoldást találni.

    Mindazonáltal kívánok a munkájához sok erőt, kitartást, és remélem a törlesztőrészletekkel kapcsolatban megoldódnak gondjai.”
  • 88. mgabca 2011. október 24. 23:10
    „Jelenlegi kocsim előtt szintén egy Puntom volt. Hétvégén lett volna 9 éves. Szintén 4 kuplungot használt el, sajnos többször volt sérülése, nem saját hibás! már sok minden cserére szorult volna benne, amikor eladtam, éppen, hogy ki tudtam fizetni a hitelt belőle..., közel 200 ezer km-t futott, és egyre több baja volt. De tudtam fizetni, 5 éves hitele volt, 4 évesen adtam el, egy vadonat-új kuplunggal! Elődkének nem ment fel 2-3 ezer forintnál jobban a hiteltörlesztése! Akkor azt hittem, ezzel is meg tudom csinálni.
    Külföldön márkahűvé (huh, de ronda szó lett!:-) teszik a gk- vásárlót. A kereskedő becseréli a használt kocsit, a hitelt lehet tovább fizetni, de mielőtt túlzottan elhasználódik, jöhet a következő. Szinte 2-3 éves kocsinál öregebbel nem járnak.
    De ez a szakma mást kíván. Igaz, mi tettük a tanulókat válogatóssá, hogy a régi skodák, zsigulik után most olyan kocsin vezethessenek, ami van otthon pl.
    Oktatnak nálam sokkal komolyabb és drágább kocsikkal is....nem tartom ezt luxusnak!”
  • 87. Peety 2011. október 24. 22:31
    „Kedves mgabca!
    Elolvastam a levelét. Sajnálom, ha zokon vette a közmondást.
    Igen is lett volna más választása! pl.: vihetett volna saját finanszírozót, vagy inkább vehetett volna mást, (máshol). Munkájából kifolyólag sokkal alkalmasabb lett volna egy 3éves használt kevés kilométeres középkategóriás autó, amihez 1,5-2MFt környékén hozzájuthatott volna, fele annyi hitel, fele annyi költség. Na erre írtam a hasonlatot.”
  • 86. papika56 2011. október 24. 22:24
    „T.73.
    Örülök neki, hogy Te nem éled át ezeket a problémákat ! Ezeket csak az tudja --aki maga is megélte. Ha Neked is szorúlna a nyakad körül a húr, majd másként látnád a dolgokat !
    Több ismerősömnek van hitele. Van akinek nem gond-de soknak igen. mert pl. házra vett fel hitelt--volt jó 2 kereső a családban. csak beesett a nagy gerenda --és oda minden !
    Többen kinevettek : miért járok 12 éves kocsival, mikor ők lecserélték o km-esre . O ft önerővel , száguldoztak, próbáltak cukkolni. Én még ma is a régi kocsimmal járok, de az ismerőseim közzül már 2 nem élvezik a szép-új kocsijukat.. Se pénze,se kocsija , csak adósság maradt .Bank vitt mindent ! most bicajjal járnak.”
  • 85. Queenmargareth 2011. október 24. 21:06
    „gazdasági válság van...egy neves humorista szavaival élve :"gazdasági válság van, ami köztudott, hogy olyan országokban létezik, ahol van gazdaság..."
    sarkosan így néz ki a dolog.”
  • 84. macska125 2011. október 24. 21:01
    „Elég szomorú, ennyi embert tönkre tesznek a Bankok, csak nekik keresnek lassan már sokan. Kíváncsi lennék mennyit vett fel, és mennyit fizetetnek vele, mert gyanítom a dupláját, hanem többet.
    Még mindig úgy változtatják egyoldaluan a szerződést, ahogy nekik tetszik. Ők meg gazdagodtak szépen rajtunk változatlanul, a megszorítás csak a kisemberre vonatkozik.
    Ja és szerintem a Bank vette fel a Frank alapú hitelt, neki semmi felelőssége ????????, meg a többinek se, vagy csak közvetítő volt, és az kivétel.”
  • 83. mgabca 2011. október 24. 20:50
    „Peety! Olvasd el, amit írtam!
    A Filease, azaz a kereskedés, vagy a Fiat leasingcége adta a hitelt. Nem választhattam.”
  • 82. Peety 2011. október 24. 20:41
    „2006-ban, ha felvette volna forint alapon a hitelt, annyit fizetett volna az elejétől kezdve, mint most.
    Ezt onnan tudom, hogy én is 2006-ban vettem fel az új autómra a hitelt hasonló futamidőre. Akkor kiszámoltam, hogy 240forint árfolyam kell ahhoz, hogy elérjem a 0 pontot.
    Ő is tovább nyújtózkodott mint, ahogy a takarója ért.”
  • 81. mgabca 2011. október 24. 20:19
    „Üdvözlet mindenkinek!
    Majoros Gabriella vagyok. Rengeteg hozzászólás van, ezért lassan, de megpróbálok mindenre válaszolni.
    Ma. pl. 8-19 óráig dolgoztam. Az 11 óra hossza, elég fáradt vagyok, ezért elnézést az esetleges elgépelésekért!

    Vállalkozóként dolgozom, azaz ebben a szakmában alvállalkozóként van szerződésem 9 autósiskolával.
    Akiknél egy tanuló elméletet tanul, aztán hozzám kerül gyakorlati oktatásra.

    ,,15. Alsóváros 2011.10.24. 09:08
    .... vajon kinek lehet ő a rokona/ismerőse? Több százan/ezren járhatnak még ilyen cipőben, mint ő. Miért csak őt vették elő és a többieket miért nem?"
    Egyszerűen leírtam a bajomat egy levélben, és eljuttattam egy megfelelő email-címre.
    Amúgy nem csak a magam nevében akartam szólni, de nem illene felsorolnom azokat a kollégáimat - szerte az országban - akiknek a munkavégzésükhöz kellett a kocsi.
    Amúgy meg nem volt választásom, hogy hol vegyek fel hitelt.
    Kinéztem egy kocsit, kaptam rá ilyen-olyan kedvezményt, nem rendeltem, hanem az igényeimnek megfelelt a motorja, a mérete, és a tanulóhoz alakítása folytán.
    Az a szalon ahol vásároltam - nem Szegeden - ezt a lehetőséget ajánlotta, mivel a Fiatok a Filease céggel álltak kapcsoltaban, aminek a jogutódja lett a MKB Euroleasing.
    ClarkGriswald-nak! ,,A másik pedig, hogy ha nem tudja fizetni a törlesztőrészleteket, akkor az a sejtésem, hogy kevés lehet a tanulója, ha pedig kevés a tanulója, akkor feltételezem, hogy nem jó oktató. 11 év ide vagy oda. Bűnbakot keresni mindig könnyebb, mint önkritikát gyakorolni. Ha tévednék, akkor elnézést kérek."
    Kedves Hozzászóló!
    Szegeden 11 éve, amúgy 21 éve oktatok. Persze ez nem feltétlen öregbítené hírnevemet, hacsak az nem hogy a tanulók egymásnak ajánlanak, általában a háromnegyedüket egy barát, szomszéd, stb. küldte hozzám.
    Napi 8-10-12 órát oktatok, attól függ, hogy van munka. Sajnos vannak gyengébb hónapok, van nyoma a válságnak. De sokan nem tudják, miből él a becsületes oktató! Az autósiskola által fizetett óradíjból. A tanuló oda fizeti az óráját, annak 70 % át kapja az oktató, amiből adózik, biztosítást, járulékokat fizet, tankol, szereltet, mosat, gumit, kuplungot vesz, stb.
    A végén megmarad neki kb.500 Ft nettó bér. Hát, ebből kellene éldegélnie, és pl. a kocsirészletet nem számolhatja el a vállalkozásában.
    Ezen kívül még magát - és esetleg a családját is el kell tartania. (ezt most nem elemzem, mert elvált vagyok, ami most éppen nem tartozik ide)
    Szóval nem bűnbakot kerestem. Sajnos a kocsi megvásárlásakor vannak szempontok. Valaha volt ladám, oktattam használt kocsival. Az előző kocsim is sokat futott, egyre többször és többet kellett rá költeni. Ebben a jelenlegiben nem titok: van 197000 km, 3. kuplung, volt törve, - nem saját hibából, de értéke csökkent - cserélve volt benne sok dolog, 3. akkumulátort most kapott stb. Használódik rendesen. Egy használt kocsi ha éppen egy vizsga előtt hagy cserben, az súlyos pénzekbe kerülhet. Nem beszélve arról, hogy ez legalább garanciális korában, és utána kb .3.5 éves koráig szinte minimális karbantartást igényelt.
    Ezt a kocsit nem tartom ,,drága" kocsinak. Nincsen benne semmi felesleges extra. A klima kell a nyári melegben, mert ez a munka fárasztó az idegrendszerre - nem a tanulónak, hanem az oktatónak kell benn ülni 10-12 órát. A kormánya, ülése állítható, hogy a 150-220 cm-es emberek is beférjenek. Van benne riasztó, mert sajnos az utcán áll sokat, és kész. Van egy szakmám, amiért sokat tanultam, fizettem és tettem valaha, hogy elérjek egy jó szakmai szintre, hogy ez a munka hivatásommá váljon. Szakmai képzéseken, versenyeken veszek részt, úgy gondolom a munkaadóim és a kollégáim, valamint a vizsgáztatók is ismerik a színvonalamat.
    Ez a cikk nem is erről szól!
    Hanem arról, hogy az ember számolhat előre, de nem számít extrákra. Amikor megvettem a dieselt, nem volt ennyire közel a kétféle üzemanyag ára, tehát a fogyasztása miatt megérte megvenni.
    Becsületesen benzinkúton tankolom, tehát mostanában -közel 400 Ft-os liter-árral.
    Drága a jogsi????? Nekem 3 éve szinte ugyanannyi az óradíjam... akkor is ennyi volt, amikor 250 Ft volt egy liter, és nem ennyi volt a szerelőnél sem a rezsi óradíj, meg egy kg kenyér sem!
    Várom a kérdéseket, akár a gabriella.m25@gmail.com címemen! De itt is, bármikor!
    ,,23. ivancsomkin 2011.10.24. 10:14
    Másoknak a házát viszi el a hitel,az ugye nagyobb gáz mint egy vasdarab."
    Ez a vasdarab a munkaeszközöm, ezzel keresem meg a lakáshitelemre valót is - ami nem CHF, hanem forint, és korrekt azóta, amióta fizetem.
    Van, aki a kocsiját feleslegesen tartja, de azt hiszem én nem.
    Az emberek sorba állnak, hogy jogsit szerezzenek, s azért fizetnek hogy beüljenek, vagy beültessék a gyermeküket egy megbízható oktató mellé, aki az életükért felel a mai világban - hiszen az oktató a felelős vezetője a Tanulóautónak, egy biztonságos autóba, amivel műszakilag rendben van minden.”
  • 80. JABBA 2011. október 24. 19:29
    „73. Morpheus_RexXx 2011.10.24. 17:35

    Amikor én hitelt vettem fel autóra (Házra Ft. alapú és nemsoká vége. :D ), akkor a Ft hitelt aranyáron adták. Hiába kértem azt, azt a hitelkonstrukciót olyan feltétellel adták, aminek nem lehetett eleget tenni. A 2004-2008-as években a devizahitel volt csak, ami a hétköznapi embernek elérhető volt. Tehát még mindig fenntartom az álláspontomat, miszerint szülői/öröklés segítség nélkül, hitelfelvételt mellőzbe Agyarország igen kevész százaléka tud kp-ban lakást venni. Hacsak reálisan számolná az ember, akkor egy 7-8 misis lakást havi 300 ezer Ft megtakarítás esetén se lehet 10 év alatt összegyűjteni.”
  • 79. Queenmargareth 2011. október 24. 19:04
    „van akinek hitelképessége sincs, az vagy én miről sírjak?
    Kellene már ilyen cikk is.
    Emberek, akiknek hitel sem adatik...”
98 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Macit műtöttek, gyurmafogat fúrtak a könyvtárban

Műtöttek, mentőautót vezettek és fogat fúrtak a Somogyi-könyvtárban szombaton a lelkes orvosok. Tovább olvasom