Délmagyar logó

2016. 05. 24. kedd - Eszter, Eliza 15°C | 22°C

Műteni kell a halálos tömegszerencsétlenséget okozó férfit

Szeged - Szerdán folytatódott a szegedi bíróságon annak a román férfinek a pere, aki 2011 októberében kamionjával 14 ember halálát okozta az M43-as autópályán. M. Ovidiut hamarosan megműtik, és valószínűleg maradandó sérüléseket szenvedhetett el a balesetben.
Sokat fogyott, továbbra is csak mankóval tud közlekedni, és néhány napon belül meg kell műteni azt a 33 éves román férfit, aki 2011. október 30-án késő este az M43-as autópályán kamionjával Szeged felé tartva tisztázatlan körülmények között átszakította a szalagkorlátot, oldalára borult, és frontálisan ütközött a vele szemben jövő román kisbusszal. A Mercedes Sprinterben utazók közül 14-en – köztük egy 6 éves kislány és egy 8 éves kisfiú – a helyszínen életüket vesztették. A roncsból egy túlélőt, a gyermekek életveszélyes sérüléseket szenvedett édesapját tudták kiemelni a tűzoltók.

M. Ovidiu tárgyalása Szegeden. Fotó: MTI/Kelemen Zoltán Gergely (galéria)

Az aradi M. Ovidiu tárgyalása tavaly szeptemberben kezdődött a Szegedi Járásbíróságon, ahol a férfi elmondta: sajnálja a történteket, együtt érez az áldozatok családtagjaival, de nem felelős a balesetért. A tragédia előtt 1 hónapig influenzás tünetek miatt nem dolgozott, az arra kapott gyógyszerre allergiás lett, az új gyógyszerből a baleset előtt 24 órával szedte be az első adagot. Az ütközés pillanatára nem emlékezett. A tárgyalást akkor bizonyítási indítványok miatt napolták el. Két szakértői – egy orvosi és egy műszaki – véleményre vártak, amit szerda délelőtt ismertetett Juhász Zsuzsanna bíró. M. Ovidiu ügyvédje arra volt kíváncsi, hogy a tragédia helyszínén levő szalagkorlát mindenben megfelelt-e a szabványoknak. A védelem álláspontja szerint ugyanis a korlátnak meg kellett volna tartani egy 38 tonnás, 65 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedő járművet saját sávjában. A műszaki szakértő felvette a kapcsolatot az M43-as autópálya korlátjának generálkivitelezőjével, ahol azt a tájékoztatást kapta, hogy a korlát kivitelezésének időpontjában nem volt kötelezően alkalmazandó műszaki előírás. 900 és 1500 kilós, 100-110-zel közlekedő autókkal tesztelték feltartóztatási fokozatát, egy 38 tonnás járművet nem kellett, és nem is tudott megtartani.

Az ügyész korábban arra volt kíváncsi, hogy a vádlott alkalmas-e még életében az autóvezetésre. Az orvos szakértő közlése szerint a pályaalkalmassági tesztet a férfinél még nem tudták elvégezni, hiszen még nem épült fel teljesen sérüléseiből. A maradandó fogyatékosságot egyelőre nem lehet kétséget kizáróan kijelenteni, de valamilyen mértékű mozgáskárosodása biztos lesz a jövőben. A műtét miatt – ami után valószínűleg elkészíthető lesz az alkalmassági – a tárgyalást április 10-ére napolták el. M. Ovidiu addig előzetes letartóztatásban marad.

Olvasóink írták

  • 17. alfoldi 2013. február 01. 08:05
    „A korlát témát kár mellőzni, lefokozni, mert ha rávarrják a balhét erre a szerencsétlenre, a korlát ugyanaz marad és hasonló eset bármikor előfordulhat.
    A visszatartó képesség a fő kérdés!”
  • 16. ojnem 2013. január 31. 07:50
    „Részvétem az áldozatok családjainak.
    Ha a kártérítésük még nem rendeződik, kérem hívjanak, segítek: 0630 555 87 92”
  • 15. info 2013. január 30. 21:26
    „3. Egyolvasó 2013.01.30. 12:39 -bizonyára neki kellett dönteni, hogy mit vállal és mit nem, de ő azzal a tudattal vállalhatta a munkáját, hogy talán nincs legközelebb-mármint nem várják meg míg fölépül a betegségéből. Valamennyien vagyunk így ezzel a gondolattal,inkább dolgozom mintsem hogy kirúgjanak állásomból. De az autó vezetés veszélyes üzem. Sajnálatra méltó de bárkivel előfordulhat. Ha egy szállító cégnél valamiért is nem veszi fel a munkát valaki másnap már nem hinném, hogy kell menni dolgozni.”
  • 14. Egyolvasó 2013. január 30. 20:45
    „8. BoBYTkO 2013.01.30. 17:00

    Bizony bizony, ezt mondanák ránk az áldozatok hozzátartozói is.
    Ki kellene kérni az ő véleményüket is.”
  • 13. xenopus 2013. január 30. 20:37
    „Műtsék meg otthon, Román közpénzeken, a pályaalkalmassági sem lesz gond, ismerve a román viszonyokat!
    Eszméletlen ahogy a románok vezetnek! nem kellene valahogy megregulázni őket? Záróvonal, sebességkorlátozás, nagyívben letojva megy és tolja maga előtt a forgalmat.
    Egyszerűen felháborító!”
  • 12. klj-54 2013. január 30. 19:37
    „@imre57:
    Örülök annak, hogy észrevettél egy vétlen hibát!
    Ezek szerint vagy igazat írtam vagy semmit nem értettél meg belőle:(”
  • 11. tol 2013. január 30. 19:19
    „férfinak”
  • 10. DMagóg 2013. január 30. 18:45
    „8.BoBYTkO 2013.01.30. 17:00: "Ennyi rossz szándékú embert :("
    Miért is?”
  • 9. imre57 2013. január 30. 18:34
    „6.klj54.Csak a pontosság kedvéért az egyezmény neve:AETR és nemAERT.”
  • 8. BoBYTkO 2013. január 30. 17:00
    „Ennyi rossz szándékú embert :(”
  • 7. alfa258 2013. január 30. 14:31
    „Valahol szánom ezt az embert, de abban biztosak lehetünk, hogy jóval többet foga kapni, mint a bedrogozott piás cseh milliomosnő, - tudom az "csak" 4 ember halálát okozta!!!!!!!!!!!
    Ja, azért nem ártana a munkáltató felelősségét is megnézni. Sajnálatos módon az emberi hibák nagyon sokszor a kapzsiság, a profit hajhászás miatt következik be. Pl. nem egy repülőgép szerencsétlenség, vonatkatasztrófa következett be emiatt!! A tulaj vígan telel- nyaral, a szürke egerek pedig pusztuljanak meg......”
  • 6. klj-54 2013. január 30. 13:20
    „Mint volt busz és kamion vezető elítélem a kollégát azért, mert betegen beült a bal elsőbe!
    Én mertem a Hollandnak NEM-et mondani és megindokoltam miért.

    Amiről kevesen tudnak, mert a cégeknek nem érdekük az (sofőr általi) ismerete:
    Azon járművek amelyek fel vannak szerelve GPS követővel, nos az azon dolgozók túlvezetése miatt kegyetlenül felelősségre vonják a céget!
    A "Közösségi engedélye" bánhatja ha harmadszor szegi meg az 561/2006/EK rendeletet, lánykori nevén AERT-t!
    Amellett személyre szabott (Fletmanager) bírság is dukál.
    Tehát a közösség védené magát de mindég van renitens aki aztán katasztrófát is okoz:(”
  • 5. vmagdi 2013. január 30. 13:15
    „ma már nem lehet ellentmondani, ha a főnök elvárásait nem teljesíted, viszlát, és kétszázan ott várják az alkalmat, hogy elfoglalják a helyed...így aztán mégy. Ha baj lesz a főnök tuti nem tud semmiről, ő mondta, hogy tartsd be a szabályokat...igen , őt baromira nem érdekli, hogy hogy intézed el, de mindenképpen legyen ott aminek ott kell lenni...”
  • 4. Kishaver 2013. január 30. 13:06
    „Én csak azt mondom erre az előttem szólónak, (3-as) hogy előbb nézzen szét saját munkahelyén a saját munkájában. Gondolja át, hogy hibázott-e valamiben. Szerintem biztos, csak abba esetleg senki sem sérült meg. Ha az íróasztalnál elejti a tollat az is hiba, csak az javítható! Ugyan annyi idő alatt tud egy ilyen is bekövetkezni! (Tapasztalatból tudom sajnos!) Szerencsétlen sofőr is egy ember és hibázni is tud. MINDENKI hibázik! Ő is csak pénz szeretne keresni a családjának, mert már 30 napja nem dolgozott és nagy átlagban ilyenkor ugye a pénz is gyenge! Szóval én megértem szegényt és biztosra veszem, hogy ha tudná visszafordítaná a történteket!”
  • 3. Egyolvasó 2013. január 30. 12:39
    „Aszongy, hogy:" nem felelős a balesetért.."
    Én pedig aszondom, hogy igen is felelős, ugyan is betegen, gyógyszerek hatása alatt, és, ha jól tudom a román orvosok felhívása ellenére, "ne vezessen autót" még is volán mögé ült. Én az ilyen felelőtlen embereket akik még balesetet is okoznak ami halálos áldozatot is követel egy kalap alatt mérném a gyilkosokkal, és ugyan olyan büntetést (vagy még szigorúbbat) mérnék rájuk. REMÉLEM NEM ENGEDIK SZABADON.”
  • 2. Ferrer 2013. január 30. 12:37
    „Talán inkább azokat a fuvaros cégeket kellene egyszer elővenni, akik teljesíthetetlen feltételeket szabnak a sofőröknek, nem?”
  • 1. vmagdi 2013. január 30. 11:39
    „szánom ezt az embert, biztos nem úgy ment ki a közlekedésbe, hogy most megritkítom az embereket... minden ilyen ember szánok, néha többet mérnek rájuk mint a gyilkosokra.. lásd kozma-ügy stb.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kultúrházak éjjel-nappal

Kultúrházak éjjel-nappal elnevezéssel tartanak programsorozatot februárban az országban, a bordányi faluház és könyvtár is csatlakozott. Tovább olvasom