Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 08. 21. csütörtök - Sámuel, Hajna

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Szeged hírei > Műteni kell a halálos tömegszerencsétlenséget okozó férfit

Műteni kell a halálos tömegszerencsétlenséget okozó férfit

Szeged - Szerdán folytatódott a szegedi bíróságon annak a román férfinek a pere, aki 2011 októberében kamionjával 14 ember halálát okozta az M43-as autópályán. M. Ovidiut hamarosan megműtik, és valószínűleg maradandó sérüléseket szenvedhetett el a balesetben.

Kiss Gábor Gergő - Délmagyarország napilap - 2013.01.30. 10:46
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
Sokat fogyott, továbbra is csak mankóval tud közlekedni, és néhány napon belül meg kell műteni azt a 33 éves román férfit, aki 2011. október 30-án késő este az M43-as autópályán kamionjával Szeged felé tartva tisztázatlan körülmények között átszakította a szalagkorlátot, oldalára borult, és frontálisan ütközött a vele szemben jövő román kisbusszal. A Mercedes Sprinterben utazók közül 14-en – köztük egy 6 éves kislány és egy 8 éves kisfiú – a helyszínen életüket vesztették. A roncsból egy túlélőt, a gyermekek életveszélyes sérüléseket szenvedett édesapját tudták kiemelni a tűzoltók.

M. Ovidiu tárgyalása Szegeden. Fotó: MTI/Kelemen Zoltán Gergely (galéria)

Az aradi M. Ovidiu tárgyalása tavaly szeptemberben kezdődött a Szegedi Járásbíróságon, ahol a férfi elmondta: sajnálja a történteket, együtt érez az áldozatok családtagjaival, de nem felelős a balesetért. A tragédia előtt 1 hónapig influenzás tünetek miatt nem dolgozott, az arra kapott gyógyszerre allergiás lett, az új gyógyszerből a baleset előtt 24 órával szedte be az első adagot. Az ütközés pillanatára nem emlékezett. A tárgyalást akkor bizonyítási indítványok miatt napolták el. Két szakértői – egy orvosi és egy műszaki – véleményre vártak, amit szerda délelőtt ismertetett Juhász Zsuzsanna bíró. M. Ovidiu ügyvédje arra volt kíváncsi, hogy a tragédia helyszínén levő szalagkorlát mindenben megfelelt-e a szabványoknak. A védelem álláspontja szerint ugyanis a korlátnak meg kellett volna tartani egy 38 tonnás, 65 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedő járművet saját sávjában. A műszaki szakértő felvette a kapcsolatot az M43-as autópálya korlátjának generálkivitelezőjével, ahol azt a tájékoztatást kapta, hogy a korlát kivitelezésének időpontjában nem volt kötelezően alkalmazandó műszaki előírás. 900 és 1500 kilós, 100-110-zel közlekedő autókkal tesztelték feltartóztatási fokozatát, egy 38 tonnás járművet nem kellett, és nem is tudott megtartani.

Az ügyész korábban arra volt kíváncsi, hogy a vádlott alkalmas-e még életében az autóvezetésre. Az orvos szakértő közlése szerint a pályaalkalmassági tesztet a férfinél még nem tudták elvégezni, hiszen még nem épült fel teljesen sérüléseiből. A maradandó fogyatékosságot egyelőre nem lehet kétséget kizáróan kijelenteni, de valamilyen mértékű mozgáskárosodása biztos lesz a jövőben. A műtét miatt – ami után valószínűleg elkészíthető lesz az alkalmassági – a tárgyalást április 10-ére napolták el. M. Ovidiu addig előzetes letartóztatásban marad.
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

12 következő >> végére >>> 17 hozzászólás
Moderálásra küldöm 17. alfoldi 2013.02.01. 08:05

A korlát témát kár mellőzni, lefokozni, mert ha rávarrják a balhét erre a szerencsétlenre, a korlát ugyanaz marad és hasonló eset bármikor előfordulhat.
A visszatartó képesség a fő kérdés!

Moderálásra küldöm 16. ojnem 2013.01.31. 07:50

Részvétem az áldozatok családjainak.
Ha a kártérítésük még nem rendeződik, kérem hívjanak, segítek: 0630 555 87 92

Moderálásra küldöm 15. info 2013.01.30. 21:26

3. Egyolvasó 2013.01.30. 12:39 -bizonyára neki kellett dönteni, hogy mit vállal és mit nem, de ő azzal a tudattal vállalhatta a munkáját, hogy talán nincs legközelebb-mármint nem várják meg míg fölépül a betegségéből. Valamennyien vagyunk így ezzel a gondolattal,inkább dolgozom mintsem hogy kirúgjanak állásomból. De az autó vezetés veszélyes üzem. Sajnálatra méltó de bárkivel előfordulhat. Ha egy szállító cégnél valamiért is nem veszi fel a munkát valaki másnap már nem hinném, hogy kell menni dolgozni.

Moderálásra küldöm 14. Egyolvasó 2013.01.30. 20:45

8. BoBYTkO 2013.01.30. 17:00

Bizony bizony, ezt mondanák ránk az áldozatok hozzátartozói is.
Ki kellene kérni az ő véleményüket is.

Moderálásra küldöm 13. xenopus 2013.01.30. 20:37

Műtsék meg otthon, Román közpénzeken, a pályaalkalmassági sem lesz gond, ismerve a román viszonyokat!
Eszméletlen ahogy a románok vezetnek! nem kellene valahogy megregulázni őket? Záróvonal, sebességkorlátozás, nagyívben letojva megy és tolja maga előtt a forgalmat.
Egyszerűen felháborító!

Moderálásra küldöm 12. klj-54 2013.01.30. 19:37

@imre57:
Örülök annak, hogy észrevettél egy vétlen hibát!
Ezek szerint vagy igazat írtam vagy semmit nem értettél meg belőle:(

Moderálásra küldöm 11. tol 2013.01.30. 19:19

férfinak

Moderálásra küldöm 10. DMagóg 2013.01.30. 18:45

8.BoBYTkO 2013.01.30. 17:00: "Ennyi rossz szándékú embert :("
Miért is?

Moderálásra küldöm 9. imre57 2013.01.30. 18:34

6.klj54.Csak a pontosság kedvéért az egyezmény neve:AETR és nemAERT.

Moderálásra küldöm 8. BoBYTkO 2013.01.30. 17:00

Ennyi rossz szándékú embert :(


17 hozzászólás12 következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...