Délmagyar logó

2018. 10. 21. vasárnap - Orsolya 10°C | 17°C Még több cikk.

Múzeum nyílt az 50 éves szegedi gumigyárban - galériával!

Múzeum nyílt az 50 éves szegedi gumigyárban - galériával!A Continental telephelyén sok olyan nyugdíjas ünnepelt, aki a kezdeteknél is ott volt. Fotó: Karnok CsabaA cikkhez tartozó galéria megnyitása
(Új ablakban)
A november 5-én 50 éves szegedi gumigyárban pénteken múzeum nyílt, és utcát neveztek el két korábbi igazgatóról. Az olajipari tömlőket gyártó Continental telephelyén sok olyan nyugdíjas ünnepelt, aki a kezdeteknél is ott volt.
Regina Gensigora, a ContiTech Rubber Industrial Kft. ügyvezető igazgatója megköszönte a szegedi Móra-múzeum munkatársainak a segítségét, közreműködésükkel jöhetett létre a gyár történetét bemutató gyűjtemény. Kiderült, élő múzeumot szeretnének, ezután is várnak anyagot a jelenlegi és a volt alkalmazottaktól. Az évfordulóra a dolgozók visszaemlékezéseiből könyv és dokumentumfilm készült – az ajándék emlékplakett a szegedi szobrász, Farkas Krisztina munkája.

A gyár területén utcát neveztek el az üzemet leghosszabban, 18 éven át irányító Mikes Sándorról, illetve a közelmúltban váratlanul elhunyt ügyvezető igazgatóról, Katona Tamásról. A hőskor első számú vezetője közvetlenségéről volt híres, gyakran megfordult a műhelyekben. A másik névadó 12 évig igazgatta a gyárat és nagy lendületet adott a fejlesztéseknek – piacvezető pozícióba navigálta a szegedi céget.
50 éves a szegedi gumigyár. Fotó: Karnok Csaba
A gyárat 1966. november 5-én adták át az Országos Gumiipari Vállalat részeként – 1973-tól működött Taurus néven, 2004 óta tartozik a Continental vállalatcsoporthoz. A heveder-, tömlő- és keverőüzemben az elmúlt tíz év több mint 60 milliárd forintos beruházásának köszönhetően a szegedi cég meghatározó lett a nehézműszaki gumitermékek piacán.

A 160 ezer négyzetméteres alapterületen működő gyárban jelenleg több mint hatszázan dolgoznak, a keverőüzemben évente 25 ezer tonna gumiipari alapanyag készül. Textilbetétes hevederekben – komoly kapacitásbővítés eredményeként – a szegedi lett Európa legnagyobb ilyen profilú gyára.

Az árbevétel felét a magas műszaki hozzáadott értékű, a megrendelők igényeire gyártott olajipari tömlők adják. Ezekből 2500-3000 darab készül évente, 25 milliárd forint értékben. A cég világpiaci részesedése az olajipari tömlők területén eléri, egyes termékeknél meg is haladja a 30 százalékot.

A szakma számon tartja, hogy Szegeden készült először a világon olyan 60 méter hosszú tömlő, amelynek súlya 16 tonnát nyomott – szállítása is komoly logisztikai kihívást jelentett. A tömlőket a legszélsőségesebb időjárási körülmények között használjak – az Északi-tengertől a Szaharán át a tengeri olajfúró szigetekig. És ami fontos, a gyártás mellett Szegeden van a tömlők kereskedelmi központja is.
Szeged a világban

A németországi központú Continental-csoport a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója. Az 55 országban 215 ezer alkalmazottat foglalkoztató társaság forgalma tavaly meghaladta a 39 milliárd eurót, vagyis a 12 ezer milliárd forintot. Magyarországon hat gyárral és egy gumiabroncs-kereskedelmi központtal van jelen – közel 8 ezer embernek adnak munkát Budapesten, Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán, valamint Budaörsön.

 

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

˝Addig élek, amíg a hintalovaim léteznek˝

˝Addig élek, amíg a hintalovaim léteznek˝
Spontán beszélgetést szervezett csütörtök este a Móra Ferenc Múzeum a Hűségparipák című kiállítása… Tovább olvasom