Délmagyar logó

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 13°C | 21°C Még több cikk.

Nagy szegedi iskolakezdő mizéria - kerékpáros-gázolással

Szeged – Szeptember első tanítási napja nemcsak az iskolapadokba visszaülő diákoknak hatalmas stressz, hanem a közlekedőknek is. Egy biciklist már elgázoltak... Várjuk élményeit! Ön túlélte a ma reggelt?

Ön szerint ez állatkínzás?

Szavazok!

Szavazás állása
16:02 – Nem működött reggel 6-tól 7 óra 13-ig a lámpa a Csongrádi sugárút-Rókusi körút kereszteződésében – tudtuk meg a közút kezelőjétől. Elárulták: 7 óra 13 percre cserélték ki a kiégett piros led-et.

08:18 Levonult a reggeli csúcs. Míg a Mars tér előtt a Párizsi körút nyolc előtt közel a Klapka térig bedugult, 8 után pár perccel nyoma sem volt az araszoló kocsisornak.

A Madách Imre Általános Iskolához közel, a Madách utca–Lechner tér sarkán egy rendőr is segítette az úttesten átkelőket: megállította a sietős autósokat. A csöngőszóra szinte minden lúrkó megérkezett, leszámítva azt az egy-két későt, akik már így kezdik a tanévet. Míg az elsősök fejfogva vártak a tanítónénire, addig az idősebbek már élménybeszámolóval szórakoztatták egymást az iskolapadban.

Becsöngettek. Fotó: delmagyar.hu - galéria

Autósok, figyelem! A délutáni csúcsnál is segítenek a rendőrök

A megyei rendőr-főkapitányság „iskolakezdési" közleménye:
„A tanítás végén, a kora délutáni órákban is fokozottan felügyeljük a mai napon a tanulók biztonságát. A vidéki rendőrőrsök munkatársai a polgárőrökkel közösen segítik a gyermekek átjutását az utakon. Az új tanévben a középiskolák kollégiumainak környékét is visszatérő jelleggel fogja ellenőrizni az illetékes rendőrőrs állománya, különös tekintettel az esti, éjszakai órákra. Felhívjuk a járművezetők figyelmét arra, hogy a tanintézmények közelében a szokottnál körültekintőbben közlekedjenek, számítsanak a gyermekek tömeges megjelenésére, esetlegesen szertelen viselkedésükre. A gyermekektől koruknál fogva nem várható el az állandó figyelem, így nekünk, felnőtteknek, járművezetőknek kell óvni gyermekeinket a mindennapok közlekedésében."

Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság

08:06 Kiderült, az elgázolt kerékpáros egy 76 éves nő, súlyos, életveszélyes sérülésekkel szállították kórházba. A helyszíni szemle véget ért, újra folyamatosan a forgalom a Makkosházi körút–Csongrádi sugárút kereszteződésében is. Közlekedjenek óvatosan, figyeljenek egymásra!

07:54 További rendőrségi információk a kerékpáros-gázolásról: a biciklist a mentők súlyos sérülésekkel vitték kórházba. A helyszíni szemle folyik, torlódás lehetséges.

07:52 Kollégánk reggeli kerékpáros élményei: Sajnos láttam a vért, hát... Remélem, túléli... A Makkosház–Csongrádi sugárút–Szent István tér–Fekete sas utca–Dugonics tér–Petőfi Sándor sugárút–Szabadkai út–Horgosi út útvonalon biztos, hogy több a kerékpáros mint pénteken: gyerekek tekernek iskolába, van aki sisakban, láthatósági mellényben pedálozik, a másiknak a bringáján még villogó sincs... A kerékpárutakon normálisan lehet haladni, egykét versenyző őrült persze van, de ez nincs összefüggésben az iskolakezdéssel. Az útvonalam két legneuralgikusabb pontján – a Petőfi sugárút–Dugonics tér sarkán, illetve a Horgosi úti körforgalomnál, ahol lehetetlen látni a másikat – szerencsére mindenki óvatosan tekert át.

07:34 – Az elsődleges hírek szerint a kerékpáros az elsőbbségadás kötelező tábla ellenére hajtott ki a teherautó elé, majd annak oldalának
ütközött és elesett – közölte a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság. A helyszínen jókora, közel 40 centis vértócsa jelzi: súlyosan megsérült a kerékpáros.

A forgalmi rend "egyértelmű" a Csongárdi sugárút-Makkosházi-Rókusi körút sarkán. Ha lehet egyértelműnek nevezni azt a megoldást, hogy a Makkosházi felől érkező kerékpárosnak átvezetést festettek a Csongrádira – csak jelzőlámpa szabályozza a forgalmat. Ellenkező irányban viszont – a Rókusi körút felől – a lámpa mellé "elsőbbségadás kötelező" tábla is jutott. Szerencsétlen kerékpáros éppen Rókus felől érkezett, függetlenül a táblázástól lámpa szabályozza a forgalmat, ami reggel, a helyszínelés ideje alatt is működött. A szeméttelep felől érkező, környezetgazdák konténerszállító teherautója az átkelőnél ütközött a kerékpárossal, akit a mentők súlyos sérülésekkel vitték kórházba. Jelenleg is folyik a helyszíni szemle, emiatt a Csongrádi sugárút város felé vezető szélső sávja a kereszteződésben zárva.

Kerékpáros baleset Szegeden. Fotó: Segesvári Csaba - galéria

7:00 A volt Media Marktnál elütöttek egy kerékpárost. Elsődleges információk szerint egy teherautó gázolta el a biciklist. A rendrőség helyszínelői most tartanak a helyszínre, részletek később.


Korábban írtuk:
„Helyreáll" a busz-, troli- és villamosmenetrend, újra zsúfolt(abb)ak ezek a tömegközlekedési eszközök. Ilyenkor valahogy mindig többen is autóznak, mintha nagyobb lenne a dugó a Belvárosi hídon – sorolhatnánk. De inkább tegye meg Ön! Hogyan ért be a munkahelyére? Könnyen el tudta vinni a gyerkőcöt a suliba? Lerobbant ön alatt a troli? Egy mazsola pont az ön buszával karambolozott? Várjuk egész nap útinformos élményeit, a reggeli és a délutáni dugóból egyaránt!

Nincs más dolga, csak annyi, hogy ahelyett, hogy csak verbálisan szitkozódik a kollégáinak és/vagy szeretteinek a közlekedés nyilvánvalóan nem normális többi résztvevője miatt, ezeket az élményeket a lenti űrlap segítségével megosztja velünk és az olvasókkal is!

De persze dicsérni is lehet: például a közlekedési rendőrt, aki ura volt a helyzetnek: az udvarias, türelmes autóstársat, aki beengedte maga elé.
Várjuk élményeit!

Olvasóink írták

128 hozzászólás
  • 128. okz63 2012. szeptember 06. 19:21
    „120. vuk 2012.09.05. 09:57
    "A piroson (masok narancssarganak hivjak) minden lampavaltaskor atmegy 1-2 auto. SENKI nem bunteti meg oket."

    A Hősök kapujánál rendszeresen áthajtanak a piroson a bringások és őket se bünteti meg senki érte sajnos.
    Nagyon rossz stratégia, ha valaki nem először a saját háza táján sepreget... :-(”
  • 127. CHILLY007 2012. szeptember 06. 18:10
    „6.maug 2012.09.03.
    a biciklis biztos megtanulja a leckét, ha tul éli, de a te rokonságodba is történhet még ilyen baleset majd akkor legyél ennyire okos!!!!!!!
    5.mango1 2012.09.03.
    ott voltál láttad hogy mi történt??????? Az tényleg igaz, hogy kritikán aluli a biciklisek közlekedése, de amig nem veletek történik meg a baj addig nagyon, de nagyon okosak vagytok és a jogszabályokat is fejből fujjátok.”
  • 126. vuk 2012. szeptember 06. 14:26
    „125. Marika311 2012.09.06. 07:45
    az a 80+%, akinek van jogositvanya, az sem ismeri?”
  • 125. Marika311 2012. szeptember 06. 07:45
    „Sajnos az a baj,hogy a kerékpárosok közül nagyon kevesen ismerik a KRESZ szabályait.Így fogalmuk sincs,hogy mi az az elsőbbség adás.Én is biciklivel járok ezért tudom,hogy mennek észnélkül gyorsan és szabálytalanul.Gyalogúton a kerékpáron ülve mennek át,sőt még a piroson is átmennek.”
  • 124. CsImre 2012. szeptember 05. 22:25
    „121. ivivan:

    " Vannak esetek, amikor egyszerűen a bal oldal logikusabb "

    Van bizony, és benne van az is a rendeletben. De ez nem az az eset. Az embereknek más-más lehet logikus, de a jogszabályban csak egy valami van benne.

    A tábla magassága benne van a KRESZ-ben? Hol?”
  • 123. vuk 2012. szeptember 05. 16:25
    „122. CHILLY007 2012.09.05. 14:54
    Erdekes, hogy a kerekparostol elvarjak, hogy MINDEN tablat lasson, ertelmezzen. Gepjarmuvezetok meg mossak kezeiket, nekik nem kell mindent eszrevenni.
    A kedvencem, amikor jobbra kanyarodsz egy olyan utra, ahol TULOLDALT kerekparut van. Ekkor neked eszre KELL venned a tuloldalon levo neked ELERE allo kerekparut tablat, es persze valahogy elverekedni magad odaig. Zseni volt aki ezeket kitalalta.”
  • 122. CHILLY007 2012. szeptember 05. 14:54
    „De akkor is kitudja hogy mit csinált lehet hogy másfele nézett kicsit és mikor vissza akkor süt a szemébe a nap meg azért76 évesen. de még a meglepetés ereje is közre játszott szerintem, megy egy idejig ugysem látsz ha a szemedbe süt a nap.de azért tényleg történjen ilyen a ti szüleitekkel és majd megtudjátok milyen rossza érzés akkor ti is a rohadt teherautós ellen beszélnétek.de mondom akinek baja van erre az e-mailra irjon dani09@freemail.hu és ott lehet velem vitatkozni.És a sok hülye hozzászolást kiméljük hogy mennyivel mehet,hol a tábla meg a többi f*szságot. KÖSZÖNÖM MINDENKINEK AKI JOBBULÁST KÍVÁNT !”
  • 121. ivivan 2012. szeptember 05. 10:51
    „"A biciklisnek viszont nem kell látnia, mi van a Csongrádi sgt. elején"

    De azért a bal oldalon lévő táblát látnia kell. Én kb 100%-ig biztos vagyok benne, hogy a bíróság előtt nem állná meg a helyét a bal oldali tábla figyelmen kívül hagyása. Vannak esetek, amikor egyszerűen a bal oldal logikusabb - ez szerintem éppen egy ilyen helyzet. (például a járdasziget kikerülési irányát mutató tábla is bal oldalon van - ettől függetlenül azért mindenki tudja, hogy rá vonatkozik).
    És ugyanezen érv alapján a teherautó sofőrnek sem kell látnia, hogy mi van a biciklisnek, azt meg aztán pláne nem, hogy melyik oldalán.

    "ugyanabban a tartományban nézném a táblát"

    Tehát te szemre 10-20 méterről meg tudod mondani, hogy 1,5 méter magasan van a tábla, tehát szabályos, vagy csak 1,4 méter magasan van, tehát szabálytalan? Nem semmi szemmérték az...

    "Erdekes, hogy a varosban szerteszet szabalytalan parkolasok, belvaros kozepen, tudottan (Feketesas utca pl). SENKI nem bunteti meg oket, pedig van rendszam."

    Valahol egyetértek veled, bár a szabálytalan parkolásban nincs igazad: rendszeresen büntetnek. Kapja az ember a mikulás csomagot, miközben a táblákon történő eligazodás gyakran nehézkes (honnan tudjam, hogy pontosan hol "telik le" a 20 méter a táblától számítva?). De egyébként egyetértünk, hogy a rendőrök nagyon rámentek arra, hogy kizárólag a gyorshajtást nézik, többnyire azt is ott, ahol semmi értelme nincs (pl: ott felejtett 30-as tábla az építkezés után). De ez nem változtat azon a tényen, hogy a bicikliseket aztán soha nem büntetik meg.”
  • 120. vuk 2012. szeptember 05. 09:57
    „118. ivivan 2012.09.05. 09:12
    Erdekes, hogy a varosban szerteszet szabalytalan parkolasok, belvaros kozepen, tudottan (Feketesas utca pl). SENKI nem bunteti meg oket, pedig van rendszam. A piroson (masok narancssarganak hivjak) minden lampavaltaskor atmegy 1-2 auto. SENKI nem bunteti meg oket.
    Ennyit a rendszamrol es a buntetesrol.”
  • 119. CsImre 2012. szeptember 05. 09:38
    „114. okz63:

    A Boldogasszonyról csak Te beszélsz, nem én. Nem tudom, hogy jön neked ez ide.

    Az elsődleges hír neked = hivatalos szakvélemény? Érdekes felfogásod van.

    116. ivivan:

    A teherautó sofőrje meg lehetett tévesztve, ezért is botrány, ami ott van. A biciklisnek viszont nem kell látnia, mi van a Csongrádi sgt. elején.
    Nem lennék fölháborodva, ugyanabban a tartományban nézném a táblát, és ha nem látom, akkor jobbkezes kereszteződésként lennék kénytelen kezelni. A rendőröknek nem feladata a KRESZ megtanítása, de látom, jól esik valakit cseszegetni, miközben itt némelyek még azt sem tudják, melyik a jobb oldal...”
  • 118. ivivan 2012. szeptember 05. 09:12
    „117. vuk

    Sajnos az a tapasztalatom, hogy a rendőr nem foglalkozik a rendszám nélküli közlekedőkkel: hiába megy át a gyalogos a piroson a rendőr orra előtt, annak még csak a szeme se rebben. Soha nem láttam még, hogy rendőr segédmotorosot, biciklist vagy gyalogost igazolhatott volna - autóst se nagyon szokott, inkább fényképez és később küldi a csekket... Szóval a megjegyzésem nem arra utalt, hogy rendszám nélkül nem büntethetne, hanem arra, hogy nem büntet.”
  • 117. vuk 2012. szeptember 05. 08:34
    „116. ivivan 2012.09.05. 07:15
    "nincs rendszám, ami alapján büntethetne"
    Tehat a baltas gyilkos sem buntetheto, mert nincs rajta rendszam, ugye?
    Minden ember homlokara rendszamot!”
  • 116. ivivan 2012. szeptember 05. 07:15
    „111. CsImre

    "Az ilyen csomópontok statisztikailag 11x veszélyesebbek annál, mintha a biciklis az úttesten menne"

    Mutatsz ilyen statisztikát? Ez érdekelne.

    "A tábla viszont rossz helyen volt, így a nagymamádnak volt elsőbbsége, bármilyen fura is"

    Már kifejtettem, hogy a teherautósnak viszont főútvonal jelző táblája volt, tehát neki volt elsőbbsége. És abban is biztos vagyok, hogy a jobb oldalra rakott táblára meg az lenne a kifogás, hogy messze van, ezért nem látthatják a biciklisek... És gondolom fordított esetben fel lennél háborodva, ha mondjuk az autós azzal védekezne, hogy az elsőbbség adás kötelező tábla túl alacsonyan volt, ezért a KRESZ szerint nem szabályos, tehát Ő azt figyelmen kívül is hagyta...

    Minden nap látok eszetlenül a piroson átmenő bicikliseket, járdán biciklizőket (a Szillérin, ahol a másik oldalon rendes kerékpárút van!), elsőbbségadást meg nem adó biciklist (a jobbkéz szabály valahogy sose vonatkozik a biciklisre).

    És a rendőr nem figyel a biciklisekre, hiszen nincs rendszám, ami alapján büntethetne, ráadásul alap felfogás, hogy az autós milliomos, Ő majd fizet, míg a szegény biciklistől úgyse lehet behajtani a bírságot. Csak a baleseteknél derül ki, hogy talán mégis jó lenne, ha a rendőrök a bicikliseknek is megtanítanák a KRESZ-t...”
  • 115. okz63 2012. szeptember 05. 07:15
    „111. CsImre 2012.09.04. 22:48
    "A tábla viszont rossz helyen volt, így a nagymamádnak volt elsőbbsége, bármilyen fura is. "

    "07:34 - Az elsődleges hírek szerint a kerékpáros az elsőbbségadás kötelező tábla ellenére hajtott ki a teherautó elé, majd annak oldalának ütközött és elesett - közölte a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság."

    Sajnos a hivatalos szakvélemény nem támasztja alá a te elképzelésedet, úgyhogy vegyél be még egy tablettát. ;-)

    A néninek jobbulást!”
  • 114. okz63 2012. szeptember 05. 07:12
    „107. CsImre 2012.09.04. 18:45
    "Egyébként túlzó a dráma, sok helyen kényelmesen elférne a kerékpársáv, kerékpáros nyom, nem a helyhiány miatt kényszerítik a járműveket a gyalogosok közé, iskolakapukba, fal mellé, stb, hanem mert el akarják takarítani a biciklizőket az útból."

    Na ja, szerintetek a Boldogasszonyon is elférnétek az úttesten, bár az autóknak még most is, a parkoló autók mellett is alig akad elég hely, de hát tudom, hogy egy kis "sebességkorlátozással" mindent meg tudtok oldani, ha akartok. Szerencsére nem a ti eszetekhez mérik a városi közlekedést.

    Mellesleg ha a fenti beírásod alapján jól diagnosztizálható üldözési mániát kigyógyíttattad egy jó pszichológussal, akkor talán értelmes közlekedő is lehetsz. Addig viszont inkább ne írj marhaságokat, mert csak magad égeted vele. >-)”
  • 113. okz63 2012. szeptember 05. 07:08
    „105. ivivan 2012.09.04. 16:23
    "Sajnos sehol nincs ilyen széles a sáv - a legtöbb helyen 3 méter körül van."

    Ne reménykedj, úgysem fogod meggyőzni őket! Én évek óta küzdök velük, de mégsincs eredménye, de persze nem ismernék el, hogy képtelenek kompromisszumra, csakis mindent mindig a másikra kennek. Nekik a lényeg az, hogy minden útfelületen csökkentsék 20-30 km/h-ra a sebességet és a bringás ott tekerjen az út szélén kerékpársávon, merthogy akkor egyforma lenne a sebességük és nem lenne gond, ha biztonságosan nem tud elgurulni az autós a kerékpáros mellett. Abba már nem gondolnak bele, hogy egy lényegesen lassabban közlekedő autós mennyivel több károsanyagot bocsát ki, mint az az autó, amelyik optimális motorfordulaton, optimális sebességgel gurul az utcán.”
  • 112. dendri 2012. szeptember 05. 06:53
    „111. CsImre

    Akármennyire is egyetértek veled, szerintem itt a fő gondolat, hogy vakon vezetni nem szabad egy métert sem. Főleg nem bemenni egy kereszteződésbe így.”
  • 111. CsImre 2012. szeptember 04. 22:48
    „109. ivivan:

    Az autósok ugye max 50-nel mennek. A biciklis átlagtempó 20 km/h. A gyalogos átlagtempó 4-5 km/h. Akkor most nézd meg, mekkora a sebességkülönbség. A járművek közt kisebb, mint a gyalogosok és a biciklisek közt. Én szinte minden nap látok balesetveszélyt a szeparált bicikliutaknál az észlelés hiánya miatt. Az ilyen csomópontok statisztikailag 11x veszélyesebbek annál, mintha a biciklis az úttesten menne.

    110. CHILLY007:

    Nagymamád, néni, idős, megsérült, és a legfőbb, hogy biciklis, tehát ezekből adódóan egy autó-központú szemlélet közepette (értsd: a biciklisek eleve hülyék, gyerekesek, tudatlanok és bénák még a hatóságok szemében is) a biciklis a rövidebbet húzza. A Széksósi úton néhány éve egy idős bácsit gázoltak halálra, Ő is vétlen volt, de ráhúzták, mert biciklis volt, és halott is ráadásul.

    A nappal kár védekezni, ha nem látott semmit, akkor meg kellett volna állnia, vakon vezetni nem szabad egy métert sem. A tábla viszont rossz helyen volt, így a nagymamádnak volt elsőbbsége, bármilyen fura is. Jobbulást neki!”
  • 110. CHILLY007 2012. szeptember 04. 22:10
    „Képzeljétek én vagyok a "szegény nénike" unokája,és csak mondom hogy nem ő volt a hibás és nem fogok veletek ezen vitatkozni.Csak annyit mondok hogy most is a kórházban van súlyos sérüléssel és ki tudja hogy megéli-e a holnapot? Mert az orvos is azt mondta hogy 50-50% van rá hogy tuléli vagy nem :( tehát az ilyen hülyeségektől kiméljetek. PL.:Megérdemelte vagy esetleg az hogy megérdemelte majd legközelebb tanul belőle de nem igaz,hogy lehettek ilyen hülyék és ...-ok és ha nem éli túl akkor hogy tanuljon belőle -.- . Ja és esetleg nem tudom hogy ha a ti szüleitekkel lenne ilyen akkor ti sem örülnétek ennek hogy ilyeneket irogatnak de ezt kívánom a roszakaróknak hogy az ő szüleivel is történjen ilyen.Ja és üdvözöljük a teherautóst viccen kívül ha van valami próblémátok ezzel a hozzászolással akkor irjatok erre az e-mailra dani09@freemail.hu. ja és hogy látott volna bármit ha az szeretne menni az utón és a szemébe süt a nem nem elég hogy a lámpát nem látta akkor hogy a f@szomba látta volna azt a rohadt táblát”
  • 109. ivivan 2012. szeptember 04. 21:32
    „107. CsImre

    "sokkal kellemetlenebb, ha egyszerűen rámfordul, mert a holt térben megyek a bicikliúton"

    15 éve vezetek és még soha egyetlen kerékpárost nem néztem el, ha a kerékpárúton ment: egyszerűen tudom, hogy ott a kerékpárút és figyelek rá. Ellenben többször fordult már elő, hogy a biciklis beelőzött (szabálytalanul), mikor kanyarodtam jobbra és csak hajszál híján kerültem el azt, hogy kivasaljam, mivel természetesen nem számítottam erre, hiszen szabálytalan, ráadásul a holtteremben van olyankor.

    "Egyébként túlzó a dráma, sok helyen kényelmesen elférne a kerékpársáv, kerékpáros nyom"

    Nem tudom, nekem épp az a tapasztalatom, hogy itt-ott már most is kellemetlenül szűkek a sávok a buszoknak - teherautóknak. Emlékezz vissza, amikor a régi hídra festettek fel 2 kerékpársávot + 2 autó sávot. Egyszerűen nem volt elég a hely a buszoknak, troliknak. A legtöbb út nem szélesebb ennél Szegeden. (talán a Szőregi út - Makai út elég széles lenne, de ott végig van szervíz út, ahol a biciklisek mehetnek)

    "Az 50 km/h a maximum, nem a kötelező haladási sebesség"

    Én pontosan azért ellenzem a biciklisek úttesten közlekedését (nem a külön bicikli sávot, az jó, csak marha drága), amiért autópályán sem engednek 80-nál lassabban menni: egyszerűen veszélyes a nagy sebesség különbség. A biciklis és a gyalogos között a sebességkülönbség és a súlykülönbség is sokkal kisebb, ezért a balesetveszély is elfogadhatóbb.

    És valóban egy bunkó autós vagyok, hogy aggódom a biciklisek testi épségéért. Kövezzetek meg...”
128 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hamisított Erzsébet-utalványok Szegeden

Több üzletben is találtak jó minőségű, de hamisított Erzsébet-utalványokat. Tovább olvasom