Délmagyar logó

2018. 01. 23. kedd - Zelma, Rajmund -4°C | 3°C Még több cikk.

Négy órára összeomlott a mobil parkolási rend

Szeged - Nem működött a mobil parkolás Szegeden 8-12 óra között. A tegnap délelőtti hibát a pesti szerver leállása okozta. Sokan több SMS-t is küldtek, mielőtt megvették a papírszelvényt. A Szepark elnézést kér, és kártalanítást ígér.
Nem lehetett SMS-ben fizetni a parkolásért csütörtök délelőtt Szegeden. Az autósok hiába küldtek üzenetet mobiltelefonjukról, nem kaptak visszajelzést.

– Már nem is tudom pontosan, ez hányadik kísérlet, legalább hatszor próbáltam SMS-ben parkolójegyet venni. Különben jó módszer a mobil parkolás, használom is, de ma nem működik – bosszankodott Varga István a Széchenyi téren.

– Fel vagyunk háborodva. Ezt írja meg! – kérte egy pár. A telefonos kísérletezgetést megunva szelvényt vásároltak. Kettőt, mert az első lyukasztását – azt mondták, dühükben – elrontották.

Cetlit találtunk egy piros Renault szélvédőjén a következő szöveggel: „napijegyet vettem mobiltelefonról 2009. 04. 09-én 09 óra 04-kor. A központnak telefonon jeleztem, tudnak róla. Tájékoztattak, hogy a parkolásomat elfogadták." Megvártuk a tulajdonost, aki közölte: a Szeparknál azt ígérték neki, hogy ha mégis kap büntetést, azt törölni fogják. Amíg mi a Széchenyi téren jártunk – nagyjából egy órán keresztül –, nem láttunk ellenőröket. Ennek a hiába SMS-ezők egyáltalán nem örültek. Szerintük ugyanis a Szeparknak kötelessége lett volna tájékoztatni az ügyfeleket a több órán át fennálló hibáról – az ellenőrökön keresztül.

Varga István többször próbált SMS-ben parkolójegyet venni. Végül elszaladt szelvényért. Fotó: Segesvári Csaba
Varga István többször próbált SMS-ben parkolójegyet venni. Végül elszaladt szelvényért.
Fotó: Segesvári Csaba

A problémát – Forrai Gábor, a Szepark igazgatójának tájékoztatása szerint – a budapesti szerver leállása okozta. Az üzemzavar hajnalban kezdődött, vagyis reggel nyolctól okozott gondot – ekkortól kell parkolójegyet váltani. A zavart 12-re sikerült elhárítani.

Elnézés és kártérítés

– Elnézést kérünk mindenkitől. A pesti szerver gondja miatt kell helytállnunk, de megtesszük – fogalmazott Forrai Gábor. Azokat az autósokat, akik többszörösen fizettek a parkolásért – tehát akik több SMS-t küldtek, és akiknek a rendszer többször elfogadta a parkolójegy-igénylését –, kártalanítják, ha jelentkeznek a társaságnál – ígérte a Szepark-igazgató. A kérdésre, hogy büntettek-e a szerverleállás alatt az ellenőrök, az igazgató azt válaszolt: ilyen esetekben nem olyan szigorúak.

Olvasóink írták

  • 3. flexsnake 2009. április 12. 13:05
    „Mondjuk ez azon cégeknél akik smsfizetéssel foglalkoznak úgy szokott lenni hogy a beérkező smsek után automatikusan a szolgáltató írja jóvá az árat. Mivel a szolgáltatón keresztül, majd egy smsfizető rendszeren keresztül és végső állomásként a cég szerverére érkezik az sms. Ja persze ehhez a szolgáltatóval is kell szerződést kötni amit ilyen pöttöm cégek mind a szepark ugye nem tud megtenni....”
  • 2. török 2009. április 10. 18:09
    „Mobil parkolásba beletartoznak a mobil ellenőrök is? :) Csak, mert reggel a Feketesas utcán azt hittem, ünnepi felvonulás van, de aztán közelebbről láttam, hogy csak kb. 5 SZKT-s és még 5 Szeparkos egyenruhás csávó nevetgél. Kártalanításképpen majd ők is visszautalják a fizetésük ma délelőtti hányadát? :)”
  • 1. rozator 2009. április 10. 17:54
    „Kártalanítanak, elintéznek, stb DE ehhez be kell menni! Ujabb parkolójegy, SMS, lóvé! Szarházi társaság!!!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bálint gazda a kertben

Szeged - Olvasóink Bálint Györgytől – vagy ahogy a legtöbben ismerik: Bálint gazdától –… Tovább olvasom