Délmagyar logó

2017. 01. 19. csütörtök - Sára, Márió -7°C | 0°C

Negyedmillió egy ellopott női táska

Egy ellopott női táska értéke átlagosan 250 ezer forint, feltéve, ha nincs benne pénz és ékszer. Több is lehet a kár, ha nem tiltjuk le időben a bankkártyánkat.
Az ember agya néha kihagy, a baj megtörténik, az eseményeket pedig nem lehet visszaforgatni. A női táskának hűlt helye, a táskában pedig ott egy ember élete, a papírjai, amelyek nélkül hivatalosan nincs, nem létezik. Az őrület egy hosszú hét végén azzal a rettegéssel is párosul, vajon mennyi időbe telik az összes papír újbóli beszerzése.

Az ember aztán, amikor már túl van rendőrségen, mindenen, megnézi az interneten az Ügyfélkapu című honlapot. Felhívja az ingyenes 189-es számot is, a kormányzati ügyfél-tájékoztató rendszert, hogy az is ráerősítsen addig megszerzett információira. Utóbb kiderül, csak egyben tévedtek: az ügyintézéshez nincs szükség a rendőrségi feljelentés jegyzőkönyvének másolatára. De feljelentést mindenképpen tenni kell, hogy letiltsák, körözzék az eltűnt iratokat. Még egy praktikus tanács: a szegedi okmányirodában interneten időpontot lehet kérni, minden okmányhoz külön: személyi, forgalmi, jogsi, vállalkozói igazolvány.

Amit fizetni kell

A személyi igazolvány pótlása 1500, a lakcímkártyáé 1000 forintba kerül, ez eddig a legolcsóbb kör. Az új jogosítványért 4000, a forgalmi engedélyért 6000, a vállalkozói igazolványért 5000 forintot kell fizetni, egyaránt 2200 forint a taj- és az adókártya. A zöldkártya ára 7 ezer 280 forint. A hivatalokban összesen 29 ezer 180 forintot kell otthagyni. A bankkártyák letiltása és újak igénylése is pénzbe kerül, darabonként ezer és ötezer forint között. A veszteséglistán ott van még az ellopott slusszkulcs okozta költség, a zárcsere az autón, több mint 100 ezer forintért. Ha lakáskulcs is odavész, akár 50 ezret is kifizethetünk az új zárakért. Már csak hab a tortán a mobiltelefon, a pénztárca, és legvégül a szép női táska, amibe mindez belefér.

És elkezdődik az utánajárás, remegő gyomorral, egy nap szabadság kiírásával. Reggel nyolckor az okmányirodában aggódást keltő nagyobb tömeg, de az a nyitás után eloszlik a különböző ajtók mögött. Az érkezők sorszámot kapnak az elektronikus ügyfélhívón, amely mellesleg beépíti a várakozók sorába az internetes és telefonos bejelentkezőket is. A verkli a személyivel, lakcímkártyával kezdődik, jegyzőkönyv felvétele, fényképezkedés (vezetői engedélyhez is), csekkek egyenkénti kifizetése. Jó, ha van egy útlevél, vagy születési anyakönyvi kivonat. A számítógép már „látja", hogy a rendőrség körözi az okmányokat, a rendszer, a „szervek" közötti összeköttetés tehát tökéletes.

Így megyünk tovább, végig a hivatalon türelmes ügyintézők között, akik dolgoznak, mint a gép. Nincs kávészünet, az ügyek mintha nem apadnának, csak szaporodnak. A forgalmi engedély mellesleg ott helyben elkészül, akárcsak a vállalkozói igazolvány, lakcímkártya; személyit és a jogsit egy héten belül hoz a postás. Az okmányirodából az egészségbiztosítóhoz vezet az ember útja, ahol azonnal kap taj-kártyát.

Az APEH-nél az adókártyát azonban majd csak az új személyivel intézheti. Az autóhoz kell még zöldkártya is, emiatt a közlekedés-felügyelethez kell kirándulni. Továbbá kell menni a bankba, a letiltott kártyák helyett újakat rendelni, nem beszélve az újságíró-igazolványról.
És amikor már minden megvan, lehet elgondolkodni azon, az elkövetkezőkben hol is jelentsük be az új okmányok számát.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Marosvári civil elnök lenne a megyei közgyűlésben

Nyolc évig a megyei közgyűlés alelnöke volt, most az elnöki posztért kampányol a makói Marosvári… Tovább olvasom